En Başarılı 30 Pazarlama Yöneticisi

Capital, 16 yıldır “Türkiye’nin En Başarılı 30 Pazarlama Yöneticisi” araştırmasını gerçekleştiriyor...

14 ŞUBAT, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
En Başarılı 30 Pazarlama Yöneticisi
BANKALARIN GÜNDEMİ TEKNOLOJİ
KİŞİSEL ÇÖZÜMLER

Akbank Bireysel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Arif İsfendiyaroğlu, 2017’de dijital ve sosyal ağlardaki iletişimi güçlendireceklerini belirtiyor ve ekliyor: “Kişiselleştirilmiş teklifler 2017’de daha fazla ön plana çıkacak. Banka kartımız Neo’ya daha fazla odaklanmayı planlıyoruz. Hem yapacağımız iletişim hem kampanyalarda bu tarafa ağırlık vereceğiz. Geleneksel kitle iletişimleri yerine müşterilerimizin kendi yönetimlerindeki mecralar üzerinden onlara ulaşacağız.”
SOSYAL MEDYA ETKİSİ
Garanti Bankası Genel Müdür Vekili Onur Genç, “Önceliğimiz müşteri memnuniyeti, teknoloji ve tüketici faydası” diyor ve şöyle devam ediyor: “Dijital kanallarda daha aktif olmak önceliklerimiz arasında. TV’nin gücünü unutmamak gerekli tabii ki. Sosyal medyada çok önemsediğimiz bir alan. Kullandığımız iletişim materyallerini de yine sosyal medyanın doğasına uygun şekilde yeniden tasarlıyoruz.”
BÜYÜK VERİ KRİTİK
Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Yalçın Sezen, “2017 pazarlama stratejilerimizin temelinde, dijital deneyim ve dijital temas noktaları yer alıyor” diyor ve ekliyor: “Pazarlama stratejimizin odağına dijital dünyayı koyuyoruz. Müşterilerimizin hayatlarını kolaylaştıracak bir çözüm ortağı olarak çalışıyoruz. ‘Büyük verinin gücünden azami ölçüde yararlanabilmek, süreçlerimizi basitleştirmek ve etkili işbirlikleri geliştirerek İş Bankası ekosistemini kurmak, önceliklerimiz arasında.”

5 MARKANIN PLANINDA NE VAR?
EFES’İN STRATEJİSİ

Anadolu Efes Türkiye Ticari Direktörü Togan Deryal, 2017 pazarlama stratejilerinde nelere odaklanacaklarını şöyle özetliyor: “Çevresel sürdürülebilirlik bizim için büyük önem taşıyor. Verimlilik projelerimizle her yıl daha az enerji ve su kullanıyor, doğaya salınan gaz miktarı ve atıkları en alt seviyeye indiriyoruz. 2017 pazarlama aktivitelerimizin odağında da çevreci yaklaşımlarımızı daha fazla ön plana çıkarmak istiyoruz.”
MAVİ’DEN ÜNLÜ ATAĞI
Mavi Jeans Pazarlama Direktörü Serpil Berkan, 2017 planlarını anlatıyor: “Bu yıl 1 milyon yeni müşteri kazanımı hedefliyoruz. Denim Generation, Mavi için yaşayan ve gelişen yeni bir kavram olarak hayata geçtiğinden beri yeni anlamlar kazanarak zenginleşti. Denim Generation’ın heyecanlı bir kısmını da celebrity (ünlü) iletişimi oluşturuyor. 2017’de sunacağımız yepyeni bir koleksiyonun mesajını yine yeni jenerasyon idollerle ulaştıracağız. TV ve dijital iki ana mecramız olmaya devam edecek.”
LANSMANLAR ARTACAK
Lenovo Türkiye Pazarlama Direktörü Aysun Karabıyık’ın planları şöyle: “Lenovo olarak yeni yıla PC alanındaki liderliğimizi diğer segmentlere taşıyacak büyük bir atılımlarla giriyoruz. Deneyimsel pazarlama ana odaklarımızdan biri olacak. 2017 pazarlama bütçesinde dijitale ağrılık vereceğiz. Dijitale verdiğimiz ağırlığı kayda değer oranda artıracağız.”
KALE’DE MÜŞTERİ DENEYİMİ
Kale Grubu’nun planlarını pazarlamadan sorumlu başkan yardımcısı Handan Derya Ercan, anlatıyor: “2017’de pazarlama stratejimizi, müşteri deneyimini iyileştirmek üzerine kurgulayacağız. Kale, ilk kez artırılmış gerçeklik teknolojisini kullanarak tüketicilere, banyolarını tasarlama olanağı sundu. Bu sayede tüketiciler, Kale360.com sitesinde kendi banyolarını tasarlayabiliyor ve 3 boyutlu olarak görebiliyor. Dijital uygulamalarda tüketicilere kullanım kolaylığı sağlamaya devam edeceğiz.”
SÜTAŞ NE YAPACAK?
Sütaş Grubu Pazarlama Başkanı Ergun Ermutlu, planlarını şöyle aktarıyor: “İhtiyaçları farklılaşan, beklentisi yüksek tüketicilerimiz var. Onların hayatına dokunan gelişmeleri yakından izliyoruz. İletişimi, hedef kitleyle uyumlu tasarlanmış bir süreç olarak görmek ve bütünleşik anlayışla yönetmek gerekiyor. Biz de iletişim amacımıza, hedef kitlemize ve yaratıcı çözüme bağlı olarak süreçlerimizi yönetmeyi sürdüreceğiz.”

SEÇİM NASIL GERÇEKLEŞTİ?
Pazarlama dünyasının önde gelen isimlerinin önerileriyle, 2016’daki pazarlama faaliyetleriyle öne çıkan 61 kişilik aday listesi belirlendi.
2 Ankete dönüştürülen aday listesi, Türkiye’nin pazarlama konusunda önde gelen yöneticilerinden oluşan geniş bir kitle tarafından, web ortamı üzerinde oylandı.
3 Capital CMO Club üyelerine de en beğendikleri ilk 5 pazarlama yöneticisi için kendileri ve grupları dışındaki adayları seçme şartıyla oy kullanma şansı verildi.
4 Anketin katılımcılarına, “2016 yılında başarılı bulduğunuz ilk 5 pazarlama yöneticisini önem sırasına göre işaretleyiniz ve seçimlerinizin yanındaki kutuya ‘Bu ismi neden başarılı bulduğunuzu’ kısaca yazınız” denildi.  
5 Anket katılımcılarına, kendi adaylarını ekleme hakkı da tanındı. (“diğer” seçeneğiyle)
6 Toplam 119 geçerli oyun kullanıldığı anket, ağırlıklı puan ortalaması kullanılarak değerlendirildi ve 2016 yılının en başarılı 30 pazarlama yöneticisi belirlendi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.