E-ticaret yeni meslekler doğurdu

Son yıllarda e-ticaret tüm dünyada hızlı bir gelişim gösteriyor.

1 KASIM, 20130
Paylaş Tweet Paylaş
E-ticaret yeni meslekler doğurdu

E-ticarette tüm iş süreçleri müşterilerin yaşam tarzı ve alışveriş alışkanlıklarına göre yeniden yazıldığı için farklı alanlarda yeni yeteneklere ihtiyaç duyulduğunun altını çizen Morhipo İnsan Kaynakları Yöneticisi Melis Önce, “Kampanya planlamacıları, stüdyo yöneticiliği, stil danışmanlığı, dijital pazarlama uzmanı, içerik editörleri kilit rol üstlenen pozisyonlardan... Yaptığımız işte ürün yönetiminin de (buying&merchandising) önemli bir yeri var. Sadece e-ticarette uzmanlaşmış merchandi-serlar aranacak. Moda ve trendleri yakından izleyen, analitik, hızlı ve yetenekli gençler kampanya planlamacısı, stüdyo yöneticisi, stil danışmanı, dijital pazarlama uzmanı, içerik editörü gibi yeni meslek dallarında yükselme imkanı bulacak” diyor.

DENEYİMLİ OLAN ÖNE GEÇİYOR
Sektörde en büyük problem eğitimli iş kaynağı bulmak. Şirketler bu problemi kurum içi eğitimlerle aşmaya çalışıyor. Kariyer.net Genel Müdürü Yusuf Azuz, e-ticaret alanında birkaç sertifika programı dışında resmi bir eğitim olmadığı için sektörün “alaylı” profesyonellerin elinde olduğunu söylüyor ve “deneyimlilerin” öne çıktığını hatırlatıyor.

Altıncı Cadde Genel Müdürü Başak Ilhan, “Doğan Online, Türkiye’de ilk internet yatırımlarını yapan şirket olduğu için sektörün eksiği olan okul gibi konumlanmış durumda. Ekibimizin yüzde 80’ini biz yetiştiriyoruz, bazı üniversitelerdeki eğitimlere konuk eğitmen olarak katılıp sürece destek veriyoruz” diyor.  5 yıl öncesine kadar sektörde eğitim ve uzmanlık seviyesinin çok fazla sorgulanmadığını hatırlatan Limango.com.tr, Arabulvar.com, Ogli İnsan Kaynakları Direktörü Ela Bilgin, bugün ise şirketlerin sektörden daha fazla pay alabilmek için iyi eğitimli ve deneyimli kişileri istihdam etmeye çalıştığını anlatıyor. Enuygun.com Genel Müdürü Çağlar Erol, deneyim eksikliğinin en sık karşılaştıkları sorun olduğunu söylüyor.

İNGİLİZCE ARANILAN ÖZELLİK
Yenibiris.com Genel Koordinatörü Burçak Pak Yılmaz, sektörde teknolojiyi yakından takip eden, yenilikleri uygulayan, analitik düşünebilen ve iyi İngilizce bilen gençlere ihtiyaç olduğunu söylüyor.  Yılmaz, gençlerin alan seçip kendilerini geliştirmeye başlamalarını ve staj yapmalarını öneriyor. Gittigidiyor.com İnsan Kaynakları Entegrasyon Lideri Özlem Bengi ise yabancı yatırımcılar geldikçe sektörde İngilizcenin aranılan bir özellik haline geleceğini hatırlatıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.