3 alanda da pazar payını katlayacağız

TEB-Fortis birleşmesinden sonra BNP Paribas, sigortacılık tarafında da yeni bir yapılanma gerçekleştirdi.

1.08.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
3 alanda da pazar payını katlayacağız



Daha önce Cardif aldı altında faaliyet gösteren hayat ve hayat dışı şirketler ile Fortis Emeklilik, BNP Paribas Cardif şemsiyesi altında toplandı. Yeni yapının yönetimini üstlenen CEMAL KİŞMİR, 3 ayrı şirketle faaliyette olacaklarını söylüyor. Hayat dışı branşta daha önce olduğu gibi koruma ürünlerinde büyümeye devam edeceklerine işaret eden yönetici, "Hiçbir zaman kasko ya da sağlık sigortası satan bir şirket olmayacağız. Emeklilikte TEB ile 20 yıllık bir işbirliği anlaşması yaptık. Bu işbirliğinin verdiği güçle dağıtım kanalını daha etkin kullanıp yeni ürünler geliştirerek pazar payımızı gelecek 3 yılda 2 katına çıkarmayı hedefliyoruz" diyor. Son 2 yıl BNP Paribas için oldukça hareketliydi.. Global finans devi, her alanda faaliylerirıi yeniden yapılandırdığı hummalı bir süreçten geçti. TEB-Fortis birleşmesinin ardından, kısa süre önce sigortacılık faaliyetlerini BNP Paribas Cardif çatısı altında topladı. Türkiye'deki operasyonun başına ise bankacılık kökenli Cemal Kişmir getirildi. Kişmir, hem sektörün hem de BNP Paribas'ın yakından tanıdığı bir bankacı. 15 yıllık perakende bankacılık deneyimi var. Son olarak da TEB'in perakende bankacılık operasyonundan sorumlu genel müdür yardımcısı olarak görev yapıyordu. Cemal Kişmir, yeni göreviyle ilgili olarak "Beni en çok BNP Paribas Cardif'in çeşitliliği heyecanlandırdı" diyor. Grubun pazara ciddi yatırım yaptığına, Türkiye'de sektöre çok güvendiğine işaret ediyor. BNP Paribas Cardif, yeni dönemde Türkiye'de 3 ayrı şirketi ile sigortacılık yapacak. Kişmir, bu şirketleri BNP Paribas Cardif Sigorta, BNP Paribas Cardif Hayat ve BNP Paribas Cardif Emeklilik olarak sıralıyor. Hayat ve emeklilik şirketinin ayrı olması, Türkiye'de alışkın olduğumuz bir durum değil. Kişmir bunu, "Hayat branşında hem koruma hem birikimli hayat ürünleri satıyoruz. Bu iki işimizi birbirinden ayrı sürdürmek için böyle bir yapılanmaya gittik" şeklinde açıklıyor. BNP Paribas Cardif, farklı iş modelleriyle yeni dönemde büyüme hedefinde. Cemal Kişmir, "Hiçbir zaman kasko ya da sağlık sigortası satan bir şirket olmayacağız. İddialı olduğumuz koruma sigortaları alanında büyüyeceğiz. Emeklilikte TEB ile 20 yıllık bir işbirliği anlaşması yaptık. Bu işbirliğinin verdiği güçle dağıtım kanalını daha etkin kullanıp yeni ürünler geliştirerek pazar payımızı gelecek 3 yılda 2 katına çıkarmayı hedefliyoruz" diye konuşuyor. BNP Paribas Cardif CEO'su Cemal Kişmir ile grubun yeni döneme yönelik plan ve hedeflerini, sigorta sektörünün geleceğini konuştuk:

Capital: BNP Paribas Türkiye'de sigortacılık faaliyetlerini yeniden yapılandırdı. Şu anda 3 ayrı şirketle faaliyettesiniz. Neden 3 ayrı şirket?
- BNP Paribas sigortacılık faaliyetlerini global olarak BNP Paribas Insurance adı altında sürdürmekteydi. Bu ad BNP Paribas Cardif olarak değişti. Bu kapsamda Türkiye'de de 2 önemli değişiklik oldu. Birincisi, 2010 yılının ekim ayında bünyemize katılan Fortis Emeklilik ve Hayat'ın adını BNP Paribas Cardif Emeklilik olarak değiştirdik. İkincisi, 2007 yılından bu yana Cardif'in Türkiye'de hayat ve hayat dışı alanlarda faaliyet gösteren operasyonları Cardif Hayat ve Cardif Sigorta adı altında yürütülüyordu. Global marka değişikliği paralelinde bu şirketlerin adı da BNP Paribas Cardif Hayat ve BNP Paribas Cardif Sigorta olarak değiştirildi. Bu 3 şirketimiz şu anda 3 ayrı dalda faaliyet gösteriyor. 2007 yılından bu yana faaliyet gösteren BNP Paribas Cardif Sigorta, hayat dışı alanda finansal koruma ve ferdi kaza branşlarında hizmet veriyor. Biz bunlara koruma sigortaları diyoruz. BNP Paribas Cardif Hayat şirketi ise hayat alanındaki diğer koruma ürünlerini sunuyor. Emeklilik şirketimiz, emeklilik ve birikimli hayat ürünleri sunuyor. Diğer yandan 3 ayrı dağıtım kanalıyla çalışıyoruz. BNP Paribas Cardif Hayat ve BNP Paribas Cardif Sigorta iş ortaklarıyla çalışıyor. Bu iş ortakları bankalar ya da tüketici finansman şirketleri. Burada kurumsal anlamda sigortacılık hizmeti veriyoruz. Bir diğer dağıtım kanalımız acentelerimiz. Acentelerimiz de emeklilik ve birikimli hayat sigortaları dağıtımında bizimle çalışıyor. Şu anda 60 tane acentemiz var.~

Capital: BNP Paribas Cardif bu çeşitli yapılanmasıyla Türkiye pazarından ne bekliyor? Yeni döneme yönelik plan ve hedefler ne yönde?
- Grup, finansal hizmetler şemsiyesi altında, 2010 yılında Türkiye'ye çok ciddi yatırım yaptı. Bankacılık faaliyetlerini büyüttü. Aynısını şimdi sigortacılıkta da bekliyor. Bunun için sigorta tarafında da önemli yatırım yapıldı. Örneğin, Fortis ile birleşerek büyüyen TEB ile beraber 20 yıllığına dağıtım kanalına çok önemli yatırım yaptık. Bu yatırımın değeri 80 milyon Euro'nun üzerindedir. TEB'in şubeleri 20 yıl boyunca bizim ürünlerimizi satacak. İkincisi BNP Paribas Cardif Emeklilik ile birlikte daha önce Türkiye'de faaliyette olmadığımız yeni bir alana girdik. Ürün gamımızı genişlettik. Diğer yandan banka sigortacılığı alanı da yeni ürünler konusunda önümüzü açıyor. Önümüzdeki dönemde hedefimiz ürünlerimizi eskisi gibi sadece kurumsal bir dağıtım kanalından değil gerek banka gerek internet, mobil ödeme sistemleri gibi alternatif dağıtım kanallarından satabileceğimiz bir yapı oluşturmak. BNP Paribas Cardif, Türkiye'de net olarak büyümek için gelmiş bir oyuncu. Türkiye'nin bu konudaki dinamizmine de çok inanıyor ve güveniyor.

Capital: Önümüzdeki dönemde başka yeni alanlara girme planınız var mı?
- Elementer tarafta koruma sigortaları alanında faaliyet göstermeye devam edeceğiz. Hiçbir zaman kaza ya da sağlık sigortası satan bir şirket olmayacağız. Koruma sigortaları esasında 3 ana branştan oluşuyor: Gelir koruma, ödeme koruma ve kredi koruma. Fakat elementer sigorta öncelikli büyüyeceğimiz alan değil. Bizim için öncelik hayat sigortası tarafındaki ürünlerle büyüyor olmak. Bu alanda yeni ürünlerle büyümeyi hedefliyoruz. BNP Paribas Cardif'in global pazarda lider olduğu sigortacılık ürünlerini Türkiye'ye getirmek, buraya uyarlamak ve büyütmek istiyoruz.

Capital: Koruma sigortaları Türkiye'de ne ölçekte bir pazar oluşturuyor? Sizin burada ne kadar pazar payınız var ve gelecek hedefiniz ne yönde?
- Aslında bu pazarda çok fazla kırılım var. Ferdi kaza sigortaları tarafında 2010 yılı sonu itibarıyla yaklaşık 600 milyon TL düzeyinde bir pazardan söz edebiliriz. Bunun yarısı banka sigortacılığı, diğer yarısı acenteler tarafından üretilen primlerden oluşuyor. Bir diğer alan finansal kayıplar. Burada da 85 milyon TL düzeyinde bir hacim var. Bu rakamın da yine 25 milyon TL'sinin bankalar aracılığıyla yapıldığı görülüyor. Koruma sigortalarının hayat bölümündeki toplamına baktığımız zaman 2,2 milyar TL düzeyinde bir hacim karşımıza çıkıyor. Bu hacmin çok büyük bölümü banka sigortacılığından geliyor. Özetle bizim rekabet ettiğimiz pazar yaklaşık 3 milyarlık bir büyülüğe sahip. Biz de bu hacimden şu anda yaklaşık yüzde 2,5 düzeyinde pay alıyoruz. Hedefimiz 2013 yılında bu oranı yüzde 5'lere getirmek yönünde. Koruma sigortaları alanının net anlamda gelişeceğini düşünüyorum. Kredi korumasigortaları çok yüksek oranda Türkiye'deki kredi pazarıyla korelasyon taşıyor. Gelir koruma, ödeme koruma sigortalarının da iyi anlatıldığı zaman çok önemli hacme ulaşabileceğini düşünüyorum. Pazar gelecek 3 yıl içinde yüzde 50'lere yakın bir büyüme gösterebilir.

Capital: Fortis Emeklilik çok atılımcı bir şirket değildi. BNP Paribas Cardif çatısı altında yeni oyun planı nasıl?
- Burada TEB ile olan işbirliğimize güveniyoruz. Yaklaşık 3 milyonluk müşteri portföyü olan bir bankada emeklilik işini çok daha iyi örgütleyerek satabiliyor olmamız lazım. Hedefimizde de bu var. Aslında Fortis Emeklilik'in geçmiş performansında önemli bir çıkış söz konusu. Fakat daha sonra bankadan kaynaklı problemler nedeniyle, bu, statik bir performansa dönüşmüş. Mevcut tabloyu tamamen geride bırakarak yeni banka ile birlikte 2011 yılında çok hızlı bir başlangıç yaptık. İlk 6 aylık sonuçlar çok tatmin edici. 420 milyon TL'lik bir fon büyüklüğüne ulaşıldı. Bu rakamın yüzde 30'u acenteler tarafından geliyor. Dolayısıyla emeklilikte de acenteler bizim için önemli bir kanal olmaya devam edecek. Bu kanalı yeniden gözden geçiriyoruz. Büyürken en çok sisteme giren müşterilerin kalıcılığına, tahsilatın devamlı olmasına dikkat edeceğiz. Sistemin müşteri kaybetmeden büyüyebiliyor olması lazım. Emeklilik yatırım portföylerimizi de çeşitlendiriyoruz. Diğer yandan yeni dönemde daha kuvvetli bir iletişim yapıyor olacağız. Şu anda toplamda 80 binin üzerinde kontratımız var. 2013 yılı sonu itibarıyla bunun 165 bine çıkacağını öngörüyoruz. Fon büyüklüğümüzü de yaklaşık 850 milyon TL'ye çıkarmayı hedefliyoruz. Yüzde 3,2 düzeyindeki pazar payımızı da yüzde 5'e taşımak istiyoruz. ~

ÇOLAKOĞLU NEDEN ORTAK OLMADI?
GEREKLİLİK YOKTU
Grup olarak TEB daha önce bir hayat dışı sigorta şirketine sahipti. Bu şirketi 2007'de Zürich'e sattı. Sonra da başka bir sigortacılık faaliyetinde bulunmadı. BNP Paribas Cardif emeklilik alanına ise tamamen sıfırdan kendisi girmiş oldu. Emeklilik TEB bu faaliyete dağıtım kanalı anlaşması ile ortak oldu.
DAHA AVANTAJLI OLDU
Şu anda faaliyetlerimizin yüzde 100 BNP Paribas Cardif çatısı altında olması bize daha net bir rekabet imkanı sağlıyor. Biz Türkiye'deki diğer lider sigorta şirketleri ve tüketici finansman şirketlerinin yanı sıra bankalarla da çalışıyoruz. TEB ile organik bağımız olsaydı burada daha fazla hassasiyet göstermemiz gerekirdi.

KAR SIKINTISINI AŞMAK ZOR DEĞİL
SORUN HAYAT DIŞINDA
Türk sigorta sektörü bugün 37 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip. Bunun 12 milyarlık bölümü hayat dışı alandan geliyor. Sektörde şu anda yaklaşık 20 bin kişi çalışıyor. 16 bin acente var. Ancak sektör geçen yıl sadece 150 milyon TL kâr elde etti. Sektörün düşük kârlılık problemi olduğu ortada. Buradaki sorunun nedeninde hayat dışı alanlar öne çıkıyor. Hayat alanı net olarak daha kârlı. Emeklilik de uzun dönemde iyi ve sabırlı yönettiğiniz zaman kâr getiriyor.
2 UYGULAMA ŞART
Sektör geçmişte daha kârlıydı çünkü teknik karın dışında finansman geliri vardı. Şimdi düşük faiz ortamında tablo değişti. Yeni dönemde öncelikle fiyatlamanın rasyonalizasyonuna ihtiyaç var. Bütün sektörün rasyonel olarak fiyatlama yapıyor olması lazım. Bugüne kadar satın alma ve birleşmelerle gelen hızlı büyüme buna engel olmuş. Ancak artık taşların oturduğunu düşünürseniz fiyatlamada rasyonalizasyonun kısa süre içinde yapılabileceğini söyleyebiliriz. Bir de sektörün maliyet yönetimine yani hasar/prim oranının rasyonalizasyonuna ihtiyaç var. Bu da yapılırsa kârlılığın artacağını düşünüyorum.

"SİGORTACILIĞA GEÇMİS OLMAKTAN MUTLUYUM"
ŞİRKETİN YAPISI HEYECANLANDIRDI
Beni en çok BNP Paribas Cardif'in çeşitliliği heyecanlandırdı diyebilirim. Hayat, hayat dışı ve emeklilik alanlarında olmamız, dağıtım kanallarımızın çok geniş olması, kurumsal anlamda satış yapıyor olabilmemiz, bize ait bir dağıtım kanalına sahip olmamız, aynı zamanda acenteler kanalımızın olması önemli bir zenginlik. BNP Paribas Cardiff pazara ciddi bir yatırım yaptı. Bu, Türkiye'de bu sektöre çok güvenen bir yapıya işaret ediyor,
BANKACILIKTAN HEM FARKLI HEM DEĞİL
Sigorta sektörü kendini her ne kadar satış sektörü olarak konumlasa da esasında sigorta satış değil satın alma sektörü. Biz risk satın alıyoruz. Bankacılık ise riski transfer eden değil aracılık eden sektör. Teknik olarak en büyük fark burada. Ürün adedi bankacılığa göre daha az. Ama burada ürünler daha sofistike. Dağıtım kanalı yapısı ise bankacılıktan çok farklı değil. 15 yıl perakende bankacılıkta çalıştığım için sektöre uzak değilim ve sigortacılığa geçmiş olmaktan dolayı çok mutluyum.

 

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz