Satın almalarla büyüyeceğiz

Atos Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Orhan Akbulut, “Atos dünyası içinde Türkiye, yükselen değer. Türkiye, Atos’un büyüyeceği ilk üç ülke arasında” diyor. Akbulut ile Atos Türkiye’yi konuştuk.

29.04.2014 22:16:140
Paylaş Tweet Paylaş
Satın almalarla büyüyeceğiz
Temel BT hizmetlerinin yanında, kritik iş süreçleri ve BT uygulamalarının verimini artıracak şirketlere teknoloji bazlı hizmetler sunan Atos, Türkiye operasyonlarını büyütüyor. Türkiye’de çağrı merkezleriyle birlikte 3 bin kişiyi istihdam ettiklerini söyleyen Atos Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Orhan Akbulut, “Türkiye, Atos’un üç öncelikli büyüme pazarı arasında. hedefimiz, üç yıl içinde iş hacmimizi iki katına çıkarmak” diyor.

Akbulut, büyüme stratejileri arasında satın almanın da olduğunu kaydediyor. Atos Origin ile Siemens IT Çözümleri ve Hizmetleri’nin 2011 yılında birleşmesiyle oluşan Atos, 30 yıllık deneyime sahip.

Bu birleşmeyle birlikte Avrupa’nın lider BT hizmetleri şirketi de yaratılmış oldu. Bugün Atos, 48 farklı ülkede 74 bin çalışanıyla yıllık 8,5 milyar Euro’yu aşan ciroya sahip bir şirket. Atos, tüm dünyada yönetilen servislerden (managed services) danışmanlık ve sistem entegrasyonuna ve işlem bazlı uygulama hizmetlerine kadar birçok alanda yenilikçi ve sürdürülebilir BT çözümleri sunuyor.

Ana faaliyet alanları arasında büyük veri ve bulut bilişim çözümleri, sistem entegrasyonu, ödeme sistemleri, kurumsal sosyal ağlar, büyük spor etkinlikleri ve akıllı şebekeler yer alıyor. Tüm bu alanlarda öncü ve lider şirket olarak, sektördeki trendleri de belirlediklerini söyleyen Atos Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Orhan Akbulut, “Atos dünyası içinde Türkiye, yükselen değer. Türkiye, Atos’un büyüyeceği ilk üç ülke arasında” diyor. Akbulut ile Atos Türkiye’yi konuştuk.

Türkiye’de kaç yıldır faaliyet gösteriyorsunuz?
Siemens IT Hizmetleri ve Çözümleri ile AtosOrigin, 1990’lı yıllardan bu yana Türkiye’de hizmet sunuyordu. 2011 yılındaki birleşmenin ardından son 2 yıldır faaliyetlerimizi Atos çatısı altında sürdürüyoruz. ~

Türkiye’de bu konuda geniş ürün ve çözüm portföyümüzle, finans, kamu, enerji, telekom ve endüstri sektörleri başta olmak üzere, farklı dallardan müşterilere hizmet veriyoruz. Bu sektörlerde, global bilgi birikimi ve deneyimimiz sayesinde, veri merkezi operasyonları, desktop ve network servisleri gibi temel BT hizmetleri yanında, kritik iş süreçleri ve BT uygulamalarının verimini artıracak teknoloji bazlı hizmetler sunuyoruz.

Türkiye’de temel amacımız, müşterilerimizin işlerini teknolojiyle birleştirerek verimlerini ve dolayısıyla kârlılıklarını artırmak ve bu alanda güçlü iş ortakları haline gelmek.

Hizmet verdiğiniz sektörleri ve hizmetlerinizi biraz açar mısınız?
Odaklandığımız sektörlerin başında finans, telekom, kamu, enerji ve endüstri yer alıyor. Atos’un global bilgi gücü ve deneyiminden faydalanarak, Türkiye’de müşteri çeşitliliği ve sayısını hızla artırdığımızı eklemek isterim.

Öyle ki büyük banka ve telekom kuruluşlarının neredeyse tümü müşteri portföyümüzde yer alıyor. Son dönemde özellikle enerji ve elektrik sektöründeki gelişmeler ve özelleştirmelerle birlikte bu alanda da yükseliyoruz.

Atos’un verdiği hizmetleri bilgi teknolojileri ve iş süreçleriyle ilgili hizmetlerin birçok alanında görebilirsiniz. Hizmetlerimizi iki başlık altında toplarsak, bir tanesini klasik BT hizmetleri olarak açıklayabiliriz (Veri merkezi operasyonları, desktop hizmetleri, network ile ilgili hizmetler).

İkincisi ise daha çok kritik iş süreçlerine dokunan ve uygulamalarla ilgili hizmetlerimiz. Burada özellikle her firmanın talep ve ihtiyaçlarına özel “terzi” modeli çözümler sunuyoruz.~

Burada kaç kişilik bir kadro ile hizmet veriyorsunuz?
Atos çalışanlarına inanan ve ancak onlarla büyüyeceğine inanan bir firma. Şu anda Atos Türkiye bünyesinde yaklaşık 750 çalışan görev alıyor; çağrı merkezi çalışanları da eklendiğinde Türkiye’ye sunduğumuz istihdam rakamı 3 bine yaklaşıyor.

Özellikle çağrı merkezi alanında yeni yatırım için Anadolu’da uygun lokasyon arayışı içindeyiz. Bu yeni yatırımlarımızla birlikte istihdam sayımız da hızla artacaktır.

Atos için Türkiye pazarının önemi nedir? Burası hangi açılardan önem taşıyor?
Türkiye, dünyada BT hizmetleri pazarı büyümesinin en yüksek olduğu ülkelerden biri. Global ölçekte büyümeyi hedefleyen Atos için hem yerel pazarın gelişimi hem de çevre ülkelerdeki bazı pazarlara erişim açısından çok önemli bir konumda.

Bunun için yatırım açısından Atos dünyasında Türkiye, en önemli üç ülkeden biri. Atos’un yakın dönemde Türkiye’yle ilgili hızlı bir büyüme ve yatırım planı üzerinde çalıştığını söyleyebilirim. Firmalar BT servislerinin inovasyonun ve verimliliğin anahtarı olduğunun artık bilincinde.

Türkiye’nin bölgesel bir güç olma iddiasını koruduğu sürece, BT alanında derinlikli hizmetlere ihtiyacının artacağını öngörüyoruz.

Atos’u önümüzdeki 3-5 yıllık dönemde nereye taşımayı hedefliyorsunuz?
Önümüzdeki 3 yıllık dönemde Atos Türkiye'yi çok daha farklı bir seviyeye taşımak için kapsamlı bir çalışma başlattık. Türkiye, ülke olarak ekonomide gösterdiği performans ve özellikle de BT alanında sahip olduğu gelişim potansiyeli ile Atos'un yatırım için öncelikli ülkeleri arasında.

Son yıllarda yakaladığımız gelişim ivmesini yeni yatırımlarla da destekleyerek gelecek 3 yılda iş hacmimizi en az 2 katına çıkarmayı hedefliyoruz. Bu hızlı büyümeyi yine kârlılık ve çalışan mutluluğu ile birlikte başarmayı, Atos'u sektörünün lideri ve çalışanlar tarafından tüm sektörler içinde en çok tercih edilen şirket haline getirmeyi istiyoruz.~

Türkiye pazarında satın alma yoluyla büyümeyi düşünüyor musunuz?
Büyüme rakamları belirli bir eşiği aştıktan sonra, sektörümüzde birleşmeler ve satın almaların daha sık gündeme geleceği kanısındayız. Bu nedenle 2014’te, sektörde bu tür gelişmelerin artacağını düşünüyoruz. Atos olarak biz de bu sürecin içinde satın alan firma olarak yer alabiliriz.

Türkiye’de en güçlü faaliyet alanlarınızdan biri de çağrı merkezi hizmetleri. Bu konuda bilgi verir misiniz?
Atos Türkiye olarak, çağrı merkezi pazarının genel büyüme trendinin önünde bir büyüme gerçekleştiriyoruz. Son olarak Ordu’da açılan yeni çağrı merkezimizle birlikte operasyon merkezi sayımızı 4’e yükselttik.

Atos’un bunun dışında İstanbul’da 2 (Kartal ve Güneşli) ve Düzce’de de 1 operasyon merkezi daha bulunuyor. Bu çağrı merkezlerinde 2000’e yakın çağrı merkezi çalışanıyla başta finans ve telekom sektörleri olmak üzere, farklı sektörlerden büyük firmalara hizmet sunmayı sürdürüyoruz.

Çağrı merkezlerinde yeni projeler var mı?
Bu yıl çağrı merkezi alanında sunduğumuz hizmetleri globalleştirmeyi hedefliyoruz. Atos’un global bir şirket olma gücünü çağrı merkezi sektörüne taşımayı ve dış arama sağlayan bir şirket olmayı planlıyoruz. Yabancı dilde çağrı merkezi servis ihracatının Türkiye’de bu sektörün gelişiminde çok büyük rol oynayacağına inanıyoruz.

BT hizmeti ihracı faaliyetiniz var mı?
Atos Türkiye olarak BT hizmet ihracatı konusunda da ülke ekonomisine önemli girdiler sağlayacak projeler yürütüyoruz. Bunlardan en önemlisi kuşkusuz NATO projesi. Tüm NATO ülkelerinde uygulanan “Hava Komuta Kontrol Sistemleri”ni Türkiye’de Atos olarak bir iş ortağımızla birlikte yapıyoruz.

Teknik yardım masası hizmetleri, İstanbul Atos bünyesi içinde küresel bir fabrika olarak hizmet sunuyor. Bu bağlamda farklı dillerde yurtdışma k    teknik yardım masası hizmetleri veriyoruz. Yine Rusya’da, bazı Türk Cumhuriyetleri’nde projeler yapıyoruz.~

“TÜRKİYE BT’DE MERKEZ OLABİLİR”
Atos Türkiye’yi, Atos dünyasında önemli bir bilişim merkezi haline getirmek istediklerini söyleyen Orhan Akbulut, şu bilgileri veriyor:

NATO gibi uluslararası önemli bir müşterinin projelerini Türkiye’den yapıyor olmanın yanı sıra, Türkiye ve komşu ülkelerde gerçekleştirdiğimiz olimpiyat ve oyunların BT altyapı hizmetleri de bu hedefimize katkı sağlıyor. Ar-Ge konusunda Avrupa Komisyonu tarafından finanse edilen projelerde ispanya ile birlikte çalışmaya başladık.

Bu tarz çalışmalarımızı artırmayı hedefliyoruz. Devletin de şu anda hizmet ihracatını daha fazla desteklemeyle ilgili çalışmaları var. Özellikle çağrı merkezleriyle ilgili yeni teşvik çalışmaları bulunuyor. Bunlar da bir araya geldiği zaman Türkiye’nin uluslararası bilgi teknolojileri pazarında büyümesi ve bir merkez haline gelmesi söz konusu.

Tabii ki amaç Hindistan gibi olmak değil. Katma değerli, daha çok danışmanlık içeren konularda ciddi bir istihdam oluşturabilmek, ekonomiye katkı yapabilmek ve dış ticaret açığını da dengeleyebilmek açısından BT’nin önemli bir alan olacağı düşüncesindeyiz.”

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz