Zoraki sadakat

2016 verileri Türkiye’deki çalışan sirkülasyonunun, önceki yıllara kıyasla çarpıcı biçimde gerilediğini gösteriyor. Önceki 3 yıl, yüzde 30’larda olan devir oranı, 2016’da yüzde 18 olarak gerçekleşti.

11 ŞUBAT, 20180
Paylaş Tweet Paylaş
Zoraki sadakat


“ÇALIŞANLAR İŞLERİNE DAHA FAZLA SARILIYOR”
MURAT ERGENE / ERGENE CONSULTING & HGA GROUP TÜRKİYE BAŞKANI


AZ ÇALIŞAN, ÇOK İŞ İşverenler artık yetkinliği yüksek ama az sayıda kişiyle çalışmayı tercih ediyor. Eskiden iki çalışana yaptırdıkları işi, şimdi daha uygun ve daha iyi yetkinliklere sahip bir çalışanla yaptırmanın gayreti içindeler. Diğer yandan istisnalar hariç eskisi gibi transfer ücretlerini de fazla duymadığımızı söylemek isterim. Çalışan tarafında ise son dönemdeki hava, çalışanların işlerine daha fazla sarılmasına neden olabiliyor.
NELER OLACAK? Bugün sosyal demografik değişimin göbeğinde iş yapış biçimlerinde önemli bir değişim yaşanıyor. Önümüzdeki 5 yılda istihdam piyasasında bugün önemli olarak değerlendirilen becerilerin üçte birinin değişeceği tahmin ediliyor. Bazı meslekler tamamen yok olurken bazıları da daha fazla gelişecek.



5 ŞİRKETİN SİRKÜLASYON STRATEJİSİ 


NASIL DÜŞECEK? Carrefoursa İK Direktörü Atilla Saman, uygulamalarını şöyle özetliyor: “Çalışanlarımıza daha adil ve şeffaf bir çalışma ortamı oluşturabilmek için tüm İK süreçlerimizi yeniden yapılandırıyoruz. Bu tür aksiyonların çalışan devir oranımızı kabul edilebilir seviyelerde tutmamızı sağlayacağını düşünüyoruz.”
BİLİMSEL KRİTERLER Ekol İK Genel Müdürü Osman Ünal, “Çalışanlarımızın fikirlerinin dinleniyor olması, performans değerlendirme sisteminin varlığı, yurt dışında çalışma imkanı ve çalışan bağlılığı, bizim için çok önemli. Şirketimizin gelecek 10 yılda da çalışan devir oranını aynı seviyelerde koruyacağını söyleyebiliriz” diyor.
MOTİVASYON ÖNEMLİ Kiğılı İK ve Kalite Yönetim Sistemi Direktörü Duygu Karaca Özer, stratejilerini şöyle özetliyor: “Tüm çalışanlarımızla bir aile gibiyiz. Performans sistemimizi adil ve etkin bir şekilde yönetiyoruz. En önemli stratejimiz, motivasyonu yüksek, mutlu çalışanlarla turnover oranımızı sektörün altında tutmak.”
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ Tergan İK Direktörü Bülent Aşar, şirket olarak çalışan memnuniyetine odaklandıklarını ifade ediyor. Aşar, şunları söylüyor: “Bu memnuniyeti oluşturmak için de piyasa normlarından ziyade, sosyal normlarla çalışanlarımıza yaklaşıyor ve yüksek çalışan sirkülasyonunu minimize etmeye çalışıyoruz.”
HEDEF İDEAL HIZ Omsan Lojistik Genel Müdürü Hakan Keskin, sağlıklı ve ideal devir hızını korumak için neler yaptıklarını şöyle özetliyor: “Geniş bir yelpazede sosyal haklar sunuluyor. Bunun yanı sıra takım ruhunu pekiştirmek ve çalışanlarımızın iletişimlerini artırabilmek amacıyla çok sayıda sosyal aktivite gerçekleştiriliyor. Çalışan memnuniyeti ve bağlılığı anketlerle ölçülüyor ve bu yönde iyileştirmeler yapılıyor.”



“ZOR DÖNEMİ İŞ DEĞİŞTİRMEDEN AŞMAK ÖNEMLİ”
MURAT YEŞİLDERE / EGON ZEHNDER TÜRKİYE YÖNETİCİ ORTAĞI


YAVAŞLAMANIN NEDENİ Çalışan devir hızının yavaşlamasının birden fazla sebebi var. Yeni istihdam imkanları sınırlı olurken birçok kurum daralmaya, tasarrufa gitti. Çalışanlar açısından bakıldığında ise iş sahibi olmanın daha ön plana çıktığı, iş arayışı ve değiştirme motivasyonunun daha geride kaldığı bir dönemdeyiz. Sahip olunan işlere, koltuklara tutunup bu zor dönemi aşmak daha güçlü bir motivasyon haline geldi.
KONJONKTÜR ETKİSİ Çalışan devir hızının yapısal olarak yüksek olduğu bazı sektörler, ekonomik istikrarsızlıktan daha fazla payını alıyor. Örneğin terör, güvenlik, dış politika gibi unsurlar turizm ve ağırlama sektörlerini son derece olumsuz etkiledi. Ekonomik güven ve umudun azalması ise bireysel tüketimi ve dolayısıyla perakende sektörünü olumsuz etkiliyor.




İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.