Lojistik bir sanattır

Cemal Elmasoğlu, pazar araştırmasından ürünün son tüketiciye ulaşmasına kadar tam entegre lojistik hizmeti verdiklerini söylüyor.

1.03.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Lojistik bir sanattır


1951 yılında faaliyete geçen Elmas Grup, entegre lojistik sistemlerinde Türkiye'nin önde gelen şirketleri arasında bulunuyor. Geçen yıl 110 milyon Euro ciro yapan ve 630 çalışanı bulunan grubun yönetim kurulu başkanı Cemal Elmasoğlu, "Lojistik aslında bir sanat, bir bilim dalıdır. Lojistik zincirde halkalar birbirine geçmediği takdirde hizmet akdinde bir bütünlük sağlayamazsınız. Bu yüzen lojistik şirketi her türlü işlemi kendi bünyesinde yapabilecek organlara ve bilgi birikimlerine sahip olmalıdır" diyor. Lojistik sistem zincirindeki halkaların gümrükleme, yurtiçi nakliye, uluslararası nakliye, serbest depo yönetimleri, gümrüklü antrepo hizmetleri gibi birbirine bağlı birçok faaliyetten oluştuğuna dikkat çeken Elmasoğlu, "Serbest depo yönetimi, imal ettiğiniz ya da ithal ettiğiniz herhangi bir malı depoda tutmak yerine, banttan sıcak olarak çıktıktan sonra lojistik merkezine alıp, ambalajlama dahil her türlü işlemi yapmak ve Türkiye veya yurtdışı dağıtımını yapabilme özelliğine sahip olmak demektir" diyor.

Gümrüklü antrepo

Gümrüklü antrepo işletmeciliğinin Türkiye'nin gümrük birliğine girdiği 1995 yılından sonra çok önemli hale geldiğini söyleyen Elmasoğlu, sistemin nasıl işlediğini ise şöyle anlatıyor: "Limana bir konteynır geldiğini düşünün. Mallar tırlarla gümrük denetleme ve kontrol noktasının dışında tam yetkiye sahip olan gümrük antrepo işletmecilerinin mekanına direkt olarak alınıyor. Konteynırlar burada boşaltılıyor. Bu çok önemli çünkü konteynır her limanda ardiyeye tabi ve bir gün boşaltmazsanız işletmenin maliyetini artıyor. Biz ise konteynırı geldiğinde gümrüklü antrepoya getirip boşaltarak serbest hale getirdiğimiz için şirket ek maliyetlerden kurtuluyor. Gümrüklü antrepolarda bütün işlemlerden devlete karşı biz sorumluyuz. Kameralar, gümrüğe verdiğimiz teminatlar, mal kayıtları, noksanlar, zarar-ziyanlar hep bizim sorumluluğumuzda. Ayrıca son dönemde yetkili gümrük müşavirliği sistemi de geldi. Her giriş çıkıştan onlar gümrüğe karşı sorumlular. Diyelim 20 ton malınız geldi. Biz onları alıyoruz. Ambar giriş listeleriniz gümrüğe verildikten sonra gümrük mü-
şaviri işlemeye başlıyor. Ama 20 ton malı çekmek zorunda değilsiniz. Malınızı birer tonluk partiler şeklinde imalatta ihtiyacınız olduğu kadar da çekip kullanabilirsiniz. Ayrıca 20 ton malı direkt ithal edip gümrük vergisi, KDV ve finansmanından kurtuluyorsunuz. işlemek için ihtiyacınız kadar malı çektikçe bu ödemeleri yapıyorsunuz. İş hayatında ana temanın herkesin doğru bildiği işi yapması olduğunu söyleyen Elmasoğlu, "Diyelim ki siz imalatçısınız. İmal ettiğiniz bir malı kendi deponuzda konuşlandıramazsınız. Bunu bir lojistik firması yapmalı. Tedarik, yönetim zinciri bunu emreder. Biz depolamada ortak kullanım alanları yaratarak üreticiye daha fazla imalat yapabileceği alanlar yaratıyoruz. Üretici deposunda sadece kendi malını tutabilir. Ama biz depolarımızda binlerce ton mal tutarak birim maliyetleri düşürebiliriz" diyor. ~

A'DAN Z'YE LOJİSTİK HİZMETİ
Elmas grup olarak 4 L sistemini geliştirdiklerini ve müşterileri için yurtdışında pazar araştırması dahil tam entegre hizmetler verdiklerini söyleyen Elmasoğlu, A'dan Z'ye lojistik hizmetlerini ise şöyle anlatıyor: Diyelim ki bir girişimci olarak Türkiye'ye mal getirmek istiyorsunuz. Biz bu ürünü dünyada hangi ülkelerden satın alabileceğinizi, hangi kalite ve çeşitlerde mallar olabileceğini bedelsiz olarak sizin adınıza araştırıp maliyet analizini önünüze koyuyoruz. Sonra da malın Türkiye'ye kapı tesliminde size kaça mal olacağının hesaplarını çıkarıyoruz. Diyelim ki kalem ithal edeceksiniz. Işıklı, silgili bütün alternatifleri bedelsiz olarak araştırıp size getiriyoruz. Karar verdikten sonra da siz hiçbir şeye karışmıyorsunuz. Malın, kara, deniz veya havayoluyla getirilmesi, gümrük müşavirliği hizmetinin verilmesi, malın antrepoya alınması, antrepodan sonra Kars'tan Ardahan'a Türkiye'nin herhangi bir noktasına gönderilmesi, hepsini biz yapıyoruz.

İstanbul İzmir'e hiç bu kadar yakIn olmamıştı

Hizmet sektörünün kaygan bir zemin olduğunu, hep bir adım önde olmak gerektiğini söyleyen Elmasoğlu son dönemde İzmir-İstanbul arasındaki trafiğin arttığına dikkat çekerek müşterilerine daha hızlı hizmet verebilmek için yaptıkları yenilikleri anlattı. Daha önce Güneşli'deki depolarından sevkiyat yaparken, İstanbul'da gece saat 22.00'den sonra ağır araçlara trafiğe çıkma izni verildiği için büyük gecikmeler olduğunu söyleyen Elmasoğlu,"Akşam 22.00'de yola çıkan bir malın İzmir'e gelmesi sabah saat 10.00'u buluyordu. Sonra bu araçtaki malın ayrıştırılması, İzmir içinde teslimatı derken saat 13.00-14.00 oluyordu" diyerek yeni geliştirdikleri bir sistemle artık sabah saat 08.00'de mal fabrikada ya da işyerinde olacak şekilde bir düzene geçtiklerini anlatıyor. Önce kendilerine Beylikdüzü'nde Ambarlı yakınlarında yeni bir depolama alanı alan şirket, böylece şehirde trafiğe çıkma saati kısıtlamasından kurtulmuş. Öğle saat 15.00'te yüklenen mal feribotla Bandırma'ya ve oradan da en geç sabah 06.00'da İzmir'e ulaşıyor. Fabrikada vardiya başlarken ise en geç saat 08.00'de mal kapıda bekliyor olabiliyor. Elmasoğlu yeni düzeni kargo hızında ambar nakliye diye adlandırırken, yeni sloganlarını "İstanbul, İzmir'e hiç bu kadar yakın olmamıştı" olarak belirlediklerini söylüyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz