İhtiyaç tabanlı bir model yarattık

Selen Kocabaş, teknolojinin büyümede çok önemli bir faktör olduğuna dikkat çekiyor.

1.11.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
İhtiyaç tabanlı bir model yarattık
Turkcell’in İş’te Teknoloji Hamlesi adıyla lanse ettiği proje, şirketlerin teknolojiyi daha etkin kullanmasını sağlamayı hedefliyor. Şirketin kurumsal satış ve pazarlama genel müdür yardımcısı Selen Kocabaş, pazarlama, bilişim, yönetim gibi alanlara odaklanarak şirketlerin teknoloji ihtiyaçlarına yönelik çözümler sunduklarını söylüyor.

Türkiye şirketlerin teknoloji kullanımında alması gereken uzun bir yol var. Turkcell Kurumsal Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş, teknolojinin büyümede çok önemli bir faktör olduğuna dikkat çekiyor. Şirketlerin teknolojiyi daha etkin kullanması için “İş'te Teknoloji Hamlesi”ni başlattıklarına dikkat çekiyor. Bu projenin bütün sektörleri ve şirketleri kapsadığını anlatan yönetici, “İş'te Teknoloji Hamlesi, ürün değil, ihtiyaç tabanlı bir yaklaşım içinde tasarlandı. Farklı sektörlerden yüzbinlerce müşterimizin ihtiyaçlarını analiz ederek geniş bir yelpazede, müşteri ihtiyaçlarına yönelik bir hareket planı belirledik” diye konuşuyor. Projenin 5 süitten oluştuğunu anlatan Turkcell Kurumsal Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş, sorularımızı şöyle yanıtladı:

Turkcell, “İş’te Teknoloji Hamlesi”ni başlattı. Bu proje nasıl başladı?
Bugün itibariyle 500 bine yaklaşan müşterimizle kurumsal pazara öncülük ediyoruz. Capital500 ve birçok başarı listesinde yer alan şirketlerin, 10'da 9'u Turkcell ile çalışmaya devam ediyor. Kurumsal müşterilerimizle 2013’te de birebir iletişime odaklandık, çeşitli şehirlerimizde düzenlediğimiz “Akıllı Şirket Toplantıları” ile bugüne kadar 10 bin kilometreyi aşkın yol yaparak 5 binin üzerinde kurumsal müşterimizle buluştuk. Farklı sektörlerin ve her boyutta şirketin ihtiyaçlarını analiz ettik. Müşterilerimizle kurduğumuz iletişim, bize müthiş bir perspektif ve know how kazandırıyor. Turkcell olarak bu veriler ışığında, şirketlerin ve ülke ekonomisinin teknoloji kullanımıyla büyüyeceği inancıyla yeniden yapılanmaya girdik ve 21. yüzyıl şirketleri için hem kendilerine hem de ülkeye kazandıracak “İş'te Teknoloji Hamlesi”ni başlattık.

Bu plan hangi sektörleri ve şirketleri kapsıyor?
Tüm sektörleri ve büyük küçüktüm şirketleri kapsıyor. İş'te Teknoloji Hamlesi, ürün değil, ihtiyaç tabanlı bir yaklaşım içinde tasarlandı. Farklı sektörlerden yüzbinlerce müşterimizin ihtiyaçlarını analiz ederek kamudan medya ve finansa, enerjiden lojistiğe, perakende, inşaat ve sağlık sektörlerine kadar uzanan geniş bir yelpazede, müşteri ihtiyaçlarına yönelik bir hareket planı belirledik. İş'te Teknoloji Hamlesi ile Türkiye'de ilk kez, şirketlerin sadece iletişim ihtiyaçlarına değil, gelişime ihtiyaç duydukları pazarlama, bilişim, yönetim gibi alanlara da odaklanıp onların teknoloji ihtiyaçlarına yönelik çözümler sunuyoruz.~
“İş’te Teknoloji Hamlesi”nin nasıl bir sistematiği var?
Yeni iş modelimizde “yönetim”, “pazarlama”, “işbirliği”, “bulut ve bilişim teknolojileri” ve “network” alanlarının her birine özel süitler oluşturduk. Bu süitlerimizin içinde her boyutta şirketin hedeflenen ihtiyacını karşılayacak çözümlerimiz bulunuyor. Kurumsal pazardaki deneyimlerimiz bize, Türkiye'de ne yazık ki pek çok işletmede teknoloji algısının, “Ben ne anlarım bu işlerden” ile başlayıp “Teknoloji çok maliyetli bir yatırım” düşüncesine kadar uzanan olumsuz gerekçelerle şekillendiğini gösterdi. Oysa pratik, kanıtlanmış, esnek, hesaplı, külfetsiz, hızlı ve şirkete özel teknoloji elimizin altında. Bundan böyle Türkiye'de ister küçük ister büyük her şirket, büyümek, verimli çalışmak için teknoloji kullanımını artırmaya yönelsin diyoruz.

Şirketler bu projeye nasıl dahil oluyor?
Bu hamleye katılmak çok kolay. TEKNOLOJİ yazıp 2222'ye mesaj atmak yeterli. Kurumsal müşteri temsilcilerimiz hemen geri dönüş yapıp teknolojik dönüşüm için şirketin tüm ihtiyaçlarının belirlenmesinde yardımcı oluyor. Turkcell ile çalışmak isteyen bir şirketin önce hangi sektörde faaliyet gösterdiğine, iş ihtiyaçlarına odaklanıyoruz. Örneğin şirket yeni mi kuruluyor, yeni bir ürün lansmanına mı hazırlanıyor, yeni müşterilere mi ulaşmak istiyor, bunlara bakıyoruz. Daha sonra süitlerimize dönüp bu sektöre ve bu şirketin kendi ihtiyaçlarına özel çözümlerimizi sunuyoruz.

Ekipleriniz bu projeye nasıl hazırlandı?
Tüm Türkiye'de görev yapan 2 bin kişilik kurumsal satış ekibi, toplam 10 bin saat eğitim aldı. Farklı şehirlerde düzenlenen 15 çalıştay, 40 toplantıda 1.500 kişiye bilgilendirme yapıldı. Bu toplantılara 500 kişi de video konferansla katıldı.

PROJEDEKİ 5 SUİT
YÖNETİM

Verimliliği artırmak, tüm iş sahiplerinin ve yöneticilerinin en önemli konusu... Artık makineler, araçlar, hatta çalışanlar bile takip edilebiliyor, hemen gerekli önlemleri alınabiliyor, böylece operasyonel verimlilik yükseltiliyor. Eğitim, işe alım gibi birçok özelliği taşıyan İK uygulamaları, tesisler için akıllı enerji ve güvenlik sistemleri, araç ve yakıt yönetim sistemine sahip takip uygulamaları ve daha birçoğu bu setteki en gelişmiş mobil teknolojilerle hizmetinizde.
PAZARLAMA
Potansiyel müşteriye, doğru zamanda doğru yerde, doğru mesajla ulaşmak çok önemli. Bu süitteki ürünler, müşterilerinizi anlamak ve daha iyi hizmet verebilmek için anında ve nerede olursa olsun onlara ulaşmayı sağlayan etkin çözümlerden oluşuyor. Bu hizmetleri kullanarak müşterilerinizin tercih ve davranışlarını öğrenirken hızlı, maliyet avantajlı ve kişiye özel hizmetler sağlamak mümkün.
İŞBİRLİĞİ
Günümüz iş hayatı, tüm çalışanları işlerini olduğu yerde ve en hızlı şekilde takip etmeye zorunlu kılıyor. İşbirliği süiti içindeki ürünler, şirket çalışanlarınızın sesli görüşme, SMS ile haberleşmelerinin ötesinde tüm şirket paydaşlarıyla beraber çok daha verimli çalışmasını sağlayacak bir servisler bütünüdür.
BULUT-BT
Günümüzün koşullarında her işletme sürekli veri üretiyor. Şirket ölçeği büyüdükçe veri büyüklüğü buna paralel olarak büyüyor, bazen de yapılan iş gereği verilerin hacmi çok büyük olabiliyor. Bu verileri güvenle saklamak, yedeklemek ve sürekli ulaşılabilir halde tutmak da günümüzün en önemli bilişim ihtiyaçlarının başında geliyor. Bulut -BT Ürünleri, çok yüksek bilişim yatırımları yapmadan verilerini güvenle yönetmek, saklamak ve paylaşmak isteyen şirketler için tasarlandı.
NETWORK
Artık ticaret ve alışveriş internet üzerinden yürütülüyor. Şirketlerin müşteri ve tedarikçilerine, kesintisiz olarak bağlanması için tasarlandı.

ŞİRKETLERİMİZİ DESTEKLEMEK ZORUNDAYIZ"
TEKNOLOJİ ETKİSİ

Teknoloji, ülkelerin büyümesinde en önemli faktör. Bir ülkenin teknoloji kullanımıyla gayri safi milli hasılası arasında doğru orantı var. Kişi başına düşen milli gelir, ancak ekonominin başrol oyuncuları şirketlerin büyümesiyle artabiliyor.~
Örneğin Güney Kore'de 1950'lerde 100 dolar civarında olan gayri safi milli hasıla, bu ülkede teknoloji şirketlerinin giderek güçlenmesiyle şu anda 30 bin dolara ulaşmış durumda.
BÜYÜK HEDEF
Altyapı yatırımlarının çok yaygın olmasına karşın ülkemizde, şirketlerin teknoloji kullanımı anlamında kat edilmesi gereken mesafe büyük. Teknolojinin gücüyle tüm şirketlerimizi desteklemek, rekabet güçlerini ve verimliliklerini artırmak zorundayız. Turkcell'in ortaya koyduğu hedef ve vizyon tam da bu: İş'te Teknoloji Hamlesi ile şirketlerin büyümesine destek olarak Türkiye'yi dünya klasmanında bir üst lige taşımak istiyoruz.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz