En heyecanlı yarışmalar!

Mesajını hızlı ve eğlenceli şekilde vermek isteyen markalar, hedef kitlesine ve amaca yönelik tasarlanan yarışmalarla sosyal medya üzerinden beklentilerine kavuşmaya çalışıyor. Bu heyecanlı yarışmaların markalara yaptığı katkılar ise uzmanlara göre saymakla bitmiyor...

1.06.2014 13:07:560
Paylaş Tweet Paylaş
En heyecanlı yarışmalar!
Dijital pazarlama kampanyalarına yönelen markaların yeni gözdesi; insanoğlunun"kazanma"güdüsüne hitap eden yarışmalar... Mesajını hızlı ve eğlenceli şekilde vermek isteyen markalar, hedef kitlesine ve amaca yönelik tasarlanan yarışmalarla sosyal medya üzerinden beklentilerine kavuşmaya çalışıyor.

Kimi yarışma markanın "bilinirliğini artırma" kimi ise "eğlenceli birtanıtım"ya da"müşteri sadakatini artırma"hedefiyle düzenleniyor. Binlerce kişinin katılımıyla hayat bulan bu heyecanlı yarışmaların markalara yaptığı katkılar ise uzmanlara göre saymakla bitmiyor...

Sosyal medyanın heyecan fırtınası yaratan yarışmaları markaların tüketiciyle etkileşimini artırıyor, duygusal bağını kuvvetlendiriyor ve onlara love mark olma yolunda önemli mesafeler kat ettirebiliyor.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
Markalar mesajlarını insanlara eğlenceli şekilde iletmek için yarışmaları tercih ediyor. Bu yarışmalarla takipçi sayılarını arttırabiliyor, müşterilerinin datasım alabiliyor ve takipçilerinin marka mesajını paylaşmasını sağlayabiliyor.

Yarışmalar en çok, insanlara marka hakkında bir şey öğretme ihtiyacınız olduğu zaman, viral yayılmak ve satışları arttırmak istediğiniz zaman fayda sağlıyor.” Promoqube Kurucu Ortağı Özgür Alaz, yarışmaların markaların sosyal medya kampanyalarında kullanılmasının temel nedenlerini böyle özetliyor.

Başka bir sosyal medya ajansı Dekatlon Buzz’un yönetici ortağı Vadi Efe ise yarışmalı kampanyaların öncelikle “marka bilinirliğini artırmak” ve “marka imajını parlatmak” hedefiyle hayata geçirildiğini söylüyor. ~
Gri Creative Sosyal Medya Stratejisti Gaye Güzelay da “Düzenlediğiniz yarışmayla katılımcılara ödül, eğlence ya da iyi vakit kısacası ne vaat ediyor ve kazandırıyor olursanız olun; bu kampanyaların üstlendiği en önemli işlev aslında marka mesajını iletmek” diyor.

Mutfak, banyo armatürleri ve aksesuarları markası Artema’nın ürünlerinin dayanıklılığını anlatmak için Facebook üzerinden gerçekleştirip Twitter’dan desteklediği “Artema Dayanıklılık Testi” yarışması Güzelay’ın söylediğine iyi bir örnek sayılabilir.

“Artema 1,5 milyon kez açıp kapamaya dayanıyor, peki ya sen dayanabiliyor musun” mesajı üzerinden kurgulanan uygulamada, katılımcıların 1,5 milyon kez Artema’yı açıp kapaması istendi ve 22 bin kişinin katıldığı yarışmada bunu sadece bir kişi başardı. 

Sonuçta hem tüketiciler Artema’nın dayanıklılığını bizzat deneyimledi, hem de Artema Facebook sayfası takipçi sayısı 10 günde yüzde 40’tan fazla (20 bin) arttı.

ÖDÜLE DİKKAT
Peki sosyal medyadaki yarışmalarda başarıyı yakalamanın sırrı ne? Boomerang İstanbul Sosyal Medya Ajansı Sosyal Medya Direktörü Hamza Özgören, “Başarılı bir sosyal medya yarışması, markanın amaçları doğrultusunda belirlenmiş hedef kitleye sosyal medya üzerinde ulaşabilendir.

Bu noktada yarışmanın içeriğinden, ödüllere kadar tüm kampanyanın hedef kitleye yönelik oluşturulması çok önemli” vurgusunu yapıyor. Uzmanlar, insanların ulaşmak isteyeceği ve markayla ilişkilendirilebilecek ödüllerin yarışma kampan-yalarına başarı getirdiği kanısında.~
THY’nin, avantajlı seyahatlerini tanıtan kahramanı Wingo’nun bilinirliğini artırmak için 23 Ocak-9 Şubat arasında düzenlediği “Bir Tweet’le Devri Alem” yarışması bu görüşü kanıtlıyor. Kullanıcılardan, Wingo’nun fırsat şehirlerini, 140 karakter içinde, her şehir bir öncekinin son harfiyle başlayacak şekilde sıralayarak tweet göndermeleri beklenen yarışmanın ödülü yurt içi gidiş-dönüş uçak bileti ve uçak maketiydi.

THY Basın Müşaviri Dr. Ali Genç, “Yarışma sayesinde yaklaşık bir haftada sitemiz 15 binin üzerinde ziyaret aldı. Yalnızca şu ana kadar katılımcılara yaklaşık 200 bin defa fırsatlarımızı gösterme şansı yakaladık. Wingo’nun hedef kitle üzerindeki bilinirliğini artırdık” diyor.

YENİ ÜRÜN ÇIKTIĞINDA
Creasoup Sosyal Medya Ajansı Takım Lideri Müge Yıldırım yarışmaların yeni ürün çıkarılan dönemlerde ürünleri hızlı ve eğlenceli bir şekilde tanıtmak için de
tercih edildiğini söylüyor.

Çorap sektörünün öncü markası Penti’nin Facebook sayfası üzerinden plaj koleksiyonunu tanıtmak, markayı takip edenlere kendi kombinlerini yaratmalarını sağlamak için düzenlediği “Karıştır Yakıştır” yarışması bu kapsamda değerlendirilebilir.

Mayıs 2013 tarihinde 3 ay süreyle düzenlenen yarışma sonunda binlerce kişi sosyal medyada Penti kataloğunu inceledi ve 10 bin kadın takipçi de kendi kombinini satın almak üzere markanın internet mağazasına yönlendi.

Ev tekstilinin öncülerinden Linens ise Ocak-Ağustos 2013 döneminde Facebook üzerinde düzenlediği “Şanslı Perşembe” yarışmasıyla ürünlerine yönelik talebi artırmayı amaçladı. Yarışma süresince perşembe günleri aplikasyona ilk katılanlara ürünlerinden yüzde 50-70 indirim sağlayan markanın yetkilileri, yarışma sayesinde markanın sosyal medya kullanıcılarıyla olan etkileşiminin büyük oranda yükseldiğini düşünüyor; “Yarışmanın yayında kaldığı süre içerisinde sayfamızın beğeni sayısında 30 bin 914 kişilik bir artış oldu. Belirli ürünlerin satışında da artış sağlandı” diyorlar.~
ÖZEL GÜNLER ÖNEMLİ
Özel günlerde marka-müşteri arasındaki sadakati artırmak için de yarışma kampanyalarına sık sık başvuruluyor. Örneğin Polisan, 4-14 Şubat tarihleri arasında Facebook üzerinden düzenlediği “Polisan’la Aşkını Tazele” yarışmasıyla kulaktan kulağa iletişimin yoğunlaşacağı Sevgililer Günü’nde potansiyel hedef kitlesine ulaşmayı amaçladı.

Bine yakın katılım elde eden yarışma, Polisan’a müşterileriyle sıcak bir bağ kurma fırsatı verdi. Jean pazarının lideri Mavi ise, 5-14 Şubat tarihleri arasında sosyal medyada gerçekleştirdiği “#aşıkoldum” yarışmasıyla tüketicilere ulaşmaya çalıştı.

Bu jenerik kalıbı. Sevgililer Günü gibi özel bir günde sahiplenmek ve Mavi modasıyla ilişkilendimıek istediklerini anlatan Mavi Pazarlama Direktörü Serpil Berkan, yarışmanın başarısını şöyle özetliyor; “aşıkoldum.mavi.com sitesi, 60 bin kez görüntülendi.

Her geçen gün yeni ziyaretçi oranı yüzde 70 arttı. Siteye gelen her kullanıcı, ortalama 100 Mavi ürününü inceledi ve ma-vi.com’un Twitter trafiği 20 kat arttı.”

YARIŞIRKEN ÜRETMEK
Yarışmalarda başarılı sonuçlar elde edebilmek için kampanya kurgusunun etkileşime açık ve sürdürülebilir olması da büyük önem taşıyor. 4F Interaction Sosyal Medya Ajansı Başkanı Ali İhsan Altıparmakoğlu “Eğer kullanıcılar kampanya sonunda bir içerik üretiyorsa farklı tatta bir iş ortaya çıkıyor” diyor.

Digitürk’ün ‘Hayallerine Dokun’ mottosuyla sürdürdüğü sosyal medya yarışması tam da bu tip etkileşimli bir örnek... İşe hayali bir ‘Digiturk Hayaller Ofisi’ kurarak başlayan marka, hayallerinedo-kun.com adresinden ulaşılabilen bu ofiste kullanıcıların gerçekleşmesini diledikleri hayallerini video, fotoğraf veya yazılı olarak paylaşmalarını istedi.~
Birçok hayalperest en büyük hayallerini Twitter’da da #benimhayalim hashtag’i ile paylaştı. Digiturk Kurumsal İletişim Direktörü Kadri Mutlu, “Kampanya süresince Twitter’da 6,5 milyonun üzerinde kullanıcıya ulaştık. Kampanya sonunda; jürimizin seçtiği 5 hayal gerçeğe dönüştü” diyor.

Telekomun devlerinden Vodafone ise “gerçek dünya”da üretime dayalı bir yarışmasını kısmen sanal dünyaya taşıyarak gençlerle dijital etkileşimini artırma yolunu seçti. Marka, Vodafone FreeZone Liselerarası Müzik Yarışması’nın finaline katılamayan 237 lisenin videolarını Facebook sayfasında “2. Şans” adı altında oylamaya sundu.

Vodafone Türkiye Marka ve Pazarlama Stratejisi Direktörü Bilge Çiftçi, “Oy verenler sayesinde Facebook sayfamızdaki hayran sayısını artırdık” diyor.

YENİ LOGOMUZU GÖRDÜNÜZ MÜ?
Markaların yenilenmiş kurumsal kimliklerini tanıtmak ve imaj pekiştirmek için de sosyal medyadaki yarışmalar sıkça kullanılan bir iletişim aracı. E-ticaret’in dev şirketi GittiGidiyor da eBay satın almasıyla başlayan yenilenme sürecinde hem logosunu hem de yaşadığı değişimi heranyeni.com üzerinden gerçekleştirdiği yarışmayla hedef kitlesine ulaştırmaya çalıştı.

GittiGidiyor’un yeni logosuyla ilgili bulmacanın çözülmesinin hedeflendiği ve 18 gün süren yarışmaya 30 binden fazla kişi katıldı. Turkcell Superonline ise hızlı internetle anılmasını
istediği imajını National Geographic Channel işbirliğiyle hayata geçirdiği bir sosyal medya yarışması ile pekiştirme yoluna gitti.

Her iki markanın Facebook sayfasından 40 bin kişinin katıldığı yarışmada sorulara #enhızlısından hashtag’iyle verilen yanıtlar arasında en yaratıcı olanlar büyük ödüller kazandı. Turkcell Superonline Pazarlama Direktörü Nevra Duru, “İçerik olarak hızlı, dinamik, yeniliklere açık bir yarışma olması da markamızın yenilikçi yapısını destekledi” diyor.~
Başarı için doğru mecra seçimi önemli
FACEBOOK ÖNCÜ
Boomerang İstanbul Sosyal Medya Direktörü Hamza Özgören, sosyal medya yarışmalarının genelde kullanıcı sayısının fazlalığı ve geniş teknik imkanları nedeniyle Facebook üzerinde gerçekleştiğini anlatıyor; "Gelişmiş bir reklam modelini de barındırması, Facebook'u yarışma düzenlemek için cazip kılıyor. Onu Twitter takip ediyor. Twitter'ın yapısı gereği küçük kampanyalarla hızlı etkileşim yaratmak ve geri dönüş almak mümkün.

SOSYO-EKONOMİK SEÇİM
Creasoup Sosyal Medya Ajansı Takım Lideri Müge Yıldırım da ulaşılmak istenen hedef kitlenin mecrayı belirleyen ana etken olduğunu söylüyor: "Örneğin, sosyo-ekonomik açıdan ağırlığı C1 olan bir kitleye ulaşmak istiyorsak Facebook, yenilikleri takip eden ve B'ye daha yakın duran, A'ya özenen genç bir kitleye ulaşmak istiyorsak da Twitter, Instagram ve Vine gibi mecraları ya da mikrositeleri tercih ediyoruz."

KİŞİSELLEŞTİRME ÖNEMLİ
Dekatlon Buzz yönetici ortağı Vadi Efe ise tüketiciye kişiselleştirme üzerinden dokunan sosyal medya yarışmalarının hedefine ulaştığını şu sözlerle anlatıyor: "Örneğin, kampanyaya katılan kişinin isim ve soyadı, arkadaşları ve ilgi alanları gibi kişisel bilgilerini alıp interaktif bir videoya veya görsele dönüştüren kampanyalar, sosyal bağları son derece iyi kullanıp başarılı oluyorlar."

NEVGUL AMBARLILAR / YILDIZ HOLDİNG PAZARLAMA DİREKTÖRÜ
Dinamik kalmak için 81 milyon çıtırtı topladık
ISSIRIK YARIŞI

Ülker Çikolatalı Gofret, tüketicinin zihninde ürünün tazeliğine işaret eden çıtırtısıyla yer etmiş bir marka. Bu çıtırtının temsil ettiği mutluluğu ön plana çıkarmayı hedeflediğimiz "Türkiye'nin Gofreti, Türkiye'nin Mutluluğu"kampanyasının merkezinde Facebook üzerinden oynanan basit bir multiplayer oyun vardı. Kullanıcıların gofret yeme yarışına girdikleri bu oyunda ortadaki gofretten daha çok ısırık alan kişi bir üst tura geçiyordu.~
DAHA ÇOK ÇITIRTI
Tüm oyuncuların aldığı her ısırığı, yani çıkardıkları her çıtırtıyı gerçek zamanlı olarak bir sayaçta saydık. Amacımız 81 milyon çıtırtı toplamak ve her 1 milyon çıtırtıda Türkiye'nin bir ilini ziyaret etmek, oradaki gofret severlerle buluşup mutlu anlarına tanık olmaktı. Kullanıcılar bu 'mutlu an'kareleri arasında kendi şehirlerini de görmek istedikleri için oyunu daha yoğun bir şekilde oynadılar ve daha çok çıtırtı topladılar.

GENÇLERLE BAĞ KURDUK
Ülker Çikolatalı Gofret gibi uzun yıllardır güçlü şekilde pazar var olan bir marka için, her daim genç ve dinamik kalmak çok önemli. Bu kampanya sayesinde Ülker Çikolatalı Gofret markası ile dijital mecraları çok yoğun kullanan genç hedef kitle arasındaki duygusal bağı güçlendirdiğimize inanıyoruz.  81 ildeki Ülker Çikolatalı Gofret tüketicileri ile daha yakından, onlara özel mesajlarla iletişime geçmiş olduk.

ALPER OZDEMİR / KROMBERA AJANS KURUCU ORTAĞI
Konuşturuyorsa başarılıdır"
SAYILAR KRİTER DEĞİL

Düzenlenen sosyal medya yarışma kampanyasının başarısı takipçi sayısının kampanya sonrasındaki değişimi ve markanın çevrimiçi performansının değişimiyle ölçümlenir. Fakat takipçi sayısının artışı kampanyanın verimliğini göstermez. Takipçiler, uygulamadan sonra da markanız hakkında sizden bağımsız konuşmaya devam ediyorsa, sosyal medya kampanyalarının başarılı olduğu sonucuna varabiliriz.

SON DÖNEMİN EN İYİSİ
Turkcell'in 2011 yılında düzenlediği "Turkcell'le Daha Fazla Tweet" adını taşıyan "canlı yarışma" konseptindeki kampanyasının son zamanların en başarılı kampanyalarından biri olduğu düşüncesindeyim. Başarılı kurgulanmış kampanya 6 milyon kişinin totalde 56 binin üzerinde tweet atmasını başardı. Turkcell, kısa surede Twitter'in "Trend topics" listesinde yerini aldı.~

ÖDÜLLENDİRME ÖNEMLİ
Asıl yarışma haricinde uygulama sonuçlanana kadar yarışma içerisinde yarışmalar düzenlenip, katılımcılara mini ödüller verilerek uygulamanın canlı tutulması yarışmayı başarılı kılan en önemli unsurdu. Turkcell kampanya sayesinde kendisi ve hizmetleri hakkında milyonlarca kişinin tweet atarak konuşmasını sağlamış oldu.

HEDEF "LOVE MARK" OLMAK
Başarılı sosyal medya yarışma kampanyaları markaların hedeflediği sadık müşterileri kazanma yolunda önemli adımlardır. Başarı, kişilerin markaya olan sevgi ve saygısının artmasını sağlar. Kullanıcılar için, "love mark"yani"aşık olunan" olarak konumlandırılmaya başlanılan markalardan vazgeçmek zordur.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz