Liderler, Dijital Bankacılık Zirvesi'nde!

Capital ve Ekonomist dergilerinin öncülüğünde düzenlenen CEO Club buluşmaları kapsamında Dijital Bankacılık Zirvesi gerçekleştirildi.

21.04.2015 11:58:330
Paylaş Tweet Paylaş
Liderler, Dijital Bankacılık Zirvesi'nde!
Vodafone Türkiye'nin ana sponsorluğunda, Capital ve Ekonomist dergilerinin öncülüğünde düzenlenen CEO Club buluşmaları kapsamında Dijital Bankacılık Zirvesi gerçekleştirildi.

YÜZDE 51'LİK KISIM SİSTEMİN DIŞINDA

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, yaptığı konuşmada Vodafone Türkiye olarak dijital dönüşümün en önemli aşamalarından birinin günlük hayatın içinde sıklıkla yer alan ödeme sistemlerinin dijitalleşmesi olduğunu söyledi. 

Türkiye'ye bakıldığında yetişkin nüfusun yüzde 51'inin bankacılık sisteminin dışında olduğunun görüldüğünü ifade eden Aksoy, şunları kaydetti: "Sıradan bir iletişim aygıtının altyapısı olmaktan çıkarak 'bağlantılı' hayatın yollarını açan mobil iletişim ise bugün yüzde 90'ın üzerinde nüfus penetrasyonuyla Türkiye'de yaklaşık 72 milyon aboneli bir ekosistem. Dolayısıyla bankacılık hizmetlerini bireylere ulaştırmakta yükselen temas noktası olan mobil iletişim, birçok fırsatı beraberinde getiriyor. Finans hizmetlerinin tabana yayılması ortak hedefiyle, Türkiye'de mobil ödemelerin yaygınlaşması ve bankacılık hizmetlerinin herkesin erişimine sunulması için tüm bankaları iş ortağımız olarak görüyoruz. Vodafone olarak dünyadaki tecrübelerimizle dijitalleşen bankacılık hizmetlerinden herkesin faydalanmasını sağlayarak ülkemizin dijital dönüşüm sürecine ivme katmak için faaliyetlerimizi sürdüreceğiz."

'BİZ DE TEKNOLOJİ İŞİNİ YAPAMAYIZ'

Türk Ekonomi Bankası (TEB) Genel Müdürü Ümit Leblebici, bankaların yatay olarak gidebileceği yerlerin sınırlı olduğunu ancak dikeyde büyüyebileceklerini belirterek, "Dikey büyüme ile kastettiğim şu; gelişen dünyada dijital altyapı kaçınılmaz. Zaman daha kıymetli hale gelmiş durumda. Dijital bankacılıkta yeni bir karakter olan CEPTETEB'i yaratırken birçok alanda kolaylaştırmaya gittik" diye konuştu.

Büyük şehirlerde insanların hayatlarının kolay olmadığına dikkati çeken Leblebici, burada hayatı kolaylaştıracak bir altyapıya ihtiyaç olduğunu ve dijitale daha fazla ağırlık vermek gerektiğini söyledi.  

Stratejilerini bunun üzerine kurduklarını anlatan Leblebici, "Biz mobil bankacılığa inanıyoruz. CEPTETEB dediğimizde de bunu ortaya koyuyoruz. Stratejimiz gayet başarılı. Lansmanını yaptığımız şubat ayından beri 40 bin yeni müşteri geldi. Şu anda Türkiye'deki en iyi platformlardan biri diyebilirim. Çünkü kullanan müşteri sayısı 300 bine ulaştı ve aktif müşterilere oranına bakıldığında bu rakam bizi herhalde en iyi bankalardan biri haline getirdi diye düşünüyorum. Demek ki buna ihtiyaç varmış ve bizim gittiğimiz müşteri kesimi doğru bir kesimmiş" dedi.

Türkiye'de sadece gençlerin mobil kullandığı yorumuna katılmadığını belirten Leblebici, Türkiye'de basit olan her şeyi herkesin kullandığını dile getirdi. "Türkiye'de bankacılık dışı nüfusun çok fazla olduğu ve bunlara ulaşılması gerektiği" değerlendirmelerini de yanlış bulduğunu aktaran Leblebici, "20 milyonun üzerinde öğrenci var. Zaten o öğrenci kısmına gidebilmeniz çok sınırlı. Bir de ileri yaşta bir grup var. Geriye kalan kitlenin de neredeyse yüzde 80-85'i bankacılık sistemi içinde. Ama şu var; bunlar sistemin içine giriyorlar ve çıkıyorlar. Yani stabil değil. O zaman onun üzerine bir strateji geliştirmeniz lazım" ifadelerini kullandı. 

Leblebici, Türkiye bankacılık sistemi ile ilgili karamsarlığa gerek olunmadığını belirterek, "Türk bankacılık sektörünün altyapısı Avrupa ile kıyaslandığında, ben BNP içinde de bakıyorum tartışmasız en iyilerden birisiyiz. 'Teknoloji şirketleri bankacılık hizmeti yapacaklar daha sonra bankalarda teknoloji şirketleri olacak' sözlerini duyuyoruz. Lütfen yapsınlar diyorum. Bu kadar regülasyonla teknoloji şirketleri başarabiliyorlarsa çok memnun oluruz. Bunun olabileceğini de zannetmiyorum. O nedenle bu iş birliği olacak demektir. Teknoloji şirketleri bankacılık yapamaz biz de teknoloji işini yapamayız. Burada mükemmel iş birliği olacaktır" diye konuştu.

'BANKACILIK SAYESİNDE EKONOMİ GELİŞTİ'
Türk bankacılık sistemine yatırım yapanlara teşekkür eden Leblebici, Türk bankacılık sistemi sayesinde ekonominin geliştiğini vurguladı. Banco Bilbao Vizcaya Argentaria (BBVA) Global Ödeme Sistemlerinden Sorumlu Başkanı Mehmet Sezgin, bugün en pahalı yatırımlardan birisinin yeni bir çip fabrikası kurmak olduğunu belirterek, "Bunun maliyeti 7 milyar dolar. Bugün nükleer santral, rafineri de daha ucuz. Türkiye belli yerlerde bilgi üretimini ıskalamıştır" dedi.


Sezgin, Türkiye'nin ödeme sistemlerinde iyi bir noktaya ulaştığına dikkati çekti. Türkiye'nin akıllı telefon penetrasyonunun yüzde 45 düzeyinde olduğu bilgisini veren Sezgin, yıl sonunda yüzde 50'yi geçeceğini, 3G'den 4G'ye geçildiğinde de gelecek yıldan sonra uygulama (aplikasyon) çılgınlığı başlayacağını ve Türk yazılımcıların bunu yazma marifetine de sahip olduğunu vurguladı. 

"Yeni nesil ücret ödeyerek içeriklere ulaşmayı kabul etmiyor. Bu bankacılık sektöründe bazı işlemlerin ücretsiz yapılması şeklinde ortaya çıkıyor. Bunu aşmak için neler yapılmalı veya gerçekten ücretsiz mi yapılmalı?" şeklindeki soruya Sezgin, şöyle cevap verdi: "Dünyada para transferini hemen gerçekleştiren çok ülke olduğu zannediliyor. Ancak, bunu Türkiye'den başka yapan ülke görmedim. İspanya'da 2 günde, ABD'de 4 günde, İngiltere'de 2 gün para gönderilebiliyor. Tüketicilerin içinde yaşadığı şartlara kolay alıştı. Bütün bankaların en çok konuştuğu konu 'Biz nasıl yaparız da paramızı bir bankadan diğer bir bankaya gerçek zamanlı gönderebiliriz". Türkiye'de bunlar yapıldı edildi ve bunları çok doğal kabul ediyoruz. Arkasında gerçekten bir emek varsa o hizmetin bir karşılığı olacaktır. Gerçek zamanlı olarak bir bankadan diğer bankaya para gönderebiliyorsam ve bunu saniyesinde görebiliyorsanız, bu işlemi cep telefonundan bile yapabiliyorsanız bunun arkasında bir emek vardır. Bunun da karşılığı ödenecektir."

'TÜKETİM AYAĞI DAHA YOĞUN'

Türkiye Bilişim Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Faruk Eczacıbaşı ise, Türkiye'nin dijitalleşme konusunda dünyada orta bantta bir yerlerde bulunduğunu ve aslında tüketim ayağının çok daha yoğun olduğunu söyledi. Bu alanda üretime yönelik ekonominin yaratılamadığına işaret eden Eczacıbaşı, "Burada politika, bürokrasi, özel sektör ve sivil toplum kurumlarının bir arada çalıştığı bir stratejinin oluşması gerekiyor. Her ne kadar strateji çalışmaları çok güzel ve üst üste yapıldıysa da bu konuda bir el birliği ile çalışamamanın eksikliğini çok hissediyoruz" dedi.

Accenture Finansal Hizmetler Sektör Lideri ve Yönetici Ortağı Dilnişin Bayel'in moderatörlüğünde düzenlenen panelde, Intel Türkiye Genel Müdürü Burak Aydın ve Cisco Türkiye Genel Müdürü Cenk Kıvılcım da konuşma yaptı.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz