"Türk markaları çok başarılı, ama global değil"

Diesel'in yaratıcısı Goldschmied, başarılı Türk markaları olduğunu ancak çoğunun alt seviyelerinde kaldığını söyledi.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
"Türk markaları çok başarılı, ama global değil"

CAPITAL: Modada ve tasarımda sürdürülebilirlik çok önemli. Bununla ilgili ne düşünüyorsunuz? Markalarınızda sürdürülebilirliğin önemi nedir?
- Bu konuda farkındalık yaratmanın çok önemli olduğunu düşünüyorum. Sürdürülebilirlik yalnızca daha çok satış yapmak için oluşmuş bir araç değil. Yeni bir arzu objesi yaratırken bunu doğru şekilde yapmakla sorumluyuz. Örneğin şirketimizde yıkama işlemlerine oldukça önem veriyoruz. Kimyasallardan vazgeçip doğal maddelere yöneldik, çevreye daha duyarlı makinelere yatırım yaptık. Gelecekte insanlar aldıkları ürünün üretimindeki sorumluluk ve ahlak anlayışını daha fazla sorgulayacak. Bu da daha iyi bir iş hacmine sahip olabilmek için tüm sanayinin sürdürülebilirlikle bağlantılı alanlara yatırım yapmasını sağlayacak. Biz bu yöndeyiz.
CAPITAL: Yeni marka yaratma planınız var mı?
- Markalarımızı geliştirmeye yönelik stratejilere odaklandık. Yani şu an için yeni bir marka yaratma planımız yok. Yeni trendlere ve fırsatlara çok dikkat ediyoruz. Yeni bir markanın yeni bir iş sahası oluşturacağını hissedersek emin olun biz de orada oluruz.
CAPITAL: Türk modası ve pazarı hakkında ne düşünüyorsunuz?
- Çok parlak bir geleceği var. Üretim sanayi çok iyi gidiyor ama rekabetçi yönü gittikçe azalacak. Gelecek markalara yatırım yapmakta. Bu da tasarım ve yaratıcılık gerektiriyor. Türkiye genç, taze ve enerji dolu bir ülke… Türkiye tasarım yönünden henüz ilk aşamalarda ama sanayi yeniliğe yatırım yaptıkça burada gelişme olacak. Genç bir Türk tasarımcıyı işe alan ilk uluslararası markalardan biri bendim. Yani buna gerçekten inanıyorum. Çok başarılı pek çok marka var ama çoğu pazarın alt seviyelerinde. Hiçbiri pazar lideri sayılabilecek gerçek global marka değil. Küresel başarı sağlamak için harika bir ürüne, global pazarlamanın teknik bilgisine, mükemmel operasyon ve lojistiğe ihtiyaç var. İyi bir tasarım başarının anahtarı. Denim üretimi altın çağına doğru yaklaşıyor. Genel olarak sanayi, pazarın alt uçlarında rekabet etmenin doğru yaklaşım olmadığını anladı. Türk imalathaneleri yeni trendleri anlamada ve müşteriye yenilik sunmada çok hızlı. Yeni bir pazarlama stratejisi organize etmede ve tasarlamada da oldukça iyiler.

“TÜRKİYE’DE ÜRETİM ALANI OLACAK”

CAPITAL:
Son 5 yılda denim sanayinde fiyat, kalite, üretim kapasitesi ve coğrafya açısından ne değişti?
- Değişen şu oldu: Geçmişte yalnızca seri imalat yapmak isteyen ülkeler artık daha yüksek kâr marjı olan kaliteli ürünlere ilgi duyuyor. Eskiden kalite yalnızca İtalya, Fransa ve ABD’de bulunurdu. Bugün Türkiye’de ve Çin’in de aralarında bulunduğu pek çok ülkede harika ürünler üretebilirsiniz.
CAPITAL: Türkiye’deki performansınızı nasıl buluyorsunuz? Türkiye’de üretim planınız var mı?
- İlk kez uzun yıllar önce Türkiye’ye geldim ve o zamandan beri ülkeyi çok seviyorum. Tarihine, tekstil kültürüne, iki kıtanın köprüsü olması gerçeğine bayılıyorum. Bana çok büyük fırsatlar veren bir ülke, çok insanla tanıştım ve çok iyi arkadaşlarım var. Şimdiye kadar çalıştığım en iyi tasarımcı olan Sevil Yılmaz bir Türk. Los Angeles’a çok sevdiğim İstanbul’dan bir parça getiriyor. Türkiye’yi tasarladığım ürünlere çok ilgi gösteren, çok hızlı gelişen bir pazar olarak görüyorum. Ayrıca üretim için inanılmaz bir ülke ve müthiş iş fırsatları sunuyor. Kesinlikle bizim için bir üretim alanı olacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.