Yatırım atağı

Lojistikçilerin yatırımları, 2014’te de hız kesmeyecek gibi görünüyor.

28.03.2014 20:14:450
Paylaş Tweet Paylaş
Yatırım atağı
Türkiye'nin 2023 hedeflerinden en iddialısı, 1,1 trilyon dolarlık dış ticaret hedefi. Bu rakama ulaşmak için ise ciddi bir lojistik altyapısı gerekiyor. 2014’e umutlu bakan lojistik şirketlerinin ajandasında da 2023 hedefleri önemli bir yer tutuyor.

Zaten bu yüzden son yıllarda giderek artan ciddi yatırımlara şahit oluyoruz. Lojistikçilerin yatırımları, 2014’te de hız kesmeyecek gibi görünüyor. Yatırım alanlarında ilk sırayı ise yeni depolama merkezleri alıyor.

Türkiye’de toplam 5 milyon metrekare olan depo alanının, yakın zamanda hem büyüklük hem teknoloji açısından çok daha ileri düzeye ulaşacağı ortada. İşte sektör devlerinin 2014 yatırımları...

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
ALIŞAN, YÜZDE 20 BÜYÜYECEK

Sektörün önemli oyuncularından Alışan Lojistik, 2014’e hızlı girenlerden. 2013’ün sektör açısından hareketli geçtiğini söyleyen Alışan Lojistik Yönetim Kurulu Üyesi Yonca Alışan, “Önümüzdeki dönemin daha da hareketli geçeceğini düşünüyoruz” diyor.

Ancak Yonca Alışan’a göre sektörün alacağı daha çok yol var. Verimlilik odaklı çalışmaların sürdüğünü söyleyen Alışan, 2014 planlarını şöyle özetliyor: “Sektördeki etkinliğimizi artıran, hizmet kabiliyetimizi geliştiren modernizasyon ve verimlilik projeleri üzerinde çalışıyoruz.~
Alternatif taşıma modları, yeni depo yatırımları ve bölgesel büyüme stratejileri, planladığımız projeler arasında sayılabilir. 2014’te demiryolu taşımacılığının önemi artacak. Limanların kapasitesinin artırılmasıyla Türkiye, sadece iç lojistik için değil, bölge lojistiğinde de etkin olacak.”

2012 yılını hedefleri doğrultusunda 270 milyon TL ciroyla tamamlayan şirketin 2013 yılı 9 aylık sonuçları da beklentiler doğrultusunda. İlk yarı hedeflerini gerçekleştirdiklerini söyleyen Yonca Alışan, “Yıl sonunu yüzde 20 büyümeyle tamamlamayı düşünüyoruz” diyor ve ekliyor: “Depolama faaliyetleri toplam iş hacmimizin yüzde 40’ını oluşturuyor.

Tuzla Deri OSB’de 40 bin palet büyüklüğünde depomuzu hizmete açtık. Böylece 120 bin paletlik depo alanımızı 160 bine çıkardık. Toplamda 160 bin paletlik depolama alanı ve 450 birimlik özmal araç filoyla başta Avrupa olmak üzere CIS ülkeleri ve Ortadoğu’ya yönelik lojistik hizmetler sunuyoruz. 2014 ve sonrası depolama yatırımlarımızda öncelikli lokasyon hedefimiz İzmir. İskenderun da bizim için önemli bir yatırım noktası. ”

ARKAS'IN GÖZÜ ANADOLU'DA
Arkas Holding’in lojistikte büyüme planı Anadolu üzerine kurulu. Arkas Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Diane Arkas Aktaş, “Anadolu projemiz kapsamında Marmaray ile bağlantılı bir şekilde ‘kara limanları’ oluşturmaya başladık” diyor ve ekliyor:

“İzmit-Kartepe, Mersin-Yenice, Bilecik-Bozüyük ile Konya, Ankara ve Gaziantep’te kurulacak terminaller bir nevi ‘kara limanı’ işlevi üstlenecek. Proje hayata geçtiğinde, Avrupa’dan gelen bir katara bu terminallerden yeni yük ilave edilerek Anadolu’nun diğer illerine ve komşu ülkelere doğrudan ulaşım sağlanmış olacak.

Terminal sayısını, ticaret hacmi arttıkça çoğaltmak istiyoruz. Arazi alımlarını tamamladık. Marmaray’ın tamamlanmasıyla yatırım planının ikinci aşamasına geçeceğiz.” Sektörün gündemindeki en önemli başlığın demiryollarının serbestleşmesi olduğunu belirten Arkas, şunları söylüyor:~
“Biz yıllarca demiryolunun önemine değindik ve yatırımlar yaptık. 2003’te demiryolu taşımacılığı şirketimiz Ar-Gü’yü kurduk. Bugün 700’e yakın vagonla demiryolu taşıması yapıyoruz. Arkas olarak tren, gemi ve kamyonun birbirine entegre olduğu bir taşıma sistemi sunuyoruz.

Serbestleşme Kanunu’nun detaylarının netleşmesinin ardından özel tren işletmeciliğine başlamayı ve lokomotif yatırımı yapmayı planlıyoruz.” Lojistik hizmetleri alanında 2012’yi yüzde 10 büyümeyle kapatan Arkas, 2013’te de benzer büyümeyi yakalamayı bekliyor.

DHL'İN BÜYÜME PLANI
Türkiye’deki potansiyel lojistik pazarının 90 milyar dolar olduğunu söyleyen DHL Supply Chain Genel Müdürü Hakan Kırımlı ise Türkiye’nin altyapı yatırımlarına odaklanarak bu potansiyeli hayata geçirmesi şart diyor. Kırımlı, sözlerini şöyle sürdürüyor:

“Altyapı yetersizliği nedeniyle modlar arasındaki denge maalesef henüz kurulamamış durumda. Mevcut demiryolu ağının yetersizliği ve liman bağlantılarının bulunmaması nedeniyle demiryolunun en önemli beslenme noktası olan limanlardan gerçekleşen yük trafiğinin azlığı, altyapı yetersizliğinin önemli göstergeleri.

Şirketlerin, araç filolarını yenilemesinin, depolama alanlarını modernleştirerek kapasitelerini artırmalarının, çevreci yaklaşımla yeşil lojistik konularına ağırlık vermelerinin önemli olduğuna inanıyorum.” Kırımlı, 2013’ü sektörün üzerinde ve çift haneli büyümeyle kapatmayı hedefleyen DHL Supply Chain’in yatırım planını ise şöyle özetliyor:

“Son 3 yılda 20 milyon Euro’dan fazla tesis ve altyapı yatırımımız oldu. 2012’de ülke çapındaki dağıtım merkezi sayımızı 18’e çıkardık. Bugün İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyük şehirler dışında Antalya, Adana, Kayseri, Konya gibi önemli lojistik duraklarındaki aktarma platformlarımızla hizmet sunuyoruz.~
DHL, önümüzdeki 10 yıldaki tüm yatırım planlarını Türkiye’nin bölgenin lojistik üssü olacağını öngörerek hazırlıyor. Global organizasyon, Türkiye’yi çok önemsiyor. Yeni tesis açılışlarıyla istihdamı artırmayı planlıyoruz.”

EKOL'DEN VERİMLİ ÇÖZÜMLER
Ekol Lojistik CEO’su Tayfun Öktem, sektördeki çift haneli büyümenin 2014’te de süreceğini öngörenlerden, Öktem, Ekol Lojistik olarak da yüzde 30’lar düzeyindeki büyümelerini devam ettireceklerini belirtiyor.

Yeni yıla dair büyüme ve yatırım planlarını şöyle paylaşıyor: “2014, ‘Verimlilikle Gelen Kârlılık’ programımızın devam ettiği ve programın meyvelerini toplamaya devam ettiğimiz bir yıl olacak. Önümüzdeki 5 yıl içinde Avrupa’da lojistik denilince akla gelen ilk 5 marka olma hedefiyle 2011 yılında Avrupa yatırımlarımıza hız verdik.

2011 yılında yakaladığımız büyüme hızının 2012’de de kesintisiz devam etmesini ve yeni yatırımlarla birlikte süreklilik arz etmesini sağladık. 2012’nin son çeyreğinde gerçekleştirdiğimiz Avrupa yatırımlarımızla en önemli markalardan biri olmak üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

2013’te de yüzde 30’lar gibi büyüme oranlarına yaklaşmayı hedefliyoruz. Bu yılın sonuna dair toplam ciro beklentimiz 340 milyon Euro.” Ekol’ün Türkiye’de 400 bin m2 kapalı alanda depolama hizmeti verdiğini ifade eden Öktem, şu bilgileri aktarıyor:

“Gümrük faaliyetleri için 6 farklı konumda antrepolarımız bulunuyor ve kapalı alanının 22 bin m2’si buna ayrılmış durumda. Yurtdışında ise Almanya, İtalya, Yunanistan, Fransa, Ukrayna, Bosna ve Romanya’da yer alan toplam 86 bin m2’lik kendi tesislerimizle müşterilerimize depolama hizmeti sunuyoruz.~
Yeni yatırımlarımızdan Ukrayna’da 2014 yılı içinde mevcut depolama alanlarımıza ilave 25 bin m2’lik kapasite artışı planlıyoruz. Bunun yanı sıra Moskova’da 20 bin m2 depolama kapasitesine ulaşmayı hedefliyoruz.”

TLS'NİN CİRO HEDEFİ 300 MİLYON TL
Sektörün yüzde 100 Türk sermayeli şirketlerinden TLS Lojistik’in yönetim kurulu başkanı Altuğ Hacıalioğlu, iddialı hedefleri olduğunu belirtiyor. “2013 yılının ilk 6 ayında 107 milyon lira ciro elde ettik ve bu rakamla hedefimizi birebir tutturduk” diyen Hacıalioglu, “2013’ü toplam 240 milyon TL ciroyla kapatacağız” şeklinde konuşuyor.

2013’ü “yatırım yılı” olarak geçirdiklerini belirten Hacıalioğlu’nun geleceğe dair hedefleri ise şöyle: “Yatırımları ağırlıklı olarak yeni depo kurulmasına ve tüm filomuzu Euro 5 standartlarına uygun araçlarla donatmaya ayırdık. Kocaeli Şekerpınar’da 25 bin metrekarelik yeni depomuzu hayata geçirdik.

2014’te 20 bin metrekarelik yeni depo kurmayı planlıyoruz. Teknoloji konusundaki yatırımlarımızı da sürdürdük. Yeni bir ERP altyapısı kuruyoruz. Depolarımız Adana, Ankara, Antalya, Bursa, İstanbul, İzmir ve Kocaeli’nde faaliyet gösteriyor. Toplam depolama alanımız 135 bin metrekareyi geçmiş durumda.

Son açtığımız, 10 milyon dolar yatırımla hayata geçen Şekerpınar’daki depomuzda, güvenlik, yangın sistemleri ve çevrenin korunması açısından dünyadaki mevcut en ileri standartları gözettik.

2014 ve sonrası için depolama alanındaki yatırımlarımız sürecek. Yaklaşık 20 bin metrekarelik depo açmayı planlıyoruz. TLS olarak bugüne kadar hep sektörün çok üstünde büyüme kaydettik.~
Bu çizgiyi sürdürmeyi hedefliyoruz. Az sayıda kalan yüzde 100 Türk sermayeli şirketlerden biri olduğumuzu biliyoruz ve bu da bize daha fazla sorumluluk yüklüyor. 2014 ciromuzu 300 milyon TL’nin üzerine çıkarmaya çalışacağız.”

MARS'TAN LOJİSTİK ÜS
Mars Lojistik, bu yıla ilişkin hedeflerini tutturacak şirketlerden biri. “275 milyon dolar ciroyla yüzde 22 büyüme hedefimizi yıl sonunda tutturacağız” diyen Mars Lojistik Genel Müdür Yardımcısı Ali Tulgar, 2014’te sektörün de yüzde 10 civarında büyüyeceğini öngörüyor.

Tulgar’ın hem sektöre hem şirkete dönük projeksiyonları şöyle: “2023’te 500 milyar dolar ihracat hedefine giden ülkemizin büyüme trendine paralel olarak sektörde özellikle lider konumdaki şirketler depo ve tır filo yatırımlarını artıracak.

Keskin bir fiyat rekabetinin olduğu sektörümüzde ölçek büyüterek maliyetleri düşürmenin gerekliliği de bu yatırımları destekliyor. Başta çok uluslu yabancı şirketler olmak üzere giderek artan sayıda şirketin depolama ve dağıtım işlerini outsource etmesi, özellikle depolama yatırımlarının artmasına sebep oluyor.

Şirket olarak biz de bu alandaki yatırımlarımıza devam edeceğiz. İstanbul Hadımköy’de yaklaşık 70 bin m2’lik bir lojistik üs kurmayı planlıyoruz. Bunun yanında mevcutta 1.000 tırlık filomuzu da 2014 yılı 3’üncü çeyreğine kadar büyüteceğiz.

Mars Logistics olarak, İstanbul Yenibosna, Tuzla, Avcılar, Esenyurt, Kıraç, Bursa, İzmir, Adana olmak üzere 8 lokasyonda toplam 112 bin 500 metrekare büyüklüğünde depolama alanımız bulunuyor. Gelecek yıl yatırımlarımızı ve büyüme hedeflerimizi kasım sonuna kadar netleştireceğiz.~
Ancak şu an öngörümüz yüzde 20 büyüme gerçekleştirmek yönünde. Yatırımlarımız ölçek büyüterek maliyetleri daha kontrol altında tutmamızı sağlayacak ve bu sayede ciddi fiyat rekabeti olan sektörümüzde ciroda büyürken kârlılığımızı da korumamıza destek verecek.”

TNT'DEN İZMİR'E YATIRIM
TNT Express Türkiye Genel Müdürü Turgut Yıldız ise 2014’ten umutlu olan bir diğer isim. “UTİKAD tahminleri, sektörün 2014’te yüzde 18 büyüyeceğini öngörüyor” diyen Yıldız, sektörün önemli gündem maddelerini uluslararası ve transit taşımaların artması, lojistik yatırımlar, teşvikler ve e-ticaretteki hızlı büyüme olarak özetliyor.

Yıldız’ın sektör geneline dair yorumları şöyle: “Son yıllarda hızlı bir gelişme gösteren lojistik, yatırıma çok açık bir alan. Taşımacılık, depolama, paketleme, gümrükleme ve tüketiciye teslimatı kapsayan lojistik hizmetlerinin dünya genelindeki hacmi ve önemi gün geçtikçe artıyor.

 Lojistik altyapısı gelişmiş ülkelerin ticaret faaliyetlerinin daha etkili ve verimli olduğu görülüyor.” Turgut Yıldız, yatırımlarının artarak süreceğini belirtiyor ve ekliyor: “TNT Express olarak Avrupa’da lideriz ve bu liderliğimizi sürdürmeyi hedefliyoruz. Gelişen pazarlarda da lider olmak adına yatırımlarımızı sürdüreceğiz.

Yapacağımız yatırımlar için ortalama olarak 5 milyon Euro’luk bütçe ayırıyoruz. Ayrıca e-ticaret, çevreci çözümler ve müşteri memnuniyeti bizim için öncelikli konular olmaya devam edecek.

Türkiye’de 35 noktada hizmet veriyoruz. 5 bin metrekare antrepo ve 20 bin metrekare depo alanımız var. Ana operasyon merkezimiz Sabiha Gökçen Havalimanı’nda. İlk depolama alanı planımız İzmir’de olacak.~
Bu yatırımla İzmir’deki eksik olan gümrüklü antrepo hizmetini kendi antreposuyla sunacak tek uluslararası taşımacılık şirketi olacağız. Yatırımın miktarı 300-350 bin Euro olacak. Depolama alanı 2014 yılının başında faaliyete geçecek.”

CEVA'DAN 3 YENİ DEPO
Pazarın lider oyuncularından Ceva’nın Türkiye’ye dönük hedefi, her yıl yüzde 10-15 oranında büyümek. Ceva Türkiye ve Balkanlar Genel Müdürü Fuat Adoran, “2013’ün ilk 9 ayı iyi geçti.

Yılın geri kalan kısmının daha iyi geçeceğini öngörüyoruz” diye konuşuyor. Sektördeki en önemli sıkıntıyı, büyümeye rağmen kârlılıkların azalması olarak dile getiren Adoran, pazara dair 2014 öngörülerini de paylaşıyor:

“Pazarın son yıllardaki performansı göz dolduruyor. Dünyada lojistik sektörü ortalama olarak yüzde 10 büyürken Türkiye’de potansiyel her yıl yüzde 20 artıyor. Sektör 2014’te de büyümeye devam edecek. Birleşme ve satın almalarla şirket sayısı azalacak.

Bu azalma sonucunda da rekabet fiyat odaklılıktan teknoloji odaklılığa geçecek. Geçen süre içinde araç filoları büyüdü, depolama sahaları 5-10 bin m2 alanlardan 25-50 bin m2 ölçeklere ulaştı. Diğer bir gelişme de insan kaynağı ve teknoloji kullanımında gerçekleşti. Sektörde artık daha fazla eğitilmiş eleman kullanılıyor, bilgi sistemlerine yatırım yapılıyor. ”

Adoran’ın Ceva Türkiye’ye ilişkin hedefleri ise şöyle: “Ceva Lojistik olarak 160 ülkede, 1.000’i aşkın lokasyonda, 10 milyon m2 alanda faaliyet gösteriyoruz. Odaklandığımız sektörler otomotiv, perakende, hızlı tüketim malları, enerji, teknoloji ve endüstriyel. Türkiye’de ise 600 bin m2’lik depo yönetimi yapıyoruz.~
Depolarımız İzmit, İzmir, Bursa, Samsun, Adana ve İstanbul’da yer alıyor. Hedefimiz Balıkesir, Trabzon ve Diyarbakır’da yeni depo açmak. 2014’te tekstil ve ilaç sektörlerine odaklanacağız.

Cevap olarak 2013 sonunda organik büyümemizi sürdürerek en az yüzde 15 büyüyeceğiz. Gelmeyi beklediğimiz nokta, 5 yıl içinde en beğenilen, cirosu en yüksek 100 şirketten biri ve Ceva Global’de en kârlı 3 ülkeden biri olmak.”

İNCİ, VERİMLİLİĞE ODAKLANDI
İnci Lojistik Genel Müdürü Cihan Elbirlik’in 2014’e ilişkin öngörüleri de diğer şirket yöneticilerinden farklı değil. Pazarın, dış ticaret, iç pazar ve transit taşımaların büyümesine paralel olarak büyümesini bekliyor.

“Sektörün gündeminde şehir içindeki depolama ve dağıtım operasyonlarının verimsizliği, organize lojistik depo alanlarının azlığı gibi konular olacak. Ayrıca demiryolu ve limanlar gibi önemli altyapı gelişimleri de önemli başlıklar olmaya devam edecek” diyor ve şöyle konuşuyor:

“Ağır rekabet koşulları altında daralan kâr marjlarını normalleştirmeye çalışan yöneticilerin, verimliliği artırmak üzere çalışacakları bir döneme girdik. Herhangi bir işletmede lojistik süreçleri bir bütün olarak ele alındığında çok anlamlı maliyet iyileştirmeleri ortaya çıkabiliyor.

2014 yılında lojistik çözümlerin yanı sıra müşteriye özel tedarik zinciri çözümleri ve tedarik zinciri danışmanlık hizmetleri vermeyi planlıyoruz. Bu sebeple özel optimizasyon yazılımları ve depolama sistemleriyle ilgili yatırımlar önceliğimizde.~
İnci Lojistik için öngördüğümüz büyüme oranı yüzde 12-15 seviyesinde. Önümüzdeki yıllar için grubun büyüme oranlarına daha fazla katkıda bulunacak projeler üstünde çalışıyoruz. Şu anda toplam 40 bin m2 alanda İzmir, Manisa ve İstanbul’da hizmet veriyoruz.

Ülkemizde müşteri ihtiyacı gözetilmeden yapılmış bir hayli verimsiz depo yatırımı var maalesef. Yeni dönemde kimse bu verimsizliklere katlanamayacak. Bizim de bu bağlamda, BT altyapısına ve hizmetin katma değerini artıracak mühendislik çözümlerine yatırımlarımız olacak.

OMSAN'İN GÜNDEMİ YATIRIM
2014’ü yatırım yılı ilan eden şirketlerden biri de Omsan Lojistik. Şirketin genel müdürü Osman Küçükertan, “2014 yılında sektörümüzdeki yükseliş trendinin süreceğini tahmin ediyoruz. 2013’teki satın alma ve birleşmeler, gelecek yılda da sektörün gündeminde yer alacak.

Intermodal projelerin, çevre duyarlılığı yüksek uygulamaların ve teknolojik yatırımların ön planda olması bekleniyor” diye konuşuyor. Omsan’ın son yıllardaki iddialı büyümesinin gelecekte de süreceğini belirten Küçükertan, bu büyümenin nereden geleceğini ise şöyle özetliyor: “2013 yıl sonu ciro hedefimiz 720 milyon TL. Geçtiğimiz 3 yılda yüzde 90’ın üzerinde büyüyen Omsan, Türkiye ve Avrupa’da ekonomideki büyümenin yavaşlaması nedeniyle 2013 sonunda yaklaşık yüzde 20 büyüme hedefliyor.

Gelecek yıl yine denizyolu ve demiryolu taşımalarının portföydeki ağırlığını artırmayı hedefliyoruz. Ayrıca ekonomik ve güvenli sürüş sağlamaya yönelik şoför eğitimlerine ağırlık vereceğiz.

Omsan, toplam 200 bin m2’lik 16 adet deposunda hızlı tüketim, otomotiv, telekomünikasyon, inşaat, petrokimya, elektronik, gıda ve tekstil sektörlerindeki müşterilerine depolama ve elleçleme hizmeti veriyor. Aynı zamanda depodan dağıtım ve kargo hizmetleri sunuyor. 2015 yıl sonunda mevcut depo büyüklüğümüzü 2 katına çıkararak 400 bin m2’ye ulaştırmayı hedefliyoruz.” ~
ATİLLA YILDIZTEKİN
LOJİSTİK YÖNETİM DANIŞMANI
"DEPO YATIRIMLARI ARTACAK"
2014 BEKLENTİLERİ 2014'te

Türkiye 'nin lojistik potansiyelinin yüzcde 7, lojistik pazarının ise yüzde 10 büyümesini bekliyorum, Sektörde küçük ve hizmet vermeye uygun olmayan depoların yerini büyük depolar alacak. Ölçeklerin büyüyeceğini öngörüyorum, Depolama hizmetlerine daha fazla önem verilecek ve Anadolu'ya açılım öne çıkacak.

BÜYÜME NEREDEN?
Perakende sektörü hızla büyüyor ve lojistik şirketlerinin gerek şehir içi gerek Anadolu dağıtımı konusunda yatırım yapmaları ve şirket satın almaları bekleniyor. E-ticaret de gelişecek sektörüler içinde. Soğuk taşımacılık da gelişmesini beklediğim hizmetler içine giriyor. Soğuk hava depoları ve frigo araç taşımaları önem kazanacak.

GELECEKTE NE OLACAK?
Sektörün OSB benzeri depolama merkezlerine ihtiyacı var. Şirketler şehir dışındaki büyük depolara taşınıyor, Yatırımcılar da başta İstanbul olmak üzere birçok büyük şehirde çağdaş depo inşaatlarına başladı.

Bu trendin arkasında yatan dinamik, ölçeklerin büyümesi ihtiyacı ve Anadolu'ya açılma zorunluğudur. Mersin, Samsun, İskenderun. Bursa, İzmir gibi büyük şehirlerde bu tarz tesislerin yapılması bekleniyor. Böylece maliyetler düşecek, lojistik ucuzlayacak.~
NİLGÜN KELEŞ SERTRANS LOGISTICS GENEL MÜDÜRÜ
BU YIL YÜZDE 15 BÜYÜDÜK"
POTANSİYEL BÜYÜK

Sektörümüz 2013 yılı için 90 milyar doların üzerinde lojistik potansiyele sahip olmasına rağmen, pazar büyüklüğünün 21 milyar dolar civarında olmasını öngörüyoruz, Bu da yüzde 8-10 düzeyinde büyüme anlamına geliyor, 2013 yıl sonu şirket ciromuzun 90 milyon Euro ve büyüme oranımızın da yüzde 15 olmasını bekliyoruz..

TÜRKİYE ÜS OLACAK
Türkiye, lojistik üs olma yolunda ilerliyor. Taşımacılık ve lojistik artık her önüne gelenin yapamayacağı bir iş haline geldi. Ölçekler büyüdü. Bu önemli dönüşüm sektörün profesyonelleşmesi ve daha verimli kurumsal yapıların güçlenmesi açısından büyük önem taşıyor.  Müşterilerimizle stratejik işbirliği çerçevesinde ilerliyoruz. Amacımız, iş yapma standartlarımızı daha yukarı çekmek ve sektördeki kaliteyi yükseltmek.

HEDEFTE NE VAR?
Karayolu taşımacılığındaki hızımız büyük farkımız. Yeni shuttle hizmetimiz IQ+ (International Quick Service) ile ispanya, İtalya, Almanya, Fransa ve Benelüks ülkeleri başta olmak üzere 14 ülkede 37 noktaya haftalık düzenli parsiyel taşımacılık hizmeti veriyoruz. 2014'te e-lojistikte en büyük oyuncu olmayı hedefliyoruz. Orta Asya ve Karadeniz bölgesi açılımına devam edeceğiz. Ayrıca proje taşımalarına ağırlık vereceğiz.~

DURMUŞ DÖVEN REYSAŞ YÖNETİM KURULU BAŞKANI
KAPASİTEMİZ YÜZDE 60 ARTACAK"
YATIRIMA DEVAM

2012'de Avrupa'da krizin etkisiyle biraz yavaşlayan sektörün, bu yılın sonuna kadar ortalama yüzde 8 büyüyeceğini öngörüyoruz, 2014'te ise yaklaşık yüzde 7-8 civarında büyüme olur, 2013 için büyüme hedefimiz yüzde 20'dir, 2014 yılında depolama alanına 40 milyon, demiryoluna 25 milyon ve lojistik alanına ise 15 milyon dolarlık yatırım planlıyoruz.

HEDEF 1 MİLYON M2
Reysaş, Türkiye'nin depocusu unvanını taşıyor. 2010 yılında halka açıldığında 183 bin m2 kapalı alanı olan Reysaş, 2013'te 400 bin m2'si kapalı. 200 bin m2'si açık olmak üzere toplam 600 bin m2 depolama alanına sahip bir şirkete dönüştü. Bugün 13 ilde 69 depoyla hizmet veriyoruz, 2015 hedefimiz, depolama alanımızı 1 milyon m2'ye ulaştırmak. Böylece kapasitemizi yüzde 60 civarında artırmış olacağız.

2023 PLANLARI
2015'te sektörün büyüklüğünün 120 milyar dolar civarında olması bekleniyor. Türkiye'nin 2023 ihracat hedefine ulaşmasında sektörümüz büyük rol oynayacak. Bizim gibi öncü şirketlere da daha çok iş düşecek. Bugün 69 depo ile hizmet verirken. 2023'te ülkemizin dört bir tarafında, stratejik liman ve istasyon noktaları yakınında, A sınıfı, teknolojik donanımlı depolarımızla hizmet veriyor olacağız.~

MIKE HARRELL / UPS TÜRKİYE ÜLKE MÜDÜRÜ
BÜYÜMEMİZ SÜRECEK"
YATIRIMLAR NEREYE?

UPS, dünya genelindeki ulaştırma ağına sürekli olarak yatırım yapıyor. Örneğin, Almanya'da Köln/Bonn havaalanında Avrupa hava merkezimizin önemli bir şekilde büyütülmesine yönelik çalışmaları neredeyse tamamladık, 19 bin metrekarelik bir operasyon alanı eklendi ve bu alan 30 bin metrekareye kadar artırılabilir.

SAĞLIKTA BÜYÜYECEĞİZ
Sağlık hizmeti alanı UPS için önemli bir hedef büyüme sektörü ve sağlık hizmetleri alanında ağımıza yatırım yapmaya devam edeceğiz. Global tesis ağımıza ek olarak yeni bir global sağlık hizmetleri BT platformuna yatırım yaptık. Şu anda dünya genelinde 42 tesisle yaklaşık 595 bin metrekare sağlık hizmeti alanına sahibiz. Sağlık hizmeti, en hızlı büyüyen sektör segmentimiz.

DEPO KAPASİTEMİZ
Dünya çapında 120'den fazla ülkede 811 'in üzerinde sözleşmeli lojistik (depo) tesisimiz bulunuyor ve toplam depo alanı 3,1 milyon metrekare, 2013'te sözleşmeli lojistik ağımıza pek çok önemli yatırımda bulunduk. Örneğin, Çin'de iki yeni dağıtım tesisi ekledik ve ülkedeki toplam sözleşmeli lojistik tesisi sayısını 130'un üzerine çıkardık. Türkiye'de ise İstanbul Hadımköy'de yer alan ve 1,000 metrekarenin üzerinde depo alanına sahip olan bir sözleşmeli lojistik tesisine sahibiz.~

FULVIO VILLA
GEFCO TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ
“SEKTÖR İVME KAZANACAK"
2013 ZOR GEÇTİ

Küresel durgunluk, beklentilerin altında bir hızla iyileşiyor, Bu durum, lojistik sektörünü direkt etkiliyor. Örneğin, Avrupa'da 2008 krizinin etkileri hala hissediliyor. Türkiye, Avrupa'daki durgunluk karşısında Ortadoğu gibi alternatif bölgelere konsantre olmuştu. Ancak gerek yaşanan karışıklıklar gerek döviz kurundaki dalgalanmalar dış ticarette sıkıntı yaşamasına sebep oldu. Kısacası 2013, lojistik sektörü açısından zor bir yıl oldu.

2014 BEKLENTİLERİ
2014-2016 dönemi yatırım planlarında öncelikli projeler arasında bulunan lojistik projeleriyle sektörün ivme kazanacağını düşünüyoruz. Avrupa Birliği'nin canlanan ekonomisi, Türkiye için önem kazanan alternatif pazarlar. Türkiye'nin araç modernizasyonu ve altyapıdaki yetersizliklerin giderilmeye çalışılması gibi konular gündemimizde olacak.

HEDEF RUSYA
Gefco Grup olarak 2014'te de yatırımlarımızı ve gelişimimizi devam ettireceğiz. Rusya pazarı, denizyolu, Ortadoğu ülkeleri 2014 için kilit hedeflerimizden olacak, Bunu Türkiye'nin lojistikte bölgesel bir üs olma amacına bağlayabiliriz. Bu yatırımlar Türkiye'nin 2023 hedeflerine daha kolay şekilde ulaşmasını sağlayacak.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz