"Türk markaları çok başarılı, ama global değil"

Diesel'in yaratıcısı Goldschmied, başarılı Türk markaları olduğunu ancak çoğunun alt seviyelerinde kaldığını söyledi.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
"Türk markaları çok başarılı, ama global değil"


“DNA’SI VE KİMLİĞİ OLAN MARKA DAHA ZOR KOPYALANABİLİYOR”

CAPITAL:
Ar-Ge çalışmalarınızdan bahseder misiniz? Yenilikçiliğe her yıl ne kadar yatırım yapıyorsunuz?
- Citizens of Humanity ve Goldsign yenilikçiliğe ve yaratıcılığa odaklanmış markalar. Sonuçta müşteriyi ve yeni pazarları etkileyenin bu olduğuna inanıyoruz. Her yıl yeni ürünlere, insanlara ve yeni teknolojilere muhtemelen 10-15 milyon dolar harcıyoruz.
CAPITAL: Tekstil sektöründe bir ürünü taklit etmek çok kolay. Bununla nasıl başa çıkıyorsunuz?
- Doğru çok kolay. Ama kopyalamanın zor olduğu şey markanın DNA’sı, kimliği ve doğasıdır. Bu çok daha karmaşık ve zor bir işlem. Sonuçta insanlar bugün bir ürün alırken onunla birlikte yaratılan hayali de satın alıyor.

“LÜKSÜN İTİCİ GÜCÜ ÇİN VE HİNDİSTAN”

CAPITAL:
Yaklaşık 50 ülkede faaliyet gösteriyorsunuz. Ülkelere göre tüketimde farklılıklar var mı? n Benim ürünümün konsepti küresel. Bilgi patlamasının olduğu bir çağda yaşıyoruz. Elbette ülkeler ve insanlar arasında farklılık var ama insanlığın hayallerinin ve emellerinin çok benzer olduğuna inanıyorum. Yapmaya çalıştığım şey ortak noktalarımızı bir araya getirmek.
CAPITAL: Hangi pazarlara daha çok odaklanıyorsunuz? Hangi ülkelerde daha fazla büyüyeceksiniz?
- Yeni pazarlara daha çok odaklanıyoruz. Rusya, Ortadoğu, Hindistan ve Çin gibi yükselen ülkeler şu aşamada daha çok ilgimi çekiyor. Çin ile Hindistan moda ve lüks segmentindeki büyümenin en büyük itici gücü diyebilirim.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.