Garanti şubelerinde dijital dönüşüm

Garanti Bankası’nın hizmet yapısından, iş yapış şekline ve şubelerin tasarımına kadar her alanda yeni teknolojileri entegre ettiği proje ile tüm şubeler, “dijitalleşme” ekseninde değişiyor.

15 KASIM, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
Garanti şubelerinde dijital dönüşüm

Türk bankacılık sektöründe de yeni bir dönemi ifade eden Garanti şubelerinin dijital dönüşüm konseptini I-AM geliştirdi. Proje kapsamında bugüne kadar 50’den fazla şube dönüşümü tamamlanırken, tüm şubelerin hızlı bir şekilde yeni yapıda hizmet vermesinin sağlanması hedefleniyor.

Garanti Bankası’yla yaklaşık 10 yıldır yürüttüğü tüm şube ve dijital dönüşüm süreçlerinde, farklı projelerde işbirliği yapan I-AM, şubelerin dijital dönüşüm konseptini “müşterilerin sıra beklerken bile şubeyle, bankayla, markayla etkileşim kurabilecekleri, bunu da bir yandan dijital araçlarla, diğer yandan bulundukları mekanın kendilerini iyi hissetmelerini sağlayacağı bir ortam oluşturulması” ana teması üzerine kurguladı.

Dijital hizmet 

Dijitalleşmenin getirdiği hız ve kolaylıkların Garanti Bankası şubelerinde en üst seviyede sunulduğu yeni hizmet modelinde para yatırma, fatura ödeme gibi basit işlemler için müşterileri beklemeden dijital kanallarla yönlendirirken; daha karmaşık bankacılık ürün ve hizmetleri için müşteriyle daha yakından ilgilenilebilen kurguyu destekleyen bir tasarıma odaklanıldı. Bu kapsamda I-AM; şubelerde girişten itibaren, müşterinin çok iyi konumlanmış bir sıramatik sistemi ile tanındığı bir kurgu tasarladı. Garanti Bankası müşterisi olsun ya da olmasın mutlaka sıramatik’ten numara almasını sağlamak için sıramatik cihazı aydınlatma ve zemin grafiği ile vurgulanarak öne çıkarıldı. Bu tasarım yeni sistemde bankaya, kendi müşterisini sıramatik’ten sıra aldığı andan itibaren tanımasını ve hizmet almaya gittiği çalışanın karşısına geçtiğinde kendisini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini bilen bir çalışan tarafından karşılanmasını sağladı.

Yeni servis modelinde gişe banko düzeni kaldırıldı. I-AM bu kapsamda, her müşterinin, tek noktadan oturarak hizmet alacağı ve çalışanın müşteri ihtiyaçlarına daha verimli yanıt vererek banka ürün ve hizmetleriyle ilgili de daha detaylı bilgilendirme yapabileceği bir tasarım kurgusu ortaya koydu. Müşteri masalarına entegre edilen ve hem fiziksel hem de dijital tasarımı I-AM tarafından gerçekleştirilen tablet ekranları ise bir yandan onay ekranı olarak kullanılırken, diğer yandan müşteriyi tanıyıp ona doğru içerikte reklam ve kampanyaların gösterildiği bir ekran olarak kurgulandı.

Internet bankacılığı

Ekranın tasarımında müşterinin tedirgin olmayacağı ve daha rahat etkileşim kurabileceği bir kurgu yaratılarak, bu sayede müşteri temsilcisinin masası, daha önce hiçbir şekilde dijital bankacılık ile teması olmayan müşteriye dijitali tanıtabilecek bir merkez haline geldi. Tabletler, internet bankacılığı kullanmayan müşterilere bu hizmetin ilk tanıtıldığı ve kullanımının öğretildiği bir araç olarak da konumlandı.

Yeni konseptte, halen 5,6 milyon kullanıcın aktif olarak kullandığı dijital kanalları tüm Garanti Bankası şubelerindeki müşterilere daha iyi anlatmak ve kolaylıklarını göstermek amacıyla ‘dijital yönlendirme sorumluları’ hizmet sistemine dahil edildi.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz