CEO'lar Twitter'da

Onlar Twitter'da olmanın yararına inanıyor.

1.03.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
CEO'lar Twitter'da


İngiliz araştırma şirketi
Weber Shandwick'in yaptığı araştırmaya göre ABD'de CEO'ların yüzde 16'sı sosyal medyayı kullanıyor. Twitter'da bulunanların oranı ise yüzde 8. Oran, henüz küçük olsa da araştırmalar, yöneticilerin 2011 ajandasında Twitter gibi sosyal mecralarda yer almanın üst sıralarda olacağının sinyalini veriyor. Türk iş dünyası da bu gerçeğin farkında... Hatta yöneticiler arasında Twitter dalgası hızla yayılmaya başladı bile. Twitter'da aktif isimlerden 10'unun takipçi sayısı, 100'ü çoktan aşmış durumda. Takipçi sayısında rekoru ise 15 bine yaklaşan kişiyle TÜSİAD Başkanı Ümit Boyner elinde tutuyor. Tweet atma açısından da Boyner'in 100'ü aşan mesajı bulunuyor. Adnan Dalgakıran, Rıza Kadılar ve Hilmi Güvenal, İklim Sancaktaroğlu ve Tuğrul Tekbulut, 200'ü aşan tweet sayıları ile bu alanda iletişimi kuvvetli diğer yöneticiler olarak ön plana çıkıyor.
Capital olarak Türk iş dünyasında Twitter'da aktif olan yöneticileri belirlemeye çalıştık. Twitter'ı kimler, hangi amaçla kullanıyor? Hangi konularda tweet atıyorlar? Takip edecekleri kişileri nasıl seçiyorlar? Tüm bu soruları, Twitter'ı aktif kullanan Türk yöneticilerine sorduk...

KURUMSAL MI, KİŞİSEL Mİ?

Yöneticilerin bir kısmı, Twitter'ı sadece kişisel amaçlarla, sosyal çevreleriyle iletişime geçmek için kullanıyor. Gantek Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Şefik Öngün de bu isimlerden biri. Öngün, "Ben tamamen sosyal amaçlı bir Twitter kullanıcısıyım. İşle alakalı olarak kullandığım Linkedln gibi başka mecralar var. Takipçilerim de genelde sosyal çevremden arkadaşlarım, dostlarım" diye konuşuyor. Tecrübelerini bu mecra aracılığıyla paylaşanların sayısı da hiç de az değil. "Niyetim iş hayatındaki tecrübelerimi özellikle gençlerle paylaşmak" diyen Hitay Yatırım Holding Başkanı Emin Hitay da bu yöneticilerden biri. "Onların tepkilerini duymak, beni eleştirmelerine ortam hazırlamak, ilgi alanlarını anlamak, duymak, hissetmek istiyorum" diye konuşuyor. Twitter'ı daha çok bloğundaki yazılarına atıf yapmak için kullandığını da belirtiyor. Bu ortamdan sosyal amaçlı yararlandığını belirten aktif yöneticilerden bir diğeri de HP Türkiye Genel Müdürü Serdar Urçar. İşle ilgili çok az tweet attığını itiraf ediyor. Twitter'a kurumsal bakanlar da var. Bunda, genelde yöneticilerin her alanda şirketini, bağlı olduğu derneği temsil etme isteğinin etkisi büyük. 450'den fazla takipçisi olan Yapı Kredi Yönetim Kurulu Başkanı Tayfun Bayazıt, özellikle kurumsal yönetimle ilgili başkanlığını yürüttüğü TKYD'nin ana mesajlarını Twitter'dan aktarmayı tercih ediyor. Bayazıt, "Birkaç kez de TÜSİAD'da başkan yardımcısı olarak sorumlu olduğum Ekonomik ve Mali İşler Komisyonu aktivitelerinden kamuoyunu haberdar ettim" diye konuşuyor.
Nissan Otomotiv Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu da Twitter'da Nissan markasıyla ilgili duyuru ve bilgilendirme yapıyor. Sancaktaroğlu, "Genelde haftada birkaç tweet atıyorum. Bunlar da markanın ve sektörün gelişmelerine paralel oluyor. Markamla ilgili güncel bilgileri yayınlıyorum" diye konuşuyor.~

Twitter'ın en aktif iş insanları kimler görmek için görsele tıklayın


NABIZ TUTMADA BİREBİR
Twitter'ın sunduğu en büyük avantaj, yöneticilerin şirketleri ya da kendileri hakkında anında ve gerçek geri bildirim alabilmesi. Marka danışmanı Hakan Şenbir, bu konuya farklı bir bakış açısı getiriyor: Ona göre üst düzey yöneticiler, aslında asosyal. Hep aynı sosyo-ekonomik ortamdan insanlarla görüşüyorlar. Yeni neslin çoğunlukta olduğu Twitter ise onların farklı yaş gruplarını, farklı hayat tarzlarını ve bakış açılarını daha iyi anlamalarını sağlıyor. Dünyada da Twitter'ı bir fırsat olarak gören CEO'ların sayısı hiç de az değil. Pazarlamanın dahi çocuğu olarak bilinen Alltop CEO'su Guy Kawasaki, bu artıyı nasıl değerlendirdiğini şöyle anlatıyor: "İncelik anlamında, beni takip eden herkesi izliyorum. Böylece bana e-mail atabiliyorlar. Bu yüzden 100 binden fazla kişinin takipçisiyim. Ancak sadece benden ve şirketimden bahseden tweet'leri ve gelen mesajları cevaplıyorum." G2M CEO'su Levent Hatay da Twitter'ı "tweet camiasında nabız tutmak" için etkin olarak kullandığını itiraf ediyor. "Vestel'de yöneticiyken Vestel hakkında yazılan tüm tweet'leri bizzat takip ediyordum. Bazen çok hoşuma giden bilgileri veya bulguları da tweet veya re-tweet yaparak paylaşıyordum" diye konuşuyor ve ekliyor: "Açıkçası Twitter'da sizi kaç kişinin takip ettiği kadar, ne kadar arama yapıldığı da önemli. Bu ortamda geçirdiğim zamanın yüzde 95'ini gündemdeki veya merak ettiğim bir konu hakkında arama yaparak kullanıyorum." Bilsar Yönetim Kurulu Başkanı Selman Bilal da Twitter'ı gözlem yapmak için kullandığını belirtiyor. Bilal, daha çok kültür sanat kuruluşlarını takip etmeyi tercih ediyor. Logo Yönetim Kurulu Başkanı Tuğrul Tekbulut ise Bilal gibi Twitter'ı öncelikle merak ettiği yerli ve yabancı gazetecilerle yazarların makalelerini veya bloglarını okumak için kullanıyor. "Bu sayede bazı konularda çok hızlı haber sahibi olabiliyorum. Hızlı malumat edinme açısından bana çok kolaylık sağladığını söyleyebilirim" diyor.

GÖRÜNÜLÜRLÜK ARTIYOR
Twitter, yöneticilere kişisel marka yaratma fırsatı da veriyor. Twitter gibi sosyal ağlar, yöneticilerin farklı yanlarını göstermeleri için paralel evrenler sunuyor. Yöneticinin iş dışındaki hayatı ya da hobileri ile de tanınmasına imkan sağlıyor. Ayrıca bu şekilde şirket ve CEO'nun görünürlüğü de artıyor. Bu fikrin savunucularından Insead University profesörlerinden Soumitra Dutta, liderlerin sosyal medyayı kucaklaması gerektiğini düşünüyor. Bu şekilde şirket içinden ya da dışından pek çok kişiyle iletişime geçme fırsatı yakalayabileceklerini söylüyor ve "Çok düşük maliyetle kendi markalarını da yaratmış oluyorlar" diye konuşuyor.
Marka danışmanı Hakan Şenbir de Dutta ile aynı fikirde. Yöneticilerin mutlaka Twitter'da var olması gerektiğine inanıyor. ~
"Yöneticinin meslektaşlarının, çalışanlarının ve tüketicilerinin olduğu bir ortamda var olmaması düşünülemez. Kurumunu temsil etme açısından bu mecrada aktif olması ve burada iletişimi nasıl iyi yönetebileceğini bilmesi gerekir" diyor. Alphan Manas ise bu alanda var olmayan yöneticileri şöyle uyarıyor: "Olayı sadece arkadaş edinme, boş vakit değerlendirme olarak görmemek gerek. Başarısı ve yararı açık olan sosyal medyayı, iş dünyası bugüne kadar anlamadıysa zaten onlar için üzgünüm." Yalnız uzmanlar, tweet atarken 3 tehlikeli noktaya girmemek gerektiğinin de altını çiziyor. Din, milliyet ve siyaset konularında görüş bildirirken dikkatli olunması gerektiği konusunda uyarıyorlar. Sosyal medya ajansı Dekatlon Buzz Kurucu Ortağı Mesut Karakaş, "Yöneticinin sosyal medyada nasıl bir tarzla yer alacağını netleştirmesi gerekiyor. Paylaşması gereken, gerekmeyen içerikleri nasıl belirleyecek, bu önemli. Yöneticiler için sosyal ağın altın kuralı istikrar" diyor.

HER GÜN TAKİPTELER
Tüm bu artıları Twitter'ı yöneticilerin her gün baktığı bir mecra haline getiriyor. Örneğin İlkim Sancaktaroğlu, Twitter'ı her gün mutlaka izlediğini söylüyor. Aynı şekilde Brightwell Holdings Yönetim Kurulu Başkanı Alphan Manas da, "Her gün mutlaka inceliyorum. Ortalama 15 dakika vakit ayırdığımı söyleyebilirim. Blog haberlerimi ve günlük gelişmelere paralel görüşlerimi tweetTiyorum. Günde ortalama 1-2 tweet atıyorum" diye konuşuyor.
Twitter'a gerektiği kadar zaman ayıramadığını itiraf edenler de var... Virgin Group Başkanı Richard Branson, Twitter'da zaman geçirme konusunda pek iyi olmadiğini açık yüreklilikle dile getiriyor. Yine de Virgin Grubu'nun şirketleriyle ilgili yorumları orada görmekten memnun olduğunu söylüyor ve ekliyor: "Dürüst olmak gerekirse birinin adimi tuvalette ya da kahve yaparken okumasındansa haberler ve bloglarda benden bahsedilmesini daha çok tercih ederim." Selman Bilal da Branson gibi Twitter'a yoğun iş temposu nedeniyle fazla vakit ayıramıyor. Fakat sosyal medyanın günümüz dünyasındaki öneminin oldukça farkında. Bu nedenle özellikle markalarının projelerini takip edebilmek için hesabını her gün kontrol etmeye özen gösteriyor. Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane de Twitter'a gerekli zamanı ayıramamaktan şikayetçi ama "Maillerimi okurken hemen hemen her gün Twitter'a da bir göz atıyorum" diyor. Tuğrul Tekbulut ise bu mecranın takibini daha çok evde akşam saatlerine kaydırmış. Fırsat buldukça evde yarım saat kadar bu mecrayı takip etmeye çalıştığını belirtiyor. Reform Kurumsal Kurucu Ortağı Hilmi Güvenal ise medyadan kişiler, ilginç içerik üretenler ve dergileri takip ettiği Twitter'a ayırdığı vaktin günden güne değiştiğini söylüyor.

YARARI VAR MI?
Türk yöneticiler, Twitter'ın iş ya da kişisel hayatlarına kattığı yararları da yaşayarak görüyor. Örneğin Sancaktaroğlu, "Şirket adına daha çok kişiye birebir ulaşmanın faydasını görüyoruz, çok olumlu geri dönüşler alıyoruz ve önerileri değerlendiriyoruz" diye konuşuyor. Teknosa adına kendi hesabı üzerinden şikayet yönetimi yaptığını anlatan Mehmet Nane ise bu kanalın artısını şöyle özetliyor: "Hesabıma çeşitli tüketici talepleri ve şikayetleri geliyor. Ben bunları birebir çözüyorum. Tüketici ilişkisi negatiften pozitife dönebilirse değeri fazla oluyor. Bu şekilde müşteriyi de daha fazla mutlu ediyoruz." Bu mecrayı sosyal amaçlı kullanmayı seçen Ahmet Şefik Öngün ise Twitter'dan aldığı keyfi şöyle anlatıyor: "Arkadaşlarımdan kim, nerede diye bakıyorum. Benle aynı şehirde olan arkadaşlar çıkıyor. Birbirimizden haberdar oluyoruz. Bu açıdan çok faydalı ve keyifli." Tabii Twitter'ın hayatlarına kattıkları kazanımları görmek için erken olduğunu düşünenler de var. Tuğrul Tekbulut, bu isimlerden biri. "Sosyal ya da iş hayatımda bir faydasını görmedim. Tweet'lerimi de bir yarar gözeterek atmıyorum" diye konuşuyor.~
 Serdar Urçar, Tekbulut'un fikrini paylaşıyor ve "Twitter, tek başına güncelleme fonksiyonuyla Facebook ve Linkedln kadar güçlenecek mi sorusunun yanıtı için biraz daha beklememiz lazım" diyor. Emin Hitay ise kişisel bir katkısını görmese de Twitter'ın genel anlamıyla iş hayatına artısı olduğunu düşünüyor ve "İş hayatında elbette faydalı. Aracısız ve samimi bir şekilde tecrübelerinizi paylaşabileceğiniz bir platform. Hem yaptığınız işi bu kadar insana birinci ağızdan anlatmak, hem de bu hızla geri dönüşünü almak Twitter'ın iş hayatına yaptığı en büyük katkı" diye konuşuyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz