Müşterilerimizin maliyetini düşünerek iş yapıyoruz

Türkiye’deki denim ihracatının yüzde 5’ini tek başına yapıyor.

1.10.2009 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Müşterilerimizin maliyetini düşünerek iş yapıyoruz
Özak Tekstil, 24 yıldır denim üretiyor. Türkiye’deki diğer tekstilciler gibi benzer aşamalardan geçti. Küçük atölyelerde faaliyete başladı. 90’larda ihracatla tanıştı. İlk dönem bavul ticareti ile yürüyen ihracatı zaman içinde büyüdü. 2000’li yıllarda ise Özak, dünya markalarının en önemli iş ortaklarından biri haline geldi. Bugün şirket üretiminin yüzde 99’unu Ripley, D&G, Armani, Calvin Klein, Guess ve Zara’nın da aralarında olduğu 25 dev marka için gerçekleştiriyor. Türkiye’deki denim ihracatının yüzde 5’ini tek başına yapıyor. Yılda 110 milyon dolarlık ciro elde ediyor.

Özak Tekstil’in patronu Ahmet Akbalık, bu noktaya rekabetle birlikte iş modellerini geliştirerek geldiklerini kaydediyor. Fasonda çok farklı bir döneme geçtiklerini belirten Akbalık, “Geçmişten gelen üretici mantığıyla hareket etmiyoruz. Üretim ve tasarımının yanında lojistik hizmeti de veriyoruz. Şu anda yapmış olduğumuz işle markayız. Bu durumda kimse bizi, Uzakdoğu’daki üretici ile aynı kefeye koymuyor. Çünkü onlar, 50 dolara insan çalıştırırken biz ortalama 1.500 dolara personel çalıştırıyoruz. Sadece tasarım bölümümüzde 130 kişi var. Verdiğimiz hizmet, yalnız üretim olsa bize gelmeleri için neden olmazdı” diye konuşuyor.

Kendi markasını yaratmayı şimdilik düşünmediğini belirten Akbalık, üretimden zarar görebileceği için yurtiçinde marka oluşturma girişiminde bulunmadığını söylüyor. “Ortalama fiyatlara baktığımızda, Türkiye’deki birçok perakende satış yapan şirketten daha çok kazanıyoruz. Ben 100 liraya satıyorsam perakendede 80 liraya satıyorlar. Çünkü bizim ürettiğimiz ürünün hem katma değeri yüksek hem alıcısı çok” diyor.
Şartlar zorlaştıkça Özak, kendisini yeniden konumlandırmaya devam ediyor. Son olarak lojistiği iş modellerine eklediklerini kaydeden Akbalık, bunu neden yaptıklarını da şöyle anlatıyor:

“Örneğin bir markanın 300 satış noktası var. Biz buradan malı toplu olarak göndermiyor, 300 satış noktasına bizzat dağıtımını yapıyoruz. Böylece müşterilerimizin maliyetini düşürüyoruz. Yarın öbür gün daha başka kavramlar da iş modelimize eklenebilir. Çünkü müşterinin karşısında vazgeçilmezi oynamak zorundayız.”

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz