"Sektörde açık var"

AtlasGlobal, özel havayolu sektöründeki önemli oyunculardan biri. Geçen yıl yeni hatlarla büyüyen şirket, gençler için de gelecek vadediyor. AtlasGlobal İnsan Kaynakları Başkanı Fulya Suzhun, sektörde en çok kabin memurlarına ve pilotlara ihtiyaç olduğunu söylüyor. Özellikle pilotlarda sektördeki açığın sürdüğüne dikkat çekiyor. Suzhun, Atlantik Uçuş Akademisi’nde yılda 120 kabin memuru, 80 pilot mezun ederek sektöre önemli bir katkıları olduğunu söylüyor.

24.07.2015 12:33:330
Paylaş Tweet Paylaş
"Sektörde açık var"
Kurumsal kimliğini değiştirerek AtlasGlobal adıyla hizmet vermeye başlayan AtlasJet, 2001 yılından beri havacılık sektöründe faaliyetlerini sürdürüyor. 2014 yılında, Londra ve Kuveyt gibi yeni hatlarla birlikte yurtdışı uçuşlarında yüzde 22 büyüme gerçekleştiren AtlasGlobal’in, toplam yolcu sayısı ise yüzde 10 arttı. Şirketin kurumsal kimlik değiştirerek yeni hatlar açmasının işe alımlara da etkisi olacağı bekleniyor. Henüz yüksek sezona girmedikleri için yeni işe alımlara başlamadıklarını ifade eden AtlasGlobal İnsan Kaynakları Başkanı Fulya Suzhun, “Yaz döneminde başta kabin memuru olmak üzere eleman alımı yapacağız. Pilot alımlarımız da devam edecek. Markamızın değişmesiyle birlikte adayların başvuru oranlarının yanı sıra yeni işbirlikleri için gelen talepler de oldukça arttı” diyor. AtlasGlobal, 2015 yılında 60 kabin memuru, 10 kaptan pilot alımı yapmayı planlıyor. Bu yılki stajyer sayısının ise 75 olması bekleniyor. AtlasGlobal İnsan Kaynakları Başkanı Fulya Suzhun ile şirketin insan kaynakları stratejisini, gençlere yönelik planlarını ve fırsatları konuştuk:
AtlasGlobal’in pazardaki yeri nedir?
 2014 yılında yurtiçi ve yurtdışında gerçekleştirdiğimiz uçuşlarda, toplam 4 milyon 274 bin 342 yolcu taşıdık. 2014 yılında toplamda taşıdığımız yolcu sayısı, bir önceki yıla göre yüzde 10 artış gösterirken bu oran, sadece yurtdışı uçuşlarımızdaysa yüzde 22’ye yakın. Tarifeli seferlerimizdeki doluluk oranımız ise yüzde 81 oldu. Bu büyümede, 2014 yılında açtığımız yeni uçuş noktalarımız olan Londra ve Kuveyt’in payı büyük. Şu anda AtlasGlobal’in grup şirketleri de dahil olmak üzere Türkiye genelinde toplam 1.412 çalışanımız var. Yurtdışındaki ortaklarımızdan bahsedecek olursak Ukrayna’da 100, İngiltere’de 3, Irakta 2 ve Kıbrıs’ta 10 kişilik çalışma ekiplerimiz yer alıyor. 2011 yılında Atlantik Uçuş Akademisi (AFA) adıyla kabin memuru ve pilot yetiştirdiğimiz bir okulumuz açıldı. Yetişmiş eleman sıkıntısının sektörün en büyük problemlerinden biri olduğunu gördük ve hem bünyemizde oluşan açığı kapatmak hem sektöre katkıda bulunmak için bu girişimi gerçekleştirdik. 
Havacılık sektöründe en çok hangi alanda elemana ihtiyaç var? 
Sektörde en çok kabin memurlarına ve pilotlara ihtiyaç oluyor. Özellikle pilotlarda sektördeki açık hala devam ediyor. Ancak bizim bu konuda Atlantik Uçuş Akademisi (AFA) gibi bir avantajımız var. Grup şirketlerimizden AFA’da hem kabin memurlarımızı hem pilotlarımızı yetiştiriyoruz. Bu şekilde sektöre de katkıda bulunmuş oluyoruz. Onun dışında sektörde yer operasyonuyla ilgili görevlerde de açık var. Bizim bu alanda 80 kişilik bir ekibimiz mevcut olduğu için açığımız olduğunu söyleyemem. 
~
AFA’da pilotlara verilen eğitim süreçlerinden bahseder misiniz? Pilot adaylarının AFA’ya kabul edilmeleri için hangi şartları arıyorsunuz?
Pilotların eğitimi toplam 1,5 yıl sürüyor. Bunun bir yılında teorik ve uçuş pratiği eğitimleri yapılıyor. Altı aylık süreçte de hatlarda eğitmen pilotlar eşliğinde uçarak eğitimlerini tamamlıyorlar. Pilotların akademiye katılmaları için üniversite mezunu olmaları gerekiyor. Yabancı dil tabii olmazsa olmaz şartlarımızdan. Bir yabancı dil sınavı yapılıyor ve yeterli seviyeyi geçmeleri gerekiyor. Sağlık ve psikoteknik testler yapılıyor. Sağlık koşulları ve çalışma koşullarını psikolojik durumları kaldırabilecek düzeydeyse akademiye kabul edilebiliyorlar. Özellikle kaptan pilotlarda sektörde deneyimli, iyi bilinen olanları alıyoruz ama yardımcı pilotlarda kesinlikle kendi akademimizden yetiştirdiğimiz pilotları alıyoruz. AFA’da eğitim alan ve ardından aldıkları eğitimleri de başarılı bir şekilde tamamlayan pilot adayları AtlasGlobal’de ikinci pilot olarak göreve başlayabiliyor. 
Kabin memurları için işe alımda hangi şartları arıyorsunuz? 
Biz şirket olarak geçen yıl aldığımız kararla erkek kabin memuru çalıştırmıyoruz.Kabin memuru adaylarının lise mezunu olması yeterli. Önemli olan yabancı dillerinin olması. İngilizce d��şında, uluslararası hatlarımız için Farsça, Rusça, Almanca, İtalyanca gibi bir ikinci dil de arıyoruz. Bunun dışında diksiyonlarının çok düzgün olması gerekiyor. Fiziki özellikler konusunda ise en az 1,67 boyunda ve kilolarıyla boyları arasında on birim fark olması gerekiyor. AFA’da eğitim alan kabin memuru adayları eğitim süreçlerini istediğimiz düzeyde tamamladıysa hemen bizim bünyemizde işe başlayabiliyor. Kabin memurlarında sadece kendi akademimizden alım yapıyoruz. 
Kabin memurlarının formlarını koruması için ne yapılıyor? 
Bizim kabin memurlarımızın güzelliği ve fiziklerinin düzgünlüğü meşhurdur. Çalışanlarımızın kilolarının her ay üç ayda bir ölçümleri yapılıyor. Kilo almışlarsa, uçuşların yavaşladığı dönem olan kış aylarında kendilerine izin veriyoruz veya bir kampımız var oraya gönderebiliyoruz. Bunun dışında Dr. Ender Saraç’ın hazırladığı bir menüyle kendilerine özel yemekleri oluyor. Uçuşlarda da bu menüye göre oluşturulan yiyecekleri tüketiyorlar.
Akademiden yılda kaç kişi mezun oluyor?
AFA’da kabin memurları için her iki ayda bir yeni sınıf oluşturuluyor. Her biri 20 kişilik olan yılda 6 sınıf oluşturulmuş oluyor. Yaklaşık 120 mezun veriliyor. Pilotların eğitim süreçleri biraz daha uzun olduğu için yılda yaklaşık 15-20 kişilik 4 sınıf açılıyor. Yılda yaklaşık 80 pilotun mezun olduğunu söyleyebiliriz. Özellikle pilot eğitimleri oldukça zorlu geçiyor. Uçaktayken sürekli bütün hava sahasını dinler durumda oldukları için hassasiyetlerinin, konsantrasyonlarının ve algılarının çok güçlü olması gerekiyor. Bu yoğun strese dayanabilmek çok önemli bir yetkinlik. Pilot olabilmek için asker disiplininde olabilmek gerekiyor. Bu süreci atlatamayıp eğitimleri bırakan ya da yeterli görmediğimiz için eğitimlerini bizim sonlandırdığımız arkadaşlarımız da olabiliyor. 
~
Size iş başvurusuna gelenler arasında akademiye yönlendirdikleriniz oluyor mu? 
Evet. Zaten kabin memuru ve pilotların mutlaka lisansının olması gerekiyor. Bu lisansı alabilmek için de belirli eğitim süreçlerinden geçmeleri gerekiyor. Bizim akademimiz MEB onaylı ve İŞKUR destekli olduğu için eğitim süreçlerinde belli bir ücret de alıyorlar. Pilot tarafında yer ve simülatör eğitimlerini başka yerlerden almış kişiler olabiliyor. Uçuş eğitimlerini bizde tamamlayabiliyorlar. 
Kabin memuru ve pilot dışında hangi alanlarda eleman alınıyor? 
Yer işletme ve OCC (Operational control center) biriminde ihtiyaçlar olabiliyor. Burada çalışacak personelin de lisanslı olması gerekiyor. Biz daha çok operasyonel alımlar yapıyoruz, ancak global olmamızla beraber idari birimlerde de büyümeye gittik. Geçtiğimiz dönemde insan kaynakları kadromuzu büyüttük, kurumsal iletişim, gelir ve hat yönetimi birimlerimize eleman alımları yaptık. Yeni hatlar açıldıkça yeni alımlar da yapılıyor. Bir “yönetici adayı” programı başlattık. Yeni hatlarda çalışacak arkadaşlara bu program dahilinde eğitimler veriyoruz. 
2015 yılında kaç kişiyi istihdam edeceksiniz? 
Özellikle yeni hatlarımızın açılmasıyla kabin memuru alımı yapacağız. Şu anda tam net sayı olmamakla birlikte ilk etapta yaz dönemi olan yüksek sezonda özellikle Rusça, Almanca gibi dilleri bilen kabin memurlarına ihtiyacımız olacak. Şu an için halihazırda 20 kişilik bir arayışımız var. Sanırım iki ya da üç grup halinde olmak üzere toplamda 60 kişilik bir ekip alımı yapacağız. Şu anda bizim çalışmalarımız tamamıyla büyümeye yönelik olmadığı için işe alımları biraz sınırlı tuttuk. İhtiyaç oldukça alım yapacağız. Kaptan pilotlarda da 10 kişilik alım yapmayı planlıyoruz. Adaylar bize Kariyer. net üzerinden başvuru yapabilir. Yakın bir dönemde kendi sitemiz üzerinden de başvuru alacağız. Böylece kendi havuzumuzu oluşturacağız. 
Bu yıl kaç stajyer alımı yapacaksınız? 
Bizim bünyemizde çalışacak kişilerin staj döneminde durumlarına bakıp eğer memnunsak ertesi yıl tekrar çağıyoruz, sonrasında da ekiplerimize dahil edebiliyoruz. Yaz sezonu için üniversitelerin sivil havacılık bölümlerinden başvurular alıyoruz. Bu yıl toplamda 75 kişilik stajyer alımımız olacak. Bu, üniversitelerden gelecek alımların sayısı. Bunun dışında bireysel başvurular da olacaktır. Geçen yıl 60 stajyer alımı yaptık. Stajyerlerimizi iletişimi kuvvetli kişilerden seçiyoruz. Bizim için hem okul başarısı hem de sosyal başarısı önemli. Biz hizmet sektöründe faaliyet gösteriyoruz ve müşteri memnuniyeti bizim olmazsa olmaz değerlerimizden biri. Öğrenmeye ve çalışmaya istekli, uyumlu ve İngilizce bilen adaylar bize başvurabilir. 
Üniversite olarak nereden daha çok talep geliyor? 
Anadolu, Kıbrıs Doğu Akdeniz ve Çanakkale üniversitelerinin sivil havacılık bölümünden çok talep geliyor. Kültür Üniversitesi’nin hava lojistiği ile ilgili bölümüyle yer operasyonu için çalışmaya başladık. Bahçeşehir Üniversitesi’nin CO-OP projesi var. Burada öğrenciler yıl boyunca haftanın belirli günlerinde yerinde öğretim yapıyor. Dönem boyunca bizden eğitim alabiliyorlar. Okan Üniversitesi’nin kabin memurluğu bölümünden de stajyerlerimiz oluyor. Kısacası, sektöre katkı sağlayan bütün üniversitelerle çalışıyoruz. Kabin memurluğu ve OCC birimlerimizin yanı sıra kurumsal iletişim, insan kaynakları, muhasebe, gelir ve hat yönetimi, pazarlama gibi tüm idari birimlerimize stajyer alımı yapıyoruz. 
Çalışan mutluluğunuzu artırmak için ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz? 
Her yıl çalışan memnuniyetini ölçen anketler yapıyoruz. Burada çıkan veriler doğrultusunda da yaptığımız çalışmaları iyileştirmeye çalışıyoruz. Özellikle yemekhane gibi ortak kullanım alanlarında mutlaka memnuniyeti sağlamaya yönelik çalışmalarımız oluyor. Bunun yanı sıra her yıl tüm çalışanlarımızın katılacağı bir paylaşım toplantımız oluyor. Özel günlerini hatırlamaya çalışıyoruz. Çalışanlarımızın ve birinci dereceden yakınlarının ücretsiz bilet hakları var. Çalışanlarımıza bir aile olduğumuzu göstermeye çalışıyoruz.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz