2 temel strateji çok kritik

David Meerman Scott, öncesinde Capital’e sosyal medyanın yeniden şekillendirdiği pazarlama ve halkla ilişkilerin yeni kurallarını anlattı.

1.10.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
2 temel strateji çok kritik

Televizyon, radyo, gazete ve dergi gibi mecralarda reklamınızın çıkması için para veriyordunuz ya da medya mensuplarının şirketinizle ilgili haberi yapması lazımdı. İnternet öncesinde markanızın bilinirliği sağlamanın yegane yolları buydu. Bununla birlikte şirketler, artık kendileri internet üzerinden bilgi yayınlayabilir hale geldi. Burada da bir etki yaratabilmenin yeni kuralları var. Bu da demek oluyor ki herhangi bir kişi, bir şirket, yahut bir organizasyon web üzerinde bilgi yaratabilir. Belki oluşturdukları bir blog, harika bir web sitesi ya da çektikleri bir video pazarlama ve halkla ilişkiler amaçlarına hizmet edebilir. Bunun çok başarılı olmasının ise iki sebebi var: Birincisi, insanlar arama motorları aracılığıyla sorularına durmaksızın cevap arıyor. Aynı zamanda arkadaşlarına veya meslektaşlarına satın almak istedikleri ürünlerle ilgili sosyal medya üzerinden de fikir soruyorlar. Her iki sebep, sahip olduğunuz en iyi içeriğin müşterileri markanıza doğru çekeceği anlamına geliyor. İşte ben buna “yeni kurallar” diyorum. Yeni kuralların hepsi, internette pazarlama ve halkla ilişkilere yönelik değerli bilgi yaratmakla ilgili.

Capital: Yeni pazarlama kuralları hangi açılardan geleneksel pazarlama yöntemlerinden farklılaşıyor?
- En büyük farklılıklardan biri, geleneksel pazarlamada insanlar genellikle ürünleri ve hizmetleri üzerine konuşuyor. Başka bir deyişle geleneksel pazarlamada, “malların piyasanın en iyisi” söyleminin hakim olduğu ürün odaklı bir yöntem söz konusu. Yeni pazarlama ve halkla ilişkiler kurallarına göre önce potansiyel müşterilerinizin sorunlarını anlayıp sonra buna göre web üzerinde onların işine yarayacak bilgiler yaratıyorsunuz. Yani burada ana fark, sadece ürün ve hizmetlerden bahsetmek yerine insanlara yardımcı olacak bilgiler sağlamak.

Capital: Şu anda pazarlama ve halkla ilişkiler için en iyi sanal platform sizce hangisi ve neden?
- Bence “en iyi” diyebileceğimiz bir platform yok. Fakat bana göre şirketlerin en başta odaklanması gereken konu, içinde çokça bilgi ve içerik barındıran çok iyi bir web sitesi yahut bloğa sahip olmaları... Bu içerik de ulaşmayı düşündüğünüz insanları düşünerek oluşturulmalı. Daha sonra buradaki bilgileri Twitter, Fa-cebook ve diğer sosyal medya platformlarında da paylaşabilirsiniz. Ama hangi platformu kullanırsanız kullanın, onun arama motorları tarafından görünür olduğuna dikkat etmelisiniz. O yüzden önce web sitesi, yahut blog yaratmanız önemli. Çünkü, Twitter ve Facebook ya da diğer sosyal ağlar, arama motorları tarafından görülemiyor.

Capital: İçeriğe çok fazla vurgu yapıyorsunuz. İçerik sosyal medya üzerinden pazarlama konusunda neden bu kadar önemli?
- Önemli, çünkü insanlar günümüzde problemlerini çözebilmek için onlara yardımcı olacak iyi içerik arayışında. Mesela eğer ailemle tatil için Türkiye’ye gelmek istersem Google’a girip “İstanbul otel”, “Türkiye’de turizm” ya da “Türkiye’de görülmesi gereken yerler diye yazarım.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz