İçerik Kralı'ndan liderlik dersleri

Michael Eisner,Disney'deki büyük dönüşümü anlatıyor.

1 MAYIS, 20130
Paylaş Tweet Paylaş
İçerik Kralı'ndan liderlik dersleri


Capital: Yönetiminiz sırasında açtığınız Disney markalı mağazalar çok başarılı oldu. Bu mağazalara ne ilham verdi? Başarınızda bu mağazaların payı nedir?
- Kıdemsiz yöneticilerin yeni iş fikirleri sunmalarını teşvik ediyorduk ve Disney tüketici ürünlerinden bir yönetici Disney mağazası fikrini ortaya attı. Disney markası altında yaptığımız her şey gibi bunun da bir alışveriş merkezindeki herhangi bir mağaza yerine gerçek bir Disney deneyimi olmasını sağlamak için gerekenleri yaptık. Yani mağazaları sadece Disneyland kalite standartlarında oluşturmadık. Aynı zamanda mağaza çalışanlarına, eğlence parklarımızdaki çalışanlara sunduğumuz müşteri hizmeti eğitimlerinin aynısını uyguladık. Sonuç olarak Disney mağazalarının başarısı sadece finansal getiri açısından değil aynı zamanda ABD’de ve tüm dünyadaki şehirlerde şirketin amiral gemileri olarak taşıdıkları değer açısından da ölçüldü. Fikri veren junior yönetici ise şimdi NBC/Universal’ın Başkanı ve CEO’su.

Capital: Bugün başarılı bulunan Avrupa tema park projesi EuroDisney nasıl oluştu? Projenin başlarda başarısız görülmesinin nedeni neydi? Sonradan başarıya nasıl erişti?
- Şimdiki adıyla Disneyland Paris olan EuroDisney’i açarken şansızdık, çünkü ekonomi kötüydü. İlginç bir şekilde ilk yılımızda ziyaretçi hedefimize ulaştık ama ziyaretçiler öngörülenden daha az harcama yaptıklarından elde edilen gelirler istenilen ölçüde değildi. Ayrıca tek günlük ziyaretler yüzünden inşa ettiğimiz otellerde konaklama azdı. Tema parkları gibi sezonluk işler için gereken esnek bir iş gücünü elde etmemizi engelleyen Fransız çalışma kanunları yüzünden de zorluklar çekiyorduk. Tabii ki her büyük girişim, nasıl planlanırsa planlansın, doğru yola girmesi için ince ayarlara ihtiyaç duyuyor. Takip eden yıllarda da bunu yaptık, ikinci bir eğlence parkı olarak Walt Disney Studios Paris’i ekledik ve bu sayede birden fazla gün ziyaret edilebilecek bir turizm destinasyonu oluşturmuş olduk. Disneyland Paris şu anda tüm Avrupa’da en çok ziyaret edilen turizm destinasyonuna dönüşmüş durumda.

Capital: Kariyerinizde en başarılı olduğunuz şirketler olan Disney ve Paramount eski, klasik medyayı temsil ediyor. Öte yandan siz şu anda içeriği internet kanalıyla pazarlayan şirketlere yatırım yapıyorsunuz. Her iki tarafı da bilen bir yönetici olarak sizin bu alanlarla ilgili gelecek senaryonuz nedir? Kazananlar kimler olacak?
- Her zaman olduğu gibi kazanan “harika içerik” olacak. Yirminci yüzyılda medya tarihine bakarsanız, sinemanın tiyatronun yerine geçmediği, radyonun sinemanın yerine geçmediğini, televizyonun radyonun yerine geçmediğini ve internetin de televizyonun yerine geçmediğini görürsünüz. Kesinlikle, yeni dağıtım platformları ortaya çıktıkça yeni iş modelleri sürekli değişen bu düzene adapte olmalı.

Fakat her yeni pazar en iyi içerik için yeni bir fırsat anlamına geliyor. Bu düşünceyle, şirketim sadece yeni medya için içerik oluşturmuyor, aynı zamanda televizyon için de başarılı ı programlar üretiyor ve sinema filmi çekme imkânlarını araştırıyor.

Fakat yeni medyayı son derece heyecan verici bulduğumu söylemeliyim. Eski medyada bir projenin geliştirilmesi yıllar sürebiliyor ve milyonlarca dolara mal olabiliyordu. Yeni I medyada ise harika bir fikre sahipseniz, içeriğinizi üretmeniz eskiye göre çok daha az bir zamanda ve daha az bir maliyetle gerçekleşebiliyor. Ve internet üzerinde potansiyel olarak milyonlarca kişi tarafından görülebiliyor. Sonuç olarak bu, yaratıcılığın gerçekten gelişebileceği bir ortam.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.