E-ticaret yeni meslekler doğurdu

Son yıllarda e-ticaret tüm dünyada hızlı bir gelişim gösteriyor.

1 KASIM, 20130
Paylaş Tweet Paylaş
E-ticaret yeni meslekler doğurdu

n11.com İnsan Kaynakları Müdürü Pelin Buruk da SEO ve SEM uzmanlığının önemine değinerek popüler olan diğer uzmanlık dallarını şöyle sıralıyor: “Sosyal medya uzmanlığı, dijital ve mobil pazarlama uzmanlığı, UI/UX uzmanlığı, web analytics uzmanlığı... ”

Emlakjet.com Genel Müdürü M. Okan Arı, ticaretin elektronik ortamda analiz ve takip edilmesi adına arama motoru reklamcılığı, Google analytics uzmanlığı gibi alanların yeni meslek dalları oluştuğunu söylüyor. Arı, “E-ticaretin en büyük avantajlarından biri de müşterinizin işlemlerini, bilgilerini yakından takip edebilmek. Bu nedenle CRM uzmanlığı ve veri madenciliği sektör için önemli çalışma alanları” diyor. Sektörde özellikle arama motorları konusunda uzman personel açığı olduğuna değinen Arı, şunları söylüyor: “Bilgisayar mühendisliği, bilgisayar programcılığı gibi meslekler gözde olmaya devam edecek. Büyük veriyi (big data) yorumlayacak veri analistlerine de ilgi artacak.”

İŞ YAPIŞ ŞEKLİ DEĞİŞİYOR
Her ne kadar e-ticaret denildiğinde akla internet gelse de fiziki olarak bir şirkette hangi departman varsa e-ticaret şirketlerinde de aynıları mevcut. Ancak iş yapış şekilleri geleneksel perakende şirketlerine göre farklılık gösteriyor. ETİD Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Orhun da bu görüşü destekleyenlerden... Orhun, “Örneğin bir e-ticaret şirketinin pazarlama konuları özellikle online kanallarda uzmanlık gerektiriyor. Bunun dışında lojistik ve operasyon süreçleri de önemli farklılıklar içeriyor” diyor.

Altıncı Cadde Genel Müdürü Başak İlhan, pazarlama, yazılım departmanlarının e-ticaret şirketlerinde dijital pazarlama, sosyal medyayönetimi, iş geliştirme, proje yönetimi gibi birkaç ek departmanı da kapsadığını anlatıyor: “Müşteri hizmetleri bizde online, call center, e-mail, satış sonrası destek gibi birkaç ek departmana sahip. Satılan ürünleri evlere servis eden kargo şirketleri de istihdam yaratmaya başladı.”

LOJİSTİK DÖNÜŞÜYOR
Evim.net CEO’su Ali Özen de sektörde lojistiğin en önemli konuların başında yer aldığını hatırlatıyor. E-ticaret lojistiğinin hem son derece ayrıntılı hem de ölçümü oldukça zor bir konu olduğunun altını çizen Özen, “Kendisini bu konuda özellikle analiz yönünde geliştirmeyi başaranlar sektörde aranılan kişiler olacak” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.