3 faktörlü rekabet

Artan kullanım, çeşitlenen ürünler, yeni uygulamalarla Türkiye, kredi kartlarında dünyanın en gelişmiş pazarı oldu.

1.09.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
3 faktörlü rekabet


ONUR GENÇ / GARANTİ ÖDEME SİSTEMLERİ GM.
“BONUS PLATFORMUNDA 10 BANKA VAR"
GARANTİ’NİN PLANI

2012 Temmuz ayı itibarıyla issuing ve acquiring ciro pazar payında, aylık 6 milyar TL seviyesindeki hacmimizle liderliğimizi sürdürüyoruz. Önümüzdeki dönemde de bireysel ve ticari bankacılık alanlarında bağlayıcı bir ürün olan kredi kartı ve POS adedimizi, yeni ürün özellikleri ve kolaylıklarla müşterilerimize sunmaya, sektöre yön vermeye devam edeceğiz.
10 BANKA ORTAK
Bonus Platformu’na yeni bankaların katılmasıyla toplam 10 bankaya ulaştık ve Bonus’u açık ara sektörde en çok tercih edilen kart platformu haline dönüştürdük. Bu sayede platform bankaları da ölçek ekonomisinden faydalanma şansını yakaladı. Türkiye bugün geldiği nokta itibarıyla kredi kartları sektöründe “piyasa yapıcı” pozisyonunda ve artık gelişmekte olan değil daha olgun bir pazardan söz ediyoruz.

YALÇIN SEZEN / İS BANKASI GM YARDIMCISI
“PAYIMIZI ARTIRMAK İSTİYORUZ"
PERFORMANS NASIL?

Ödeme sistemlerindeki ciro artışına paralel olarak bankamız kredi kartı cirosu da artış gösteriyor. 2011’de 2010’a göre yüzde 23 artışla kredi kartı ciromuz, 38,8 milyar TL’ye ulaştı. Bu rakam, 2012 ilk 6 ayında ise yüzde 28 artışla 22,4 milyar TL olmuştur. Bankamız kredi kartı adedi 5,9 milyon adede, payımız ise yüzde 11,1’e ulaştı. Sektörde ilk 3 banka arasında yer alıyoruz.
ÖNCELİKLİ HEDEF
İş Bankası’nın hedefi, kredi kartı adedini ve işlem hacmini piyasa büyüme oranının üzerinde büyüterek piyasa payını artırmaktır. Bu hedef çerçevesinde, önümüzdeki dönemde de teknolojik çözümleri devreye sokarak müşteriyi merkeze alan, kişiye özel hizmetleri sunmaya devam edeceğiz. Kredi kartı piyasasında rekabetin devam etmesi ve müşteri odaklılığın daha da önem kazanması kaçınılmaz. Sektördeki pazar payımızı artırmak ve müşterilere bekledikleri ve ihtiyaç duydukları, doğrudan onlara hitap eden aktivitelerle ve yeni ürünlerle hizmete devam etmek öncelikli hedeflerimiz arasında.

MEHMET SİNDEL / AKBANK GENEL MÜDÜR YARDIMCISI
“TOPLAM KÂRA KATKISI DEVAM EDİYOR"
15 YILLIK GELİŞİM

Kredi kartlarında son 15 yılda yaşanan büyük değişim, Türkiye’yi ürün ve hizmet çeşitliliği bakımından öncü konuma taşıdı. Müşterilerin ihtiyaçları ve teknolojik olanaklar genişledikçe buna hızla yanıt veren kredi kartları, ekonomik gelişmelere de paralel olarak daha geniş bir ürün gamına doğru ilerledi. Sadakat programları ve mil programları devreye girdi. Marka ortaklıklarına yöneliş oldu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz