Dijital çağda rekabet etmenin stratejik prensipleri

Bu makalede CEO’ların dijital devrimle ortaya çıkan stratejik meydan okumaya çözüm bulmak için alması gereken 6 kritik karar sunuluyor.

10 AĞUSTOS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Dijital çağda rekabet etmenin stratejik prensipleri


5.karar: Dijital şirketleri ayrı mı tutmalı yoksa onları mevcut dijital olmayan şirketlerle entegre mi etmeli?
Dijital faaliyetleri doğrudan fiziksel işlerle entegre etmek ekstra değer yaratabilir. Örneğin müşterilere çok kanallı kapasiteler sunulabilir veya şirketlerin tedarik ağı zincirleri gibi altyapıları paylaşmaları sağlanabilir.

Ancak geleneksel bir kültürde yetenekleri cezbetmek ve elde tutmak zor olabilir ve ayrıca dijital ile ana şirket liderleri arasında iktidar savaşları çıkması olasılığı da vardır. Üstelik çok kanallı bir stratejinin nasıl tasarlanacağı ve uygulanacağı gibi konularda farklı türden işlerin birbirleriyle çatışan bakış açıları da söz konusudur.

Global bir banka, iş birimlerine tavsiyelerde bulunan ve onlara araçlar yaratmaları konusunda yardımcı olan dijital uzmanlarca grup genelinde kurulmuş bir mükemmellik merkezi aracılığıyla, bu gibi gerilimlere çözüm bulmuştu. Bu dijital ekipler, önünde sonunda bu birimlere entegre edilecek.

Ancak bu ekipler, kritik bir kitleye sahip olmadan ve bir dizi başarıya imza atmadan önce değil. Walmart Mağazaları yeni bir kültürün oluşmasına ve yeni becerilerin ortaya çıkmasına olanak vermek için kendi dijital şirketini genel müdürlük binasının dışında kurmuştu.

İngiliz büyük mağazalar zinciri John Lewis, Buy.com’u satın alarak dijital kapasitelere sahip olmuş ve onu çekirdek işiyle birleştirmeden önce ayrı bir yerde kuluçkaya yatırmıştı. Hem tek başına duran hem de iyi entegre edilmiş dijital organizasyonları kapsayan hibrid yaklaşımlar da mümkündür. Ancak elbette ki geniş iş portföylerine sahip şirketler için...

6.karar: Dijital ajanda sahibi mi olmalı yoksa onu havale mi etmeli?
Dijital ajanda geliştirmek, üst düzey yönetimin çok fazla zamanını ve ilgisini alır. Günümüzde müşteri davranışlarıyla rekabet koşulları çok çabuk değişiyor ve etkili bir dijital strateji için CEO’nun da dahil olabileceği kapsamlı bir çapraz işlevsel orkestrasyon gerekir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.