Gelecek hesapları

Dünyanın en etkin 13 gurusu, yeni trendleri ve bunların Türk iş dünyasına etkilerini değerlendirdi.

1 NİSAN, 20120
Paylaş Tweet Paylaş
Gelecek hesapları
Türkiye açısından da değerlendirdiğimizde Osmanlı İmparatorluğu'ndan bakacak olursak ilişkili olduğu ülkelerle diğer ülkelere nazaran yüzde 300 fazla ticareti oluyor. Ancak bugün Türkiye'nin önünde bir de ciddi zorluk var. Bu, Türkiye'nin hala ihracatta Avrupa Birliği'ne bağımlı olması. Türkiye'nin bir kavşak noktasında olması ve hem Batı hem Doğu'ya yönelebilmesi çok güzel olsa da Batı pazarlarındaki baskı Türkiye için iyi bir haber değil... Türkiye'nin bu mevcut durumla mücadele etmesi gerekiyor."

5- DÜNYAYA UYAN SATIŞ EKİPLERİ
2012'de, tüm bu kaos içinde şirketlerin belki de en geleneksel gücü satış ağını da atlamamak gerekiyor. Dünyanın en güçlü satış gurularından David Mattson, "2012'de satış ekiplerine sürekli yatırım yapılması önemli bir trend" diyor ve şöyle konuşuyor: "Satış ekibinin ayakta kalmak için gerekli becerileri edinmeleri sağlanmalı. Yeni teknolojilerin ve sosyal ağların onları yeni müşteri adaylarıyla nasıl tanıştırabileceğini anlamaları sağlanmalı. Satış ekibinizi sınavdan geçirin. Satış personelinizin sahip olduğu güven onları sürüden ayırır. Çoğu kurum, ekonomik krizlerde felce uğrar. Satış departmanları ekonomik krizi kontrol edemez ama kendi davranış ve tavırlarını kontrol eder. Çalışanlar için günlük bir davranış planı oluşturulursa 2012 yılında sektördeki pazar paylarının arttığını görürsünüz. Ben bu dönemde serbest pazar ekonomisinin toparlanmaya devam edeceğine inanıyorum. Son iki yıldır yavaş yavaş düzeliyoruz. Liderlerimizi ve iş gücümüzü kuvvetlendirerek geleceğe hazırlamalıyız. Benim Türk şirketlerine önerilerim, odaklanmanız gereken, günlük aksiyonlarınız, müşteri ilişkileriniz gibi kontrol edebildiğiniz değişkenler olmalı. Kontrolünüz dışındakilere odaklanıp donup kalmayın. Satış ekibinizi eğitin ve koçluk yapın, ekibiniz olabileceğinin en iyisi olsun. Mevcut müşterileriniz ile ilişkilerinizi geliştirin. Rakipleriniz bu zor zamanlarda müşterilerinizi alıp götürmek isteyecektir. Müşterilerinize rekabette artı hizmetler sunabilirsiniz."

6- GERÇEKÇİ REKLAM ZAMANI
ABD'nin önde gelen reklam ajanslarından Euro RSCG PR'ın dünya CEO'su ve trend avcısı Marian Salzman, reklam alanında daha gerçek, doğal ve şeffaf olmanın geleceğin trendi olacağını vurguluyor ve ekliyor: "2012 ve 2013'te tüketicilere ulaşmada ve etkilemede mobil araçların, internet TV'nin ve sosyal medyanın giderek güçlendiğini göreceğiz. Bugün müşteriler orijinal, gerçek, şeffaf olanın peşinde ve bu istek de reklam dünyasında 'gerçek, doğal olma' akımını getiriyor. Artık gerçek insanlar, gerçek anlar ön planda. Ayrıca reklamlarda daha çok etkileşime ve hatta bazen müşterilerle direkt bağlantıya geçileceğini düşünüyorum. Örneğin Twitter'la zenginleştirilmiş interaktif reklam kampanyaları çoğalacak. Bugün Amerika'da nüfusun yüzde 78'i online yaşıyor. Bu oran Türkiye'de yüzde 44. Ama bu sosyal medyanın Türkiye'de daha az etkin olduğu anlamına gelmiyor, aksine Batı'yı hemen bir adım geriden takiptesiniz. Bunun en iyi örneğini, Van'daki depremle gördük. Bu depremde Twitter ya da Google'ın insan bulma araçları olarak ne kadar aktif kullanıldığını gördük. Bu felaket sosyal medyanın değerini ortaya koydu ve Türk şirketleri de buralarda hikayelerini daha çok anlatır oldu. Türk şirketlerine bu trendlerin ışığında gerçek ve şeffaf olmalarını öneriyorum. En başarılı şirketler, sosyal sorunlarda taraf tutanlar... Mesele sadece müşterilerin hayırsever şirketleri daha çok beğenmeleri değil, bu şekilde iyi kalpli şirketler belli sosyal konuların peşinde koşarak daha geniş bir müşteri ağı ve daha iyi çalışan kalitesine sahip olacakları platforma doğru gidiyor."

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.