Örnek paydaş stratejileri

Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri araştırmasındaki önde gelen şirketler, paydaşlarına özel bu çabalarını paylaştı...

15.02.2016 16:42:110
Paylaş Tweet Paylaş
Örnek paydaş stratejileri
"KÜRESEL ŞİRKET OLMA YOLUNDA İLERLİYORUZ"
Turkcell, “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” listesinde her yıl ya birinci ya ikinci oluyor. Şirketin beğeni ligindeki konumunu Turkcell Genel Müdürü KAAN TERZİOĞLU, şöyle değerlendiriyor: “Yıllardır Türkiye’nin en beğenilen şirketleri arasında hep en üst sıralarda yer aldık. Bu bize doğru yolda olduğumuzu söylüyor ve bundan sonrası için ilham veriyor. Turkcell’i lider cep telefonu operatöründen, bölgesel varlığı, küresel çözümleri olan entegre iletişim ve teknoloji hizmetleri devine dönüştüreceğiz.”
MÜŞTERİYİ ODAĞA ALDIK
2015 yılını organizasyonel dönüşüm programımızı hızla sürdürdüğümüz, bir yandan da yeni hedeflerimize koşmaya devam edeceğimiz bir yıl olarak tanımlamıştık. Bu süreçte müşteri merkezli, müşteriyi odağa alan bir hizmet anlayışını benimseyeceğimizi ifade ettik. Teknolojiyi kullanarak en iyi hizmeti sunmak için çalıştık. Müşterilerimizi dinleyerek onlar için yarattığımız değeri ve sunduğumuz hizmetleri azamiye ulaştırmayı hedefledik. DÜNYA MARKASI 2015 içinde Turkcell’imizi bir dünya markası yapma yolculuğuna da hızlı bir başlangıç yaptık. BİP adlı yeni nesil mesajlaşma servisimizi faaliyet gösterdiğimiz diğer ülkelerde de hizmete sunduk, Ukrayna’daki iştirakimizin Astelit’te payımızı yüzde 100’e tamamladık. Dünyanın en prestijli kredi derecelendirme kuruluşlarının üçünden de ‘yatırım yapılabilir’ notu alan Türkiye’den ilk şirket olduk.
YENİ HEDEFLER
Yıllardır Türkiye’nin en beğenilen şirketleri arasında hep en üst sıralarda yer aldık. Bu bize doğru yolda olduğumuzu söylüyor ve bundan sonrası için ilham veriyor. Önümüzdeki dönem için Turkcell’i müşteri odaklı, finansal performansı çok daha yüksek, bölgesinde lider ve küresel bir şirket olarak hayal ettik. Turkcell’i lider cep telefonu operatöründen, bölgesel varlığı, küresel çözümleri olan entegre iletişim ve teknoloji hizmetleri devine dönüştüreceğiz. Önümüzdeki yıllarda da en beğenilen şirketler sıralamasında zirvede yer almaya devam edeceğiz.

"AŞKLA ÇALIŞIP KALPLERDE YER BULUYORUZ"
Arçelik uzun yıllardır “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” listesinin üst sıralarında yer alıyor. Şirket, beğeni liginde 2015’te iki basamak yükselerek ilk 3 arasında kendine yer buldu. Arçelik A.Ş.’nin yeni genel müdürü HAKAN BULGURLU, “Arçelik ailesinin vazgeçilmez bireyleri olan müşterilerimize ve diğer tüm paydaşlarımıza dokunduğumuz her alanda onların kalbini kazanabilmek adına işimizi 60 yıldır aşkla yapıyoruz. Üretimden inovasyona, hizmetten tasarıma faaliyet gösterdiğimiz her noktada; yeniliğe ve işimize tutkuyla bağlıyız” diyor. 
EN SEVİLEN MARKA 
Üretimden inovasyona, hizmetten tasarıma faaliyet gösterdiğimiz her noktada; yeniliğe ve işimize güçlü tutku ve bağlılık duyuyoruz. Bizim bu tutkumuz, müşterilerimizin kalbinde de yankı buluyor. Arçelik’in uzun yıllardır Türkiye’nin en çok sevilen markası olmasını sağlıyor. Dünya çapındaki başarılarımızın arkasında küresel kimliğimiz ve yenilikçiliğe verdiğimiz önem yatıyor. İnovasyon gücümüz, AR-GE yetkinliğimiz ve 27 bin çalışma arkadaşımızın özverisi ile her pazara ve müşteri ihtiyacına uygun ürünler geliştirebiliyoruz. 
YENİ AR-GE MERKEZLERİ 
Müşterimizi iyi tanımak ve ihtiyaçlarını anlamak amacıyla dünya beyaz eşya pazarının yüzde 70’ini temsil eden 35 ülkede sürekli tüketici araştırmaları gerçekleştiriyoruz. İngiltere Cambridge’deki yeni Ar-Ge merkezimizin ardından gelecek dönemde Almanya ve ABD’de yeni merkezlerle global Ar-Ge ağımızı genişleteceğiz. Akıllı ev teknolojileri ile müşterilerimizin kullanım ihtiyaçlarını öğrenerek, onlara en uygun kişiselleştirilmiş kullanım programları sunacağız. 
ZİRVEYE TAŞIYANLAR 
Markalarımızı zirveye taşıyan iş ortaklarımız, çalışanlarımız, bayilerimiz ve tedarikçilerimizle de uzun yıllara dayanan güçlü bağlarımız var. Birlikte yeni fikirler geliştiriyor, teknolojinin ve bilimsel araştırmaların sunduğu tüm olanakları beraber büyümek için kullanıyoruz. Kurucumuz merhum Vehbi Koç’un ‘En değerli varlığımız insan kaynağımızdır’ ifadesi, İK’daki temel yaklaşımımıza ışık tutuyor. 27 bin çalışanımız için güvenilir, verimli ve sağlıklı bir iş ortamı oluşturmak önceliğimiz. Çalışanlarımıza en iyi kariyer olanaklarını sunmaya ve onların motivasyonunu her zaman yüksek tutmaya önem veriyoruz.~"HAYATI PAYLAŞMAYA DEVAM"
Coca-Cola hiç kuşkusuz dünyanın en önemli hızlı tüketim markalarından biri. Şirketin Türkiye’deki operasyonu da yaptığı çalışmalarla beğeni topluyor. Uzun yıllardır hem yaptığı sürdürülebilirlik çalışmaları hem de kendi ekosistemine verdiği önemle ön planda olan şirket, tüm bu nedenlerle Türkiye’nin En Beğenilen Şirketler’i listesinde ön sıralarda yer alıyor. Coca Cola Türkiye Kafkasya ve Orta Asya Bölümü Başkanı GALYA FRAYMAN MOLİNAS, değişime hızlı yanıt verme yetilerinin önemine vurgu yapıyor ve onları en beğenilenler ligine taşıyan özelliklerini şöyle anlatıyor:
DEĞER KATMAYA ÇALIŞIYORUZ 
Dünyada 129, Türkiye’de ise yarım asırdan fazla bir süredir sevenlerimizle aynı dili konuşuyor, aynı sofrayı paylaşıyoruz. Şişeleyici ortağımız Coca-Cola İçecek ile birlikte dokunduğumuz herkese değer katma ilkesiyle çalışıyoruz. Günümüzde, kurumların uzun vadeli başarısında ürün ve hizmet kalitesi kadar toplumla kurdukları ilişki ve itibar da önemli. 
REKABET GÜCÜ 
Rekabet edebilme gücümüz değişime hızlı yanıt verebilme yetisiyle düz orantılı. Bu da verimlilikten, inovasyondan ve bunları eyleme geçirme hızından geçiyor. Coca-Cola şirketi olarak yenilikçiliği üründen ambalaja, pazarlama iletişiminden mağaza içi uygulamalara kadar çok yönlü şekilde ele alıyoruz. 
EKOSİSTEM İÇİN 
İş dünyası, içinde yaşadığımız toplum ve çevre sürdürülebilir olduğu takdirde var olabilir. Bu çerçevede sürdürülebilirlik Coca-Cola ekosistemi için büyük önem taşıyor. 2013 yılından beri yürüttüğümüz Coca-Cola Yeşil Tedarikçi Ödülü ile ekonomik açıdan uygulanabilir, sorumluluk sahibi ve çevreye katkı sağlayan uygulamaların hayata geçirilmesini amaçlıyoruz. 
ŞEFFAFLIK İLKEMİZ 
Günümüzde markalarla tüketiciler arasında kurulan bağı güçlendiren en önemli unsurlardan birinin şeffaflık olduğunu biliyoruz. Çalışanlarımızdan, tüketicilere ve iş ortaklarımıza kadar her seviyede şeffaflık ilkesiyle hareket ediyoruz. Coca-Cola sistemi olarak tüketicilerimiz, çalışanlarımız ve iş ortaklarımızla hayatı paylaşmaya ve yenilik sunmaya devam edeceğiz.

"KENDİMİZLE REKABET HALİNDEYİZ"

Türk Hava Yolları, bu topraklardan çıkan en net dünya markası. Dünya çapında da pek çok ödül alan THY, özellikle müşteri memnuniyetindeki standartları belirleyen, çıtayı yükselten çalışmalarıyla başarı elde ediyor. THY Genel Müdürü TEMEL KOTİL, “Son 5 yıldır ‘Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi’ seçiliyoruz. Yükselttiğimiz çıtayı daha da yukarıya taşımak için adeta kendimizle rekabet halindeyiz” diyor. 
REKABET YOĞUN 
Havayolu sektörü, küresel rekabetin en yoğun yaşandığı alanlardan… Uçak üretici sayısının sınırlı olduğu piyasada havayolu şirketleri aynı tiplerde uçaklar kullanıyor. Standartları belirlenmiş eğitimleri alan kabin ve kokpit ekipleriyle operasyonlarını sürdürüyorlar. Uçak, uçuş emniyeti gibi göreli olarak teknik konularda da sektörde zorunlu bir standartlaşma söz konusu. 
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ 
Şirketleri öne çıkaracak olan, rekabette fark yaratacak temel unsur ‘müşteri memnuniyeti’ olarak ortaya çıkıyor. Biz de kendimizi sektördeki standartlarla sınırlandırılmış alan dışında kalan bu konuda geliştirmeyi hedefledik. Yolcumuzun bizden beklentileri doğrultusunda sunduğumuz hizmetin çeşidi ve kalitesi üzerine farklılıklar hayata geçirdik. Yolcumuzla temasta olduğumuz her noktada kendimizi yenilemeyi sürdürüyoruz. CIP salonlarımızı yeniledik. 
ÇITAYI DAHA DA YÜKSELTECEĞİZ 
Uzun uçuşlarımızda ‘uçan şef’ uygulamasını başlattık. Kabin içi eğlenceye yönelik kişisel ekran ve Planet dijital sistemi uyguluyoruz. Canlı TV uygulamamızla seyahat esnasında uydu bağlantısı üzerinden televizyon izleyebilmek de mümkün. Kıtalar arası uçuş sırasında yüksek hızlı kablosuz-wifi internet’i de dünyada ilk olarak hizmete sunduk. Son 5 yıldır ‘Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi’ seçiliyoruz. Yükselttiğimiz çıtayı daha da yukarıya taşımak için adeta kendimizle rekabet halindeyiz.

~“HEP DAHA İYİSİ İÇİN GÜNE BAŞLIYORUZ”
Eczacıbaşı Topluluğu, “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” listesinin ilk 10’u arasında her zaman kendine yer buluyor. Grubu ön plana çıkaran etkenler arasında kültür-sanata ve spora yaptığı yatırımlar, ekolojik çevreye karşı duyarlılığı ve etik rekabet gibi konulardaki sürdürülebilir başarısı yer alıyor. Eczacıbaşı Topluluğu CEO’su ERDAL KARAMERCAN, tüm paydaşlarının gözünde uzun yıllardır En Beğenilen Ligi’nde yer almalarının sırrını şöyle paylaşıyor:
İNSANA SAYGI
Sevdiğimiz bir işi, sevdiğimiz insanlarla, ürün ve hizmetlerimizi tercih eden müşterilerimizin hayatlarında bir fark yaratacağımıza inanarak ve tutkuyla yapıyoruz. Topluluğumuzda farklı sektörlerde faaliyet gösteren kuruluşlarımız var. Paydaşlarımız, dinamiklerimiz farklı ancak değerlerimiz ortak. İnsana saygı, bu değerlerin tam da kalbinde yer alıyor.
FIRSAT EŞİTLİĞİ
Çalışanlarımızın kariyerlerinde gelişebilmeleri, ilerlemeleri ve sorumluluklarını genişletmeleri için onları cesaretlendiriyoruz. En kaliteli eğitim olanaklarını sağlamaya gayret ediyoruz. Fırsat eşitliğinin ne kadar önemli ve değerli olduğunu biliyoruz. Kadın istihdamını artırmak üzere pozitif ayrımcılık uyguluyor, esnek çalışma saatleriyle, çalışanlarımızın iş-özel hayat dengesini kurmasına katkı sağlıyoruz.
ODAK NOKTALARI
Müşterimizi, kalite anlayışımızın odak noktası olarak görüyoruz. En üst kalite düzeyini hedef alıyoruz. Yıllardır kültür-sanat ve spor yatırımları yapıyoruz. Eczacıbaşı’na iş başvurusunda bulunan beyaz yaka adayların çoğu kültür, sanat ve spor alanındaki yatırımlarımızın işveren seçimlerini etkileyen önemli bir unsur olduğunu belirtiyor. Hep daha iyisini yapabileceğimize inanarak güne başlıyoruz. Daha iyisini yapabilmek için farklılaşmamız ve yenilikçi olmamız gerektiğini biliyoruz. Dolayısıyla, aslında geleceği bugünden yaşıyoruz. 

"HEDEFİMİZ EN BEĞENİLEN ŞİRKET OLMAK..."

P&G Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri liginde 6’ncı sıradaki yerini 2015’te de korudu. Şirket, çalışanlarına verdiği değer, sosyal sorumluluk çalışmaları, inovasyon gücü ve sürdürülebilirlik yaklaşımıyla ön plana çıkıyor. P&G Türkiye ve Kafkasya Yönetim Kurulu Başkanı TANKUT TURNAOĞLU, “Çalışanlarımız en değerli varlığımız. İş ortaklarımızla olan iletişimimizi sadece hammadde, ürün ve servis ilişkisiyle sınırlandırmadan yürütüyoruz” diyor. 
İNOVASYON GÜCÜ 
Daha beğenilen bir şirket olma yolunda tüm paydaşlarımızın beklenti ve ihtiyaçlarına göre çalışmalarımız var. Tüketicilerin ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayacak kalite ve değerdeki ürünlerle onları buluşturmaya çalışıyoruz. P&G’nin uzun vadeli başarısı inovasyon sayesinde gerçekleşti. İnovasyon, büyümemizi, kategorilerimizin kalıcılığını, rekabet gücümüzü, maliyetleri düşürebilmemizi ve tüketici değeri yaratabilmemizi sağladı. 
SOSYAL SORUMLULUK 
Sosyal sorumluluk projelerimizle de fark yaratmayı ve topluma değer katmayı hedefliyoruz. Projelerimizi toplumun tüm kesimleri, özellikle de kadın ve çocuklar için önceliklendiriyoruz. Marka ve hizmetlerimizle yarattığımız köklü mirası, sosyal yaşama yaptığımız karşılıksız hizmetlerle yarınlara taşıyoruz. 
EN DEĞERLİLER ÇALIŞANLAR 
Çalışanlarımız en değerli varlığımız. P&G’de uyguladığımız ücretlendirme ve yan haklar çalışanlarımızda memnuniyet yaratıyor. ‘Vibrant Living’ olarak adlandırdığımız bir programımız var. Program çalışma hızlarını artıran dijital çözümlerden fitness center yönetimine, daha sağlıklı yiyecek ve ara öğün menülerinden ücretsiz derslere kadar pek çok alanı kapsıyor. İş ortaklarımızla olan iletişimimizi de sadece hammadde, ürün ve servis ilişkisiyle sınırlandırmadan yürütüyoruz. Karşılıklı fikir alışverişleri yapıyoruz. Önümüzdeki dönemlerde de paydaşların beklentilerini iyi yorumlayıp doğru adımlarla beğenilen şirket olmayı sürdüreceğiz.~“FARKI 1YARATAN GARANTİ KÜLTÜRÜ”
Garanti Bankası, “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” listesinde 7’nci sırada ve yıllardır sektörünün en beğenilen şirketi konumunu koruyor. Garanti Bankası’nın yeni genel müdürü FUAT ERBİL, “Garanti’nin bugünlere gelmesinde, uzun yıllardır ülkemizin en beğenilen şirketleri arasında yer almasındaki temel unsurun ‘garanti kültürü’ olduğunu ifade etmek isterim. Her zaman en iyi bildiğimiz işi, yani bankacılığı daha da iyi yapmanın, sürdürülebilir başarının peşindeyiz” diyor. DEĞİŞMEYEN TEK ŞEY
Garanti’nin uzun yıllardır ülkemizin en beğenilen şirketleri arasında yer almasındaki temel unsurun ‘garanti kültürü’ olduğunu ifade etmek isterim. Kurum kültürümüzün merkezine hem çalışanlarımız hem müşterilerimiz açısından, ‘insan odaklılık’ yaklaşımını koyduk. Bizim için değişmeyen tek şey insan ve insana verdiğimiz değer.
MÜŞTERİ VE TEKNOLOJİ
İşimizin merkezine müşteriyi alıyoruz. Onların ihtiyaçlarını takip ederek, beklentilerinin de ötesinde hayatlarını kolaylaştıracak yeni çözümler sunmak, Garanti’nin kurum kültürünün vazgeçilmez bir unsuru. Garanti ile özdeşleşmiş teknolojik ve yenilikçi tanımlamasını da her zaman hak etmek için çalışıyoruz. Müşterilere sunduğumuz ürün ve hizmetlerde yaşanan her türlü problemi en hızlı ve etkin biçimde çözmek de kurum kültürümüzün bir yansıması.
SÜRDÜRÜLEBİLİR MODEL
Kurum kültürümüzün diğer bir ‘olmazsa olmaz’ unsuru ise ‘sürdürülebilirlik’ yaklaşımı. Garanti olarak sürdürülebilirliği, çevreye ve topluma yansıyan olumsuz etkileri en aza indirmenin yanında, gelecek için güçlü ve başarılı bir iş modeli yaratmak olarak da değerlendiriyoruz.

"SEVİLEN BİR ŞİRKET OLMAYI HEDEFLİYORUZ"
Vodafone, mutluluğu ekosisteminin tamamı için en önemli hedefi olarak belirlemiş durumda. Bu hedef de tüm çalışmalarına yön veriyor. Vodafone Türkiye CEO’su GÖKHAN ÖĞÜT, “Müşterilerimiz, çalışanlarımız ve tedarikçilerimizin mutluluğunu sağlamaya yönelik programlar uyguluyoruz. Müşteri taleplerinin hiçbirini cevapsız bırakmıyoruz. En çok tavsiye edilen operatör olma başarımızı sürdürüyoruz” diye konuşuyor. 

EKOSİSTEM MUTLULUĞU
 Vodafone Türkiye olarak yaklaşık 3 bin 300’ü aşkın çalışanımız, 1.200’ü aşkın perakende mağazamız ve ekosistemimizde bulunan 43 bin kişilik paydaş ailemizle faaliyet gösteriyoruz. Operasyonumuzun sürdürülebilirliği açısından bu büyük ailenin memnuniyetini en önemli önceliklerimiz arasında görüyoruz. Müşterilerimiz, çalışanlarımız ve tedarikçilerimizin mutluluğunu sağlamaya yönelik programlar uyguluyoruz. 
SATIŞ SONRASI HİZMET 
Yapılan araştırmalar en sadık müşterinin, kendisine çok seçenek sunan değil, sorununa en kısa sürede çözüm bulan işletmeyi tercih ettiğini gösteriyor. ‘Kayıtsız Şartsız Müşteri Memnuniyeti” programımız kapsamında biz de çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Müşteri taleplerinin hiçbirini cevapsız bırakmıyoruz. En uygun çözümleri müşterilerimize sunuyoruz. Böylece en çok tavsiye edilen operatör olma başarımızı sürdürüyoruz. 
EN İYİ İŞVEREN 
Çalışanlarımızın memnuniyet ve başarılarının şirketimizin başarısı olduğu bilinciyle çalışıyoruz. İşveren markamızı çalışan markamız olarak konumlandırıyoruz. Vodafone’un gelecek liderlerini kendi içimizden yetiştiriyor, açık olan pozisyonlarımızı içeriden başvuran çalışanlarımızla doldurmaya büyük önem veriyoruz. Great Place to Work enstitüsünün düzenlediği ‘En İyi İşverenler’ yarışmasında 2 bin üstü çalışan sayısı kategorisinde Türkiye’nin en iyi işvereni seçilmemiz de çalışan memnuniyetine verdiğimiz önemin en önemli kanıtı. Müşteri ve çalışan memnuniyeti konusundaki yaklaşımımızı tedarikçilerimize de uyguluyoruz. Her daim sayılan ve sevilen bir şirket olmayı hedefliyoruz.~"ALIŞKANLIKLARA YÖN VERMEYE DEVAM EDECEĞİZ"
Yemeksepeti, En Beğenilen Şirketler arasına giren ilk e-ticaret şirketi oldu. Bunda kuşkusuz ülke tarihinde bu zamana kadarki en değerli çıkışı yapan e-ticaret sitesi olmasının payı da büyük. Yemeksepeti Kurucusu ve CEO’su NEVZAT AYDIN, “Müşteri deneyimi ve memnuniyeti Yemeksepeti’nin genlerine işlemiş en önemli önceliği ve şirketin başarılı olmasının altında yatan en büyük faktör” diyor.
DUYGUSAL BAĞ KURUYORUZ
Yaptığımız işle insanların hayatlarına dokunuyor ve onlara değer katıyoruz. Bu katkıdan dolayı kullanıcılarımızla duygusal bağ oluşturabiliyoruz. Dünyadaki trendleri hiç durmadan takip ediyor, tüm paydaşlarımızın ihtiyaçlarını dinliyoruz. Yeni inovasyon ve fikirlerimizi en hızlı şekilde hayata geçiriyoruz.
DENEYİM VE MEMNUNİYET
Müşteri deneyimi ve memnuniyeti Yemeksepeti’nin genlerine işlemiş en önemli önceliği ve başarılı olmasının altında yatan en büyük faktör. Yemeksepeti kullanıcılarının bizden beklentileri yemeklerine en hızlı, en doğru ve en avantajlı şekilde ulaşmalarını sağlamamız. Sipariş sürecini daha pratik, kolay ve hızlı hale getirmek için çalışıyoruz. Kullanıcı deneyimini geliştiren yeni site tasarımımız, mobil dönüşüme en hızlı şekilde adapte olmamız, BT yatırımlarımız bu doğrultudaki adımlarımızdan sadece bazıları. Kullanıcıların sorularına cevap verme ve problemlerini çözme hızımız da en kritik başarı unsurumuz.
HERKESİN FİKRİ DEĞERLİ
İş ortağımız olarak tanımladığımız restoranlara da knowhow ve tecrübemizle her an değer katmaya çalışıyoruz. Yaş ortalamamız 26. Buna takılmadan çalışanlara kapıdan girdikleri andan itibaren büyük sorumluluklar veriyoruz. Herkesin fikri değerli. Yeni bir çalışan bile direktörünün kapısını çalarak birebir iletişim kurup fikrini söyleyebiliyor. Şeffaf ve bürokrasiden uzak yapımızı ortaya koyan çalışma ortamımız da kurumsal kültürümüzü yansıtıyor.
İKİ BÜYÜK PROJE
Önümüzdeki dönem, kullanıcılarımızın hayatını kolaylaştıracak iki yeni büyük projeyi hayata geçireceğiz. En önemlisi de kullanıcılarımızın, çalışanlarımızın ve iş ortaklarımızın beğenisini kazanmak için onların hayatlarını ‘Yemeksepeti olmadan önce ne yapıyormuşuz’ dedirtecek şekilde değiştirmeye, alışkanlıklarına yön vermeye devam

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz