Pazarlama

EN BAŞARILI 30 PAZARLAMA YÖNETİCİSİ
Pazarlama

EN BAŞARILI 30 PAZARLAMA YÖNETİCİSİ

Capital, 16 yıldır “Türkiye’nin En Başarılı 30 Pazarlama Yöneticisi” araştırmasını gerçekleştiriyor...

14 ŞUBAT, 2017

CMO'LARIN ÖNCELİK LİSTESİ
Pazarlama

CMO'LARIN ÖNCELİK LİSTESİ

Capital 157 CMO’nun katılımıyla kapsamlı bir anket gerçekleştirdi. İşte sonuçları...

24 EKİM, 2016

AYNI STRATEJİYLE NASIL BÜYÜDÜLER?
Pazarlama

AYNI STRATEJİYLE NASIL BÜYÜDÜLER?

Bazı şirketler için strateji her yeni gelen CEO ve hatta pazardaki her yeni dinamikle ile değişen bir yapıya sahip. ..

24 EKİM, 2016

GLOBAL SİNERJİYLE YENİLİKLER GETİRECEĞİZ
Pazarlama

GLOBAL SİNERJİYLE YENİLİKLER GETİRECEĞİZ

Lale Saral Develioğlu, 2016’nın global sinerjilerin meyvelerini görecekleri bir yıl olacağını düşünüyor.

16 ŞUBAT, 2016

YENİ NESİL CMO DÖNEMİ
Pazarlama

YENİ NESİL CMO DÖNEMİ

“Türkiye’nin En Başarılı 30 Pazarlama Yöneticisi” araştırması...

15 ŞUBAT, 2016

TÜRKİYE, KÖRFEZ SERMAYESİNİN RADARINDA
Pazarlama

TÜRKİYE, KÖRFEZ SERMAYESİNİN RADARINDA

Körfez sermayesi, 1 Kasım seçimlerinin ardından Türkiye'yi tekrar radarına aldı.

2 KASIM, 2015

KAÇ KEZ DOKUNMALI?
Pazarlama

KAÇ KEZ DOKUNMALI?

Günümüzde müşteriyle temas kurulabilecek kanal sayısı artmış durumda. Şirketlerin sadece satış noktasında, radyo, televizyon ve gazete reklamlarıyla değil Facebook, Twitter gibi sosyal mecralar üzerinden de müşteriye dokunabilmeleri mümkün. Hazır giyim markası Defacto 11 kanaldan ayda 468 kez müşterileriyle iletişime geçerken, Yıldız Holding’in markaları 6 kanaldan 1.200 kez tüketiciye dokunuyor. Migros 4 kanaldan ayda 810, Carrefour 3 kanaldan 180 kez müşterileriyle temas ediyor. Artık markalar sağlam bir stratejik çerçeve içinde geleneksel kanalların yanında sosyal mecralar üzerinden de tüketiciye dokunuyor, onlara kendilerini hatırlatıyor, hikayelerini anlatıyorlar. Böylece müşteri nezdinde istedikleri algıyı yaratabiliyor ve onların hem cüzdanlarında hem gönüllerinde daha fazla yer tutmak için çalışıyorlar.

22 EYLÜL, 2015

YENİ NESİL MARKA DÖNEMİ
Pazarlama

YENİ NESİL MARKA DÖNEMİ

Aslında marka ismi bulmak her şirket için sancılı bir süreç. Bir anlamda “çocuğuna isim vermek” gibi. Oysa geçmişte çok daha kolaydı. Bundan 40-50 yıl önce yapılan iş veya kurucuların isimleri bile bir “marka adı” yaratmak için yeterliydi. Zamanla yöntem ve yaklaşım tamamen değişti. Hatta marka ismi bulmak ayrı bir uzmanlık alanına dönüşmüş durumda. Kullanılan harf sayısından telaffuza, akılda kalıcılıktan kelimenin başka dillerdeki anlamına kadar onlarca kriter göz önüne alınıyor. Üstelik uzmanlara göre gelecekte bu iş giderek daha da zorlaşacak

21 AĞUSTOS, 2015

ALAN MÜŞTERİ HESAPLARI!
Pazarlama

ALAN MÜŞTERİ HESAPLARI!

Bugün bir otomobil galerisine ve teknoloji markete giren her 100 müşteriden yaklaşık 20’si satın alma yapıyor... Mobilyada ise bu oran 30’u buluyor. Hazır giyimde 15’te kalırken, ayakkabıda 7-8 civarında. Oysa 5 yıl önce bu rakamlar çok daha düşüktü. “Alan müşteri” oranı, otomobilde yüzde 10-12, hazır giyimde yüzde 11, ayakkabıda ise yüzde 8 düzeyindeydi. Artış trendinin ardında önemli dinamikler var. İnternet kullanımının artması, kampanyalar ve tüketicinin bilinçlenmesi bu faktörlerden bazıları.

18 AĞUSTOS, 2015

MUTSUZLUK STRATEJİLERİ
Pazarlama

MUTSUZLUK STRATEJİLERİ

Eskiden müşteriler, yaşadıkları pozitif deneyimleri 15, kötü deneyimleri ise 24 kişiyle paylaşıyorlardı. Sosyal medyadaki paylaşım trafiğiyle bugün özellikle küresel şirketler hakkındaki olumsuz yorumlar 500 milyon kişiye hızla ulaşıyor. Şirketler de yaşanan negatif durumları fırsata çevirmeye çalışıyorlar. Uzmanlara göre yeni dönemde müşterileri mutlu etmenin yolu hızlı karar almaktan, onları şaşırtmaktan ve beklemediği hizmetleri onlara sunmaktan geçiyor. Capital, Türkiye’nin müşteri memnuniyetinde başarılı şirketlerinin mutsuz müşterilerini nasıl mutlu ettiklerini araştırdı.

21 TEMMUZ, 2015

"TÜRK MARKALARI ÇOK BAŞARILI, AMA GLOBAL DEĞİL"
Pazarlama

"TÜRK MARKALARI ÇOK BAŞARILI, AMA GLOBAL DEĞİL"

Diesel'in yaratıcısı Goldschmied, başarılı Türk markaları olduğunu ancak çoğunun alt seviyelerinde kaldığını söyledi.

17 TEMMUZ, 2015

UNİLEVER YARIŞ ARABASINA NASIL DÖNÜŞTÜ?
Pazarlama

UNİLEVER YARIŞ ARABASINA NASIL DÖNÜŞTÜ?

Unilever’in inovasyon çalışmalarını yöneten Berger, şirketin normal bir arabadan yarış arabasına dönüştüğünü söylüyor.

17 TEMMUZ, 2015

DİKEYE DÖNEN HIZLI BÜYÜYOR
Pazarlama

DİKEYE DÖNEN HIZLI BÜYÜYOR

Türkiye’de birçok şirket dikey büyüme yöntemi ile sektöründe sarsılmaz bir yer edinirken büyümede de rakip tanımıyor.

17 TEMMUZ, 2015

TUNCAY ÖZİLHAN’DAN GENÇLİK SIRLARI
Pazarlama

TUNCAY ÖZİLHAN’DAN GENÇLİK SIRLARI

Özilhan'ın liderliği, diğer yöneticilere ve şirket geneline gençlik ve canlılık aşılıyor.

17 TEMMUZ, 2015

UNILEVER, İÇ DÜNYASINI GENÇLERE AÇIYOR
Pazarlama

UNILEVER, İÇ DÜNYASINI GENÇLERE AÇIYOR

www.discoverunileverturkey.com, öğrencilere şirket çalışanları hakkında bilgi edinme fırsatı sunuyor.

17 TEMMUZ, 2015