ONUR GENÇ / GARANTİ ÖDEME SİSTEMLERİ GM.
“BONUS PLATFORMUNDA 10 BANKA VAR"
GARANTİ’NİN PLANI
2012 Temmuz ayı itibarıyla issuing ve acquiring ciro pazar payında,
aylık 6 milyar TL seviyesindeki hacmimizle liderliğimizi sürdürüyoruz.
Önümüzdeki dönemde de bireysel ve ticari bankacılık alanlarında
bağlayıcı bir ürün olan kredi kartı ve POS adedimizi, yeni ürün
özellikleri ve kolaylıklarla müşterilerimize sunmaya, sektöre yön
vermeye devam edeceğiz. 10 BANKA ORTAK
Bonus Platformu’na yeni bankaların katılmasıyla toplam 10 bankaya
ulaştık ve Bonus’u açık ara sektörde en çok tercih edilen kart platformu
haline dönüştürdük. Bu sayede platform bankaları da ölçek ekonomisinden
faydalanma şansını yakaladı. Türkiye bugün geldiği nokta itibarıyla
kredi kartları sektöründe “piyasa yapıcı” pozisyonunda ve artık
gelişmekte olan değil daha olgun bir pazardan söz ediyoruz.
YALÇIN SEZEN / İS BANKASI GM YARDIMCISI
“PAYIMIZI ARTIRMAK İSTİYORUZ"
PERFORMANS NASIL?
Ödeme sistemlerindeki ciro artışına paralel olarak bankamız kredi kartı
cirosu da artış gösteriyor. 2011’de 2010’a göre yüzde 23 artışla kredi
kartı ciromuz, 38,8 milyar TL’ye ulaştı. Bu rakam, 2012 ilk 6 ayında ise
yüzde 28 artışla 22,4 milyar TL olmuştur. Bankamız kredi kartı adedi
5,9 milyon adede, payımız ise yüzde 11,1’e ulaştı. Sektörde ilk 3 banka
arasında yer alıyoruz. ÖNCELİKLİ HEDEF
İş Bankası’nın hedefi, kredi kartı adedini ve işlem hacmini piyasa
büyüme oranının üzerinde büyüterek piyasa payını artırmaktır. Bu hedef
çerçevesinde, önümüzdeki dönemde de teknolojik çözümleri devreye sokarak
müşteriyi merkeze alan, kişiye özel hizmetleri sunmaya devam edeceğiz.
Kredi kartı piyasasında rekabetin devam etmesi ve müşteri odaklılığın
daha da önem kazanması kaçınılmaz. Sektördeki pazar payımızı artırmak ve
müşterilere bekledikleri ve ihtiyaç duydukları, doğrudan onlara hitap
eden aktivitelerle ve yeni ürünlerle hizmete devam etmek öncelikli
hedeflerimiz arasında.
MEHMET SİNDEL / AKBANK GENEL MÜDÜR YARDIMCISI
“TOPLAM KÂRA KATKISI DEVAM EDİYOR"
15 YILLIK GELİŞİM
Kredi kartlarında son 15 yılda yaşanan büyük değişim, Türkiye’yi ürün ve
hizmet çeşitliliği bakımından öncü konuma taşıdı. Müşterilerin
ihtiyaçları ve teknolojik olanaklar genişledikçe buna hızla yanıt veren
kredi kartları, ekonomik gelişmelere de paralel olarak daha geniş bir
ürün gamına doğru ilerledi. Sadakat programları ve mil programları
devreye girdi. Marka ortaklıklarına yöneliş oldu.