7 adımda yaratıcı disiplin

Şirketler tarafından yenilikçi fikirlere ulaşmak için en sık başvurulan 7 aşamalı yaratıcı disiplin...

28 AĞUSTOS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
7 adımda yaratıcı disiplin

Son 10 yılda yapılan müşteri çalışmaları ve araştırmalarımızla 7 temel adıma odaklandık. ilk 3 adım, yöneticilerin bu sorunu derinlemesine kavraması için tasarlandı. 4’üncüden 6’ncıya kadar olan adımlar, çözümler için nasıl somut fikirler üretileceğini tanımladı. Nihai adımda da fikirlerin eyleme nasıl dönüştürüleceği açıklandı.

Bu yaklaşımı örnekleriyle göstermek için biz çok sayıda ilaca dirençli tüberküloz hastalığı ilaçlarının (MDR-TB) dağıtımıyla ilgili can sıkıcı bir sorunu çözmek amacıyla yeni yaklaşımlar geliştirmek için harcadığımız son çabalarımızdan bahsedeceğiz.

Bazı TB türleri ilk basamak ilaç tedavilerine dirençli hale geliyor ve bugün çoğu Hindistan, Rusya, Çin ve Güney Afrika’da olmak üzere dünya genelinde 500 binden fazla MDR-TB vakası var. Ancak çeşitli nedenler yüzünden bu hastalardan sadece 20 bin kadarı kaliteli, güvenceli ikinci basamak ilaçlarla düzgün bir şekilde tedavi edilebiliyor.

Lilly Vakfı’nın MDR-TB ortaklığı bizden, global sağlık, TB, tedarik zinciri yönetimi ve diğer alanlarda dünyanın önde gelen düşünürlerinden bazılarını 2 günlük bir ideasyon, yani fikir üretimi toplantısında buluşturmak için kendilerinin liderliğinde Dünya Sağlık Örgütü’nün “TB Dur Ortaklığı” (Stop TB Partnership) ile birlikte çalışmamızı istemişti. Burada asıl hedef, TB’li hastaların gereksinim duyduğu ilaçlara çok daha kolay ve sürekli olacak şekilde erişebilmelerini sağlayacak fikirler geliştirmekti.

1- SORUNU VE ÇÖZÜM ALANINI TANIMLAMAK
Çoğu insan, yaratıcı fikirlerle sınırsız, temelsiz düşünme arasında sezgisel bir bağ kurar. Gerçekten de çok sayıda üst düzey yönetici, kendi organizasyonlarının stratejik önceliklerinin ışığında nelerin umutsuz birer girişim veya nelerin iyi birer fikir olduğunu değerlendirirken aslında olmaları gerektiği kadar net değildir.

Her ne kadar fikir üretiminde farklı düşünceler çok önemli olsa da hem sorunun (tam olarak neye çözüm bulmaya çalıştığınızın) hem de çözümün (ne türden cevaplar aradığınızın ve kabul edilebilir gördüğünüzün) sınırlarını belirlemek de aynı derecede önemlidir. Net bir şekilde tanımlanmış sınırlara sahip olunarak çalışanların önünde sonunda çöp kutusunu boylayacak fikirler peşinde koşarak zamanlarını ve kaynaklarını boşa harcamamalarını sağlamanın aşikar kazançlarının da ötesinde, nelerin mümkün olabileceği ve üretilecek fikirler yelpazesini kısıtlanmak bir yana genişletilebilir bile.

Bunun dışında sorunun ve çözüm alanının sınırlanması, aynı zamanda fikir üreticilerini belirli bir alanı didiklemeye de yönlendirir. Sonuçta ise ortaya genellikle hedefi olan ve etki yaratma yönünde yol alma potansiyeline sahip, çok daha geniş bir fikirler yelpazesi çıkar.

MDR-TB girişimindeki ilk adım, temel esasları ve sınırları tanımlamaktı. Proje ortaklarımızla birlikte çalışarak birkaç karar aldık. Örneğin fikir üretme çabalarımızın en büyük etkiyi orada yapacağı varsayımından yola çıkarak hemen TB ilacı tedarik zincirine odaklanmaya karar verdik. Böylece ilaç geliştirme, teşhis veya jeopolitik gibi diğer sorunlu alanları dikkate almadık.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.