Boyner'in 2021 planı

Boyner Grup CEO’su Cem Boyner ile grupta yaşanan son değişimleri ve gelecek planlarını konuştuk...

4 EKİM, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
Boyner'in 2021 planı

  •  Cironun yüzde 40’ının internetten gelecek olması sizin iş yapış şeklinizi nasıl etkileyecek? 

 Zaten Boyner’de müthiş bir transformasyon içindeyiz. Boyner Büyük Mağazacılık’ta metrekaredeki satışlarımızı 3 yıl içinde yüzde 100’e yakın artıracağımızı tahmin ediyorum. Beymen’nin Erenköy mağazasını Suadiye’ye taşıyoruz, eylülde açıyoruz. Antalya’da Land of Legends’da çok güzel bir mağaza açtık. Hayatı değiştiren faktör ise internet. Cironun yüzde 40’ının internet olabileceği bir alem yakında bizim başka şeyler konuşuyor olmamızı gerektiriyor. Şu anda İngiliz anayasası gibi yazılı olmayan bir uygulama var.

  •  Bu yeni dönemin anlayışı mı? 

 Bu dijitalleşmenin anlayışı. Mesele müşteriye ulaşmak. İnternette drama yok, bir heyecan yok. Mağazalarımızda ise var. Mağazaların sonsuza kadar önemli kalacağını öngörüyoruz. Mağazalar sayesinde internette çok satacağımızı düşünüyoruz. Ama bir nokta geliyor ki bazı yerlerde dev mağaza açamıyorsan, bütün koleksiyonu gösteremiyorsan o zaman müşterinin ihtiyacını daha küçük bir mağazada gidermek yerine sonsuz seçenekte internette gidermek daha doğru oluyor. Yeni açacağımız her 2 mağazanın yanında az kazanan ve ileride çok kazanmasını beklemediğimiz 1’isinin de kapanması aslında uygun olur. 2 yıl sonra bu trend her mağaza açılışında 1 mağaza kapatmaya dahi götürebilir. Mağazalaşmaya artık offline ve online’ı birleştirerek all line olarak bakıyoruz. Örneğin Morhipo’da “Tıkla gel” diye bir uygulama başlattık. Müşteri isterse 58 mağazada internetten aldığı ürünü teslim alma şansına sahip. İstemediği ürünü orada değiştirebiliyor. 320 bin işlem bu şekilde yapıldı. Kapıda Ödeme uygulamamızı da 350 bin müşteri kullandı. 250 bini ilk e-ticaret işlemini bu şekilde yaptı. Kredi kartı ile ödemeye güvenmeyenler kapıda nakit ödeme yapabiliyor. İnternetimiz grupta son 2-3 yıldır yüzde 60 büyüyor. Ayrıca Gebze’de Türkiye’nin en büyük e-ticaret lojistik üssünü kuruyoruz. Bu üsse 120 milyon TL’nin üzerinde bir yatırım yapacağız. Bu yatırım da bizi internet pazarında daha çok büyütecek. 

  •  2016’yı grubunuz açısından değerlendirir misiniz? 

 Geçen yıl kabus gibi bir yıldı, iyi ki bitti. Biz yüzde 18 civarında bir büyüme planlamıştık ama hem sokak hem moraller çok kötüydü, buna rağmen yüzde 5,3 büyüdük. 2016 bizim verimliliğe odaklandığımız, az ile çok şey yapmaya çalıştığımız bir yıl oldu. 

  •  2017’ye hangi büyüme hedefleriyle girdiniz? İlk 6 ay nasıl geçti? 

 Bu yıl için yüzde 20 civarında bir büyüme hedefliyoruz. 2017 daha huzurlu gidiyor. İlk 6 ayda yüzde 20 büyüdük. Müşteri trafiği ilk 6 ayda artmadı. Ama müşteri iştahında bir artış var. Yani harcama tutarı artıyor. Yıl sonunda da yüzde 20 büyümeyi yakalayabileceğimizi umuyoruz. 2016’da yaşadıklarımızın bize öğrettikleri ile 2017’de daha çok beceri sahibi olduk. Sermayemizi artırdıktan sonra da finansal yapımızı daha da güçlendirdik. Dolayısıyla şimdi oyun alanında daha büyük özgürlüklerimiz var. 2017 ve 2018’de grup için daha kârlı, müşteri için daha cazip yeni kurgular yapabiliriz diye düşünüyorum. 

  •  Hopi ve Wepublic gibi yeni marka yaratma planınız var mı? 

 Şu anda yok. Yeni marka düşünmüyoruz. 2016’dan sonra, yeni ortağımızla beraber elimizdeki işlerimize odaklanmayı ve onları maksimum kârlı hale getirmeyi düşünüyoruz. Şimdi hamdolsun dokunduğumuz yerden ses geliyor. 

  •  Önümüzdeki 5-10 yıla ilişkin hedefleriniz neler? 

 2021’e kadar planlarımızı yaptık. Bütün şirketlerimiz için çok ciddi büyümeler, yatırımcı değerinde büyük artış, müşteri sayısında çok önemli gelişmeler öngörüyoruz. Ciroda büyüme bekliyoruz ama bizim için ciro rakamları çok önemli değil. Onlar yaptığımız işin bir sonucu. Geçen yılı 4 milyar TL ciroyla bitirdik. Bu yıl sanırım 5 milyar TL’ye doğru gideriz. O yıla geldiğimizde yine sektörün 3 adım önünde olabilirsek, müşteri hizmetlerinde tartışmasız lider olursak, en inovatif, yatırımcısına en çok kazandıran şirketlerden olursak 10 milyar, 12 milyar olmamız çok önemli değil.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.