Türk iş dünyasının en prestijli ödülleri

İş dünaysının en önemli 20 ödülü...

1.03.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Türk iş dünyasının en prestijli ödülleri


"ÖDÜL KAZANMAK ÇOK ÖZEL VE GÜZEL ZİRA BAŞARININ KARŞILIĞINI ALMAK, TAKDİR EDİLMEK ÖNEMLİ BİR DUYGU...
"
Bu sözler Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura'ya ait. Gerçekten de bugün Türk iş dünyasında her yıl 50'ye yakın ödül veriliyor. Bunlar arasında 20 ödül, istikrarları ve objektif olmaları nedeniyle bir adım öne çıkıyor. Toplum Gönüllüleri Vakfı Başkanı İbrahim Betil, bir ödülün prestijli algılanmasının yolunun tarafsız ve güvenilir bir jüri ile şeffaf seçim yapılmasından geçtiğine inanıyor. "Ödülün seçim yöntem ve ilkelerinin net olarak belirlenmesi, herhangi bir menfaat, ideolojiden bağımsız, konuya odaklı seçim yapılması gerekir" diyor. Pura da Betil ile aynı görüşte... Pura, "Tüm ödüllerin sonuçlarının adil olması ve toplumun da sonuçlara saygı duyması gerektiği kanısındayım" diye konuşuyor. Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi Öğretim Üyesi Dr. Cüneyt Evirgen de, verilen ödüllerin uluslararası metodolojiye uygun ve yurtdışında da tanınır olmasının önemini vurguluyor. İşte bu kriterler ışığında önemli akademisyenler ve sektör duayenleri Türk iş dünyasının en prestijli 20 ödülünü 'önemleriyle" birlikte açıklıyor.

TÜSİAD ÖDÜLLERİ ÖNE ÇIKIYOR

Türkiye'de iş dünyasının en önem verdiği ödüller, iş dünyasının en güçlü derneklerinden Türk Sanayici ve İş Adamları Derneği'nin (TÜSİAD) imzasını taşıyor. Koç Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Barış Tan, Türkiye'nin en önemli ödülünün TÜSİAD ve Türkiye Kalite Derneği (KALDER) tarafından verilen Ulusal Kalite Ödülü olduğu görüşünde. Tan, "Bu ödül kurumların faaliyetlerini ve iş sonuçlarını kapsamlı bir model çerçevesinde değerlendiriyor. Verilere dayalı ve ileriye yönelik eğilimleri de göze alan değerlendirme süreci ve bu sürecin yönetimi de bu ödülü diğer ödüllerden ayırıyor" diyor. Evirgen bu ödülün alanını iyi sahiplenerek bir referans haline geldiğini düşünüyor. Ayrıca Kalite Ödüllerinin, Türkiye'de Avrupa'nın hemen ardından bir yıl sonra başlatılması, 20 yıldır veriliyor olması ve Türk şirketlerinin sadece ürün kalitesinde değil, iş yapış kalitesinde de gelişmesini sağlaması nedenleriyle çok önemli olduğunu vurguluyor. Aynı şekilde TÜSİAD, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) ve Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı'nın (TTGV) verdiği Teknoloji Ödülü de teknolojiye yatırım yapan ve yenilikçi ürün ve teknolojileri geliştiren şirketleri teşvik etmesi açısından çok önemli. Algoritma Yönetici Ortağı Ali Özgenç, teknolojiyi yurtdışından almaya alışmış bir ülkede bu alanı geliştirmeyi vurguladığı için bu ödülün prestijli olduğunun altını çiziyor.

Türk iş dünyasının en prestijli 20 ödülünü görmek için görsele tıklayın


BAŞARILI OLAN, TAKDİR İSTİYOR
İş dünyasında İstanbul Ticaret Odası (İTO) ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından verilen ihracatçı ödülleri de şirketlerin yurtdışında kazandıkları başarıyı tasdiklemesi ve duyurmaları açısından dikkat topluyor.
Aynı şekilde iş dünyası derneklerinin ötesinde ekonomi dergilerinin başarılı şirketleri belirlemek için gerçekleştirdiği ödüller de prestijli olarak sayılıyor. Bu alanda Türkiye'nin En Beğenilen Şirketleri Ödülleri, her sektörde şirketlere objektif bir bakış açısıyla yaklaşıldığı için önem kazanıyor. Yeditepe Üniversitesi öğretim görevlilerinden Doç. Dilek Sağlık, "2003 yılından beri süregelmesi ile kendini ispatlamış bu ödül, araştırmaya katılan şirket sayısıyla istatistiki açıdan değer ifade ediyor. Farklı alanlarda kişilerden görüş alınıyor ki bu da ödülün tarafsız olarak değerlendirilmesine imkan tanıyor" diye konuşuyor. Yine Finansbank ile Capital ve Ekonomist Dergilerinin işbirliği ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nin (TOBB) katkılarıyla düzenlenen Anadolu Markaları ödülleri de, uzun bir geçmişi olmamasına rağmen, Anadolu'daki markaları motive etmesi noktasında anlamlı görülüyor. Bu ödül, ülkenin gayri safi milli hasılasının yaklaşık yüzde 80'ine hitap eden Anadolu'daki kuruluşları Türkiye'de ve dünyada marka haline getirme hedefiyle dikkat topluyor.~

GİRİŞİMCİLERE DESTEK
Aynı şekilde Türkiye ekonomisinin geleceği olarak düşünülen KOBİ ve girişimcileri destekleyen ödüller de itibar
görüyor. Bu yıl 9'uncusu düzenlenecek Ernst&Young'un Yılın Girişimcisi Ödülü, yaratıcılığı ve çalışkanlığyla iş dünyasında büyük gelişme ve başarılara imza atan girişimcileri ödüllendirmek, dünya çapında girişimcilik ruhunu teşvik etmek ve cesaretlendirmek amacını taşıyor. Genç girişimcileri destekleyen Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nin (TOBB) Girişimci Ödülleri de bu anlamda başarılı bulunuyor. Garanti Bankası'nın Ekonomist ve Capital Dergisi ile belirlediği Kadın Girişimciler Ödülleri de bu alanda bir eksikliği dolduruyor. Kadının Türk iş dünyasındaki gücünü ve girişimci ruhunu desteklemeye çalışan bu ödüller de en prestijliler listesinde yerini alıyor. Cüneyt Evirgen, "Girişimciliği destekleyen ödülleri, gerek KOBİ'ler, gerek kişisel başarılar, gerekse kadın girişimcilere yönelik olsun, motivasyon sağlaması nedeniyle çok yararlı buluyorum. Ülkenin geleceği KOBİ'lerin ve tüm girişimcilerin bu şekilde desteklenmesi önemli" diye konuşuyor.

SEKTÖRLERİNİN EN İYİLERİ

Turizm, perakende, reklam, basın gibi büyük sektörlerde alanın öncüsü derneklerin verdiği ödüller de çok önemli görülüyor. Bu örneklerden biri turizm oscarları olarak da adlandırılan Skal International İstanbul tarafından verilen Skalite Ödülleri. Bu yıl 13'üncüsü düzenlenen ödüller, turizm alanında en çok kazanılmak istenen ödül olarak öne çıkıyor. Yeditepe Üniversitesi öğretim görevlilerinden Doç. Dilek Sağlık, "Turizm, Türkiye'de olması gereken noktada değil, bu nedenle 10 yılı geçen süredir verilen bu ödülün turizme büyük katkısı olduğuna inanıyorum" diyor. Skalite ödülleri gerçekten de her yıl artan katılımcı sayısı ve uluslararası anlamda tanınırlığı nedeniyle öne çıkıyor. Alışveriş Merkezleri ve Perakendecileri Derneği'nin (AMPD), "Yılın AVM'si", "Yılın Perakende Kuruluşu", "Yılın Müşteri Memnuniyeti Projesi" gibi 8 ayrı kategoride verdiği ödüller de perakende alanı için özel önem taşıyor. Dernek, üye olan ya da olmayan perakende şirketlerini her konuda uluslararası standartlara ulaştırmayı hedefliyor. Evirgen de bu ödüllerin uluslararası metodolojiyi benimsemesi nedeniyle yurtdışında tanınırlığının iyi olduğunu düşünüyor. Rekabetin çetin olduğu reklam alanında da ajanslar her yıl çeşitli yarışmalarla başarılarını kanıtlamak istiyor. Bu alanda Effie Ödülleri, yazılı basında Kırmızı ödülleri saygın ödüller arasında yerini alıyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz