Sosyal medyadan ne öğrendik

Tüketiciler sosyal medyanın tüm kanallarını etkin kullanmaya başladıkça şirketler de gözlerini bu mecraya dikti. Sosyal medyadaki yorumlar, eleştiriler ve “mention”lardan yola çıkarak ürünleri ve hizmetleri hakkında geleneksel yöntemlerle elde edemeyecekleri kadar samimi bilgiler elde ettiler. Yani kısaca yeni ve hızlı bir öğrenme sürecine girdiler… Peki şirketler bu öğrenme sürecini nasıl somut faydaya dönüştürüyor? İşte Turkcell’den Yemeksepeti’ne, THY’den Pepsico’ya dev şirketlerin sosyal medyadaki geri dönüşlerle imtihanı…

19.08.2015 12:50:330
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal medyadan ne öğrendik

GÖKAY DEDE / AKBANK DİREKT BANKACILIK BÖLÜM BAŞKANI 
"Sosyal medyada sorunları hızla çözüyoruz"
7/24 ONLINE
Ülke nüfusumuzun yüzde 50’den fazlası sosyal medya kullanıcısı. Biz de Akbank olarak bu ortamı mümkün olduğunca etkin kullanmaya özen göstererek 7/24 33 farklı hesaptan 2,5 milyon kullanıcıyla iletişime geçiyoruz.
ETKİLEŞİM İMKANI Özellikle facebook ve Twitter üzerinden sağladığımız hizmetler ve avantajlar sayesinde tüm takipçilerimizle daha fazla interaktivite kurarak etkileşime geçme, müşterilerin taleplerini dinleme ve ihtiyaçlarını anlama imkanımız oluyor. 
AKTİF DİNLEME Hesaplarımızdan müşterilerimizin ilgilendiği ürünler hakkında bilgi veriyor, onları dinliyor ve ihtiyaçlarına yanıt veriyoruz. Bu sayfalarda hayata geçen pozisyon ilanlarımız, eğlenceli uygulamalarımız sayesinde karşılıklı iletişimimiz her geçen gün artıyor. AKTİF TAKİP Müşterilerimize daha da iyi ve hızlı hizmet verebilmek amacıyla yarattığımız Twitter.com/AkbankDestek hesabımız ile, müşterilerimizle iletişimimizi sürekli takip edebiliyor ve müşterilerimizin sosyal medya üzerinden Akbank’a doğrudan ulaşmasına ve sorunlarının hızla çözülmesine olanak sağlıyoruz. 


Dr. Ali Genç / THY Basın Müşaviri
"Geri bildirimle uçak içi ısısını bile değiştirdik"
SAYISIZ GERİ BİLDİRİM
THY birçok otoriteye göre sosyal medyayı en etkin kullanan havayolu şirketleri arasında. Uçak içinde dağıttığımız yayınlar, uçuş ekibinin yaklaşımları, uçak içi eğlendirici ekranlarımızda yer alan ıilmler, müzikler, yine ıiyatlarımız, uçuş deneyimleri ve ödül alan yemek hizmetlerimiz ile ilgili birçok dönüş alıyoruz. 
MENÜLERİ İYİLEŞTİRDİK Kullanıcılarımızın talebi doğrultusunda, müzik çeşitliliğiyle ilgili bir eleştiriyi direkt ilgili departmanla paylaştık ve bu bağlamda değişiklikler yaptık. Yine yemek hizmetlerimizle ilgili olumlu ve olumsuz dönüşleri anlık olarak Do&Co ile paylaşmaktayız. Menülerimizde bu dönüşler bağlamında sayısız iyileştirmeler yaptık. 
ANLIK AKSİYON Kullanıcı isteklerine anlık karşılık verebilmek için sosyal medya çok önemli. İnternet erişimi bulunan uçaklarımızdan birinde, bir yolcunun uçak içindeki ısıyla ilgili şikayetini ıacebook sayıamız üzerinden paylaşması ve ekibimizin kule aracılığıyla pilotla iletişime geçmesinden sonra sorunun neticelenmesi çok ses getirmişti. 
İNOVASYONLA UÇUYORUZ Geçtiğimiz aylarda inovasyonlaucuyoruz.com adında bir proje gerçekleştirmiştik. Bu proje ile inovatiı bir marka olarak, kullanıcılarımızın görüşlerini değerlendirdiğimiz bir kurgu oluşturduk ve bu kurgu aracılığıyla gerçekleşen dönüşleri başta pazarlama departmanlarımız olmak üzere birçok departmanımızla paylaştık. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz