Yeni yarışı

Finansın her alanında yeni müşteri kazanma yarışı sürüyor...

17 MART, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni yarışı
FAKTORİNG BÜYÜYEMEDİ
100 BİNDE TAKILDI

Faktoring sektöründe 100 bine yakın müşteri bulunuyor. 2016’da alacaklardaki sıkıntı nedeniyle sektörün müşteri sayısında artış yaşanmadı. Şirketler, mevcut müşteri portföylerini gözden geçirdi. QNB Finans Faktoring Genel Müdürü NERGIS AYVAZ BUMEDIAN, “2016 sonu itibarıyla 3 bin 500 aktif müşteriyle çalışıyoruz. Müşteri portföyümüze 1.300 yeni müşteri kattık; ancak bir o kadar müşterimizle çalışmamızı sonlandırmak durumunda kaldık” sözleri de durumu açıklıyor. Ama şirket, 2017 yılı için umutlu. Ciroda yüzde 30 büyüme ve müşteri sayısını yüzde 40’ın üzerinde artırarak 5 bin aktif müşteriye ulaşmayı hedefliyor.
NEREDEN GELECEK?
Garanti Factoring Genel Müdürü HULKI KARA, 2017’de sektöre yüzde 5-10 oranında yeni müşteri girişi olacağını tahmin ediyor. Nergis Ayvaz Bumedian, bu girişin özellikle ihracat faktoringi ve tedarikçi finansmanı ürünüyle KOBİ segmentinden geleceğini öngörüyor. Garanti Faktoring’in 2017 yılı yeni müşteri kazanım hedefi ise yüzde 15-20. Şirketin genel müdürü Hulki Kara, “8 bin 500-9 bin civarında müşteriyle işlem yapmayı hedefliyoruz. Adet olarak baktığımızda çoğunluk KOBİ segmenti ve yurt içi finansmandan olacak. Geliştirdiğimiz ‘Alacağım Garanti’de’ ürünümüz ve ihracat faktoringiyle de yeni müşteri kazanımı sağlıyoruz” diye konuşuyor.

İNOVATİF ÜRÜNLER KAZANDIRACAK
YILMAZ YILDIZ ZURICH SİGORTA GENEL MÜDÜRÜ
HEDEF TUTTU

2016 yılını yaklaşık 1-1,1 milyon sigortalıyla kapatmayı öngörüyoruz. 2016’yı, yılın başındaki koyduğumuz müşteri kazanım hedeflerimizle uyumlu kapatıyoruz. Mevcut müşteri kazanım trendimiz ışığında bu sigortalıların yaklaşık yüzde 40’ı yeni sigortalılar olacak. Ağırlıklı bireysel yangın branşı, ferdi kaza sigortaları ve yeni çıkardığımız siber güvenlik ürünümüzle yeni müşteri kazandık.
İNOVATİF ÜRÜNLERLE
2017 için hedefimiz, 1,2-1,3 milyon müşteriye ulaşmak. Sigortacılığın doğası gereği mevcut müşteri tabanınızı yenilemeler yoluyla korumak, yeni müşteri kazanmak kadar önemli. Bu çerçevede 2017’de yeni müşteri kazanım ve yenileme oranlarımız, 2016’daki oranlara büyük ölçüde paralel olacak. Bireysel ve küçük işletme segmentlerindeki müşterilerimize ağırlıklı bankasüransla ulaşmaya devam edeceğiz. İnovatif ürünler, örneğin yeni siber güvenlik ürünleri yeni müşteri kazanımında önemli rol oynayacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.