Amaç satış değil, kendimizi de anlatıyoruz

Elif Tellaloğlu ile Beymen’in sosyal medyayı kullanış biçimini ve son trendleri konuştuk...

3.10.2017 12:58:000
Paylaş Tweet Paylaş
Amaç satış değil, kendimizi de anlatıyoruz

Nil Dumansızoğlu

[email protected]

Moda sektörü, sosyal medyanın dönüştürdüğü en önemli alanlardan biri… Çünkü aslında herkes ucundan kıyısından modaya bir şekilde dokunuyor. Buna bir de görsel zenginlik avantajı eklenince kullanıcılar, müşterisi olsun olmasın markaların sosyal medya hesaplarını yakından takip ediyor, fikir ediniyor, ilham alıyor. Hazır giyim sektörünün Türkiye’deki en önemli oyuncularından Beymen’in sosyal medyayı yönetme şekli de tam da bu kitlenin beklentilerini karşılıyor. Beymen’in marka ve iletişimden sorumlu genel müdür yardımcısı Elif Tellaloğlu, “Moda dünyasını takip eden çok daha geniş bir kitleye ulaşıyoruz” diyor. Beymen’in sosyal medya hesaplarının kendi başına bir mecra haline geldiğini anlatan yönetici, sosyal medya yaklaşımlarını “Amacımız sadece satış değil, kendi dünyamızı anlatmaya çalışıyoruz” şeklinde değerlendiriyor. Elif Tellaloğlu ile Beymen’in sosyal medyayı kullanış biçimini ve son trendleri konuştuk: 

  •  Beymen, sosyal medya çalışmalarına ne zaman başladı? 

 İlk sosyal medya çalışmalarına, 2010 yılında Beymen Twitter hesabıyla başladık. Arkasından 2011’de Facebook ve 2012’de Instagram hesaplarını hayata geçirdik. Kısa sürede Beymen Club, Beymen Blender ve Mr. Beymen de aktifleşti. Şimdi aramıza en genç olarak katılan Wepublic hesabımız da var. Şu anda aktif olarak 3 farklı kanalda toplam 10 hesapla sosyal medyada yer alıyoruz. 

  • İlk başladığınızda nasıl bir stratejiyle yola çıktınız?

 Biz sosyal medya stratejimizde, Beymen’in modadaki öncü konumunu vurgulamak istedik ve sosyal medya kullananların beklentilerini birleştirecek bir stratejiyle yola çıktık. Beymen dünyasından haberlerin ve yeniliklerin yanı sıra dünyada modada yaşanan gelişmeleri, moda haftalarından en güncel ve anlık haberleri, tasarımcılarla ve markalarla farklı iş birlikleri geliştirerek takip edilmesi keyifli, hem ilham veren hem de bilgilendiren hesaplar hedefledik. 

  •  2010 yılından bu yana sosyal medyada neler değişti? 

 Sosyal medyada müthiş bir değişim var. Her geçen gün yeni yeni özellikler ekleniyor. Örneğin son dönemde canlı yayınlar, hikaye bölümleri öne çıktı. Aslında biz ilk başta Facebook ve Twitter’la ilerledik ama modaya en uygun kanal, Instagram oldu. Yine yeni bir gelişme olan satın alma özelliğine uygun içerikler ve görseller de hazırlayarak her hafta online satışa yönlendirdiğimiz paylaşımlarımız oluyor. Gençler daha çok hikaye özelliğini takip ediyor. Daha klasik kullanıcılar ise hala postlar üzerinden devam ediyor. Biz de her iki kitleyi de yakalamak için tüm kanalları kullanmaya çalışıyoruz. 

  •  Sosyal medyayla ilgilenen özel bir ekibiniz var mı? 

 Aslında bizim online satışımızla sosyal medyanın başlaması aynı döneme denk geldi. İlk başta online ve sosyal medya aynı ekip tarafından yapıldı. Beymen ailesi olarak tüm pazarlama iletişimimizde 360 derece bir planlama kurgusuyla çalışıyoruz. Bu doğrultuda tüm sosyal medya içeriklerimizi ve stratejilerimizi Beymen’de inhouse üretiyor ve yönetiyoruz. 600 tane markamız var ve bu markalarla çok farklı konularla ilgili sürekli çalışıyoruz. Dışarıdan birinin bunu hissetmesi, bizim kadar bilgi sahibi olması vakit alıyor. İletişim ekibi olarak sezon iletişim stratejimiz ve uygulamalarımızı sosyal medya ve online kanallarımıza da taşıyoruz. Örneğin Beymen Bemoji projesi, bize sosyal medya tarafında da müthiş bir görsellik sağladı. Dönemsel olarak da alanında uzman üçüncü parti ortaklarımızla video ve kampanyalar kurguluyoruz. 

  • Bugün kullanıcılarınıza hangi kanallardan, nasıl erişim sağlıyorsunuz?

 Instagram öncelikli olmak üzere Facebook, Twitter, YouTube gibi platformlarda aktifiz. Snapchat’e de girmiştik ama Instagram’a hikaye bölümü eklendikten sonra Snapchat popülaritesini Türkiye’de biraz kaybetti. En aktif olduğumuz kanal Instagram. Kullanıcı etkileşim ortalamamız Beymen ile 6 milyon, Beymen Club ile 1,5 milyon ve Beymen Blender ile 150 bin civarında. Sezon için çektiğimiz görsellerin son birkaç yıldır videolarını da çekiyoruz. Video artık hayatımızda önemli bir yere sahip oldu ve belki bir süre sonra da birçok şeyi domine edecek. Videoları yayımlamak için de YouTube, çok önemli bir platform. Sosyal medyada da videoya çok önem veriyoruz. Büyük filmimizin Instagram ve Facebook’a uygun daha küçük versiyonlarını yaptırıyoruz. Twitter’da biraz yavaşladık diyebilirim. Çünkü Türkiye’de Twitter daha çok politik bir kanal haline geldi. Başladığım��z döneme göre daha suskunuz diyebilirim. Daha çok haber odaklı hale geldiği için biz de örneğin “Büyük Beymen indirimi” haberimizi Twitter’dan yayımlıyoruz. Ama görsel ağırlıklı kullanmıyoruz. Facebook’un da algoritması değişti. Reklamla desteklemediğiniz takdirde istediğiniz ölçüde kullanıcıya ulaşamıyorsunuz. Biz reklamla da destekleyerek kullanıyoruz. Zaten son yıllarda dijitaldeki yatırımımızı da oldukça artırdık. 

~

 Sizin için öne çıkan mecralar hangileri? 

 Modaya en uygun görselliği sunması nedeniyle öncelikli platformumuzu Instagram olarak konumlandırdık. Mağazalara giren ürünlerle ilgili anlık olarak iletişim yapabiliyoruz. Aynı zamanda “buyin-social” platformu aracılığıyla Beymen.com üzerinden direkt satışa yönlendirebiliyoruz. Instagram’ı bir vitrin ve görsel günlük gibi konumlandırıyoruz. Dünyanın ses getiren etkinliklerini yakından takip ediyor; Oscar, Cannes’dan haberler, kırmızı halı görünümleri, CFDA gibi moda, ArtBasel, Bienal gibi sanat etkinliklerinden takip ederek takipçilerimizin ilham dünyalarını da besliyoruz. Beymen davetlerinin yanı sıra satın alma ekibimizin moda haftalarından paylaşımlarını da canlı olarak yayınlıyoruz.

  •  Bu kanallardan nasıl bir geri dönüş aldınız? Nasıl faydalar sağlandı? 

 Yeni neslin yaşam stiline her gün biraz daha yaklaşan, daha güncel ve genç marka yüzünü vurgulamak isteyen Beymen dünyası için sosyal mecralar büyük önem teşkil ediyor. Satın almamız doğrultusunda genç takipçilerimizi dünyanın önde gelen markaları ve stil ikonlarının radarındaki yeni markalarla buluşturuyoruz. Sosyal mecralarımızı da bu doğrultuda içeriklerle destekliyoruz. 

  •  Hangi kanallarla hangi hedef kitlelere ulaşıyorsunuz? 

 Her mecramızda farklı life-style, beklenti ve demografik özelliklere sahip takipçilerimiz var. Bu kırılımların her birini önemsiyor ve içeriklerimizi tüm kategorilerimizde farklılıkları kucaklayacak ve karşılayacak şekilde geliştiriyoruz. Takipçilerimizin büyük bir kısmı 25-34 yaş aralığında yer alıyor. Hemen hemen her yaştan sadık takipçimiz var. 

  • Sizin hedef kitlenizde sosyal medya yönetiminde nelere dikkat etmek gerekiyor?

 Sosyal medya çok büyük ve zengin bir dünya. Bizi takip edenler sadece müşterilerimiz değil, moda dünyasını takip eden çok daha geniş bir kitleye ulaşıyoruz. Moda dünyasında ne oluyorsa takipçilerimizi bilgilendirmeye çalışıyoruz. Hem güncel olmaya hem daha samimi ve genç bir dil kullanmaya dikkat ediyoruz. Beymen’in sosyal medya hesapları kendi başına bir mecra haline geldi. Satışı destekliyor, bunu çok net görüyoruz ama amaç sadece satış değil, kendi dünyamızı anlatmaya çalışıyoruz. Biz işimizin “feel good business” olduğunu düşünüyoruz ve satıştan önce tüm iletişimimizde “iyi hissettirmeyi, ilham vermeyi” önemsiyoruz. O nedenle sosyal medya kanallarımız üzerinden pozitif, samimi, güncel, yenilikçi bir tonla iletişim yapmaya özen gösteriyoruz. 

  •  Pazarlamada bu kanallara nasıl bir bütçe ayırıyorsunuz? Bu bütçenin artış hızı nedir? 

 Dijitalin kullanımındaki yükseliş, geri dönüş ve ölçümlemedeki kolaylıklarla bizim bütçelerimizde de dijitalin payında önemli artışlar oldu ve olmaya devam edecek. Son yıllarda pazarlama iletişimi bütçemizde dijital kanallarda yüzde 100’ün üzerinde artış var. Bu, çok önemli bir oran. Bir de online satış için dijitalde önemli bir harcama yapıyoruz. Pazarlama iletişimi bütçemiz içinde dijitalin payı her yıl büyüyor. Bu yıl bir önceki yıla göre yüzde 70 arttı. Dijital platformlar ve sosyal medya yeni çıkan özellikler ve videonun yükselişiyle canlı yayın, hikaye gibi yeniliklerle bu kanalı kullanım ve yatırımlarımızda artış öngörüyoruz. 

  •  Hazır giyim perakendeciliğinde sosyal medya kullanımı nasıl? Trendler ne yönde? 

 İngiltere’de yapılan bir araştırmada, internet kullanıcılarının yüzde 26’sı moda trendlerini sosyal medyadan takip ettiğini söylüyor. Yine aynı araştırmada, katılımcıların yüzde 54’ü influencer’larda gördüğü bir ürünü denemek istediğini söylüyor. Bu da influencer’ların neden moda sektörü için vazgeçilmez hale geldiğini ortaya koyuyor. Hazır giyimde kombin ve stil önerileri, “Nasıl yapılır?” uygulamaları çok ilgi çekiyor. Özellikle Instastory gibi uygulamalarda bu gibi önerilerle içerik sağlıyoruz. Bir ürünün spesifik bir mağazaya geldiğini duyurmak açısından da sosyal medya çok etkili. Video her geçen gün daha çok önem kazanıyor. Biz de son 5-6 sezondur kadın ve erkek imaj çekimlerimiz sırasında fotoğrafın yanında video çekimleri de yapıyoruz. Son dönemde farklı kategorilerimizde de video çekmeye başladık. Bu yükselişi videoların sabit bir akıştan izleyici olarak etkileşime geçebildiğiniz prodüksiyonlar/ kurgular takip edecek. Gelişmeleri heyecanla takip ederken yine ilklere imza atmaya devam edeceğiz.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz