Uygulamanıza böyle başlayın

Kendi fikrinizi mutfak masasından ana akım pazarlara taşımanızda yardımcı olabilecek birkaç ipucu...

1.09.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Uygulamanıza böyle başlayın
Apple'ın ilk i-Phone'u piyasaya sürmesinin ardından sadece 6 yıl geçti. Ancak bu kısacık zaman diliminde bu cihazla onun üzerindeki uygulamalar bizim dünya ve birbirimizle olan etkileşimimizi baştan aşağıya dönüştürmeyi başardı. Bu değişiklikler halen sürüyor: 2013 Mayıs ayı itibarıyla ayda 2 milyarın üzerinde yükleme hızıyla Apple'ın App Store'undan yüklenen 50 milyardan fazla uygulamayla uygulama geliştirme işi harikulade bir hızda büyüyor; Android cep telefonlarında da Google Play aracılığıyla benzer bir indirme rakamı yakalanmış durumda. i-Phone'un ilk piyasaya sürüldüğü günden bu yana Apple bu uygulama geliştiricilerine 10 milyar dolar ödedi.

Bu yıl kendi yazdığı uygulamanın satışlarıyla manşetlere çıkan genç girişimcilerden biri, haber özetlerini bir araya getiren Summly adlı uygulamanın yaratıcısı, Nick D'Aloisio adında 17 yaşındaki bir İngiliz lise öğrencisiydi. D'Aloisio gireceği sınavlara hazırlanırken, sürekli tekrarlanan bilgilerin çok can sıkıcı olduğunu fark etmiş ve bu yüzden bu uygulamanın Trimit adında ve 200 bin kereden fazla indirilmiş ilk uyarlamasını yazmıştı. Mayıs ayında ise Yahoo onun keşfini tahminen onlarca milyon dolara satın aldı.

Nick'in hikayesinin bence en çarpıcı tarafı onun bu uygulamayı, muhtemelen kendi odasında geliştirmeye başlamış olmasıydı. Freelancer.com tarafından Britanya'da yapılan yeni bir araştırmaya göre, son 12 ay içinde sadece boş zamanları değerlendirmek için kurulan şirket sayısında yüzde 34 oranında bir artış kaydedildiği görülmüş ve onların hepsi de çevrimiçinde şirket kurmanın düşük maliyetleri sayesinde günümüzde kendi işini kurmak çok kolaylaştığı için bu işe kalkıştıklarını ifade etmişler. Şundan emin olabiliriz ki bu girişimcilerden çoğu bir mağaza vitrini veya ofis alanına hiç ihtiyaç duymaksızın sadece yeteneklerini ve sıkı çalışma arzularını konuşturarak bu uygulamaları yaratıyor. Sizin de "ölümcül bir uygulama” fikriniz varsa işte aşağıda size kendi fikrinizi mutfak masasından ana akım pazarlara taşımanızda yardımcı olabilecek birkaç ipucu...

1- BAŞARISIZLIĞA ŞİMDİDEN HAZIRLIKLI OLUN
Kendi fikrinizi geliştirirken, ister uygulama ister ürün ya da hizmet olsun onun müşterilere gerçekten bir değer sunup sunmayacağı konusunda kendinize karşı dürüst olun, Potansiyel kullanıcılardan yapıcı yönde eleştirilerde bulunmalarını isteyin,

2- OLABİLDİĞİNCE BASİT OLUN
Kendi uygulamanızın çok sayıda işi yüzüne gözüne bulaştırarak yapmak

3- TASARIMI İLE MÜŞTERİLERİNİZİN ELİNİ GÜÇLENDİRİN
Şöyle bir deyim var: "Tasarım ne görünüm ne de hissettirdiğinden ibarettir, Tasarım onun nasıl çalıştığında yatar”. Kendi uygulamanızın neleri en iyi şekilde yapacağına karar verdikten sonra kullanıcıların neleri yapmaya çalıştığına ve onların bunları yaparken uygulamanızın her adımında onların hayatlarını nasıl kolaylaştıracağına odaklanın, Asla onlardan durmalarını ve sizin uygulamanızın nasıl çalıştığını çözmeye çalışmalarını istemeyin.~
4- SINAMA, SINAMA, SINAMA
Eğer uygulamanız uyduruk veya hatalarla doluysa insanlar herhangi bir sorun hissettikleri ilk anda onu kendi
cihazlarından siler ve bir daha asla indirmezler. Günümüzün ağlarla birbirine bağlı dünyasında, baştan savma üretilmiş herhangi bir ürün veya hizmet anında kötü eleştirilere maruz kalır.

5- FARK EDİLMEK İÇİN PLAN YAPIN
Şu anda sadece App Store'da satışa hazır 900 binden fazla uygulama var. Bu yüzden uygulama geliştirme işine soyunacakların fark edilmek için çok sıkı çalışmaları gerekiyor. Uygulamanızın insanların radarları tarafından algılanabilmesini sağlamak için potansiyel müşterilerinizin kimler olabilecekleri ve onların bu uygulamadan nasıl haberdar olmayı tercih ettikleri hakkında kafa patlatın, ister yüksek puanlı derecelendirmelere göre isterse de TV reklamlarına göre karar veriyor olsunlar, siz onlara nasıl ulaşabileceğiniz hakkında planlar yapın ve ardından biraz da gürültü çıkarmayı ihmal etmeyin.

6- BİR GİRİŞİMCİNİN İŞİ ASLA BİTMEZ
Hangi işle uğraşıyor olursanız olun, asla kendi ürün veya hizmet tasarımınızın "bittiğini” düşünmeyin, Onu sürekli geliştirmeyi günlük yaşantınızın bir parçası haline getirin.

7- İLERLEME KAYDETMEK İÇİN DİNLEMESİNİ BİLİN
Bir girişimcinin sahip olabileceği en önemli beceri müşterileri dinleyebilme yeteneğidir. Sadece ölçümlere güvenmeyin, kendi uygulamanızdan faydalanarak insanlarla ilişki kurmanın yollarını bulun ve onların sizin sunumunuz hakkında neler düşündüklerini ve onu nasıl kullandıklarını öğrenmeye çalışın.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz