Mini mağazalarımıza yönetici arıyoruz

Yeni formatımız, şirketimizin büyüme hedefi içerisinde öncelikli yer teşkil ediyor” diyen, CarrefourSA İnsan Kaynakları Direktörü Asena Yalınız, sorularımızı yanıtladı.

16.06.2014 18:43:290
Paylaş Tweet Paylaş
Mini mağazalarımıza yönetici arıyoruz
CarrefourSA, 2016’ya kadar 1000 mağazaya ulaşmayı hedefliyor. Şirket, büyüme planları çerçevesinde bu yıl 1000 kişiye daha istihdam sağlayacak. Ancak sektörde eğitimli personel konusunda ciddi sıkıntılar yaşanıyor. CarrefourSA insan Kaynaklan Direktörü Asena Yalınız, mini mağazalar konseptinin şirketin büyüme hedefi içerisinde öncelikli bir yer teşkil ettiğini söylüyor.

Yalınız, “Mini mağazalar, şirketimizde yetiştirmek üzere yönetici a,daylarına ihtiyaç duyduğumuz bir format” diyor. Organize perakendecilik alanının önemli şirketlerinden biri olan CarrefourSA, 250 mağazasıyla hizmet veriyor.

Her yıl binlerce kişiye iş imkanı sağlayan şirket, bu yıl 1000 kişiyi daha istihdam etmeyi planlıyor. CarrefourSA insan Kaynakları Direktörü Asena Yalınız, perakende satış organizasyonunda özellikle taze gıda alanında deneyim gerektiren pozisyonları doldurmakta güçlük yaşadıklarını söylüyor.

Perakende sektöründe mesleki eğitime sahip istihdam açığı bulunduğunu anlatan Yalınız, bu nedenle kurulan CarrefourSA Akademi ile hem sektöre nitelikli eleman yetiştirdiklerini hem de perakendede keyifli bir kariyer yolu oluşturmanın mümkün olduğunu göstermeyi amaçladıklarını anlatıyor.

Hızlı büyüme hedefi olan CarrefourSA’da özellikle yönetici pozisyonlarına ihtiyaç duyduklarını belirten Yalınız, “Şirketimizin mini mağazalar konseptinde işe başlayan bir çalışanımız, 2 kademe sonrasında yöneticiliğe adım atabiliyor. Bu yeni formatımız, şirketimizin büyüme hedefi içerisinde öncelikli yer teşkil ediyor” diyor. CarrefourSA İnsan Kaynakları Direktörü Asena Yalınız, sorularımızı şöyle yanıtladı:~

CarrefourSA’nın IKstratejisinden bahseder misiniz?
CarrefourSA’nın insan kaynakları stratejisi, çalışanlarına değer yaratma misyonuyla perakende sektöründe çalışanlar tarafından en çok tercih edilen şirketlerden biri olmak ve hizmet kalitesindeki üstün standartlarını korumaya devam etmek üzerine kurulu.

Bu doğrultuda, nitelikli iş gücünü şirketimize kazandırma, çalışanlarımızın gelişimine yatırım yapma, şirket organizasyonunu geliştirme ve güçlendirme, ücret yönetimi ve ödüllendirme, çalışanların motivasyonunu ve bağlılığını artırma şeklinde detaylandırabiliriz.

Ücret yapımızı içeride adil, dışarıda rekabetçi bir yapı oluşturacak şekilde pozisyon değerlerine göre statü bazlı oluşturduk. Yan haklarımız ise statü ve görev bazlı olarak farklılıklar gösteriyor.

2013'te kaç kişiyi işe aldınız? Kaç kişiye staj imkanı tanıdınız?
2013’te 2 bin 100 kişiye istihdam sağladık. Üniversite stajyeri olarak yaz döneminde 53 kişiye istihdam sağlarken, 2013-2014 eğitim öğretim döneminde lisede okuyan 40 gencimize staj imkanı verdik. Bu yıl da büyüme planlarımız dahilinde 1000 kişiye daha istihdam sağlayacağız. Genel müdürlük ve mağazalarımızdaki pozisyonlar için yeni mezunlara yönelik işe alımlarımız devam edecek.

En çok hangi pozisyonlar için eleman açığınız bulunuyor?
Perakende satış organizasyonumuzda özellikle taze gıda reyonlarımız bizim için kritik önem taşıyor. Profesyonel ürün bilgisi ve uzmanlık bu reyonlarımızda en çok aradığımız özellikler olduğundan, taze gıda alanında deneyim gerektiren pozisyonları doldurmakta bölgesel güçlükler yaşayabiliyoruz.~

Bunun yanı sıra İstanbul, Adana, İzmir, Antalya, Bursa, Ankara ve Samsun illerindeki mağazalarımızın kalite birimlerinde ve genel müdürlük kategori direktörlüğümüzde başlangıç rollerine ihtiyaç duyuyoruz.

Perakendede çalışmayı planlayan bir kişinin mutlaka CV’sinde bulunması gereken ilk 3 özellik nedir?
Saha organizasyonlarımız başta olmak üzere tüm çalışanlarımızda müşteri ve satış odaklılık, sürekli gelişime önem veren, perakendenin bir takım çalışması olduğu bilinciyle hareket eden, işbirliği ve dayanışmaya açık, şirketimizin büyüme planları doğrultusunda dinamik takım arkadaşları arıyoruz.

Adaylarımızın CV’lerini öncelikle eğitim, askerlik durumu gibi kriterlere göre değerlendiriyoruz. Ancak bizim için önemli göstergeler daha çok adayın yetkinliği olduğu için bunu da yüz yüze mülakatlarda değeıiendiıebiliyoruz.

İşe giren kişileri şirketinizde neler bekliyor?
Performansa ve şirketin ihtiyaçlarıyla bağlantılı olarak geniş bir kariyer yolu bekliyor. Bunun yanı sıra yüksek tempolu ve keyifli çalışma ortamı sunuyoruz. İşe alım yaptığımız özellikle de yeni açılan mağaza çalışanlarını, CarrefourSA Akademi ve Eğitim Gelişim Birimi’nce düzenlenen yaklaşık 10 günlük bir eğitim programına alıyoruz.

Bu programda kurum, tarihçe, yapılanma, kültür ve iş yapış şeklini anlattığımız oryantasyon programında müşteri odaklı bakış açımızı ve mağaza işleyişine dair pek çok bilgiyi hem teorik hem de uygulamalı olarak veriyoruz. Sonra iki kademede uygulamalı eğitim veriyoruz.~

İlk aşama olan etiket ve ürün yerleştirme, raf düzeni ve kasa uygulamaları Maltepe Park hipermarketimizin içine kurduğumuz eğitim marketimizde gerçekleştiriyoruz. Eğitim marketimizde kasa uygulamalarını ve müşteri sorunlarını çözme üzerine canlandırma eğitimleri düzenliyoruz.

Uygulamalı eğitimin ikinci aşamasını ise çalışanlarımızın mağazalardaki stajları oluşturuyor. Bir haftaya yakın çeşitli mağazalarda staj yaptıktan sonra kendi mağazalarında işbaşı yapıyorlar. Bu eğitimlerin etkinliğini ise zaman zaman mağaza yöneticileriyle yaptığımız geri bildirim seanslarıyla ölçüyoruz.

Yeni mezunlara nasıl fırsatlar sunuyorsunuz ?
Mağazacılık alanında farklılık gösteren hiper, süper, gurme ve mini formatlarımızla bugün 250 olan mağaza sayımızı, 2016 sonunda 1000 mağazaya ulaştırmayı hedefliyoruz. Hızlı büyüme hedefi olan şirketimizde, özellikle yönetici pozisyonlarına ihtiyaç duyuyoruz.

Mesleki eğitimli istihdam açığını göz önünde bulundurarak temellerini attığımız ve bir anlamda da perakende okulu olarak görev yapacak olan CarrefourSA Akade-mi’de hem teorik hem pratik eğitimlerle çalışanlarımıza yatırım yapıyoruz.

CarrefourSA Akademi ile büyük bir istihdam potansiyeli olan sektörde, nitelikli eleman yetiştirme amacının yanı sıra perakendede keyifli bir kariyer yolu oluşturmanın mümkün olduğunu göstermek istiyoruz.

Şirketimizin mini mağazalar konseptinde işe başlayan bir çalışanımız, 2 kademe sonrasında yöneticiliğe adım atabiliyor. Bu yeni formatımız, şirketimizin büyüme hedefi içerisinde öncelikli yer teşkil etmekle birlikte, şirketimizde yetiştirmek üzere yönetici adaylarına ihtiyaç duyduğumuz bir format.~

Yeni mezunlar arasından seçim yaparken nasıl bir yol izliyorsunuz?
Ortalama 2 görüşmeden oluşan mülakatlarımızı yüz yüze gerçekleştiriyoruz. Ancak öncesindeki CV tarama aşamamızda adayın staj yapmış olması, ya da part time iş deneyimlerinin olması, bizim için oldukça değerli bir deneyim. Şirketimizin kurumsal yapısına uyum sağlayabilecek yeni mezun bir adayın istekli olması ve öğrenmeye açıklığı da oldukça önemli.

Y jenerasyonuna yönelik çalışmalarınız var mı?
Sosyal medya uygulamalarına erişim, mağazalar ve genel müdürlüğümüzde sosyal aktivite kulüpleriyle uygulamaya almayı hedeflediğimiz mentorluk uygulaması, özellikle Y jenerasyonuna yönelik çalışmalarımız.

Part time ve staj olanakları konusunda bilgi verir misiniz?
Genel müdürlük birimlerimizde kışın lise stajyerleri, yazın da staj zorunluluğu olan üniversite stajyerleriyle çalışmaktayız. Bu uygulamamızın dışında part time çalışanlarımızı özellikle hipermarketlerimizin kasiyer pozisyonlarında istihdam ediyoruz.

Sizce bu sektörde yükselebilmenin şartları, olmazsa olmazları neler?
Perakende sektöründe bireysel performans kadar takım performansı da önemlidir. Çünkü mağazacılık bir takım işidir. Bu nedenle iyi takım kurabilen veya ekip uyumu yüksek, müşteri odaklılığı ve satış ve sonuç odaklılığı yüksek kişiler bu sektörde yükselme şansına sahip.~

"ÇAĞDAŞ YÖNETİCİER YETİŞRİRİYORUZ"
KARİYER YOLU

CarrefourSA Akademi’de mağazalarımıza yönetici yetiştirme süreci için Sabancı Üniversitesi’yle işbirliği yaptık. Bu çerçevede, günümüz çağdaş perakende yöneticisini yetiştirmek üzere kurguladığımız sertifika programını bitirmenin, mağaza müdürlüğüne giden kariyer yolunda olmazsa olmaz bir aşama olduğunun da altını çizmekte fayda var. Program liderlik becerilerinden finansal tabloları okumaya kadar geniş bir yelpazede içerik sunuyor.

YÖNETİM KOÇLUĞU
Mağaza yöneticilerimize liderlik ve koçluk yapan bölge müdürleri düzeyinde de hem finansal hem de yönetsel anlamda kendilerine destek olacak bilgi paylaşım seanslarını yönetim koçluklarıyla desteklemekteyiz. Üst düzey yöneticilerimize ise takım koçluğu düzeyinde gelişim ve farkındalık desteği veriliyor.

AÇIK SEMİNERLER
Genel müdürlükte çalışanlarımızın gelişim ihtiyaçlarını ise çeşitli mesleki ve kişisel gelişim eğitimleri, seminer ve konferans katılımlarıyla karşılamaya çalışıyoruz. Bu yıldan itibaren akademi bünyesinde her ay farklı konularda seminerler düzenleyerek arkadaşlarımızın katılımını sağlamaya çalışacağız. İş ve çözüm ortaklarımızla ürün bilgisine yönelik bilgi paylaşım oturumlarıyla çalışan arkadaşlarımızın ürün bilgisini de artırmaya çalışıyoruz.

"PERAKENDEDE SİRKÜLASYON YÜKSEK”
SİNERJİK YAPI

Geçtiğimiz yıllarda, perakendenin en önemli sorunları arasında nitelikli eleman sayısının az olması ve personel sürekliliğin sağlanamaması yer alıyordu. Ancak sektörün son yıllarda gösterdiği hızlı gelişim sürecinde, mağazacılık da artık meslek grupları arasında yerini almaya başladı.~

Bugün perakendeci olarak mağazalarımızda şarküteri, balık ve kasap gibi dallarda, genel müdürlüğümüzde ise finans, satış, pazarlama, bilgi teknolojileri, lojistik, insan kaynakları, hukuk gibi farklı iş kollarını bünyesinde toplayan sinerjik bir yapıdan bahsediyoruz.

ORYANTASYON SÜRECİ
Perakende sektöründe çalışan sirkülasyonu çok yüksek. Biz de bu sirkülasyonun nedenlerini tespit etmek için işten çıkış mülakatları yapıp çıkış nedenlerine odaklanıyoruz. Bunlar arasında kısa vadede aksiyon alınabilecek hususlar varsa uygulamalara başlıyoruz. Aynı zamanda, oryantasyon programının başarılı olması, sirkülasyonu düşüren bir gerçek. Biz de çalışanlarımızın başarılı bir oryantasyon süreci geçirmeleri için çaba gösteriyoruz.

ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ
İK sadakati yaratmak ve çalışanların motivasyonunu yüksek tutmak için belirli dönemlerde “Çalışan Memnuniyet Anketi” düzenliyoruz. Bu anketlerle çalışanlarımızın sesini dinliyor, şirket genelinde maddi ve manevi takdir sistemlerini işletiyoruz.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz