Türkiye'ye yatırım yapıyoruz

BT Global Services, telekom sektörünün önde gelen şirketlerinden.

1.02.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Türkiye'ye yatırım yapıyoruz
Dünyadaki en büyük global 500 şirketin yüzde 87'sine, büyük bankaların yüzde 75'ine hizmet veriyor. Şirketin bugün hizmet sunduğu 8 bin 500'ün üzerinde kuruluş mevcut. BT Global Services, 2004 yılından bu yana da Türkiye pazarında faaliyetini sürdürüyor. Geçen yılın eylül ayında BT sektörünün önde gelen profesyonellerinden Mehmet Başer'in kaptan köşküne oturmasıyla, şirketin Türkiye'deki hedefleri daha da netleşmiş durumda. Mehmet Başer, batılı çok uluslu şirketlerin Türkiye ve diğer gelişmekte olan ekonomilere hırslı bir şekilde genişleme planları yaptıklarını söylüyor. "Biz, mevcut müşterilerimizin bu büyüme planlarını desteklemek için buradayız. Bu konu 2012'deki en önemli önceliğimiz" diyen Başer, BT olarak gelişmekte olan ekonomilerin potansiyelini değerlendirdiklerini ve Türkiye'ye yatırım yaptıklarını belirtiyor ve ekliyor: "Şu ana kadar, Asya Pasifik ve Latin Amerika'nın en hızlı büyüyen ekonomilerine doğru genişlemek isteyen müşterilerimizi desteklemek amacıyla, buralara ek kaynak yatırımı yaptık."

British Telecom'un dünyadaki ve Türkiye'deki yeri nedir?

- BT Global Services, network ve bilişim hizmetlerinde lider konumda ve küresel çapta hizmet veren bir şirkettir. BT, 197 ülkede çok uluslu şirketlere ve kamu kuruluşlarına hizmet sunuyor. Toplam 100 bin çalışanı var. İngiltere pazarı dışındaki pek çok ülkede, BT Global Services'in büyük işletme ve kamu müşterilerine hizmet sunmak için yerel ağları ve insan kaynakları da bulunuyor. BT Global Services, İngiltere'de, özel ve kamu işletmelerine BT hizmetleri sunan 1 numaralı tedarikçi konumunda. Dünyadaki muhtemelen en rekabetçi pazar olan bilişim hizmetlerinde başarılı bir şekilde mücadele ederek kazandığımız deneyim ve enerjiyi küresel çapta kullanıyoruz. Üst üste iki yıldır BT Global Services, Dünya İletişim Ödülleri tarafından en iyi operatör olarak ödüllendirildi. Dünyadaki en büyük global 500 şirketin yüzde 87 sine, büyük bankaların yüzde 75'ine hizmet veriyor. Şirket bugün, 8 bin 500'ün üzerinde kuruluşa hizmet sunuyor. Bunlar arasında BASF, BMW, Bristol-Myers Squibb, Commerzbank, Deutsche Post DHL, Emirates, Fiat, Novartis, NYSE Euronext, Procter & Gamble, Sainsbury's, Thomson Reuters, Unilever ve Visa'yı sayabiliriz. Ayrıca kamu müşterilerimiz arasında da İngiltere'den NHS ve MoD, NATO, Brezilya'nın milli piyangosu ve İspanya'nın dış işleri bakanlığı bulunuyor. BT'nin 2010 gelirleri 25 milyar Euro olarak gerçekleşti.

BT ne zamandır Türkiye'de?

- BT, 2004 yılından beri Türkiye pazarında doğrudan faaliyette bulunuyor. Şirket, 2007 yılında, Türkiye'de
köklü bir yeri olan uydu operatörü Comsat'ı ve Infonet'i küresel olarak satın alması ile çok önemli bir atılım kaydetti. İstanbul, BT'nin küresel mükemmellik merkezlerinden biri haline gelerek, Türkiye, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya'daki şirketlere uydu veri hizmetleri vermeye başladı. BT bugün, İstanbul'daki faaliyetleri ile Nestle, Unilever, Visa gibi 70'in üzerinde çok uluslu küresel müşteriye ve onların hem yerel hem de bölgesel faaliyetlerine destek veriyor ve hizmetlerini Türkiye orijinli global şirketlere doğru da genişletiyor.~

Türkiye'de hangi tip şirketleri hedefliyorsunuz ve hangi hizmetleri sunuyorsunuz?

- Kendi iç pazarımız dışında, üç tip müşteriye hizmet sunuyoruz; Dünyada her nerede faaliyetleri olursa olsun, sorunsuz ve güvenilir telekomünikasyon ve BT hizmetleri talep eden çok uluslu şirketler. İkinci şirket grubu, büyüyen yerel işletmeler veya yeni çok uluslu Türk şirketleri. Bunlar, bulunduğumuz bölgede genişleyen veya küresel olarak büyüyen Türk şirketleri. Üçüncü segmentimiz, yerel ve bölgesel telekom operatörleri.

Siz yeni genel müdür oldunuz? BT 2011'i nasıl kapattı, 2012 yılına nasıl hazırlanıyor?

- Dünya ekonomisine bakarsak, kapattığımız yılda önemli değişiklikler yaşandı. Neyse ki Türk ekonomisi çok dirençli olduğunu kanıtladı. 2011 yılı BT Türkiye için de yeniden yapılanma yılı oldu. Telekom pazarına baktığımızda, bazı gelişmekte olan pazarlarda hala altyapı için büyük yatırımlar yapıldığını görüyoruz ve en önemlisi, batılı çok uluslu şirketlerin, özellikle hazır paketli gıdalar ve lojistik sektöründe Türkiye ve diğer gelişmekte olan ekonomilere hırslı bir şekilde genişleme planları yaptıklarını görüyoruz. Biz, mevcut müşterilerimizin bu büyüme planlarını desteklemek için buradayız ve bu bizim, 2012'deki en önemli önceliklerimizden biri olacak. BT olarak biz de gelişmekte olan ekonomilerin potansiyelini değerlendiriyoruz ve Türkiye'ye de yatırım yapıyoruz. Şu ana kadar, Asya Pasifik ve Latin Amerika'nın en hızlı büyüyen ekonomilerine doğru genişlemek isteyen müşterilerimizi desteklemek amacıyla, buralara ek kaynak yatırımı yaptık.

BT'nin Türkiye'de henüz sunulmayan ama şirketleri etkileyecek yenilikleri var mı?
- Türkiye, BT için önemli bir pazar; büyüyen bir pazar ve Türkiye'yi sıra dışı bir şekilde ilginç yapan şey ise dünyadaki en genç nüfuslardan birine sahip olması. Bu BT için çok önemli. Biz müşterilerimizle birlikte büyüyoruz. BT'nin, çok uluslu şirketlerin ihtiyaçlarına uyarlanmış çok zengin ve köklü hizmetler portföyü var ve bu portföy, müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılamak için sürekli olarak gelişiyor. Son 3 yıl içinde, bulut bilişime dayalı yeni çözümler geliştirdik ve bu yöndeki talebin Türk şirketler arasında güzel bir şekilde gelişmeye başladığını görüyoruz. Çünkü bu çözümler, esneklik sağlıyor ve sermaye yatırımı açısından avantajlılar. Büyük talep gören başka hizmetler de var tabi; Örneğin, ağ optimizasyonu teknolojileri, güvenlikteki artan hizmet talepleri ve daha pek çoğu. BT'nin innovasyona hizmet etmek üzere kurulmuş çok büyük bir AR-GE merkezi var. Ipswich'de kurulu olan ve Adstral Park olarak geçen bu merkezde yazılım ve network araştırmaları yapılıyor. Bu merkezde, ortak şirketler ve bazı büyük tedarikçilerle bir ekosistem oluşturuldu. 2011 yılında BT'nin AR-GE yatırımları 684 milyon sterlini buldu. 5 bin 600 patentli başvurumuz var.

"Rekabet olumlu"
Telekom sektörü Türkiye'de çok hızlı büyüyor ve büyük bir rekabet var. Bu sizi nasıl etkiliyor?
Biz her zaman rekabete çok inanan bir şirket olduk; rekabet yalnızca son kullanıcılara yardım etmez, aynı zamanda tüm işletmelerin verimliliklerini geliştirmelerine ve iyileştirmelerine yardım eder. Türkiye'de telekom sektöründeki rekabet son kullanıcıların her zaman faydasına oldu ve olmaya da devam edecek. Bu açıdan çok olumlu. BT olarak çok farklı alanlarda küresel çok uluslu şirketlere, kendi ihtiyaçlarına uygun kapsamlı çözüm ve hizmetler paketi sunduğumuz için bu rekabetten doğrudan etkilenmiyoruz. Yine de büyüyen pazar bizim gibi çok uluslu şirketleri Türkiye'ye çekiyor. Son kullanıcılar da oluşan bu rekabetle daha fazla seçenek daha geniş bir hizmet portföyüne cazip maliyetlerle ulaşma imkanı buluyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz