Çeşitlilik ne getirdi

Kurumsal Sosyal Sorumluluk Araştırmamızın sonuçları...

18.03.2016 16:26:530
Paylaş Tweet Paylaş
Çeşitlilik ne getirdi
KSS HEM BEKLENTİ HEM İHTİYAÇ
FULYA DURMUŞ / GFK CONSUMER EXPERIENCES GENEL MÜDÜRÜ
HALKIN SÖYLEDİKLERİ

Kurumsal sosyal sorumluluk tanımı yapanların oranında bu yıl da artış görüyoruz. KSS’yi sadece “kurumların yaptığı yardımlar” olarak görenlerin oranı azaldı. “Kurumların toplumsal sorunlarla ilgili yaptığı faaliyetler” tanımlamasını yapanlarda artış oldu. Bulgulara göre her 4 kişiden 3’ü şirketlerin KSS alanında sorumlulukları olduğunu düşünüyor. Geçtiğimiz yıl halkın yüzde 48’i yapılanları yeterli bulduğunu belirtirken bu yıl oran yüzde 39’a geriledi.
ÇEVRE, SAĞLIĞI GEÇTİ
Yatırım yapılması beklenen alanların başında her yıl eğitim ve sağlık gelirken, bu yıl ilk sırada eğitim ikinci sırada ise çevre ve doğanın korunmasına destek verilmesi geldi. Sağlık 3’üncü sırada, aile içi şiddet ve kadın-çocuk haklarıyla ilgili projelere yatırım yapılması ise 4’üncü sırada yer aldı.
İŞ DÜNYASI NE DİYOR?
Araştırmaya katılan beyaz yakalıların yarısı şirketlerinde 2015 yılında yeni bir KSS projesi başlatıldığını belirtiyor. Kurumlarında KSS projeleri için bütçenin artırıldığını belirtenlerin oranı bu yıl yüzde 33,5’e geriledi. Ancak iş dünyasının KSS alanındaki faaliyetleri sadece yüzde 13’lük bir kesim tarafından yeterli bulunuyor. Halktan farklı olarak iş dünyası eğitim, çevre projeleri ve aile içi şiddetten sonra, sanat ve kültürel faaliyetlerin desteklenmesine katkı sağlanması gerektiğini düşünüyor.

ARAŞTIRMA NASIL YAPILDI? 

* İki ayaklı araştırmanın iş dünyasına dönük kısmında, GfK Türkiye online araştırma tekniğini kullandı. 
* GfK Türkiye veri tabanında yer alan profesyonellere araştırma linki iletildi. 06.01.2016- 20.01.2016 tarihleri arasında 316 kişiden bilgi alındı. 
* İş dünyası anketine katılanların yüzde 23,4’ü genel müdür ve genel müdür yardımcısı, yüzde 11,4’ü pazarlama müdürü, geriye kalan kesim ise farklı departmanlarda müdür seviyesinde çalışan kişilerden oluştu. 
* İş dünyası anketine katılanların yüzde 14,6’sı hızlı tüketim ürünleri, yüzde 10,4’ü bankacılık ve finans, yüzde 10,4’ü otomotiv, yüzde 7,9’u üretim, yüzde 6’sı enerji ve kalanı da diğer sektörlerde görev yapıyor. 
* Araştırmanın halk geneline yönelik bölümü, 09.01.2015- 10.01.2016 tarihleri arasında yüz yüze omnibus çalışmaları kapsamında gerçekleştirildi. 
 *Halk araştırmasında 15 ilde, hanelerde, 15 yaş üstü yaş grubunda 1.236 kadın ve erkek katılımcıyla “yüz yüze anket tekniği” kullanıldı. 
* Bu araştırmaya katılanların yüzde 50’si erkek, yüzde 50’si kadınlardan oluştu. 
* Araştırmada görüşülen 1.236 kişinin yüzde 39,7’si ilkokul, yüzde 24,8’i lise, yüzde 22,3’ü ortaokul, yüzde 9,6’sı üniversite ve yüzde 3,1’i önlisans mezunu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz