En Başarılı 30 Pazarlama Yöneticisi

Capital, 16 yıldır “Türkiye’nin En Başarılı 30 Pazarlama Yöneticisi” araştırmasını gerçekleştiriyor...

14 ŞUBAT, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
En Başarılı 30 Pazarlama Yöneticisi
NELERDEN VAZGEÇİLECEK?
CMO’ların, pazarlama stratejilerinde vazgeçecekleri noktalar da olacak. Örneğin Uludağ İçecek Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Murat Zengin, 2017’de ölçümlenmeyen mecralardan ve promosyonlardan uzak duracaklarını belirtiyor. Zengin, stratejilerini şöyle özetliyor: “Verimlilik ölçümlenebilen bir şeydir. Dolayısıyla sağlıklı ölçümlenmesi olamayan her mecra pazarlama planımızdan çıkacak. Ayrıca 2017 ve sonrası için promosyonların pazarlama planlarımız içindeki yeri gittikçe küçülecek. Çünkü promosyon aslında markalar için zehirdir ve doğru bir pazarlama aracı değildir.” Boyner Grubu Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Burcu Körpeağaç, “2017 bütçesinden tamamen çıkardığımız alanlar yok” diyor. Ancak bütçedeki ağırlığı azalacak olan başlıklar var. Konvansiyonel mecralar bunlar arasında. Körpeağaç, şöyle devam ediyor: “Bütçemizin belli bir kısmını konvansiyonel mecralardan dijitale kaydıracağız. Dijital alandaki yeni uygulamaları sürekli izleyeceğiz ve bu yıl da birçok ilki hayata geçireceğiz.” Aygaz’da da durum benzer. Aygaz Pazarlama Direktörü Ercüment Polat, planlarını şöyle anlatıyor: “2017’de bütçemizden tamamen çıkardığımız bir unsur olmayacak. Ancak mecralar arasından entegrasyon ve uyumu sağlamak adına kaymalar yaşanabilir. Konvansiyonel mecralar müşterilerimiz için hala çok önemli ve buralarda eskisi gibi yer almaya devam edeceğiz. Ayrıca yerel mecralara verdiğimiz önemi artıracağız.” n11 CMO’su Bilgen Aldan Albayrak ise şunları söylüyor: “2017 yılı pazarlama stratejimizde içeriğin ön plana çıktığı, kişiselleştirilmiş yaratıcı kampanyalar üzerine yoğunlaşacağımız bir yıl olacak. Tabii ki offline kanallarda bir düşüş gözlenecek. Bizim gibi dijital bir marka için bu durum kaçınılmaz.”

KAMPANYALARA DEVAM
Peki promosyon, indirim, kampanya gibi etkili yöntemler, 2017’de de sürecek mi? Öyle görünüyor ki evet... Çünkü birçok şirketin pazarlama iş planında kampanyaların ayrı bir yeri var. Örneğin Yemeksepeti bunlardan biri. Şirketin CMO’su Barış Sönmez, “Ajandamızda, promosyon ve kampanya tanıtımı için daha fazla efor ve bütçe harcamak var. Yemeksepeti açısından 2017’de online kanalda mobil kampanyalar çok ciddi şekilde payını artıracak” diyor. Akbank Bireysel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Arif İsfendiyaroğlu, “Pazarlama stratejilerinde süreklilik çok önemli. Ödeme sistemlerinde farklı kampanyalarla müşteri ilgisini sıcak tutmaya devam edeceğiz” diye konuşuyor. Migros CMO’su Cem Lütfi Rodoslu, şunları söylüyor: “Migros olarak, müşterilerimizin aile bütçesine daha da fazla destek olma arayışı içindeyiz. 2017 yılında da daha uzun vadede de bu yaklaşımımız değişmeyecek. Mağazalarımızda sunduğumuz indirim ve fırsatların yanı sıra marka işbirliklerimiz sonucunda, müşterilerimizin damacana su ve sinema bileti gibi market dışı alışverişleri ve sosyal hayatlarına da değer katacak avantajlı kampanyalarımız devam edecek. Bununla birlikte, sunduğumuz inovatif hizmetlerle müşterilerimizin hayatına hız, kolaylık ve değer katmayı sürdüreceğiz.”

DİJİTAL YÜKSELİŞTE!
Uzmanlara göre markaların dijital mecraya dönük yatırımları artmaya devam edecek. Zaten rakamlar da bunu gösteriyor. Interactive Advertising Bureau (IAB) Türkiye’nin raporuna göre, 2016’nın ilk yarısında Türkiye’deki dijital reklam yatırımları 927,6 milyon TL’ye ulaştı. Bu rakam 2015’in aynı dönemine oranla yüzde 20 artış anlamına geliyor. Marka danışmanı Güven Borça, “TV çok gerilemese de muhtemelen duraklar. Basın mecrası iyice daralabilir. Dijital ise büyüyecektir” diyor. CMO’ların planlarında da dijital mecranın ayrı bir yeri var. Yemeksepeti CMO’su Barış Sönmez, “Pazarlama bütçesi içinde en çok pay alacak kanal kesinlikle mobil olacak. Online kanallardaki video yayınları için daha fazla bütçe ayırıyor olacağız. Bütçe içinde payı düşecek olan kanal ise açık hava reklamları olacak” diyor. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ender Buruk, “Kendi dijital dönüşümümüzle birlikte tüm ekosistemimizi de dijital olarak değiştiren bir yapımız var. Bunu daha çok artırmayı hedefleyen bir iş planıyla hareket ediyoruz. Türkiye’nin dijital dönüşümüne öncülük edeceğiz” diye konuşuyor. Media Markt Türkiye Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Çağanur Atay Uçtu, “Dijital ve mobil mecralar, 2017’de ivmesini daha da artıracak” diyor ve ekliyor: “Dijital pazarlama bütçesinin kendi içindeki dağılımına baktığımızda içerik pazarlamasının hacmini artıracağız. İçerik pazarlamasında vazgeçmeyeceklerimiz ise nitelikli içerik yaratabilmek ve pazarlamasında sürekliliği yakalamak.” n11 CMO’su Bilgen Aldan Albayrak’ın yorumları şöyle: “Tüm pazarlama planımızı mobili odak alarak kurgulayacağız. Tüm dijital performans kanallarında, sosyal medyada ve gerçek zamanlı birebir iletişimde Türkiye’nin en iyi performans gösteren markası olacağız. Bunu yaparken de daha iyi Googleca, Facebookça, emailce konuşacağız.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.