Babası Celal Aras gibi 200 yıllık, uzun ömürlü bir şirket kurmayı arzu ettiğini söyleyen Aras Holding Yönetim Kurulu Başkanı Barış Baran Aras, “Hayalim lojistiğin en büyüğü olmak” diyor.
Yıldız Holding, Mehmet Tütüncü’nün CEO’luğun yanı sıra yönetim kurulu başkanlığını üstlenmesiyle yeni bir döneme adım attı. Grup, finansal disiplin, kârlı büyüme ve stratejik odaklanma temelinde yeniden yapılanıyor.
Hayat Kimya, içinde bulunduğu kategorilerin hemen hemen hepsinde lider. 8 ay önce Türkiye genel müdürlüğü görevine getirilen Çetin Murat, şirketin içinde yetişmiş bir yönetici.
Türkiye’de “satış var, tahsilat yok” döneminin faturası büyüyor. Hızlı tüketimde vadeler 2021’de ortalama 45–60 gün bandından 2025’te 60–95 güne çıktı. Dayanıklı tüketim ürünlerinde 75–90 günden 110–120 güne uzayan rekor süreler mevcut. Vadede zincir market ve büyük perakendeci baskısı KOBİ’leri köşeye sıkıştırıyor.
Prof. Helene Rey uluslararası finansın en etkili isimlerinden biri. Görüşleri ise yeni dönem para piyasalarıyla ilgili pek çok soruna ışık tutuyor. Ona göre parasal güç artık sadece faiz ve rezervlerden değil dijital ağların kontrolünden geçiyor.
Amerika’daki üretim yatırımlarıyla pazardaki konumunu güçlendiren Borusan Boru, Türkiye operasyonlarını ise dijital dönüşüm, Ar-Ge ve insan kaynağıyla stratejik merkez olarak konumlandırıyor.
Bankacılıkta sorunlu alacaklar tırmandıkça varlık yönetim şirketleri hız kazanıyor. 2025’in ilk yarısında bankaların sattığı anapara yüzde 70 artarak 25 milyar TL’ye dayandı. Yüzde 27 payla pazarın lideri Gelecek Varlık’ın genel müdürü Sezin Ünlüdoğan, ana para satışlarında bireysel segmentin yüzde 80 ile 10 yılın zirvesine çıktığını belirtiyor ve “Yıl sonunda yüzde 70-80 bandı korunur” diye konuşuyor.
Üretim sektörlerinde sıkışıklık alarm veriyor. Beyaz eşyada iç satışlarda yüzde 8, ihracatta yüzde 5 düşüş söz konusu. Tekstilde kapasite kaybı yüzde 25’e ulaşmış durumda. Hazır giyim ihracatı yüzde 6,5, AVM’lerde ziyaretçi sayısı yüzde 2 geriledi. Ambalajda ihracat fiyatı yüzde 1,9 azaldı. Kimyada tedarik sorunları, lojistikte regülasyonlar, mobilyada konkordato dalgası sektörleri zorluyor. Ortaya çıkan tablo, bilançolarda bozulma, yatırımlarda erteleme ve ihracatta gerilemeye neden oluyor.
Şölen’de 3. kuşağı temsil eden CEO Erdoğan Çoban, görevinin üçüncü yılında şirketi yüzde 30 büyüterek 580 milyon dolar ciroya taşıdı. Şimdi 100 milyon Euro’luk yatırımla kapasite artışı ve 500 kişilik istihdam planlıyor. Çoban, “2025’te depara kalkıyoruz, 2026’ya büyük bir sıçramayla gireceğiz. Hedefim Türkiye’den dünya markası çıkarmak” diyor.
Bir zamanlar önceliği Türkiye’de hızla büyümek ve metrekareleri artırmak olan Koton, bugün rotasını yurt dışına çevirdi. Fiziksel mağazalardan çok e-ticaret üzerinden globalleşmeye odaklanan marka, Hindistan ve Amerika’yı büyüme vizyonunun kritik eşiği olarak görüyor.
Kibar Holding, 2024’te yakaladığı 8,1 milyar dolarlık kombine ciro ve 100’den fazla ülkeye yaptığı 3 milyar 260 milyon dolarlık ihracatla globalleşme yolunda hız kesmedi. Avrupa ve ABD’de yeni tesis yatırımlarını gündemine alan grup, 40’tan fazla yapay zeka projesi ve 200 milyon doları aşan dijitalleşme yatırımıyla geleceğe hazırlanıyor.
Saint-Gobain SEMEA CEO’su Thierry Bernard ve Türkiye CEO’su Aykut Aydoğan, şirketin düşük karbonlu üretim vizyonunu ve Türkiye’nin bu dönüşümdeki stratejik rolünü Capital'e anlattı.
Zorlu Enerji’nin yeni CEO’su Elif Yener, doğal gazdan çıkışın ardından yatırımları hızlandırdıklarını belirtiyor. Bu yıl yaklaşık 6 milyar TL ile geçen yılın iki katı yatırım yaptıklarını ve tümünü kendi kaynaklarıyla finanse ettiklerini söyleyen Yener, “Şu anda tamamen organik büyüyoruz” diyor.
SYS Grup Genel Müdürü C. Utku Aral, “Kurumsal dönüşüm ve ileri teknoloji vizyonuyla Türkiye’nin savunma sanayiinde küresel yükselişinin en başarılı örneklerinden biri olma yolunda ilerliyoruz” diyor. Aral, teknolojiyi yalnızca üretimde değil organizasyon yapısının her katmanında kaldıraç olarak kullandıklarını vurguluyor.
Üşenmez Holding’in departman mağazacılığı markası Taşpınar, 61 şube ve toplam 350 bin metrekareyi aşan büyüklüğe sahip. Ankara, İç Anadolu ve en son İstanbul’da yatırımlar yapıyor. Üşenmez Holding Perakende Grup Başkanı Ramazan Üşenmez, “Ankara ve çevresindeki başarımızı artık İstanbul’a taşıyoruz. Türkiye çapında bir perakende gücüne dönüşme yolculuğunda sağlam adımlarla ilerliyoruz” diyor.