"SEKTÖRDE CİDDİ BİR DEĞİŞİM YAŞANIYOR"

Reklam dünyasından haberler...

17.07.2015 20:48:250
Paylaş Tweet Paylaş
"SEKTÖRDE CİDDİ BİR DEĞİŞİM YAŞANIYOR"
SES GETİREN KAMPANYALAR
Yaşar Akbaş, 10 yılı aşkın süredir Leo Burnett’de. Şu anda yaratıcılıktan sorumlu ajans başkan yardımcısı pozisyonunda bulunuyor. GençTurkcell için hazırlanan “Gençken yapılacak 100 şey” kampanyası, onun imzasını
taşıyor. McDonald’s’ın çok ses getiren ve birçok ödül alan Tavukçuzade Niyazi kampanyası da onun yaratıcılığının eseri. “Çocuk da yaparım kariyer de…” sloganlı Orkid kampanyası, Alo Automat’ın “Çook çalışmam lazım anne cook” diyen reklamı da yine Akbaş’ın gururla andığı çalışmalardan...…

YENİ MÜŞTERİLER GELDİ
Sektörün en yaratıcı isimlerinden Akbaş’la geçtiğimiz günlerde bir araya geldik. Ajanstaki ve sektördeki gelişmeleri konuştuk. Geçtiğimiz yıl çok çalıştıklarını söyleyen Akbaş, çalışmalarını şöyle anlatıyor: “Oldukça fazla sayıda yeni  müşterimiz oldu. Sahip olduğumuz müşterilerimizle olan iş ilişkilerimizi daha da genişlettik. Mesela bizim çok önemli müşterilerimizden Turkcell’e sponsorluklar ve kurumsal iletişim dışında GençTurkcell ayağında da hizmet vermeye başladık. Oradaki başarımız İştcell iletişiminin de ajansımızda yapılmasına karar verilmesiyle sonuçlandı. Çok yakında İştcell için de ses getirecek işlerimiz olacak. Bu anlamda 2010, Leo Burnett için güzel bir yıl olacak diyebilirim.”

FARKLI YAPILAR OLUŞABİLİR
Kendi cephelerindeki bu gelişmeleri aktardıktan sonra sektörü analiz eden Akbaş, gerek iş yapış şekli gerek içerik anlamında ciddi bir değişimin yaşandığına dikkat çekiyor. Sıradan insanların ürettiği içeriklerin çok geniş kitlelerin ilgisini çektiğini, bu nedenle sektörün de bu içeriklerle rekabet etmek zorunda olduğunu vurguluyor. Gelinen noktada ise farklı birleşmelerin ve yapıların ortaya çıkacağına inanıyor. ~

HÜRRİYET’İ ANLATMAK KOLAY MI?
DEĞİŞİMİ ORTAYA KOYMAK
Her şeyin hızla değiştiği bir dünyada gazeteciliği yeniden tanımladığını, eğlenceli ve interaktif içeriğe sahip olduğunu anlatmak isteyen Hürriyet, ajansı Rafineri ile birlikte bir imaj kampanyası ortaya koydu. Nil Karaibrahimgil ve Zuhal Olcay gibi kendi alanlarında başarılı iki ismin yer aldığı bu kampanyayla ilgili olarak hem Hürriyet Pazarlama Grup Başkanı Ayçin Bayraktaroğlu ile hem Rafineri ekibi ile konuştum.

YARININ İHTİYACINI KARŞILIYOR Rafineri ekibi, kampanya ile Hürriyet’in her gün değişmekte, gelişmekte ve kendini yenilemekte olduğunu anlatmak istediklerini belirtiyor. Ajanstan bir yetkili, “Gazetenin
okuyucularına bugünün gücünü verdiğini göstermek istedik. Sadece günümüz okuyucusunun taleplerini ve ihtiyaçlarını değil, yarın ve daha sonrasında da oluşacak ihtiyaçlara karşılık verebilecek kapasite ve güce sahip olduğunu anlatmayı hedefledik” diyor.

2’NCİ FAZ BAŞLIYOR! “Herkese daha fazla Hürriyet” sloganını taşıyan kampanyanın mesajlarını net olarak verdiğini ifade eden Ayçin Bayraktaroğlu, “Şu an ekranlarda dönen 2 film, Hürriyet’in hem haber ve ekonomi ağırlıklı yapısını hem eğlenceli yönünü anlatıyor. Yani 360 derece bir iletişim yapıyoruz” diye konuşuyor.
Bu ay kampanyada ikinci fazın başlayacağını da belirten Bayraktaroğlu, ikinci ayakta neler yapılacağını şöyle anlatıyor: “Şubat ortalarına kadar kampanyamız bu şekilde devam edecek. Sonra yeni ürünler gelecek. Örneğin mobil ve internet tarafında okuyucularımızın bize nasıl ulaştığını göstereceğiz. Çeşitli projeleri tanıtacağız.” ~

3 YILDA YÜZDE 50 BÜYÜDÜ

YILIN DİJİTAL AJANSI MagiClick interaktif, teknoloji, tasarım ve pazarlama ajansı. Toplam 60 kişilik kadrosuyla strateji yönetimi, proje danışmanlığı, tasarım, kodlama ve yazılıma kadar uzanan geniş bir yelpazede hizmet veriyor. Pazarlama ve oyun konseptlerini birleştiren advergaming alanında da Türkiye’nin
öncü şirketleri arasında yer alıyor. Bugüne kadar birçok yarışmadan çok sayıda ödülle dönen ajans, geçtiğimiz aylarda da Reklamcılar Derneği’nin “İletişimin Zirvesindekiler” ödüllerinde “Yılın Dijital Ajansı” seçildi.


PEK ÇOK İLKE İMZA

ATTI Ajansın geldiği bu konumda en büyük pay ise kurucusu ve ortağı Murat Kalaora’nın.… Sektörde 15’inci yılını doldurduklarını belirten Kalaora, başarılarının arkasında ise inovasyonun ve güçlü işbirliklerinin olduğunu
söylüyor. “Tüm yeni teknoloji ve online iş konseptlerini takip edip işe yararlık süzgecinden geçirdikten sonra
kurumsal bilgi birikimimize katabilme yeteneğine sahibiz. Bu sayede sektördeki pek çok ilke imza attık. Örneğin
ilk web tabanlı oyunları, bir pazarlama aracı olarak 1999’da ürettik. 2005’te ise bu alana yönelik özel bir ekiple MagiClick Games markasını oluşturduk. Geliştirdiğimiz geniş yankı bulan ödüllü projelerle advergame’lerin Türkiye’de bir pazarlama mecrası olarak yayılmasında önemli rol oynadık” diyor.

EKİBE 20 KİŞİ KATILACAK
Abbott, Akbank, AvivaSA, Bilim İlaç, Borusan Kültür ve Sanat Merkezi, Danone, Denizbank, Domino’s Pizza, Finansbank, Vestel, Vodafone ve Yapı Kredi Bankası’nın da aralarında bulunduğu çok sayıda şirkete hizmet veren MagiClick, son 3 yılda yüzde 350 büyüme kaydetti. Kalaora, 2010 içerisinde de büyümeye devam edeceklerini söylüyor, “Şu an yoğun bir programımız var. Bunu destekleyecek işe alım sürecindeyiz. 2010 sonuna kadar 60 olan çalışan kadromuzu 80’e çıkaracağız” diye konuşuyor. ~

REKLAM DÜNYASINDAN

RVD’DEN “GLOBAL REKLAMVEREN
KONFERANSI”

Türkiye’nin en köklü şirketlerinin de bulunduğu 97 üyesiyle Reklamverenler Derneği (RVD), İstanbul’da 30 Mart – 2 Nisan tarihleri arasında yapılacak Global Reklamveren Konferansı’na (Global Advertiser Week) ev sahipliği yapacak.

TCHIBO’NUN YENI REKLAM AJANSI

Tasarım ofisi ve reklam ajansı olarak Türk Hava Yolları, Apple, Little Caesars, Kempinski Barbaros Bay Bodrum gibi birçok markaya hizmet veren Radius Design Bureau, keyifli ve zorlu bir konkur sürecinden sonra chibo’nun yeni reklam ajansı oldu. 2010’da iletişim çalışmalarına hız verecek Tchibo’nun tüm kreatif çalışmaları, RDB’nin elinden çıkacak.

MMT’NİN YENİ MÜŞTERİSİ KİM?

Hollanda merkezli uluslararası gayrimenkul yatırım ve geliştirme firması REDEVCO’nun Türkiye’deki ilk yatırım projesi olan Gordion AVM, reklam ve tanıtım çalışmalarını ise MMT ile yürütecek. ~

GELİŞİM CREATIVE VAGABOND OLDU!

YENİLENME İHTİYACI Gelişim Creative, 15 yıldır sektörde. Toplam 45 kişilik kadrosuyla Mercedes-Benz Türkiye, Fiyapı, Tamek, Nestle, Unilever, Sodexo ve The Ritz-Carlton gibi büyük şirket ve kurumlara hizmet veriyor. Ancak bu yıl Gelişim Creative için farklı başladı. 15 yılın sonunda yenilenme ihtiyacı duyan ajans, isim değişikliğine gitti. Sonuç olarak Gelişim Creative artık yoluna Vagabond olarak devam ediyor.
ULUSLARARASI OLUYOR Vagabond Genel Müdürü Ebru Ertüreten, hem eski isimlerinin sektörde çok kullanılıyor olması hem uluslararası bir boyuta taşınmak istemeleri nedeniyle isimlerini değiştirme kararı aldıklarını belirtiyor. “2010’a yenilenmiş bir anlayışla girmek istedik. Dünyanın en büyük bağımsız ajans network’ü olan IN Network’e üyeliğimiz var. Ben de network’te bölge koordinatörü ve yönetim kurulu
üyesi olarak yer alıyorum. Artık uluslararası bir kimliğe kavuşarak uluslararası konkurlara giriyor olmamız nedeniyle daha uluslararası bir isme ihtiyacımız oldu” diyor.
YENİ MÜŞTERİLER İsim değişikliğiyle birlikte yeniden yapılanma da yaşadıklarını belirten Ertüreten, kadrolarını
güçlendirdiklerini, müşteri portföylerine de Pepsi Grubu markaları ile Evyap’ı kattıklarını söylüyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz