Microsoft'un Bulutta hedefi KOBİ'ler

Çiğdem Kayalı ile Microsoft’un bulut bilişimdeki yerini ve hizmetlerini konuştuk...

1.09.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Microsoft'un Bulutta hedefi KOBİ'ler
Microsoft’un kurumsal şirketleri olduğu kadar özellikle KOBİ’leri hedefleyen hizmetleri, bulut bilişimde oldukça iddialı. Şirketin hedefi bu konudaki liderliğini genişleterek sürdürmek. Özellikle rekabetin arttığı bu dönemde, şirketlerin diğerlerine göre bir adım öne geçmek için kullandıkları teknoloji altyapıları çok önemli. Microsoft Türkiye Office Pazarlama Grup Müdürü Çiğdem Kayalı, teknolojide şirketlere akıllı ve ekonomik çözümler sunduklarını söyleyerek, özellikle bulut bilişimle Türkiye’deki işletmelerin çoğunu temsil eden KOBİ’lere odaklandıklarını ifade ediyor. Kayalı ile Microsoft’un bulut bilişimdeki yerini ve hizmetlerini konuştuk...

Bulut bilişim günümüzde neden önemli?
- Bugün baktığınız zaman rekabetçi bir ortam var. Bütün şirketlerde bir hayatta kalma savaşı mevcut. En büyüğünden en küçüğüne kadar. Bu ortamda da avantaj sağlayıp ön plana çıkmak isteyen tüm işletmelerin en son teknolojileri kullanması kritik. Bu işletmeler hem kendi içlerindeki hem de tedarikçileri, iş ortakları ve müşterileriyle olan iletişimlerini hızlı bir şekilde gerçekleştiriyor olmalı. Artık küçük şirketlerin ihtiyaçları da büyük şirketler kadar kapsamlı bir hale geldi. Bunu da hayata geçirelim dediğiniz zaman çok büyük maliyetler söz konusu oluyor. Bir şirketin bunu kendi başına yapayım demesi, bunun için gerekli olan donanımı, yazılımı alması, bu altyapı için bir yer ayırması, o kadroyu kurması, bunu hayata geçirmesi gerçekten zorlu bir proje. Rekabetçi bir ortam var, bu da şirketleri zorluyor. Maliyetleri görünce de “İşimi büyütmek için teknolojiye bu kadar yatırım yapmalı mıyım yoksa ana iş koluma mı yatırım yapmalıyım” diyor şirketler. Bu da doğal bir çelişki oluyor.

Burada da bulut bilişim devreye giriyor...

Vizyonunuzu belirleyip bulut bilişime yöneldiğiniz zaman, size ihtiyaçlarınızı hizmet olarak sunacak Microsoft gibi konusunda lider bir şirketle çalışma şansınız var. Pek çok hizmeti anında alıp hayata geçirebiliyorsunuz. Microsoft’un Office 365 platformunu kullanmak istiyorsanız hemen www.office365.com web sitesine giripkayıt olarak, bütün bu imkânları 1 aylık bir süre boyunca ücretsiz deneyebilir, kullanmak istediğiniz zaman ise saatler mertebesinde hayata geçirebilirsiniz. Bu da sizin iş hayatınıza bir ivme getiriyor. Sizin esas işiniz ne ise ona odaklanıyorsunuz.~

Bakış açısı nasıl bulut bilişime?

- Bundan birkaç yıl önce insanlar internete bile kuşkulu yaklaşıyordu. Aynı şekilde cep telefonları ve tabletlere de... Bu yeni teknolojiler inanıyorum ki zaman geçtikçe oturacak. İnsanlar bunun faydalarını gördükçe önce işlerinin belli bir kısmını buluta taşıyacak. Biz Microsoft olarak kurumlara buluta geçmeleri için çeşitli olanaklar sağlıyoruz, yani “Bütün dükkânı kapatın neyiniz varsa buluta geçirin” demiyoruz. Bu, doğru bir yaklaşım değil. Her şirketin ihtiyaçları farklıdır. O ihtiyaçlar neticesinde genel bulut yani Office 365 en ideal çözüm olabilir, ama başka şirketler için hibrit yapı doğru çözüm olabilir. Yani belli kullanıcılar Office 365 üzerindeyken belli kullanıcıları kurum veri merkezinden hizmet almaya devam edebilir ve bu kullanıcılar bir deneyim farkı oluşmadan birlikte çalışmaya devam edebilirler. Vodafone ile yaptığımız uluslararası işbirliği sayesinde KOBİ’lerimiz Microsoft Office 365 çözümlerine Vodafone Türkiye ortaklığıyla; Vodafone Kırmızı Bulut çatısı altında da ulaşmaya başladı. Bu sayede KOBİ’ler bu hizmetten yararlanırken, ödemeyi aylık telefon/data faturalarının üzerinden yapabiliyor.

Peki, Office 365 ile KOBİ’ler dışında kimleri hedefliyorsunuz?

Bugün dünyada olduğu gibi Türkiye’de de Office 365’i kullanan büyük ölçekte kurumsal şirketler var. Honda Türkiye, Coca-Cola, Glaxo Smith Kline gibi... Ama bir taraftan da bu hizmeti yeni kurulmuş 3-4 kişilik bir işletmenin de kullandığını görebiliyoruz. Kurumsal müşterilerin avantajı şu: Onlar zaten belli bir yatırımı yapmış, belli bir teknolojiyi standart olarak kullanıyorlar ve bunun için gerekli insan kaynağını sağlayabiliyorlar. Ama KOBİ’lerin büyük bölümünde tek bir BT çalışanı bile olmadığı için, son teknolojiyi kullanmak istediklerinde ve bulut bilişimin avantajlarını ve kendilerine ne kadar yakın olduğunu bilmediklerinde çözümsüz kalabiliyorlar. Tabii bu bulut hizmetleriyle bir iş çerçevesinde herkesin ihtiyaç duyduğu mesajlaşma, birlikte çalışma, sesli görüntülü görüşme ve web konferansı gibi çözümler sağlayabiliyoruz. Web konferansı tarafını biraz daha açacak olursam, fiziksel olarak buradayım örneğin. Bir taraftan da sahadaki kişilerle iletişim halinde olmamız lazım. Office 365’in bir parçası olan Lync Online sayesinde istediğim tüm konferanslarımı internet üzerinden yapabiliyorum. Burada maliyetler öne çıkıyor. Yurtdışına gidip gelmeniz zor ve maliyetli ise böyle bir olanak herkesin can simidi olacaktır.

Maliyetler nedir?

Office 365’te lisanslama modelimiz kullanıcı başına. Çok farklı seviyelerde servisler sunuyoruz. Bir KOBİ’nin ihtiyacı olan en temel teknolojilerden geniş çapta kurumsal çözümlere kadar bir yelpazede servis veriyoruz. Başlangıç paketi olan mesajlaşma paketimiz, 7,2 TL’den başlıyor aylık bir kullanıcı için. Diyelim ki 10 kişilik bir KOBİ’siniz, aylık 70 küsür TL ödeyerek, yılda 800 TL civarında bir maliyetle iletişim ihtiyaçlarınızı bulut bilişimin avantajlarını kullanarak karşılayabiliyorsunuz. Bulut ile edilen tasarruflar, şirkete yeni yatırımlar yapılabilmesi için ek bütçe sağlayacaktır.~

Hizmet verdiğiniz şirketlerden örnekler verir misiniz?
Örneğin Honda Türkiye, bayileri ve bayi temsilcileriyle iletişim halinde olmak istiyordu. Kendi içlerinde Microsoft dışı bir e-posta çözümü kullanıyorlardı. Office 365 hizmetimizi önerdik. Bir süre denedikten sonra hemen kullanmaya karar verdiler. Bugün 300 civarında Honda bayisi Office 365 kullanıyor..Coca-Cola, “Benim milyonlarca çalışanım var, sahada çok elemanım var. Rekabet çok yoğun alanımda. Benim iletişim ve birlikte çalışma altyapımı daha da geliştirmem lazım. Şirketin en üst seviye yöneticileri olarak bizler mesajlarımızı en aşağı kadar iletemiyoruz” dediler dünya genelinde. Coca-Cola dünyada ve bunun paralelinde Türkiye’de Office 365 kullanmaya başladı. Gördüler ki şirket bu hizmetle istediği avantajları elde etti. Şirket içi iletişimin çok arttığı, uzak noktalardaki ekiplerin şirketteymiş gibi çalışabildiği ve bu sayede kullanıcı üretkenliğinin önemli seviyelerde arttığı bilgisini aldık. Böylece Coca-Cola, Office 365 ile BT’ye yüksek maliyetli yatırımlar yapmak yerine esas, ana işlerine odaklanabildi.

“LİDERLİĞİMİZİ GENİŞLETEREK SÜRDÜRMEK İSTİYORUZ”

Bulut bilişim pek çok kişi için nispeten yeni bir konu. Microsoft da bilişim sektöründe öncü bir şirket. Çiğdem Kayalı, “Biz Office 365 ile genel bulut hizmetlerindeki liderliğimizi sürdürmek istiyoruz” diyor. Hedeflerinin bütün müşterilerine bu konuda bilgi vermek ve onlara alternatifleri göstermek olduğunu söyleyen Kayalı, “Tabii ki isterlerse altyapılarına yatırım yapıp, kendi veri merkezlerinden hizmetlerini sağlayarak devam edebilirler, ama farklı alternatifleri de görmelerinde fayda var. İş ihtiyaçlarına göre en doğru altyapı seçimini yapıp maliyetler, üretkenliklerini en üst seviye getirebilecekleri doğru yolu bulabilsinler istiyoruz. Sadece müşteri tedarikçi ilişkisi değil, bir iş ortaklığı şeklinde görüyoruz biz süreci. Kendimizi de onların ailesinin bir parçası olarak görüyoruz” diyor. Microsoft, Office 365 ile sunduğu genel bulut hizmetleriyle 2-3 çalışanlı bir KOBİ’den Coca-Cola gibi 10 binlerce çalışanı olan dünya devi şirketlere hizmet sunuyor. Bu hizmetleri de nasıl alacakları konusunda seçimi de şirketlere bırakıyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz