E-ticaret yeni meslekler doğurdu

Son yıllarda e-ticaret tüm dünyada hızlı bir gelişim gösteriyor.

1 KASIM, 20130
Paylaş Tweet Paylaş
E-ticaret yeni meslekler doğurdu

İlhan sözlerini şöyle sürdürüyor: “CRM, offline, online, sosyal medya, PR gibi pazarlama kanallarını müşteri beklentileriyle bütünleştiren “dahi pazarlamacılar”, internet ürünlerini bilen satın almacılar, operasyon yöneticileri, e-ticaret ihtiyaçlarına göre altyapıları planlayan iş geliştirmecilerin de yıldızı parlayacak.”
ELEMAN İHTİYACI
Markafoni İnsan Kaynakları Müdürü Seda Arkan ise sektörde akıllı telefonlarla ivme kazanan mobil uygulamalar için online pazarlama departmanına bağlı yeni pozisyonlara ihtiyaç duyulduğunu söylüyor. Arkan, “Özellikle bilgi işlem teknolojileri alanındaki eleman ihtiyacı önemli bir kalemi oluşturuyor. Online pazarlama ve lojistik birimleri de öne çıkan bazı pozisyonlar” diyor.

Evim.net CEO’su Ali Özen, analitik pazarlamanın gözde bir alan olacağını öngörüyor. İlerleyen dönemde e-ticarette rekabet koşullarının daha da zorlaşacağını ve marka olmayı başarabilmiş şirketlerin ayakta kalacağını hatırlatan Özen, “Marka algısını doğru yönetebilen ve bu paralelde pazarlama stratejileri geliştirebilen marka yöneticilerinin önem kazanacak” diyor.

Sahibinden.com İş Destek’ten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gültulu Peker Pamuk, dijital pazarlama, backstage operation, internet fotoğrafçılığı gibi yeni meslek dallarına ihtiyacın artığını belirtiyor. Pamuk, “Sosyal medya uzmanlığı, kategori yönetimi, mobil developer ve interaction designer’lar sektörün insan kaynakları piyasasına hediye ettiği yeni meslek dalları” diyor.

SEO VE SEM UZMANLIĞI
Sektör pastasından daha büyük pay almanın yolu yine internetten geçiyor. Diğer şirketlerin önüne geçmek için arama motorlarında sonuç sayfalarındaki sıralamalarda üstte yer almak ya da sayfalara reklam vererek siteye daha çok kullanıcı çekmek son derece önemli. İşte bu durum yeni bir iş kolu doğuruyor. SEO (arama motoru optimizasyonu) ve SEM (arama motoru reklamcılığı) uzmanlarına ihtiyaç hızla artıyor. Tatilsepeti.com Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Karayal da bu görüşü destekliyor. Ancak bu alanda verilen eğitimlerin kısıtlı olduğunun altını çizen Karayal, şirket içi eğitimlerle sektöre eleman yetiştirilmeye çalışıldığını hatırlatıyor.

SEO ve SEM konularında arzın yeterli gelmediğini söyleyen Enuygun.com Genel Müdürü Çağlar Erol da bu alandaki kariyer fırsatına dikkat çekerek yazılım mühendisi, dijital pazarlama uzmanlığı, ürün geliştirme sorumlusu iş geliştirme sorumlusu ve proje yöneticisi unvanlarının da revaçta olduğunun altını çiziyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.