Vicdanlı kapitalizm geliyor

İşte BSH’dan Boyner’e, Tetra Pak’dan Toyota’ya Türkiye’de şirketlerin “bilinçli kapitalleşme” çabaları...

1 TEMMUZ, 20130
Paylaş Tweet Paylaş
Vicdanlı kapitalizm geliyor


Tetra Pak yönetimi de 10 yıl sonra, kullanılan içecek kartonları için global geri dönüşüm oranını ikiye katlayarak yüzde 40’a çıkarmayı hedefliyor. Tetra Pak Büyük Ortadoğu Bölgesi Geri Dönüşüm Teknik Yöneticisi ve Tetra Pak Türkiye ve Kafkaslar Çevre Müdürü Ferid Ekmekçioğlu, “Dünyada 2011 yılında çevresel mükemmellik sağlamak için iddialı bir 10 yıllık hedef belirledik” diye konuşuyor. Boyner Holding Yönetim Kurulu Üyesi Ümit Boyner de bilinçli lider örneklerinden bir olarak gösteriliyor. Boyner, bilinçli kapitalizmin kendileri için sürdürülebilir iş modelleri yaratmak ve bunları hayata geçirmek anlamına geldiğini söylüyor ve ekliyor:

“Üretim, operasyon ve hizmetlerimizin sosyal ve çevresel risk analizlerini yapıyoruz. Bu bağlamda çalışan, tüketici hakları, çalışan ve müşteri sağlığı ve ürün güvenliği, enerji ve su ayak izlerimizin hesaplanması bizim işimizde öncelikli konular arasında yer alıyor. Bunu yaşamın sürdürülebilirliği kadar işimizin sürdürülebilirliği için de gerekli görüyoruz.”

TOPLUMA DOKUNMAK ÖNEMLİ
Bilinçli kapitalizmde şirketler, operasyonları sırasında çevre ve toplum yararına duyarlı hareket ediyor. Mesela Tesco Kipa, çalışma saatlerine toplum hizmetini dahil eden ilk perakendeci. Ayrıca markanın Türkiye genelinde doğal enerji kaynaklarının kullanımına ağırlık verdiği 29 çevre dostu mağazası var.

Toyota ise Türkiye’nin de içinde bulunduğu 7 Avrupa ülkesindeki üretim tesislerinde güneş ve rüzgar enerjisi kullanımının yanı sıra üretim sırasında oluşan atık suyun işlenerek üretimde tekrar kullanılması faaliyetlere öncülük yapıyor. BSH, hem “Zeolit ve I-DOS” gibi enerji dostu teknolojilerle ürünlerinde enerji tasarrufuna öncelik veriyor hem de “Profilo Eğitim Timleri”yle Türkiye’nin dört bir yanında ev hanımlarına elektrikli aletlerin doğru kullanımını öğretiyor.

Çevreci anlayışıyla dört yeni geri dönüştürülebilir karton ambalajını 2012 yılında piyasaya sunan Tetra Pak, şeker kamışı türevlerinden üretilen yeni kapaklarıyla tamamen yenilenebilir malzemeden üretilen paketleme ürünleri sunuyor. Tesco Kipa da evrene duyarlı bir anlayışla hem organik hem çevre dostu ürün gamını artırıyor. Bilim İlaç, karbon nötrleme konusunda uzman bir kuruluş olan Myclimate ile işbirliği yaparak 2011’den beri karbon salımını azaltmaya başladı. DHL Express Türkiye de karbon ayak izini 2020’ye kadar yüzde 30 azaltma hedefiyle filosuna, binalarına ve operasyon malzemelerine yatırım yapıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.