Taşımacılıkta yeni trendler

Mary Crass, çoklu model sistemlerini, kırsal toplu taşımacılık çözümlerini,yürünebilir şehirler tasarlanmasını anlatıyor

12 MAYIS, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
Taşımacılıkta yeni trendler
Mary Crass, altı yıldan bu yana International Transport Forum’da (ITF) Zirve Hazırlığı ve Politika biriminin başı. Bundan önce, Paris’teki OECD bünyesinde yer alan Ulaştırma Bakanları Avrupa Konferansı’nda politika analisti ve başkanıydı. Daha önce de özel sektörde çalıştı ve danışmanlık yaptı. Crass, Washington’da bulunan John Hopkins University School of Advanced International Studies’de uluslararası ekonomi ve çevre politikaları üzerine de master yapmış bir isim. Marry Crass’la ITF 2015 Zirvesi’nde tartışılan taşımacılık, ticaret ve turizm konularını, kırsal ulaştırma araştırmaları sonuçlarıyla ilgili düşüncelerini ve yeni dönemde ortaya çıkan yeni taşımacılık trendlerini konuştuk.
ITF 2015 Zirvesi 3 T’yi tema olarak ele aldı: Taşımacılık, ticaret ve turizm. Bu yılki kilit odak noktalarınız neler olacak?
 Hükümetler ve taşımacılık sektörünün aktörleri üç T’yi bağlantıları içinde ele almaya başlamak zorunda. Turizm sıklıkla ticaretten ayrı bir şey olarak görülüyor, ama bu sektör, ihraç hizmetlerinin yüzde 21’ini oluşturuyor ve bu nedenle de ticarette büyük rol oynuyor. Taşımacılık da bu iki sektörün faaliyetlerini mümkün kılıyor ve her iki alanın artan taleplerinden gelen bir meydan okumayla karşı karşıya. Yıllık global turist ziyaretinin 2030’da 1,8 milyara yükselmesi bekleniyor. Daha erişilebilir bir turist altyapısına ve tüm ziyaretçilerin bilgisine ihtiyacımız var. Özellikle de dikkate değer ölçüde artan yaşlı gezginler hakkında. Ticaret alanında hükümetler fiziksel engellerin yanı sıra belge ve prosedürle ilgili engelleri de kaldırmalı. Her şeyin üzerinde, global ekonomik gelişme ve sosyal bağlılık sağlayabilmek için üç T arasında daha iyi bir politika koordinasyonuna ihtiyacımız var.
ITF merkezi, hava kirliliğinin yakın zamana kadar son derece yüksek olduğu Paris’te. Araçların yarısı trafikten men edildi ve haftada bir gün toplu ulaşım bedava. Seyahat koşullarınızın iyileştiğini düşünüyor musunuz?
Öncelikle, Paris araba kullanımını azaltmak için devasa adımlar attı ve bunu yaparken sıkışıklığı cezalandırmayan, güçlü Londra modelini benimsedi. Örneğin, özel otobüs hatları diğer araçların kapladığı alanı daralttı. Araba ve bisiklet paylaşımı yaygınlaşıyor. Dış bölgelerde tehditler devam ediyor, ancak yeni otomatik metro hatları, istasyonlar, ring hatlar ve gelişkin tren hizmetleriyle ilgili projeleriyle Grand Paris Planı diğer şehirlere model olarak gösteriliyor. Politik adanmışlık bunun gerçekleşmesinde kilit rol oynuyor.
Güncel bir araştırma orta ölçekli şehirlerde, kendinden sürüşlü araba filolarının geleneksel araçların yüzde 90’ının yerini alacağını öngörüyor. İnsanların geleneksel arabalarının rahatlığına bağlılığı göz önüne alındığında, sizce bu gerçekçi mi?
Arabanın rahatlığı, insanların gitmek istedikleri yere gidebilecekleri duygusunun öngörülebilir olmasına bağlıdır. Ama sıkışıklık öngörülebilirliği etkiliyor. Ayrıca araba sahipliğinin, satın alma ve bakım, yakıt ve park ve park yeri için harcanan zaman gibi kendine ait maliyetleri var. Mobilite alternatifleri, artan talebin yarattığı meydan okumaları göğüsleyebilmeli ve farklı ulaşım formlarını bağlayarak, seyahatin son kilometresine kadar kapsayıcı olmalıdır. Büyük şehirler farklı çözümlere ihtiyaç duyuyor. Eğer toplu taşımalarını özel araçla seyahatin özelliklerine kavuşturabilirlerse, (örneğin, bisikletin yanı sıra araba ve sürüş paylaşımını güçlendirerek) bu, herkesin yararına olacaktır. İnsanlar rahatlık, erişim ve güvenilirlik istiyor; diğer mobilite çözümleriyle birlikte sunulduğunda, bunlar insanların özel arabalarını geride bırakmalarını kolaylaştıracaktır. 
Yakın tarihli kırsal ulaşım araştırmanız koordineli servislerin önemine ışık tutuyor. Köy ve kasabalarda yaşayan insanların rahat mobilitesini garantileyecek anahtar noktalar olarak neleri görüyorsunuz? 
Kırsal bölgelerde ulaşımın maliyeti yoğun nüfuslu kırsal alanlara göre daha yüksek. Hükümet yetkililerine görev düşüyor ve aynı zamanda kırsal bölge sakinlerinin yeterli sıklıkta araç bulduklarında daha fazla ücret ödemeyi kabullenme eğiliminde olduğunu görüyoruz. Buna bir örnek vermek gerekirse talep üzerine hareket eden otobüsler düşük nüfuslu kırsal bölgeler için bir seçenek olabilir. Bu tür hizmetlerin izole biçimde işe yaramadığını, daha büyük, bağlantılı çoklu modellerin bir parçası olarak işe yaradığını kaydetmek önemli. Akıllı telefonla erişilebilir bilgi, anahtar bir rol oynuyor. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.