Çevresel etkilerimizi azaltmaya devam edeceğiz

CCİ İçecek Kurumsal İlişkiler Direktörü Atilla D. Yerlikaya, 2012 yılındaki sürdürülebilirlik hedeflerini de bizimle paylaştı.

1.10.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Çevresel etkilerimizi azaltmaya devam edeceğiz
İÇECEK sektöründe sürdürülebilirlik çalışmaları ile tüm dünyaya yol gösteren The Coca-Cola Company ailesi için Coca-Cola İçecek (CCİ) parmakla gösterilen bir konuma sahip. Coca-Cola’nın 1994 yılında su kullanım tasarruf taahhüdü ile başlayan sürdürülebilirlik çalışmaları bugüntüm dünyada örnek alınan uygulamalar arasında gösteriliyor. Türkiye’de de Coca-Cola dünyası içinde CCİ olarak en iyi ülkelerden biri olduklarını dile getiren CCİ İçecek Kurumsal İlişkiler Direktörü Atilla D. Yerlikaya, 2012 yılındaki sürdürülebilirlik hedeflerini de bizimle paylaştı. Su ve enerji kullanımının azaltılması çalışmalarına odaklanacaklarını belirten Yerlikaya, sürdürebilirlik alanında sorularımızı yanıtladı:

Coca-Cola İçecek’in sürdürülebilirlik stratejisi hakkında bilgi verebilir misiniz?
-
Faaliyetimizden kaynaklanan çevresel etkinin yönetilmesi konusunda ana odak noktalarımızı su yönetimi, sürdürülebilir ambalajlama, enerji verimliliği ve iklim değişikliği ile mücadele oluşturuyor. Bunlara ek olarak, çalışanlarımıza adil ve güvenli bir işyeri ortamı sağlamak ve gelişimlerine yardımcı olmak, sorumlu satın alma, üretim ve pazarlama uygulamalarına imza atmak ve faaliyet gösterdiğimiz coğrafyada ekonomik ve sosyal gelişime katkıda bulunmak sürdürülebilirlik stratejimizin odak noktaları.

CCİ olarak sürdürülebilirlik alanında ana stratejiniz nedir?
-
Faaliyetlerimizden kaynaklanan çevresel etkileri etkin bir şekilde yönetmek, bu doğrultuda sektörümüz ve Coca-Cola Sistemi için örnek teşkil edecek çevredostu uygulamalara imza atmak sürdürülebilirlik yolculuğumuzda bize eşlik eden en önemli ilkeler.

CCİ olarak sürdürülebilirlik stratejimizi altı alt başlıkta yönetiyoruz. Coca-Cola İçecek olarak siz ne zamandan beri sürdürülebilirlik faaliyetleri içindesiniz?
-
1994 yılında The Coca-Cola Com-pany’nin (TCCC) su kullanım tasarrufu taahhüdü ile başlayan sürdürülebilirlik yolculuğumuzda en önemli adımlardan bir tanesi 2002 yılında çevre politikamızı oluşturmamız oldu. 2009 yılında sürdürülebilirlik yaklaşımımızı yeniden ele alarak bugünkü yönetim organizasyonumuzu oluşturduk ve 4 ana alanda çalışmalarımızı odaklandırdık: iş yerimiz, iş alanımız, çevre ve toplum. Aynı yıl ilk kurumsal sosyal sorumluluk raporumuzu yayınlayarak bu alanlardaki performanslarımızı şeffaflık ilkemiz çerçevesinde tüm paydaşlarımızla paylaştık. Coca-Cola İçecek (CCİ) ayrıca, 2011 yılında Karbon Saydamlık Projesi’ne (CDP) Türkiye’de yiyecek ve içecek sektöründen dahil olan ilk şirket oldu.~

Bugüne kadar bu alanda neler yaptınız, kısaca bahsedebilir misiniz?
-
Faaliyetimizden kaynaklanan çevresel etkinin yönetilmesi konusunda üç ana odak noktamızı; su yönetimi, sürdürülebilir ambalajlama, enerji verimliliği ve iklim değişikliği ile mücadele alanları oluşturuyor. Su yönetiminde, 2011 yılında Türkiye’de bir litre ürün üretmek için kullandığımız su miktarını 1,42 litreye kadar düşürdük. Bu rakam tüm dünyadaki Coca-Cola fabrikalarında en iyiler arasında... 2006 yılından bu yana Türkiye’de su kullanım oranımızda yüzde 18’lik bir düşüş sağladık. Sürdürülebilir ambalajlamada, geri dönüştürülmüş malzeme kullanım oranımızı artırırken, etkin bir malzeme ve atık yönetim modelini uyguluyoruz. Bu konudaki stratejimizi üç anahtar kelime oluşturuyor: kaynağında azalt, tekrar kullan, geri dönüştür. Hafifletilmiş ürün ambalajları sayesinde son üç yılda yaklaşık 5 bin 500 ton resin (pet hammaddesi) tasarrufu gerçekleştirildi. Bununla 6,6 milyon kWh enerji tasarrufu sağladık. Ayrıca Coca-Cola ve Fanta cam ambalajları için geliştirdiğimiz Ultra Şişe ile son iki yılda bin 700 tona yakın cam tasarrufu elde ettik. Enerji yönetimi ve iklim değişikliğinde ise sürdürülebilir bir geleceğin güvence altına alınması için enerji tüketimimizi ve buna paralel olarak CO2 emisyonlarımızı düşürmeyi mutlak bir öncelik olarak görüyoruz.

Enerjiyi verimli kullandığınız bilinen bir gerçek. Bu alanda neler yaptınız?
-
CCİ Türkiye operasyonu, enerji kullanım oranını (bir litre ürün üretmek için harcanan enerji) 2005’ten bu yana yüzde 6,93 azalttı. Türkiye operasyonumuz tüm dünyadaki Coca-Cola operasyonları arasında en düşük enerji kullanım oranlarından birine sahip. CCİ İzmir fabrikası, pet şişirme sürecinde dünyada 25 bar olarak kullanılan basıncı 17 bara düşürmeyi başardı. Bu iyileştirme ile İzmir’de bugüne kadar toplam 5,5 milyon kWh’lık enerji sarrufu ve yaklaşık 2 bin 500 ton CO2 emisyonu azalımı elde ettik. Projenin yayılması ile Çorlu, Ankara, Bursa, Mersin ve Sapanca fabrikalarımızda dört yılda 8,2 milyon kWh elektrik ve 3 bin 800 ton CO2 emisyon azalımı gerçekleştirdik. 2011’de Karbon Saydamlık Projesi’ne (CDP) Türkiye’deki ilk gıda şirketi olarak dahil olduk. CDP 2011 Türkiye-100 Raporu’nda en büyük bankalar, iletişim ve enerji şirketleri ile birlikte Türkiye’deki ilk beş karbon saydamlık lider kuruluşu arasında yer aldık. Elde ettiğimiz bu lider konum ile şirket olarak sürdürülebilirlik, saydamlık ve hesap verilebilirlik değerlerine olan bağlılığımızı bir kez daha kanıtladık.

Sektörünüz için sürdürülebilirlik ne anlama geliyor?
-
Ürünlerimizin temel içeriğinin su olması nedeniyle su kaynakları kurumsal sürdürülebilirliğimiz açısından kritik önem taşıyor. Üretimimizi artırırken kullandığımız su miktarını azaltmak, atık suyun operasyonumuzun soğutma ve yıkama gibi aşamalarında yeniden kullanımını sağlamak ve su kaynaklarının korunup geliştirilmesi, su yönetimi konusundaki stratejimizin temellerini oluşturuyor. Sera gazı salınımlarının ve iklim değişikliğinin her sektör için olduğu gibi içecek sektörü için de getirdiği birçok risk bulunuyor. İklim değişikliği tarımsal üretim üzerinde bir risk yaratarak özellikle tarımsal hammadde güvenliğini ve fiyat istikrarını tehdit ediyor. Ayrıca doğal felaketlerin sıklığını arttırarak insan hayatının yanı sıra ekonomik istikrarı da risk altına sokuyor. Bu anlamda hem iklim değişikliği ile ilgili olarak farkındalığı artırmak için işbirlikleri yapıyor hem de sürekli olarak enerji verimliliğimizi artırmak için çalışıyoruz.~

Bu alanda yapmış olduğunuz uygulamaların size dönüşü nasıl oldu?
-
CCİ olarak kurumsal sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik performansımızı 2008 yılından bu yana raporluyor, internet sayfamızdan da duyuruyoruz. Her raporumuzda kendimize yeni hedefler koyuyor ve bir önceki raporumuzun hedeflerinde ne noktada olduğumuzu şeffaflık ilkemiz çerçevesinde paylaşıyoruz. Bugüne kadar kendimize koyduğumuz hedeflerin büyük bir kısmına ulaştık. Geldiğimiz noktada, hem enerji verimliliğinde hem de su yönetimi anlamında global Coca-Cola Sistemi’nin en iyi performanslarından birine sahibiz. Bu çalışmaların sonucunu hem ekonomik olarak hem de çevre performansı olarak alıyoruz.

Sürdürülebilirlik konusuna kurumunuzda kim öncülük ediyor? İşleyiş şemanız nasıl?
-
Sürdürülebilirlik stratejisinin onayı ve performans takibi CCİ Yönetim Kurulu Kurumsal Yönetim Komitesi’nin sorumluluğu altındadır. Bu görevi yerine getirmek için gereken geri bildirimler, başkanlığını murahhas azanın üstlendiği ve fonksiyon yöneticilerinden oluşan CCİ Sürdürülebilirlik Kurulu tarafından verilir. Kurulun temel görevi sürdürülebilirlik kriterlerinin ve uzun dönemli hedeflerinin belirlenmesidir. Sürdürülebilirlik yönetiminin saha çalışmaları ve üst yönetim yapısıyla bağlantısının kurulması ile ilgili kilit rolü tüm fonksiyon yöneticilerinin katılımıyla faaliyet gösteren CCİ Sürdürülebilirlik Çalışma Grubu üstlenir. Üst yönetim süreçlerinden gelen stratejik yönelim ve hedefler çalışma grubu aracılığıyla saha uygulamalarına dönüştürülmek üzere fonksiyon yönetimlerine iletilir.

Sürdürülebilirlik alanında ileriye dönük hedefleriniz nedir?
-
Coca-Cola İçecek olarak çevresel etkimizi önümüzdeki dönemde de azaltmaya devam edeceğiz. Odaklandığımız alanlar olan su ve enerji kullanımının azaltılması çalışmaları sürecek. Önümüzdeki dönemde sürdürülebilir ambalajlama konusunda iyileştirmeler, ambalajların hafifletilmesi ve geri dönüştürdüğümüz ambalaj oranının artırılmasını hedefliyoruz. Bunun yanı sıra yıllık soğutucu alımlarımızın tamamını çevre dostu soğutuculardan yapmayı amaçlıyoruz. Karbon salınımının azaltılması konularında çalışmalarımız yine aynı hassasiyetle devam edecek.

Sürdürülebilirlikte hedefler belirlendi CCİ, 2012 yılı için hedeflerini şöyle sıralıyor:

- Her bir litre ürün üretmek için harcadığımız enerjiyi 0,24 MJ/L'ye, harcadığımız suyu ise 1,40 L/L'ye düşürmek.
- Katı atık geri dönüşüm oranımızı 2012'de yüzde 95'e, 2020'de ise yüzde 98'e çıkarmak.
- Doğal afetlere yönelik çözüm çalışmaları doğrultusunda Türk Kızılayı ile stratejik ortaklık protokolüne imza atmak.
- İzmir fabrikamızda başlattığımız pet şişe üretimi için gerekli hava basıncının düşürülmesi projesinin 2012 yılında tüm CCİ Türkiye fabrikalarında ve ülke operasyonlarında yayılımını sağlamak.
- 2012 yılında Ankara, Mersin, Sapanca, Bursa ve Köyceğiz fabrikalarının ISO 50001 Enerji Yönetim Sistemi Belgesi'ni almasıyla CCİ Türkiye operasyonlarının yüzde 100'ünün enerji Yönetim Sistemi Belgesi'ne sahip olmasını sağlamak.~

“Sürdürülebilirlikte proaktifiz”

Coca-Cola İçecek Kurumsal İlişkiler Direktörü Atilla D. Yerlikaya, sürdürülebilirlik yaklaşımlarını, "İşimizin uzun vadede sürdürülebilirliğini sağlamak için çevrenin korunmasında proaktif ve yenilikçi davranarak, tüm paydaşlarımızın gözünde en sorumlu kurumsal vatandaşlardan biri olarak kabul görmek" olarak tanımlıyor. "Sürdürülebilirlik, 2020 vizyonumuza giden yolda şirketimizin beş öncelikli alanından biri. Sürdürülebilirlik alanındaki performansı ile CCİ, Coca-Cola Sistemi'nin en çevreci performanslarından birine sahip" diyen Yerlikaya, birçok alanda en iyi uygulamalara da imza attıklarının altını çiziyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz