Hayalleri ne süslüyor?

Ödüller sadece bireylerin değil şirketlerin de hayalini süslüyor.

1.03.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Hayalleri ne süslüyor?
Şirketler de aldıkları ödüllerle rakiplerini geçmenin mutluluğunu yaşıyor. Ayrıca alınan her ödülün anlamı farklı. kimi tamamen manevi duyguları tatmin ederken, kimi şirkete yeni iş ve müşteri getiriyor. Ödüllü şirket olmak gibi gururlandıran bir gerçek de var... işte şirketlerin hayallerini süsleyen ödüller.

“6 ÖDÜL DAHA ALACAĞIZ”
AstraZeneca, Türkiye’de şirketin sosyal sorumluluk stratejisi kapsamında sürdürülebilir programlara imza atıyor. Tuvana Okuma İstekli Çocuklar Vakfı (TOÇEV) ve Milli Eğitim Bakanlığı ile 5 yıl süreyle ortak yürütülen “İlk Yardıma İlk Adım” programı bu örneklerin başında geliyor. AstraZeneca Türkiye, “İlk Yardıma İlk Adım” projesi ile KSS alanında dünyanın en prestijli ödülleri arasında kabul edilen “PR News 2010 CSR Awards”da finale kalarak ödüle layık görüldü. Dünyada büyük ilgi gören yarışmaya katılan birçok ülkeden yüzlerce projeyi geride bırakan AstraZeneca Türkiye, PR News 2010 CSR Awards’da 6 kurumun yer aldığı finalde onur ödülü de aldı. Proje ABD’de PR News Dergisi tarafından verilen CSR Awards Onur Ödülü’nü aldıktan sonra Global Peacock Küresel Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ödülleri’nde birinci oldu. Şirket ilaç ve eczacılık sektörü başarı ödülleri "Altın Havan 2011"de, "Sanayi-Eğitim" kategorisinde de ödüle layık görüldü. İletişim alanında ise Avrupa'nın en prestijli ödülü olan Avrupa Mükemmellik Ödülüne layık görüldü. Astrazeneca İletişim Müdürü Banu Onur, İlk Yardıma İlk Adım Programı’nın layık görüldüğü tüm ödülleri yeniden almak istediklerini söylüyor ve şöyle devam ediyor: “Şimdi TOÇEV’le birlikte gençlere yönelik yeni bir program üzerinde çalışıyoruz. Hedefimiz bir önceki dönemden daha başarılı olmak... Bu durumda en az 4 uluslararası ve 2 ulusal ödül almak istiyoruz.”

“EN İYİ TASARIMLARIN PEŞİNDE”
Bien Yapı Ürünleri, ödüllü tasarımcılarıyla her geçen gün daha büyük ödüllerin hayalini kuruyor. Bien Yapı Ürünleri Genel Müdürü Metin Savcı, “Büyüme hedeflerimizi gerçekleştirebilmemiz için tasarım gücümüzü ortaya koymak zorundayız. Bu yüzden özellikle Avrupa’daki tasarım yarışmalarını takip ediyoruz” diyor. Seramik sektöründe fark yaratmak için inovatif yaklaşımlara ve tasarımlara ihtiyaç olduğunu belirten Savcı, bu nedenle tasarım ödülleri için özel olarak çalıştıklarını ifade ediyor. Savcı, aldıkları ve hayallerindeki ödülleri şöyle dile getiriyor: “Geçen yıl, Avrupa Tasarım Kuruluşları Bürosu tarafından düzenlenen A’Design Awards yarışmasında, ‘Yapı Malzemeleri, Yapı Elemanları, Yapılar ve Sistemler Tasarım’ kategorilerinde ödül aldık.~
Ayrıca aynı yarışmada; ‘Mobilya, Dekoratif Ürünler, Ev Eşyası Tasarım’ kategorilerinde banyo takımları Lotus ile Platinum A’design Award ve Fracture serisi ile Gold A’design Award almayı başardık. Geçtiğimiz günlerde tasarımcımız Tolga Berkay, Elle International Design Awards’ta (EDIDA) ‘Banyo grubunda Yılın Tasarımcısı’ ödülünü aldı. Aldığımız ödüller dünyada markamızın prestijini artırırken, bizi hedeflerimize yaklaştırıyor. Gelecekte de alacağımız tasarım ödülleriyle Bien Yapı Ürünleri’nin yerini sağlamlaştıracağımızı ve bundan sonra girmeyi planladığımız pazarlarda daha güçlü olacağımızı düşünüyoruz.”

“HEDEFTE CANNES TITANIUM VAR”
Reklamcılık sektöründe ödüller çok önemli. Tüm ajanslar yarışmalardan büyük heyecan duyar. Bunlardan biri de Grey Group Istanbul. Ajansın CMO’su Tevfik Şems Naipoğlu, hayallerindeki ödülü aldıklarını söylüyor ve bu ödülü şöyle anlatıyor: “Darüşşafaka için yaptığımız ‘Bu çocuklar size emanet’ kampanyasının bize Altın Effie ödülünü getirmesinin ardından, Darüşşafaka öğrencileri bize kendi elleriyle yaptıkları kocaman kırmızı bir elma heykeli hediye etmişlerdi. Ödüllerimizin en üstünde durur ve bir eşi daha yoktur.” Bu yıl Kristal Elma'nın 25’inci yılı. Yarışma bu yıl yepyeni bir formata kavuşuyor ve üç güne yayılan bir reklam festivaline dönüşüyor. Naipoğlu, da bu özel yılda alınacak her Kristal Elma'nın, ajanslar için çok özel bir anlamı olacağını düşünüyor. Naipoğlu uluslararası yarışmalar içinde kendini en çok heyecanlandıranları ise şöyle anlatıyor: “Grey İstanbul Türkiye'deki reklam ajansları arasında dünyanın en prestijli beş yarışmasında ödül almış ve ‘grand slam’ yapmış tek ajans. Yine de gözümüz, bu yarışmaların içindeki bazı özel kategorilerde; örneğin D&AD Black Pencil ve Cannes Titanium. Bu ödüller henüz Türkiye'den bir ajans tarafından gururla havaya kaldırılmadı.”

“AVRUPA İŞ ÖDÜLÜNÜ EKLEYECEĞİZ”
Joygame Pazarlama Direktörü Ozan Aydemir, son 3 yıldır Webrazzi’de “Yılın En İyi Oyun Portalı” ödülünü aldıklarını belirtiyor. Geçen yıl Altın Örümcek’te 2 kategoride halk oylamasında 1’inci olduklarını ifade eden Aydemir, “Yurtdışı ödüllerinde ise geçen yıl Interactive Media Awards’ta (IMA) 2 ödüle layık görüldük. Şirket olarak işin kalitesinin devamlılığı adına bu ödülleri sürekli almak için uğraş veriyoruz. Tek seferlik başarıyı yeterli bulmuyoruz. Bunlara şimdi “Europian Bussines Awards”’ı da eklemek istiyoruz" diye konuşuyor.~
Aydemir, aldıkları ödülleri yeniden alma hedeflerini nasıl gerçekleştireceklerini ise şöyle aktarıyor: “Şimdiye kadar hiçbir zaman ödülü almak için ekstra efor sarf etmedik ve sarf etmeyi de düşünmüyoruz. Yaptığımız işin ve verdiğimiz hizmetin kalitesine güvendiğimiz için bu yarışmalara katılımda bulunuyoruz. Yurtdışından aldığımız ödüllerin şirket prestiji açısından önemi büyük.”

“EN İYİ PERAKENDE TASARIMINA İMZA ATMAK İSTİYORUM”
Altan Bilim Mimarlık Kurucusu Yüksek İç Mimar Altan Bilim de hayallerinin peşinde koşanlardan. Bilim, Uluslararası Gayrimenkul Ödülleri Yarışması’nda verilen En İyi Uluslararası Perakende İç Tasarımı ödülünü kazanmak istiyor. Ödülün iç mimari ve iç tasarıma yönelik, perakende alanında verilen oldukça prestijli bir ödül olduğunu belirten Bilim, bu ödülü almak için neler yapıldığını şöyle aktarıyor: “Bu ödülü almak için bu organizasyonla irtibata geçip var olan projeleriniz içinden size göre en iyi gördüğünüzü yollamanız gerekiyor. Bunun için öncelikle sıra dışı ve özgürce tasarım geliştirebileceğiniz bir mekanın var olması gerekir. Böyle bir ödüle aday olacak proje yollamak da güç. Çünkü aklınızdaki tasarımları hayata geçirirken müşterinin talepleriyle uyuşmazlık yaşayabiliyorsunuz. Müşteri marka bilinirliliğini artırmak için önce satış odaklı tasarımları tercih etmekte haklı. Sonuçta iç mekan tasarımları satışı artırıcı merkezli olmak zorunda. Bu da haliyle daha özgün olabilecek tasarımların önüne geçebiliyor. Bu ödülü aldığımızda ise özellikle Batı ülkelerinde mimari ofis olarak yapılan işlerin bilinirliliği artacak. Mevcut profili geliştirmek, yeni iş ilişkilerine kavuşmak açısından çok önemli gördüğüm bir ödül.”

“KOBİ’LERİN EN SEVDİĞİ MARKA OLACAĞIZ”
Online ofis malzemeleri satan Avansas.com’un genel müdürü Rainer Thews, Avansas.com’un iş yapış anlamında KOBİ’lerle dirsek dirseğe çalışan bir marka olduğunu belirtiyor. Şirket, Türkiye’nin dört yanında farklı büyüklüklerde şirketlere en uygun maliyetlerle 8 ana kategoride binlerce ofis malzemesini ulaştırma iddiasında. Thews, “KOBİ’lerle kurduğumuz ilişki bu anlamda güçlü ve uzun dönemli. Dolayısıyla bizim için en büyük ödül KOBİ’lerin en sevdiği marka ödülünü almak olur. Henüz Türkiye’de böyle bir ödül bulunmuyor ancak olduğu takdirde bunu almak bizim için önemli olacak” diye konuşuyor. Ödül almanın öncelikle daima müşteri odaklı olmayı, müşteri hakkında üst seviyede bilgiye sahip olmayı ve kusursuz uygulamayı gerektirdiğini ifade eden Thews, şöyle devam ediyor: “Avansas.com olarak, iş modelimizle Türkiye ofis malzemeleri pazarına yeni bir soluk getirdik. Sipariş edilen herhangi bir ürünü ertesi gün teslim ediyoruz. Online bir şirket olmamıza rağmen müşterilerimizle fiziksel olarak sürekli irtibat halindeyiz. Kısacası bu ödüle sahip olmak adına kıstasları eksiksiz yerine getirdiğimizi düşünüyorum.”~

ORHAN ARIKÇI
HDI SİGORTA GENEL MÜDÜRÜ
“AVRUPA KSS ÖDÜLÜ’NE TALİBİZ”
HEDEFTEKİ ÖDÜL HDI

Sigorta olarak Avrupa Komisyonu tarafından desteklenen Avrupa KSS Ödülü’nü almayı hedefliyoruz. Bu ödül Türkiye Kurumsal Sosyal Sorumluluk Derneği tarafından veriliyor.
KSS İŞBİRLİKLERİ
Avrupa KSS Ödülü’nü alabilmek için şirketinizin yenilikçi ve çok paydaşlı KSS işbirlikleri gerçekleştiriyor ve böylece faaliyet gösterdiği bölgede olumlu bir etki yaratabiliyor olması gerekli. Eğer şirketinizin böyle bir çalışması varsa Avrupa KSS Ödülleri’ne dahil olabiliyorsunuz.
HAYVAN DOSTU
Bu ödülü alabilmek için şirketçe “Hayvan Dostu” adında yeni bir sosyal sorumluluk projesine imza attık. Bu proje ile amacımız çöpe giden yemeklere engel olmak ve sokak hayvanlarının düzenli ve sağlıklı beslenmesini sağlamak. Bu anlamda bu projeye gönüllü olarak hizmet veren birçok otel ve restorandan her gün uğrayarak artan yemeklerini alıyoruz ve sokak hayvanlarına iletiyoruz.

FERZAN ÇELIKKANAT
ER YATIRIM VE TURİZM GENEL MÜDÜRÜ
“EN İYİ ŞEHİR OTELİ ÖDÜLÜNÜ ALMAK İSTERİZ”
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ÖNEMLİ

Şehir içi iş otelleri inşa ederek hizmet sektöründe zincir olarak yer almak istiyoruz. Bu yüzden müşteri memnuniyeti kazanmak en önemli hedefimiz.
İKİ PRESTİJLİ TURİZM DERGİSİ
Turizm sektörünün en prestijli dergilerinden Travel + Leisure okurlarının anketleri doğrultusunda hazırladığı geleneksel Dünya'nın En İyi Otelleri listesinde "En İyi Şehir Oteli" ödülünü almak isteriz. Yine Conde Nast Traveler okuyucularının oylarıyla belirlediği "Readers' Choice Awards" ile dünyanın en iyi otellerinin belirlendiği ödül kategorilerinden birine sahip olmayı isteriz.~
PAZARLAMA MALZEMESİ
Conde Nast Traveler'ın 1988 yılından beri yayınladığı liste tüm uluslararası acenta, tur operatörü ve butik aracı kuruluşlar tarafından çok önemli ve ayrıcalıklı bir pazarlama malzemesi olarak lanse ediliyor. Bu da sizi misafir tercihlerinde üst sıralara taşıyor.

ESRA GÜLLER AXA SİGORTA İNSAN KAY. VE İÇ İLETİŞİM DİREKTÖRÜ VE İCRA KURULU ÜYESİ
“TÜRKİYE’NİN EN İYİ İŞVERENİ OLMAK İSTİYORUZ”
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ

Şirketimizin çok güçlü olduğu çalışan memnuniyeti konusundaki başarımızın tescillenmesini istiyoruz. Bu düşünceden hareketle katıldığımız “Great Place To Work “ adında bir benchmark çalışması mevcut. Bu çalışma dünyanın her yerinde, finansal hizmet sektörü dahil birçok sektörün seçkin şirketlerinin katılım gösterdiği uluslararası bir araştırma.
2013’te AÇIKLANACAK
Şimdi bu araştırma GPTW Enstitüsü; Capital Dergisi ve Kariyer Net işbirliği ile uygulamaya alındı. Bu benchmark çalışması ile birlikte aynı zamanda “Türkiye’nin En iyi İşverenleri” yarışması gerçekleşecek, ilk araştırma sonuçları ve ödüller de 2013 yılının ilk yarısında belirlenecek. Bu ödül, Axa Sigorta’nın her alanda en çok tercih edilen şirket olma hedefini destekleyen kanıtlardan biri olacak.

ÜMİT KOÇ/ BIND CHOCOLATE GENEL MÜDÜRÜ
“BEST CHOCOLATE AWARDS’I İSTİYORUZ”
EN İYİ ÇİKOLATALAR
YARIŞIYOR
Uluslararası bir yarışma olan "Best Chocalate Awards" ı kazanmayı hedefliyoruz. İlk olarak 2004’te İngiltere'de ulusal olarak yapılan bu yarışma, geçen yıl uluslararası düzeyde yapılmaya başlandı. Yarışmanın amacı dünya çapındaki en iyi kalite çikolataları ortaya çıkarmak ve tanıtmak. Jüri dünyaca ünlü çikolata eksperleri, pasta şefleri ve yemek yazarlarından oluşuyor. ~
DÜNYACA ÜNLÜ OLACAĞIZ
Geçen yıl farklı kategorilerdeki ödülleri, Ekvator, Amerika, Fransa, İngiltere ve İtalya almış. Neden Türkiye de bu başarılı ülkeler arasında olmasın? Markamıza güveniyoruz. Yüzde yüz gerçek kakaodan yapılan butik çikolatalarımızın dünyaca ünlü bir marka olması için elimizden gelen çalışmaları yapıyoruz. Butik mağazalarımızı hızla değişik ülkelerde açabilmek için fizibilite çalışmalarımız sürüyor. Bu yılın sonuna kadar New York, Dubai, Şangay ve Zürih’te mağazalarımızı açmış olacağız.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz