Değişime gelenler ne yaptı?

Son yıllarda şirketine "büyük dönüşüm" yaşatan lider sayısında hızlı bir artış yaşanıyor.

1 EKİM, 20110
Paylaş Tweet Paylaş
Değişime gelenler ne yaptı?

CRM alanında önemli yatırımlar gerçekleştirerek, bu konuya özel bir önem verdi.İğneli, 2011 ilk yarı yıla baktığında sonuçlardan memnun. "Türkiye'de online alışveriş yapan 6 milyon kişiden 3,3 milyonu Hepsiburada.com üyesi ve 36 kategoride 350 bin çeşit ürün satıyoruz. Kârlılık ve verimlilikle ilgili 2009-2011 ilk 6 ayına karşılaştırmalı olarak baktığımızda, verilmiş bir ilana geri dönüş oranında yüzde 36, üye sayımızda yüzde 57, satılan ürün adetleri ve gelirlerimizde yüzde 60, operasyonel kârlılığımızda yüzde 80 oranında büyümeler kaydettik" diyor. Şirkette ilk göreve başladığında 2013 için 1 milyar TL ciro hedef koyan İğneli, "Daha şimdiden bu hedefe çok yaklaştığımız görünüyor" diye de ekliyor.

YENİ KONSEPTİN BAŞARISI
Bülent Başaran Tekin Acar Büyük Mağazacılık'a adımını attığında Tekin Acar kurumsallaşma yolunda ilk adımları atmaya çalışıyordu. Kurumsal kimliğini geliştirirken, Türkiye'nin en yaygın ve kârlı mağazalar zincirine dönüşmek istiyordu. Başaran, 2009 Ekim'de şirkette bu değişimi yönetmek üzere genel müdür koltuğuna oturdu. Göreve gelir gelmez değişim adına beklentileri önceliklendirerek bir iş planı hazırladığını belirten Başaran, ilk dönemde ağırlıklı olarak mağazacılık operasyonunda verimlilik ve kârlılık odaklı bir çalışma planı uyguladığını ifade ediyor. Yaptıklarını da şöyle anlatıyor, "Tekin Acar Cosmetics markası için bir ideal mağazacılık modeli ve bu modeli hayata geçirecek altyapıyı oluşturduk. Ayrıca sektörde konusunda uzmanlaşmış profesyonellerin katılımıyla ekibimizi güçlendirdik." Başaran, ideal mağaza formatını tanımlama sonrasında, hızla mağazalaşmaya ağırlık verdi. Bir yandan mağaza sayısını artırırken bir yandan operasyonel verimlilik, exclusive ürünlerin satış payının artışı ve kârlılık üzerine yoğunlaştı. Alınan sonuç ise beklentileri karşılar nitelikte. Yeniliklerin marka algısını yukarı taşıdığını belirten Başaran, "Son 2 yılda AYD ve GFK Türkiye işbirliği ile gerçekleştirilen 'AVM'lerde en beğenilen ve tercih edilen markalar' araştırmasında kişisel bakım ve kozmetik dalında üst üste 2 kez birinci olduk. Mağaza sayımız 46'dan 63'e, yıllık büyüme hızımız yüzde 16'dan yüzde 24'e geldi. Brüt kârlılıkta 11 puan, pazar payında 5 puanlık artış oldu, pazar payımız yüzde 39'a ulaştı" diyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.