Yeni liderin 10 özelliği

Ford Motor Company’nin kurucusu Henry Ford’un amacı o zamanlar çok pahalı olan otomobilleri halkın ulaşabileceği fiyatta satabilmekti...

21 KASIM, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni liderin 10 özelliği

4 İNSAN KAYNAKLARI ÖNEMLİ 

Takım kurarken şu formülü göz önüne alın: İnsan kalitesi + İşe uygunluk + İş birliği = Takım performansı. Sonuçları da stratejiyi de insanlar belirler, eğer insan kaynakları kısmında başarısız olursanız bir lider olarak da başarısızsınız demektir. İnsanları tanımaya, geliştirmeye ve entegre etmeye ciddi bir zaman ayırmak zorundasınız. Sadece insanları işe alma ve kovma yetkiniz olması sizi bu işlerde iyi yapmaz. Şirketinizi ve liderliğinizi güçlendirmenin en iyi yolu etrafınızdaki insanların yeteneklerini fark etme ve geliştirme yetinizi iyileştirmektir. Kendinizi bir yetenek avcısı ve koçu olarak tanımlayın ve devamlı diğer insanların doğal yetilerini gözlemleyin. Bir insanın Allah vergisi yeteneğini anladıktan sonra o yeteneği nasıl güçlendirebileceğiniz üzerine yoğunlaşın. Pozitiflere yoğunlaşırken sorunları da göz ardı etmeyin. Yapıcı eleştiri bu sürecin entegre bir parçası olmalı. İnsanları tartmada mükemmel olan bir liderle daha tanışmadım. Hata yaptıysanız kendinize karşı dürüst olun ve hatadan dönün. İnsanlara şans verin ama başarısız birinde diretmeyin. Devamlı düşük performans gösteren insanlar yüksek performansın düşmanıdır. 

5 VİRAJLARI İYİ YÖNETİN 

İş dünyası, CEO’yu değiştirmesi gerekirken bir şey yapmayan yönetim kurullarının hikâyeleriyle dolu. Bunun en önemli nedeni, çoğu kez yönetim kurullarının bir takım olarak iyi performans gösterememesi. Bu daha alt düzeyde gruplarda da geçerli bir sorun. Ben yöneticilere, kendilerini bir entegratör olarak konumlandırmalarını öneriyorum. Entegratörler insanların kendilerini şirketin büyük resmi içinde görmesini sağlayan kişilerdir. UST Global CEO’su Sajan Pillai, 2012’de şirkette 9 kişiye entegratör olma rolü verdi. Bu 9 kişi şirketi ve çalışanları iyi tanıyan, müşteri odaklı ve iş kotarma enerjisi yüksek kişiler arasından seçilmişti. Amaçları takımları bir arada tutmak ve işleri bitirmeyi engelleyen sorunları belirlemekti. Başarılı oldular ve şirket 2016’da entegratör sayısını artırdı. Grup çalışmasının özü diyalogdur, davranışlar burada şekillenir. Bu yetenek izolasyon içinde geliştirilemez, gerçek zamanlı olarak gelişir. Liderlik işte bu noktada bir sanat halini alır. İyi bir diyaloğu görünce tanırsınız, taraflar birbirine saygılı davranır ama kendini geri çekmez, resmi değildir ve fikirler bir anda oluşuverir. 2006’da Alan Mulally Ford’un başına geçtiği zaman şirketin durumu çok kötüydü. Ford’un nakit akışı berbattı ve diğer Amerikalı otomotiv şirketleri gibi batması bekleniyordu. Sorunlara eğildikçe Mulally bilgi akışının ve samimi diyalog eksikliğinin sorunun kalbi olduğunu fark etti. Mulally işe haftalık toplantılardaki diyaloğun tonunu değiştirerek başladı. Zaman içinde bilgi akışının ve diyaloğun kalitesi arttı. 

6 DOĞRU SORULAR SORUN

Eğer bir YüPo iseniz, şirkete dışardan bakmak size doğal gelir. İnternet, web siteleri ve sosyal ağlarda yaşamaktasınızdır ve sizi yaşıtlarınızdan ayıran özellik tüm o bilgiyle yeni bir pazar, rekabetçi avantaj veya ürün yaratma fikri oluşturmanızdır. Ancak bu fikirleriniz icra edilebilir olmalı ve fikirlerinizi disiplinli bir şekilde yoğurmalı, hangilerinin iyi olduğuna karar vermeli ve onları aksiyon alınabilir hale sokmalısınız. Fikirlerinizi berraklaştırmanın en iyi yolu da onlar hakkında başkalarıyla konuşmaktan geçer. Fikirlerinizi olabildiğince çok ve değişik insanla paylaşarak şekillendirin. Çoğu genç profesyonel bir prototip ürün yaratırken devamlı yenilikler yapmanın değerinin farkında. Çoğu ürün için asıl sorun fikrin hayata geçirilebilir olması değil ölçeklendirme, piyasaya sürülebilme ve mali başarı. Şu sorular gibi sorulara cevap verebiliyor olmanız gerek: 

Müşteri kim? 

Fikir Amazon misali bir platforma dönüşebilir mi? 

Hızla ölçek ekonomisine ulaşmak için ne lazım? 

Rekabet nasıl olacak ve siz rekabetle nasıl başa çıkacaksınız? 

Fikriniz Amazon, Netflix veya Google gibi bir devin tepkisini çekecek mi? 

Nasıl ve ne kadar bir maddi kaynağa ihtiyacınız var?

Ne zaman para kazanmaya başlayacaksınız? 

Sizi başarıdan neler alıkoyabilir? 


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.