Vodafone ödülle güçleniyor

Vodafone aldığı ödüllerle global pazardaki marka gücünü Türkiyede de kendini hissettirdi.

1.03.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Vodafone ödülle güçleniyor


Tüm dünyada son derece güçlü bir markaya sahip olan Vodafone, mobil iletişimde küresel liderlerden. Şirket bu performansını kısa sürede Türkiye'ye de taşıdı. Türkiye'de 2 yılda bir gerçekleştirilen ve bu yıl 3'üncüsü düzenlenen "Superbrands Ödülleri"nde, mobil iletişim ve teknoloji sektöründe yaptığı ataklar, başarılı girişimler ve toplumsal duyarlılığı nedeniyle Türkiye'nin "süper markaları'' arasındaki yerini aldı. Vodafone Türkiye Kurumsal İlişkiler ve Regülasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Dr. Hasan Süel, Vodafone'un reklamdan insan kaynaklarına pek çok alanda ödüller aldığını söylüyor. Dr. Hasan Süel, bu ödüllerin motivasyonu artırdığı kadar müşterilerin algısında da önemli değişimler yarattığını vurguluyor. Dr. Hasan Süel ile Vodafone'un aldığı ödülleri, ödüllerin şirkete sağaldığı katkıları konuştuk:

Vodafone Türkiye pazarına girdiği ilk günden itibaren fark yaratmaya başladı. Ödüllerin bunda etkisi ne oldu? Geçen yıl yoğunlaşan küresel ekonomik kriz koşullarına rağmen marka ve reklam yatırımlarımızı hiç aksatmadan devam ettik. Türkiye'nin ikinci, telekom sektörünün ise en büyük reklam vereni olduk. Mobil iletişimin küresel lideri Vodafone, tüm dünyada son derece güçlü bir markaya sahip. Brand Finance'in 2010'un en değerli 500 global markasını sıraladığı listede, Vodafone 29 milyar dolar marka değeriyle 7'nci oldu. Bu sıralamada, global telekomünikasyon sektörünün en değerli markası olarak öne çıktı. Türkiye'de 2 yılda bir gerçekleştirilen ve bu yıl 3'üncüsü düzenlenen "Superbrands Ödülleri"nde şirketimiz, mobil iletişim ve teknoloji sektöründe yaptığı ataklar, başarılı girişimler ve toplumsal duyarlılığıyla geliştirdiği çalışmalarla Türkiye'nin süper markaları arasındaki yerini aldı. Markamızı tüketicinin kalbinde ve zihninde bir güven markası olarak inşa etmek en önemli hedefimiz. Bu hedefle yaptığımız reklam çalışmalarımızdan son derece olumlu sonuçlar alıyoruz. Reklam stratejimizin başarısını iş sonuçlarımızda, müşterilerimizin artan memnuniyetinde ve markamıza olan bağlılığında görüyoruz. Vodafone Türkiye olarak yürüttüğümüz yaratıcı reklam kampanyalarıyla bu yıl pek çok ödül aldık. Kristal Elma Türkiye Reklam Ödülleri'nde iki birincilik birden kazandık.

Başka hangi ödülleri aldınız?
Vodafone AB Türkiye tarafından gerçekleştirilen, en iyi interaktif reklamcılık uygulamalarını geliştiren ekip ve markaların ödüllendirdiği, ülkemizde bu yıl ilk kez düzenlenen Mixx Awards 2010'da (Marketing Intelligence and Excellence) Vodafone Türkiye iki kategoride üç ödül aldı. Teknoloji sektöründeki hızlı gelişmeler yeni mecraları oluşturdu. Bu da doğal olarak yeni pazarlama stratejilerinin oluşturulması gerekliliğini ortaya çıkardı. Mobil teknolojideki gelişmeler, pazarlama stratejilerinin daha birey merkezli bir yapıya dönüşmesini gerekli kıldı.~
Bu da interaktiviteye çok büyük önem kazandırdı. Bu dinamik yapıyı anlayabilmek için Mixx Awards gibi üst düzey etkinlikler büyük önem taşıyor.

Bu ödüller şirketinizin hangi gücünü ortaya koyuyor?
Vodafone Türkiye olarak 2009 yılında köklü bir değişim hayata geçirerek "U Planı'' adı verdiğimiz yeni stratejik programımızı devreye aldık. Bu noktadan itibaren hem şirket hem pazarlama stratejimizi, belirlediğimiz 3 ana temel üzerinde şekillendirerek çalışmalarımıza başladık. Bu üç temelden ilki Vodafone'u Türkiye'de bir güven markası halinde inşa etmek. İkincisi, müşterilerimizi segmentlere göre ayırarak onların kendi ihtiyaçlarına yönelik hizmetler ve ürünler sunmak. Üçüncüsü ise kalite ve inovasyonla birlikte sadece ses hizmeti değil, toplam iletişim hizmetleri sunan bir şirket haline gelmek. Bu konuda çalışmalarımızı aralıksız sürdürerek Ekim 2009'dan itibaren giderek yükselen bir başarı grafiği elde ettik. 2010 -2011 mali yılımızın Ekim-Aralık 2010 dönemini kapsayan sonuçları, yükselen başarı grafiğimizin kanıtı oldu. Servis gelirlerimizi önceki üç çeyrekte geçen yılın aynı dönemine oranla sırasıyla yüzde 31,3, yüzde 23,7 ve yüzde 29,5 oranında artırdık. Bu çeyrekte de yüzde 31,7'lik rekor bir artış gerçekleştirdik.

Müşteriler için ödüllü şirket ya da ödüllü ürünün bir fark yarattığına inanıyor musunuz?
2009-2010 mali yılından itibaren devreye aldığımız stratejik programımızda, müşteri memnuniyetine odaklanarak numara taşımadaki lider konumumuzu sürdürürken, abone sayımızı geçen yılın aynı dönemine göre 1 milyon artırarak 16,7 milyona yükselttik. Numara taşımanın başlamasından bu yana, "numara taşımada en çok tercih edilen operatör" olan Vodafone'a taşınan net numara sayısı 1,8 milyonu geçti. Müşteri Tavsiye Oranı'nda (Net Promoter Score) en yakın rakibimizin 18 puan önüne geçerek abonelerin en çok tavsiye ettiği operatör olmaya devam ettik. Tüm faaliyetlerimizin temelinde, hedef kitlemizin ihtiyaçlarını anlamak, iç görülerini keşfetmek yatıyor. Müşteri segmentlerine büyük önem veriyoruz. Müşterilerimizin ihtiyaçlarını çok iyi anlayarak onların ihtiyaçlarına yönelik bir hizmet programı sunuyoruz. Değişik müşteri segmentlerine, gelir gruplarına ve müşteri ihtiyaçlarına göre komple çözümler sunuyoruz. Son derece dinamik bir sürecin sonunda bu tip kararlar alındığı için bunu önceden söyleyebilmek çok fazla mümkün olmuyor. Müşterilerimizden gelen talepleri değerlendirerek ona göre çözümler üretiyoruz. Türkiye'de de markamızı yerelleştiriyor; onu tüketicinin kalbinde ve zihninde bir güven markası olarak inşa ediyoruz. 2009 yılından bu yana şirketimizin her alanda göstermiş olduğu gelişme, gittikçe yükselen performans grafiğimiz, başarılı reklam kampanyalarımız ve iletişim çalışmalarımızla ödüller kazanmak bizi gururlandırırken müşterilerimizin markamıza olan güvenini de artırıyor. Bugün sadakati önemseyen, müşteri memnuniyeti odaklı program yürüten pek çok global şirketin müşteri tavsiye etme oranını kendine birinci performans kriteri olarak aldığını görüyoruz. Geldiğimiz noktada, tüm mobil operatörler arasında Vodafone Türkiye aboneleri tarafından en çok tavsiye edilen operatör konumunda. 2009 yılında telekom sektörüne damgasını vuran gelişmelerden biri numara taşıma uygulamasının hayata geçmesi idi. Numara taşıma uygulaması, abone pazar payı artışımızda çok önemli bir rol oynadı.

Vodafone Türkiye'nin ödül ve başarı performansı Vodafone global tarafından nasıl karşılanıyor?
Vodafone Türkiye pazarın çok üzerinde bir büyüme kaydediyor. Hatta Temmuz-Eylül 2010 çeyreğinde Türkiye pazarındaki tek büyüyen operatör unvanına sahip oldu. Onun haricinde bizi çok mutlu eden bir başka gelişme de Vodafone Türkiye'nin Ekim ayı itibarıyla Vodafone Grubu içinde Avrupa bölgesine dahil olup Vodafone Avrupa içerisinde en hızlı büyüyen operatör konumuna gelmesi oldu.~
 Bunun sonucunda, şirketimizin ölçeğinde ciddi bir gelişim olduğunu söyleyebiliriz. Vodafone Group, Vodafone Türkiye'nin gidişatından son derece memnun. 2010 yılın Eylül ayında ülkemizi ziyaret eden Vodafone Group CEO'muz, Vodafone Türkiye'nin Vodafone şirketleri içinde en başarılı operatörlerden biri olduğunu belirterek Türkiye'nin başarısına inancının tam olduğunu söyledi.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz