Koltuğum neden CEO'lar için önemli

”En çok hangi şirketin CEO’su olmak isterdiniz” şeklindeki sorumuza, bu yıl CEO Club üyesi 180 lider yanıt verdi.

17.07.2015 20:48:240
Paylaş Tweet Paylaş
Koltuğum neden CEO'lar için önemli
“TURKCELL KENDİNİ AŞMAK İSTEYENLER İÇİN İDEAL” $0Turkcell’in CEO’su Süreyya Ciliv, “Turkcell, Türkiye’nin lider iletişim ve teknoloji şirketi” diyor. Ona göre 16 yıl içerisinde uluslararası ölçekte başarılı bir organizasyon haline gelmesi kuşkusuz bu şirketi ve bu koltuğu cazip kılıyor. “Hem Turkcell’in kendi sektöründeki çalışmaları hem de kurumsal sosyal sorumluluk projeleriyle değer ve fark yaratma arzumuz, işimize heyecan katıyor” diyor ve şöyle devam ediyor: $0LİDERİN ÖNÜNÜ AÇAN YAPI “Turkcell’i, lidere hedeflerine ulaşma konusunda her tür imkanı sunan, lideri destekleyen ve önünü açan, gelişmesine katkıda bulunan kurumsallıkta bir şirket olarak tanımlayabilirim. Turkcell’in ortakları, profesyonel yöneticilerin önünü açan, rahat hareket etmesini sağlayan bir vizyona sahip. Turkcell’de fark yaratacak işlere imza atmak her zaman en önemli hedef. Tüm bireylerin büyük fark yaratabileceğine inanırız. Bu nedenle çalışan ya da yönetici, herkesin liderlik özelliklerini ön plana çıkarmasını teşvik ediyoruz. $0BİRÇOK SORUMLULUK VERİYOR Turkcell’in, sektörünün dinamizmi ve yenilikçi yapısıyla çıta yükseltmek, kendini aşmak isteyen liderler için ideal bir şirket olduğunu düşünüyorum. İçinde bulunduğumuz sektör, çok hızlı gelişiyor ve beraberinde dünyayı da değiştiriyor. İş hayatında, dünyayı değiştiren bir sektörün en önemli gruplarından birine liderlik etmek bize birçok sorumluluk yüklüyor. Yaptığımız işlerde yarattığımız farkla Türkiye’nin ve insanlarımızın gelişmesine katkıda bulunmak önemli bir tatmin $0sağlıyor.  ~$0EN BÜYÜK TATMİNİ NE YAŞATIYOR? Ama Turkcell’de en büyük tatmini, Kardelenler projesiyle her yıl burs verdiğimiz 10 bin kız çocuğunu, Gönül Köprüsü ile 120 binden fazla çocuğun yeni arkadaşlıklar geliştirirken yaşadığı heyecanı ve Geleceğe Koşanlar ile genç sporculara verdiğimiz desteği düşündüğümde yaşıyorum. Bu tatminin dünyada çok az yöneticiye nasip olacağını düşünüyorum.” $0$0DOĞUŞ’UN PROFESYONELLERE $0İNANAN YAPISI HEYECAN VERİYOR $0Doğuş Holding’in CEO’su Hüsnü Akhan, kendi şirketini ve oturduğu koltuğu, diğer liderler için cazip kılan etkenleri şöyle değerlendiriyor: “Şirketimizi cazip kılan özelliklerin başında yenilikçi ve dinamik yapısı, etkin iş süreçlerinden oluşan çalışma koşulları, kurumsal kimliği, yüksek standartlarla insan yönetimine değer veren ve $0lider yetiştirmeye dayalı sistemi bulunuyor. CEO olarak itibarı ve istikrarı doğrudan ve $0önemli derecede etkileyebilecek tüm konularda yönetim kurulu ve operasyon arasında bir köprü vazifesi görmekteyim. $0GRUBUN DİNAMİK YAPISI Doğuş Grubu’nun dinamik yapısı, büyüme hızı, artan rekabetçi ortamda başarıyı sürdürülebilir kılması, global trendleri yakından izleyip stratejilerini buna göre yön vermesi ve bölgesel vizyonu, tüm kademelerdeki çalışanlarımızı heyecanlandıran olgular. $0EKİBE SONSUZ GÜVEN Doğuş, geleneksel olarak profesyonel yönetime inanan ve yetki delegasyonunu en üst düzeyde yapmaya özen gösteren bir anlayışa sahip. Yöneticilerin liderlik gelişimi için önemli bir platform oluşturan bu ortamda başarılı olmak için ekip çalışması yapmanız, ekibinize güvenmeniz, doğru delegasyon yapmanız ve motivasyonu sürekli kılmanız şart. Çünkü bir karar alındığında uygulayacak olanlar yine kendi ekibiniz olacak.”  ~$0$0“THY, YARATICILIĞINI GÖSTERMEK $0İSTEYEN CEO’LAR İÇİN İDEAL” $0THY CEO’su Temel Kotil, “Cumhuriyetimizin kurucusu Atatürk’ün emriyle 1933 yılında 5 uçaktan oluşan filoyla kurulmuş olan THY, bugün 134 uçaklık filosuyla 119 uluslararası, 37 yurtiçi olmak üzere dünyada 156 noktaya uçan, 4 yıldızlı bir havayolu şirketi” diyor. “Türkiye’nin bayrak taşıyıcısı havayolu olan Türk Hava Yolları’nın başında CEO olarak bulunmak benim için çok gurur verici” diye konuşuyor ve şöyle devam ediyor: “İnanıyorum tüm yöneticiler böyle bir pozisyonda bulunmaktan gurur duyardı. Hem ülkeme gelir getiren bir kurumu yönetmek hem dünyanın çok çeşitli ülkelerinden çok geniş bir yolcu yelpazesine hizmet vermek görevimi en cazip kılan yan. $0MEYDAN OKUMAYI SEVENLER İÇİN Son yıllarda dünya havacılığında Türk Hava Yolları bir tarih yazdı. Avrupa’nın dördüncü büyük havayolu oldu…  Büyüme sürecimiz çok iyi gidiyor. Bu tarihi büyümenin benim dönemime denk gelmesi ve benim CEO’luğ $0umda gerçekleşmesi çok önemli. Bu başarı benim için de çok iyi bir katkı yarattı. $0THY challenge arayan, bir başka deyişle kendi yaratıcılığını kanıtlayabileceği bir ortam arayan yöneticiler için gerçekten inanılmaz fırsatlar sunuyor. $0HER AN KRİZ YÖNETİYORSUNUZ Öncelikle her an kriz yönetiyorsunuz. Yeteneğinizi son raddesine kadar harcıyorsunuz. Verdiğiniz kararlar, kendinizden çok kurumunuzu, hatta bazen ülkenizi bağlıyor. Bu da tansiyonu yükseltiyor, kalbe zarar veriyor ama şirkete yararlı olduğu kesin. Kurumun bana kazandırdıklarına gelince... THY’de çalışmak öncelikle iddialı ve azimli olmayı öğretti. Ayrıca başaramayınca sorumluluğu üzerime almayı ve daha iddialı olmayı da burada öğrendim.”  ~$0“LİDERLİĞİ DESTEKLEDİĞİ İÇİN P&G TERCİH EDİLİYOR” $0Procter&Gamble (P&G) Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Karpat, bir “lider okulu” gibi çalışan şirketini cazip kılan etkenleri şöyle değerlendiriyor: “Her şeyden önce P&G, insan odaklı bir şirket. İki asra yaklaşan tarihinde çalışanlarıyla ve markalarıyla tüketicilerinin yaşamlarını iyileştirmeyi amaçlıyor. Bu amaca ortak olmak, bize hem geniş bir alan hem önemli sorumluluklar yüklüyor. P&G, faaliyet ve hizmetleriyle küresel bir yapıyı yansıtırken içinde bulunduğu toplumlara da katkı sağlayan bir sektör lideri. $0İYİLERLE ÇALIŞMA AVANTAJI P&G’de her zaman başarıya koşan bir ekip var. Türkiye’nin 23 yılda bu kadar başarılı olmasının altında da çalışanlarımız baş aktör. Ben ve P&G’deki tüm yöneticiler, her zaman en iyilerle çalışmanın avantajını yaşıyoruz. İşe ilk olarak P&G’de başladım ve pek çok ülkede önemli sorumluluklar aldım. $0TÜRKİYE’NİN POTANSİELİ Her işimden, her çalışma arkadaşımdan çok şey öğrendim. Bugün bulunduğum noktaya gelmek için ben çalıştım ama P&G’deki sistem de beni her zaman destekledi. P&G Türkiye’nin yönetimine gelince... Türkiye, bölgesel bir merkez olması ile global yapıda da büyük önem arz ediyor. Hem kendi iç pazarı, hem yönetimi altındaki bölge ülkelerin pazarları ile büyük bir potansiyele sahip. $0GENİŞ COĞRAFYA HEYACANI P&G’de Türkiye özelinde değerlendirdiğimizde Moğolistan’a kadar geniş coğrafyada hizmet gösteriyor olmak benim çalışma yaşantıma heyecan katıyor. Aynı zamanda liderliğin desteklendiği, kişisel gelişimin fark edildiği ve yönlendirildiği bir şirket olmamız, P&G’nin liderlerin en çok çalışmak istediği şirketler arasında yer alma nedeni.”  ~$0$0“TÜRK TELEKOM’UN FARKI $0YENİLİKÇİ KÜLTÜRÜNDE” $0Türk Telekom, 2006 yılında özelleştirildikten sonra kendini yeni yatırımlarla adeta baştan yarattı. Bu süreci yöneten CEO Paul Doany, “Güçlü bir yönetim kadrosu yarattıktan sonra yenilikçi yaklaşımlarla örnek bir şirket kültürü oluşturdu. Ardından da telekomünikasyon sektörünün iç pazardaki rakipsiz devi konumunu bölgeye taşıma konusunda adımlar attı” diye konuşuyor. $0HER YIL ARTAN CİRO Özellikle son yıllarda bölgesel güç olma hedefine odaklanan şirket, altyapıdan Ar-Ge’ye, eğitimden istihdama kadar pek çok alanda yatırımlar gerçekleştiriyor. Atılan adımlar karşılığını da alıyor. 2007’de 9,2 milyar TL cirosu olan şirket, 2008 yılında cirosunu 10,1 milyar TL’ye ulaştırdı. İşte şirketin bu yapısı Türk iş dünyasındaki liderlerin de dikkatini çekiyor. Birçok profesyonel yönetici, Türk Telekom’u güçlü yönetim anlayışı, dinamik ve yenilikçi kültüre sahip olduğu gerekçesiyle çalışılabilecek en iyi şirketlerden biri olarak görüyor. $0YÜKSEK MARKA DEĞERİ Ayrıca Brand Finance’ı n yapmış olduğu araştırmaya göre Türk Telekom Türkiye’nin en değerli markası seçildi. Capital’in Liderlerin En Beğendiği Şirketler listesinde Türk Telekom’un 9’uncu sırada yer alması da bunun bir kanı- $0tı. Türk Telekom CEO’su Dr. Paul Doany, en beğenilenler arasında yer almaktan memnuniyet duydukları nı belirtiyor. “Türkiye’nin öncü iletişim ve yakınsama teknolojileri şirketi Türk Telekom’un yönetici ekibinde yer almaktan gurur duyuyorum” diyor. $0İNOVASYON VE DEĞER YARATMA Doany, önümüzdeki dönemde şirketi en beğenilir kılan özelliklerin daha da ön plana çıkacağını söylüyor. “Türk Telekom Grubu’nun Türkiye’nin 81 ilindeki yaklaşık, 35 bin çalışanıyla birlikte, inovasyona odaklanmaya ve $0Türkiye için değer yaratmaya devam edeceğiz” diyor. ~$0$0“UNILEVER, CEO’LAR İÇİN$0BİR MÜCADELE CENNETİ” $0Unilever Türkiye CEO’su ve Asya, Afrika, Ortadoğu Doğu Avrupa Başkan Yardımcısı İzzet Karaca, “koltuğunu”, diğer liderler açısından cazip kılan faktörleri şöyle sıralıyor: $0“İnsanlara sağlık ve mutluluk veren, işlerini kolaylaştıran ürünler sunan, lider markalar yaratan, dürüstlük ve doğru şirket değerleri oluşturan, 12 zor ülke sorumluluğu üstlenen bir şirketiz. Yüksek rekabet ortamında, 177 kişilik bölgesel Ar-Ge ve ürün geliştirme ekibini yöneten, ihracat ve bilgi teknolojileri üssü olmamızın yanında Türkiye’nin en iyi ekibini bünyemizde barındırıyoruz. İşimiz tam bir ‘mücadele cenneti’. Muhtelif krizler yaşamak, uluslararası ve yerli şirketlerle yüksek rekabet yürütmek, küresel pozisyonumuzu korumak işimizin parçası. $0CEO’LUĞUN CAZİP YANLARI İşime dair beni en çok heyecanlandıranlar ise küresel deneyimle yerel değerlerin, damak zevkinin birleştirilmesine tanıklık etmek, Türk tüketicisine en iyi hizmeti sunmak ve ilklere imza atmak. Bölgesel Ar-Ge’de Türkiye’nin $0öne çıkması ve gerçekleştirdiğimiz ihracat da bana keyif veriyor. $0NELER ÖĞRENDİ? Bu görevde, 100’e yakın ülke ile direkt iş yaptım. Pek çoğunu ziyaret ettim. Değişik kültürleri, ekonomileri tanıdım. Toplantı ve iletişim deneyimim arttı. Almanya’dan sistemciliği, Türkiye’den girişimciği, İtalya’dan tasarımın önemini öğrendim. Bu pozisyonun bana en büyük katkısı da yöneticilikte profesyonellik, geniş açıdan hayata ve işe bakabilmek oldu.”  ~$0$0ERGUN ÖZEN / GARANTİ BANKASI GENEL MÜDÜRÜ $0“LİDERLER İÇİN EN İDEAL ORTAM GARANTİ’NİN DNA’SINDA” $0EN CAZİP UNSUR Ben Garanti Bankası’nı cazip kılan temel unsuru “insan kaynağı”nda buluyorum. Garanti Bankası, son derece nitelikli, ekip ruhuna ve “Garanti” markasına inanan, kurum kültürünü içselleştirmiş dev bir orduya sahip. Garanti’nin finansal gücü, $0bankacılık yetkinlikleri, teknolojik unsurları elbette yadsınamayacak değerler, ancak yine de temel olan insan. $0NASIL FARK ATIYORUZ? $0Müşterilerimiz Garanti’yi en çok teknolojiyle özdeşleştiriyor. Yıllardır teknolojiye yaptığımız yatırımların bizi farklı kılacak bir izlenim yaratması mutluluk verici. Müşterilerimize, çoğu alanda “ilk” hizmeti sunmamız, “yenilikçi” özelliğimizi de ortaya koyuyor. Hayatı kolaylaştıran uygulamalarımız, sadece teknolojiyle ve yeni ürün geliştirmeyle sınırlı değil. Uyguladığımız yeni pazarlama yaklaşımlarıyla sektörde fark yaratarak rakiplerimizden ayrılıyoruz. $0KURUMU YÜCELTEN KÜLTÜR Garanti’de, liderlik vasfına sahip yetkin kişileri daha çok bilgiyle ve beceriyle donatarak, kişisel gelişimlerine katkıda bulunan ve böylece kurumu da yücelten bir kültür var. Yeni fikirlerin yeşerebilmesi için özgürlük ortamı sunan Garanti’de, herkes kendi işinin lideri. $0ÖZGÜRLÜK ORTAMI VAR! Çünkü her zaman daha iyisi, daha yenisi, daha gelişmişi için gösterdikleri çabalar burada değer buluyor. Bir liderin gelişimi için en önemli ortam, Garanti’nin DNA’sında bulunan ve benim de içinde bulunduğum bu özgürlük ortamı. Burada kurucumuzun ve ana hissedarlarımızın bizlere sunduğu çalışma ortamı, $0profesyonelliğe ve kurumsallaşmaya duydukları inanç, gösterdikleri saygı yadsınamaz bir özellik olarak öne çıkıyor.  ~$0$0TUNCAY ÖZİLHAN / ANADOLU GRUBU YÖNETİM KURULU BAŞKANI $0“BU KOLTUK, DÜNYA MARKALARIYLA ÇALIŞMA İMKANI VERİYOR” $0$0Türkiye’de bira sektörünün lideri olan Anadolu Grubu’nu başkan olarak yöneten Tuncay Özilhan, oturduğu koltuğu ve şirketini, diğer liderler açısından “hedef” olarak öne çıkaran faktörleri şöyle anlatıyor: “Anadolu Grubu şirketleri, organik ve inorganik olmak üzere yurtiçi ve yurtdışında hızla büyüyen kurumlardır. Eğitilmiş insan kaynağı $0için çok önemli fırsatlar sunuyoruz. Grup olarak insan kaynağına çok önem veriyoruz. $0Ayrıca yetki ve sorumluluk vererek gençlerin yetişmesi, eğitilmesi ve kariyer planlaması için yoğun çaba harcıyoruz. $0TANINMIŞ MARKALARLA ÇALIŞMA Benim koltuğum, birçok sektörde dünyaca $0tanınmış şirket ve markalarla çalışma imkanı veren, 25 binin üzerinde doğrudan çalışanı olan, tüketici ile gönül bağına sahip bir koltuk. Aynı zamanda en iyi ürünü ortaya çıkarmak için mücadele eden bir koltuk da diyebiliriz. $0CEO’YU NELER TATMİN EDİYOR? Yeni işler ortaya çıkarmak, geliştirmek, istihdam $0yaratmak, insanların para kazanabilmelerini sağlamak, tüketiciye iyi mal ve hizmet $0vermek de beni işime dair en çok tatmin eden unsurlar. Ancak bu koltukta yer almak $0demek çok çalışmak da demek. Ben de çok çalışıyorum, mesaim sabah 7’de $0başlıyor, akşam 10’a kadar sürüyor.  ~$0$0ERDAL KARAMERCAN / ECZACIBAŞI TOPLULUĞU CEO’SU $0”BİZİ GÖZDE YAPAN DEĞERLERİMİZ” $0$0ÜÇ TEMEL ÖNCELİK CEO'ların en gözde şirketleri arasında yer almamızı, iş yaşamımızın ve yönetim anlayışımızın temelini oluşturan “değerlerimiz”in yanı sıra yenilikçi ve sürekli gelişime açık yapılanmamızın bir ödülü olarak görüyorum. Bir CEO’nun en önemli özelliğinin, önceliklerini belirlemek, bunların iletişimini net biçimde yapmak ve uygulamaları bu doğrultuda yönetmek olduğuna inanırım. Dolayısıyla, CEO görevini üstlendiğimde 3 temel önceliğimin “değerlerimiz, stratejilerimiz ve insan kaynaklarımız” olduğunu belirttim. $0DEĞERLERİMİZ ÖNEMLİ Uzun süre aynı toplulukta görev yapmış olmanın temelinde, “kurumsal değerlerimizle kişisel değerlerimin örtüşmesi” yer alır. $0Eczacıbaşı Topluluğu, kuşaktan kuşağa aynı hassasiyetle aktarılan değerlerinin bileşkesi olarak ortaya çıkan kurum kültürü ile farklılaşan bir topluluk. Topluluğumuzun yapı taşını oluşturan bu değerler topluma, çevreye ve insana saygı, katılımcı yönetim, yaratıcılık-yenilikçilik, müşteri odaklılık konularında Eczacıbaşı’nın $0farklılığını ortaya koyuyor. $0DEĞER YARATMA STRATEJİSİ İş yaşamında başarının ölçüsünün “değer yaratabilmek” olduğuna inanıyorum. Değer yaratmak ise öncelikle “doğru işin yapılması”, yani “strateji” ile sağlanabilir. Bizi rakiplerimizden farklı kılan temel unsur, $0oluşturduğumuz ve uyguladığımız stratejilerdir. Dolayısıyla rakiplerimizden farklılaşarak değer yaratabilmeyi sürekli kılabilmek için stratejilerimizi tutarlı seçimler yaparak kurguladığımız, yönetim kadrolarımız ve çalışanlarımızla bunları paylaşıp ortak paydada buluştuğumuz süreçlerimizi geliştirdik. $0YEREL YERİNE GLOBAL GÜÇ Faaliyet gösterdiğimiz pazarlarda markalarımızın değerini daha da güçlendirecek en üst kalite düzeyinde inovatif ürünler üretme, tasarım öncülüğümüzü global pazarlara da taşıma stratejilerimizi sürdürüyoruz. Bu bağlamda yerel güç olmakla yetinmeyerek, uluslararası güç olmak yolunda önemli adımlar atıyoruz. Bunların yanı sıra Ar-Ge alanında yeni girişimlerimizle yeni ürün ve teknolojiler geliştirme yetkinliğimizi artıracak ve küresel konumumuzu güçlendirecek önemli projeleri devreye alıyoruz. $0MÜKEMMEL İK POLİTİKASI Bütün bu çalışmaların odak noktasında ve arkasında, değerlerimizi benimseyen insan kaynağımız yer alıyor. İnsan kaynağımız, değerlerimizi $0yaşatabilmemiz ve stratejilerimizi başarıyla uygulayabilmemizin en önemli unsuru. Bu nedenle de insan kaynaklarının yönetimi, öncelikler listemde en ön sırada yer alıyor. Sadece işe girme ve emeklilik arasında geçen süreç de benim açımdan insan kaynakları tanımı ve uygulamaları için yeterli değil. İnsan kaynaklarını, kendimizi potansiyel $0adaylara tanıtma ve onları tanıma döneminden başlayarak, emeklilik sonrasında da bir yaşam boyu devam edecek Eczacıbaşı bağlılığını pekiştirme olarak algılıyorum. $0$0$0

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz