Farklı bir banka nasıl yaratılıyor?

Tam krizin göbeğinde kuruldu ve kendisine açtığı farklı kanaldan, sıra dışı uygulamalarıyla büyümesine devam ediyor.

1.06.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Farklı bir banka nasıl yaratılıyor?

Londra'ya gidenler ya da finans dünyasını yakından izleyenler Metro Bank'ı duşmuştur. Son 40 yılda İngiltere'de kurulmasına izin verilen ender bankalardan biri... Tam krizin göbeğinde kuruldu ve kendisine açtığı farklı kanaldan, sıra dışı uygulamalarıyla büyümesine devam ediyor. Bankayı farklı kılanlardan biri kurucusunun özelliği. Kurucusu Vernon Hill, bankacılıktan önce restoran zinciri işletmiş. Ardından ABD'de bankacılık sektörüne giriş yapan Hill, Commerce Bank ile gerçek bir başarı öyküsüne imza attı. Stratejileriyle bazı yönetim kitaplarına giren bu banka, 1970'te kurulmuş ve 435 şubeye ulaştığında, 2007 yılında 8,5 milyar dolara satıldı. *Önce restoran işletmeciliği, ardından ABD'de başarılı bir banka girişimi yapan Hill, perakendecilikteki deneyimini bankacılığa aktararak farklı bir strateji izledi ve dikkatleri üstüne çekti.

İNGİLTERE'DE BANKA KURMAK

Çok sayıda bankanın zora girdiği, bazılarının battığı ortamda banka kuran Vernon Hill'in oldukça etkileyici bir nedeni vardı: "İngiltere'de müşteriler bankalarını sevmiyor. Bu nedenle biz yola 'Bankanızı sevin' sloganıyla çıktık." İşin doğrusu Hill, Metro'yu kurarken boş alan görerek "bankalarını sevmeyen" kesimi hedefledi. Şu anda 5 şubeye sahip ve 2011 sonunda 12 rakamını yakalamayı hedefliyor. Metro Bank'ı diğerlerinden ayıran özellikler ise şöyle:

- Dünyanın dalgalandığı, bankaların battığı bir dönemde, 2010 yılının başında açıldı.

- "Haftanın 7 günü açık" sloganı ile yola çıktı. Yılda sadece 4 gün kapalı kalıyor.

- Yerel insanlara (birey ya da işletme) yerel kredi mantığını kullanıyor.

- Sahibinin köpeği var ve bankaya onunla gelmeyi özendiren etkinlikler yapılıyor.

- Call center'a gelen her telefon araması, en fazla "iki çalışta" yanıtlanıyor.

- Teknoloji altyapısını Temenos adlı şirketten, "kullandığın kadar öde" mantığıyla alıyor.~

BANKACILIĞIN "APPLE"I!

Vernon Hill, İngiltere'de bankacılık konusunda oldukça iddialı. Bu iddiasını ise yarattıkları farka ve yenilikçi yaklaşıma borçlu. Altını çizdiği farklılıkları şöyle ortaya koyuyor:

- Her mükemmel şirketin tutkunları vardır. Apple'ın başarısının arkasında da bu yatıyor. Biz de bankacılığın "Apple"ıyız. Çünkü biz, farklı bir bankayız.

- Şubelere ve bankanın içindeki olanaklara çok fazla yatırım yapacağız. İngiltere'deki bankaların önemli bölümü bu alanlara fazla eğilmiyor.

- Küçük gibi görünen "şeylere" özen göstereceğiz. Örneğin çok sayıda bankanın bankolarındaki kalemler, ip ya da zincirle bağlıdır. Biz kalemleri özgür bırakacağız, isteyen alıp götürebilecek.

- Bankaların para taşıma araçları tek ve sıkıcı renktedir. Metro Bank, araçlarını bankanın renkleri ve logolarıyla donatıp müşterinin gözüne de hitap ediyor.

- İşe yeni eleman ya da yönetici alırken "gülümsemeye" bakarız. Eğer bir kişi ilk görüşme sırasında gülümsemiyorsa onu ikinci görüşmeye asla davet etmeyiz.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz