Karsan Taksi'yi marka haline getireceğiz

Recep Altepe, "Karsan Taksi'yi İngiltere'nin özel taksileri gibi Bursa'nın markası haline getirmek istiyoruz" diyor.

1.06.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Karsan Taksi'yi  marka haline getireceğiz

Türkiye'nin sanayi kenti Bursa büyümesini tamamlayan şehirlerden. Birçok sektörün merkezi haline gelen şehir artık turizmde büyümek istiyor. Yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarının tamamı bu hedefe kilitlenmiş durumda. Turizmde büyümek için çalışan şehir, diğer yandan marka şehir olduğunu göstermek için imaj çalışmalarına da imza atıyor. Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, Bursa'ya yeni bir vizyon kazandırmak istediklerini ve bunun için şehrin hazır olduğunu anlatıyor. Yeni sanayi bölgeleri açmak istemediklerini aktaran Recep Altepe, "Bursa'nın istihdam sorunu yok. Şehrimiz artık marka olmaya ve turizmde büyümeye odaklandı" diyor. Öncelikle Uludağ'a çıkan teleferiği yenilediklerini söyleyen Altepe, Bursa'nın otomotivden sonra Türkiye'nin raylı sistem üssü olması için çalıştıklarını ifade ediyor. Bursa'da hafif raylı sistem ve metro vagonları imalatında ciddi bir yol kat ettiklerini, haziran ayı içerisinde ilk trenin banttan çıkacağını ve halka tanıtılacağını söylüyor. Karsan'ın New York taksi ihalesini kaybettiği hatırlatan Altepe, "Londra'nın kendisiyle özdeşleşmiş otobüsleri, taksileri var. Bursa'nın neden olmasın. Karsan'ın New York için ürettiği taksiyi Bursa'nın markası haline getirmek istiyoruz" diyor.

İSTİHDAM SORUNUNU AŞTIK

Türkiye İstatistik Kurumu'nun il bazında işgücü göstergelerine göre Bursa, işsizlik oranı yüzde 10,8 ile Türkiye sıralamasında 36'ncı sırada yer alıyor. Şehir, işgücüne katılma oranıyla yüzde 50,2 ile Türkiye sıralamasında 31'inci sırada. Bu verilerin 2011'de daha iyi bir çizgide gittiğinin altını çizen Recep Altepe, Bursa'nın istihdam konusunu çözdüğünü şöyle anlatıyor: "Türkiye'nin sanayi kenti Bursa istihdam konusunda önemli yol aldı. Tam anlamıyla bir üretim şehri haline gelen Bursa artık teknoloji bilişim alanında uzmanlaşarak katma değeri yüksek sektörlerle büyümeyi hedefliyor." Türkiye'nin en değerli şirketlerinin merkezlerinin Bursa'da olduğunu ve Türkiye'nin dünyaya Bursa ile açıldığını ifade eden Recep Altepe, "Üretimde en iyi şirketler Bursa'da. Makine ve otomotivde Türkiye'nin lideri konumundayız. Bu iki sektör ile Türkiye'yi taşıyoruz. Tekstil sanayinde de çok ilerledik. Dünyada otomotivde stratejik öneme sahip otomotiv üretim merkezleri arasında ilk 10'da yer alıyoruz. Dünyada otomotiv fabrikaları üretimlerini düşürürken Bursa'da artış yaşanıyor. Bizde işsiz olanlar, meslek sahibi olamayanlar var. Belediye olarak bu konuda attığımız adımlarla herkesi meslek sahibi yapmayı hedefliyoruz. Sadece düz liseden mezun olmuş kişiler işsiz. Her çeşit iş imkanı şehrimizde mevcut. 10 yıl öncesindeki atölyeler fabrika, fabrikalar holding oldu. 25'in üzerinde sanayi bölgemiz var. Bunun 13'ü organize sanayi bölgesi konumunda. Krizde Bursa'da 100 bin civarında işsiz ortaya çıktı. Fakat bu açık hemen kapatıldı" diyor.~

"ULUDAĞ BELEDİYEYE TAM ANLAMIYLA BAĞLANMALI"
Hiç şüphesiz Bursa'nın en önemli sembolü Uludağ... Uludağ kayak turizminin yanı sıra su kaynaklarıyla da dikkat çeken bir merkez. Fakat Uludağ ile ilgili sorunların çözümünde yaşana bürokratik engeller, Uludağ'ın altyapısının bakımsız kalmasına neden oluyor. Recep Altepe, yasal olarak artık Uludağ'ın belediye idaresinde olduğunu, hatta Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın bu yönde olumlu görüşleri olmasına rağmen aşamadıkları sorunlar nedeniyle Uludağ'a yeterli hizmeti götüremediklerini ifade ediyor. Alpete, "Uludağ'da bir yönetim sorun var. Kararlar alındı, talimatlar verildi. Fakat Çevre ve Orman Bakanlığı defansif davranıyor. Her ne kadar bakanımız 4 yıldır gelemese de Uludağ'ı yönetmek konusunda ısrarcı davranıyor" diyor.

METROYA BURSA İMZASI
Şehirleşmenin altın kuralı olan ulaşım sorunu Bursa'da en önemli konu. Bursalıların gündeminde de şehrin altyapısı ve ulaşımı yer alıyor. Tabii futboldan sonra... Başkan Recep Altepe bu konuda ciddi çalışmaları olduğunu anlatıyor ve ekliyor: "Biz ulaşımın kolay olması için uğraşıyoruz. Önemli olan kaliteli ve ekonomik ulaşım." Şehrin ulaşımıyla ilgili yatırımlara hız verdiklerini anlatan Altepe, "Ulaşımın ekonomik olması için çabalıyoruz. Konforu artırmak istiyoruz. Şehrin her köşesinde metro inşaatlarımız devam ediyor. 2 yıl içinde hepsi bitecek. Bu alanlarda artık kendi ürettiğimiz vagonları kullanacağız. Son siparişlerimizi verdik. Daha önceden almayı düşündüğümüz ithal vagonları iptal ettik. Bundan sonra Bursa, Türkiye'nin metro ve vagon üretim merkezi olacak. Bu sayede ucuz ve kaliteli metro sistemlerini Türkiye'nin her yerine gönderebileceğiz. Bugün birçok il bu projeyi bekliyor. İthal ettiğimiz vagonlara 6,5 milyon TL veriyorduk. Bunun yerine 3 milyon TL'ye kendi metromuzu yaparken istihdam da sağlayacağız. Kendi markalarımızı yaratacağız. Bu tür teknolojileri üretecek işgücüne ve inanca sahibiz. Neden üretmeyelim? Artık mühendislerimizi zorlayalım. Bizim sistemlerimiz yeni, işçilerimiz genç. Bu bize güç katıyor. Biz, Türkiye ve çevre ülkelerin ihtiyaçlarını karşılayacak güçteyiz. Avrupa'ya gittiğimizde artık Türk otobüslerini görüyoruz. Roma'nın şehir otobüslerini biz üretiyoruz. Vagon üretimiyle ilgili en uygun altyapı Bursa'da var. Kendi arkadaşlarımızı işin başına koyduk. Bir numune aracımızı sunum için yakın zamanda meydanımıza koyacağız" şeklinde konuşuyor. Altepe, Bursa'yı tasarım ve teknoloji merkezi yapmak istediklerini vurguluyor. Altepe sözlerini şöyle sürdürüyor: "Bursa olarak alanlarımız doldu. Kaynaklarımız şehrimize yetecek kadar. Bu nedenle amacımız kaliteyi artırmak. Yeni bir sanayi alanı açmayacağız. Şehrin teknoloji ve tasarım merkezi olacak şekilde öne çıkması için yoğunlaştık. Başkalarının projelerini satın alan değil kendi tasarımlarını üreten bir şehir olmak için çalışıyoruz. Turizm konusundaki değerleri öne çıkarmak istiyoruz."~

TİMSAHYUM'A 100 MİLYON TL HARCANACAK
Tramvayın yanında büyük parklara da yöneldiklerini anlatan Recep Altepe, 510 bin metrekarelik stadyumun yanında 1 milyon metrekarelik bir yeşil alan oluşturacaklarını söylüyor. Şehrin hemen yanında yapılan bu alanın dünyanın en güzel şehir meydanlarından biri olacağını anlatıyor. Sahilde 500 bin metrekarelik bir park ve meydanlar inşa ettiklerini dile getiren Altepe, "Bazı yerlerde binaları yıkıp yerine meydanlar yapıyoruz. Dünyada şehirler meydanlarıyla anılıyor. Bunun yanında spor tesislerine yoğunlaştık. Yüzme havuzları inşa ediyoruz. 2 yılda 84 tane spor salonu bitirdik. Her geçen gün yaptıklarımızla ve yapacaklarımızla uluslararası spor müsabakalarına ev sahipliği yapabilecek konuma geleceğiz. Biz bunları yaparken dünya standartlarına uygun yapıyoruz" diyor.

ULUSLARARASI OTELLERİN YATIRIM MERKEZİ OLDU
Son yıllarda uluslararası otel zincirlerinin Bursa'ya yatırım için sıraya girdiğini anlatan Recep Altepe, "Bursa'nın merkezindeki kaplıcalarla tarihi ve doğal güzellilerin ortaya çıkmasını istiyoruz. Kongre merkezimizin inşaatı bitti. Bu yönde yatırımlar yapıyoruz. Marka oteller özellikle son yıllarda şehrimizde yatırım yapmaya başladı.
Bu yönde hizmet sektörünü destekliyoruz. Daha az yatırımla daha çok istihdam sağlıyoruz. Merkez bölgemizdeki tüm alanları ve caddeleri Unesco tarafından onaylatıyoruz. Uluabat Gölü'nü denize bağlayacağız. Kısacası Bursa turizm merkezi olma yolunda emin adımlarla ilerliyor" şeklinde anlatıyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?