"Türk markaları çok başarılı, ama global değil"

Diesel'in yaratıcısı Goldschmied, başarılı Türk markaları olduğunu ancak çoğunun alt seviyelerinde kaldığını söyledi.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
"Türk markaları çok başarılı, ama global değil"

CAPITAL: Çok sayıda marka yarattınız. Sizinkileri diğerlerinden farklı kılan ne oldu?
- Kesinlikle tasarım ve yaratıcılık. Eskiden, özellikle 1970’li yıllarda denim, giyinmenin en ucuz yoluydu. Bense denim kumaşı hep çok sevdim ve onu farklı bir düzeye çıkarmaya çalıştım. Denim dünyasına yaratıcılığı ve yenilikçiliği getirdim. Bir anlamda genç nesillerin bayrağı haline gelmesine katkıda bulundum.
CAPITAL: Giyinmenin en ucuz yolunu nasıl lüks bir ürün yaptınız?
- Lüks segmentin özelliği tüketicide en iyi tasarım, en iyi kalite ve güçlü bir marka imajı yaratma becerisine sahip olması. Ben de bu basit formülü kullandım. Denim dünyasını modada yüksek bir noktaya taşıdım, bugün hala buna çalışıyorum.
CAPITAL:
Kriz lüks tüketimi de vurdu. Siz nasıl etkilendiniz?
- Ben iyimserim. Ekonomik kriz yalnız lüks değil tüm segmentler için ciddi sorun yarattı. Ama kriz farklı bir düzeyde rekabet edebilmek, yeni ürünler yaratmak ve yeni pazarlar açmak için hepimize yeni bir enerji de verdi. Bu krizi atlatabilenler her zamankinden daha güçlü ve yeni bir aşamaya hazır durumda.
CAPITAL: Jean ve denim pazarında rekabet krizden nasıl etkilendi?
- Her segmentte rekabet gittikçe arttı. Jean ve denim sanayinde ekonomik kriz pazarın küçülmesine sebep oldu. Bu nedenle rekabet daha da artıyor, daha karmaşık ve zor hale geliyor. Pazarda artık yalnızca en iyiye yer var ve biz kesinlikle en iyilerden biri olmak zorundayız. Bugün iş hayatı pek çok farklı faaliyetin bir kombinasyonu olduğu için çok karmaşık. Bunların hepsinde mükemmel olmalıyız.
CAPITAL: Fiyat politikanızdan bahseder misiniz?
- Bizim politikamız yerel değil. Tüm ülkelerde fiyatı aynı düzeyde tutmaya çalışıyoruz. Elbette bunu yapabilmek için lojistiği ve operasyonu yürütmede akıllı olmak gerekir.
CAPITAL: Son birkaç yılda tüketimde neler değişti?
- Ekonomik durgunluk tüketici alışkanlıklarını derinden etkiledi. Artık tüketiciler, ürünün yapısına çok daha dikkat ediyor ve fiyat ile kalite arasında mükemmel bir denge olmasını istiyor. Yine de her ürün aralığına yönelik tüketici var, sadece sunulan fiyatın dengeli olması gerekiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.